Aihe: Wolf Guitars - kimppatilaus suoraan Koreasta?
1 2 3 4 525 26 27 28 2933 34 35 36 37
efunkelist
07.02.2008 09:10:48

Tarvittaessa musta tussi kouraan ja scribblescrabblea kitaran pintaan vähän lisää ;)
Jodan kielioppikurssin suorittanut olen. Hyvä virhe! :D
Nitrodelay
07.02.2008 09:30:38

Joo ja ainahan sille voi keksiä uusiokäyttöä, jos ei sillä voi soittaa, esim.:melana, leikkuulautana, leipälapiona, takkapuuna, ihmissuhde-lähikontakti-välineenä, heavy-mattopiiskana, tekosyynä hyökätä Koreaan yms.
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
Marttila
07.02.2008 10:26:31 (muokattu 07.02.2008 10:28:38)
Joo, aivan totta. Jalat maassa vaan ja realiteetit huomioon.

Ehkä noissa homejuustobassoissa odotettavin pettymys saattaa olla puukuvion lähes olematon esiintyminen. Ainakin tuolla kitarapuolella näin tuntuisi olevan. Toisaalta, se voi olla hyväkin juttu, jos pitää pintaa liian räikeänä. Ja sit toinen on noi koristeupotukset, jotka voivat olla "rouheaa" työtä. Mutta todella mielenkiintoista nähdä, mitä sieltä tulee :)

Ainakin itselleni se kataloogin versio tuosta Wolf-SSB:stä oli jo hieman erikoisuuden rajoilla, joten jos todellisuus on hieman rauhallisempi niin en ole lainkaan pettynyt. Kunhan nyt ei olisi ihan täysin tylsän tasaväristä puuta... Ainakin niissä muutamassa tuolla kitarapuolella olleissa kuvissa näkyvä kuviointi passaisi oikein hyvin.
Sensonic
07.02.2008 10:31:51
heavy-mattopiiskana

Toi oli aika hyvä termi ;-)
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Zonebs
09.02.2008 19:33:38
laittakaa jotain kommentteja ja kuvia bassoista...
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset.
fox
10.02.2008 00:36:26

On muuten aika mielenkiintoista lukea tilaajien kirjoituksia noista soittimista, kun he ovat saaneet ne käyttöönsä, koska ihmiset ovat melko erilaisia persoonia. Joku voi suhtautua noihin soittimiin positiivisella asenteella, kun joku taas on perusnegatiivinen ja etsii soittimesta kaikki mahdolliset pikkuviat. Riippuu ilmeisesti, millaiset odotukset kullakin on ollut tilattavista soittimista.

Odottakaapas, kunhan minä pääsen kommentoimaan... ;) Ei oo MH:n neito vielä soitellut..
Pyhästi lupaan olla kovin objektiivinen, ja muinaisuudesta on hieman kokemusta pre-sales fiksailuista, joillakin merkeillä. ;)
Korjattu ja hot-rodattu on sitten jo vähän useampaakin merkkiä...

Pienen fiksauksen ja mikkien vaihdon jälkeen noilla Wolfin soittimilla kyllä soittelee ihan ilokseen ja en itse ole ainakaan huomannut, että pystyisin soittamaan noilla "nimisoittimillani" paremmin, vaikka olen soittanut kitaraa +20 vuotta.

En yhtään epäile, etteikö soittelisi.. Onneks olen oikeesti rumpali... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
J.Hollström
10.02.2008 08:53:39
Noista kommenteista vaan, että aika usein tommosien halvimpien ratkaisuiden metsästäjät on sitten niitä tarkimpia muissakin asioissa. Syynätään joka hiton vika suurennuslasilla. Tulee mieleen se Kummelin sketsi jossa isä ja poika ostaa sitä muutaman satasen autoa...

Tuskin noi Korealaiset mitään hirveän uutta tälle rintamalle on keksineet. Halvalla saa halvan kitaran / basson. Tietysti tossa kun tilaa suoraan tekijältä, jää sivukulut pois.
Sensonic
10.02.2008 10:49:33
Noista kommenteista vaan, että aika usein tommosien halvimpien ratkaisuiden metsästäjät on sitten niitä tarkimpia muissakin asioissa. Syynätään joka hiton vika suurennuslasilla. Tulee mieleen se Kummelin sketsi jossa isä ja poika ostaa sitä muutaman satasen autoa...}

No näinhän se on. Varsinkin jos ilmoittaa etukäteen, että soittimissa voi sitten olla pieniä kosmeettisia viimeistelyvirheitä, jotka eivät kuitenkaan vaikuta soitettavuuteen.

Jos tilaisin Wolfilta / KHL Corporationilta PRS -kopion noin 200 eurolla / kpl vs. tilaisin Atlas Guitarsilta PRS -kopion 1300 eurolla / kpl, niin kyllä mua paljon pahemmin vituttaisi tuosta Atlaksesta löytyvät mahdolliset virheet (jos niitä kitarassa ilmenisi), koska kitaran hinta on lähes seitsenkertainen tuohon Wolfiin verrattuna.

Tuskin noi Korealaiset mitään hirveän uutta tälle rintamalle on keksineet. Halvalla saa halvan kitaran / basson. Tietysti tossa kun tilaa suoraan tekijältä, jää sivukulut pois.

