Aihe: Rumpumikitys
1 2 3
brn2sk8
13.02.2008 09:26:39
siis 300 hintaluokkaan kunnon rumpumikit? no enpä tiedä, mutta älä noita T-boneja osta ainakaan... parempaa laatua saat vaikka kolmella tai vaan kahdellakin kunnon mikillä kuin seittemällätoista diskanttihirmulla.. Kannattaa mennä tossa asiassa kyseleen noista musaliikkeistä asiaa, ne osaa aika hyvin neuvoo yleensä ku kokeneitakin muusikkoja siellä töissä välillä on :) ja rumpujen mikitys on niin tarkka ainakin meikäläisen mielestä että siihen jos johonkin kannattaa pistää vähän enemmän rahaa ku iPodin verran...
Cry Baby and ask me WHY WHY
humppahanuristi
13.02.2008 09:46:37

siis 300 hintaluokkaan kunnon rumpumikit? no enpä tiedä, mutta älä noita T-boneja osta ainakaan... parempaa laatua saat vaikka kolmella tai vaan kahdellakin kunnon mikillä kuin seittemällätoista diskanttihirmulla.. Kannattaa mennä tossa asiassa kyseleen noista musaliikkeistä asiaa, ne osaa aika hyvin neuvoo yleensä ku kokeneitakin muusikkoja siellä töissä välillä on :) ja rumpujen mikitys on niin tarkka ainakin meikäläisen mielestä että siihen jos johonkin kannattaa pistää vähän enemmän rahaa ku iPodin verran...

Siis tätähän minäkin yritin sanoa ääninäytteen kera, että noilla T.boneilla on aivan sama pistääkö kiinni 4x29e vai kerran 29e. Lopputulos ei taida juurikaan parempi olla.
Humpasta rautalankaan...
eetuss
13.02.2008 10:16:26

Niitä saanee käytettynä johonkin viiteen kymppiin.

Mua kans kiinnostaisi tämä. Kuka myy viisseiskoja?
"There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison
Dj.Dumbass
13.02.2008 10:39:27
Mua kans kiinnostaisi tämä. Kuka myy viisseiskoja?

Kun kärkkyy käytettyjä ja ryvettyneitä, mutta kuitenkin toimivia niin pitäisi olla tuohon hintaluokkaan saatavissa. Ei tietenkään uusia / uuden veroisia.
Jos sellaisen saa uutena t-kaupasta 98 euroon, niin on täysin perusteetonta pyytää rajusti kuluneesta mikistä viittä-kuuttakymppiä enempää.
But what would Musamies do?
aimotuska
13.02.2008 12:55:52
On niitä joskus näkynyt harvakseltaan. Mutta mie vähän luulen, että ne harvat mitä myydään, on lähinnä alkuinnostuksen lopahtamiseen päättyneiden makuuhuonestudioiden ja konkurssipesien jämiä. Firma kuin firma käyttää noita niin kauan kuin niistä jotain pihinää ulos tulee.
Paenu sinä helevettihin siitä!
Dj.Dumbass
13.02.2008 13:06:16
Joo eihän ne nyt suinkaan ehdi mihinkään m-net.in torille myyntiin tolla hinnalla... Ite niitä pitää kysellä ja tonkia laatikoiden pohjalta.
Teijo K.
13.02.2008 14:50:34

Joo eihän ne nyt suinkaan ehdi mihinkään m-net.in torille myyntiin tolla hinnalla... Ite niitä pitää kysellä ja tonkia laatikoiden pohjalta.

Mää olen kova penkomaan ja tonkimaan ja laaja kaveripiiri. Kerran olen sitten saanut hommattua vastaavaan hintaan kivan mikkiparin, 57 ja 58 yhdeltä tutulta joka muutti ameriikkaan ja möi oikeestaan kaikki kamat mitä sillä oli. Mutta muuten ei ole penkomallakaan tullut vastaan noin hyviä tarjouksia tän parinkymmenen vuoden aikana. Et ei se kyllä ainakaan kauheen yliestä ole.
http://www.crownaudio.com/mic_web/onemic2.htm
Dj.Dumbass
13.02.2008 15:21:14
Eiköhän anneta tän homman nyt olla, ettei mee ihan älyttömyyksiin tää "rumpumikitys". Niitä mikkejä saa tuolla rahalla jos on oikeaan aikaan oikeassa paikassa, mut jos ei vaan osu kohdalleen ni sitten joutuu maksamaan enemmän. Tää on ihan turhaa spekulointia ja kenenkään maailma ei kaadu siihen, joutuuko sm57:sta maksamaan 60 vai 80 euroa.
miffe
14.02.2008 02:37:56
Edes firmat ei tunnu luopuvan vanhoista yksilöistään, vaikka uusia tuliskin tilalle. Kai niillä vanhoilla hakataan sitten trussipinnejä kiinni :)

Syy on siinä, että ne "made in the u.s.a" soundaa paremmalle ja kestää enemmän. Ne nykyiset meksikonlahjat eivät yllä samaan laatuun.

Trussitappeja varten on sit kumi-/kuparivasarat. Tai, no ainakin tos puulaakis, jossa aikaani tapan.
turkulainen
eetuss
14.02.2008 13:03:45

Mielestäni laitoin tämän kysymyksen jo kerran, mutta ei sitä näy..?

Mietin vain että musatyylistä ja keikkapaikasta riippuen overien tarpeellisuus on välillä vähän kyseenalainen. Eikö joku tuollainen halvempi salkku saata olla ihan kätevä: http://www.shure.com/ProAudio/Produ … rophones/us_pro_PGDMK4-XLR_content. Ei ole mitään kokemusta noiden saundista kylläkään. Tuon salkun saa alle kolmella sadalla Suomesta.
aimotuska
14.02.2008 13:49:11 (muokattu 14.02.2008 13:49:25)
Mielestäni laitoin tämän kysymyksen jo kerran, mutta ei sitä näy..?

No nyt näkyy.

Mietin vain että musatyylistä ja keikkapaikasta riippuen overien tarpeellisuus on välillä vähän kyseenalainen.

Mä sanoisin, että tomimikkien tarpeellisuus on monesti kyseenalaista, eikä