Aivan, ja sehän onkin näiden kimppatilauksen idea. Ei siinä ole tarkoitus keksiä pyörää uudelleen. Mutta omasta mielestäni noiden kitaroiden hinta-/laatusuhde on tosi hyvä.

Paljon riippuu myös siitä, minkälaiset ovat tilaajan odotukset Wolfin soittimesta ja mitä soittimia tilaajalla löytyy jo aikaisemmin. Jos himassa on 2000-3000 euron nimisoittimia, niin niiden suora vertaaminen esim. viimeistelytason puolesta noihin Wolfin soittimiin ei ole reilua. Mutta kun on säätänyt Wolfin oman makunsa mukaiseksi, niin soitettavuutta voi toki vertailla, mikäli sen pystyy tekemään puolueettomasti ja ei-merkkisidonnaisesti.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
fox
10.02.2008 12:55:51

No näinhän se on. Varsinkin jos ilmoittaa etukäteen, että soittimissa voi sitten olla pieniä kosmeettisia viimeistelyvirheitä, jotka eivät kuitenkaan vaikuta soitettavuuteen.

Paljon riippuu myös siitä, minkälaiset ovat tilaajan odotukset Wolfin soittimesta ja mitä soittimia tilaajalla löytyy jo aikaisemmin. Jos himassa on 2000-3000 euron nimisoittimia, niin niiden suora vertaaminen esim. viimeistelytason puolesta noihin Wolfin soittimiin ei ole reilua..

Tottahan tämän tiedostan, toisin kuin muutamat kommentaattorit ja "asiantuntijat" tässä vuosien varrelta.. Mutta myöskään ei voine niitä silmiä ummistaa virheiltä, vaikka sitten oliskin "halpissoitin" (selvennyksenä tähän, että tarkoitan tässä liikkeen kautta tulevaa soitinta, en mitenkään näitä "omatuonteja") , koska kyllähän se sille ostajalle on merkityksekäs, ja suurin piirtein samat kriteerit pitäisi olla arvioinnissa, semminkin kun tässä on tottunut noihin mystisiin "hinta-laatuvertailuihin" sekä kommentteihin "loistavat laadullaan, joka on huomattavasti parempi kuin xx-brändillä, vaikka...."

Eli reilu peli, sano Laakerperi! =)
fh
10.02.2008 19:10:17
Juki jotenkin tuntuu olettavan että porukka odottaa jotakin ihmettä noilta bassoilta... Itse en odota mitään ihmettä noilta soittimilta, ostin lelun ja jos se nyt on edes jollakin lailla soitettava soitin niin se on plussaa. Toisaalta kyllä mäkin sen fenkun ostaisin mutta ei mulla raukalla ole siihen rahaa. Ei kaikki ole rikkaita...
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
Nitrodelay
10.02.2008 19:30:34 (muokattu 10.02.2008 19:30:51)

Mä odotan siltä bassolta soittamaanoppimisen ihmettä ;-)
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
2randpo
11.02.2008 12:59:25 (muokattu 11.02.2008 12:59:58)

Halvalla saa halvan kitaran / basson. Tietysti tossa kun tilaa suoraan tekijältä, jää sivukulut pois.

Totta; ei noilla kitaroilla ja bassoilla rikkaan ihmisen statusta osteta. En tosin huomannut kenenkään sellaista väittäneenkään. Ehkä jotkut on kiinnostuneita niistä vaan soittimina.
Hestroyer
11.02.2008 14:45:13
oliko se niin että bassot lähtevät matkahuollolla eteenpäin jos ei muuta ilmoita?
Nitrodelay
11.02.2008 15:00:22 (muokattu 13.02.2008 12:49:20)

Tyhjää...
fox
15.02.2008 02:16:55

Eli, jos sieltä tulee tollanen, olen siihen tyytyväinen, koska basson muoto on jo jees sinällään ja kokonaisuus vähän rauhallisempi.

Uhkaamani "pikku tarina" tuosta Wolf SS:sta tuli nyt sitten tuonne artikkelipalstalle laitettua. Sil vous plait! =)
Hestroyer
15.02.2008 15:26:59 (muokattu 15.02.2008 15:43:19)
Heti siten vaan kuvia ken ensin ehtii!!!
Nitrodelay
15.02.2008 16:45:00

Jo keulii täällä, bassokin ;-)
Helvetin hieno ja hyvä meininki, mutta palaan siihen kuvien kera, kun ehdin.

Kraapsille monet kiitokset!
efunkelist
15.02.2008 17:45:09

Voi kun mulla ois kamera... Sain juuri SS-bassoni ja se on makeampi kuin vastaava kitarani joka sekin on hieno.

Nyt mulla on kolme wolf-soitinta ja neljäs lähtee tilaukseen vielä. Varsinaista artikkelia teen vasta kun mulla on kaikki neljä ja kuvia ööh sitten kun pystyy. Mulla ei ole kameraa, pitää odottaa jotain kaveria kuvaamaan...
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
fh
15.02.2008 17:55:26
Nyysk, täällä sitä joudutaan venaamaan Wolffia vielä monta päivää...Voi venäjä!
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)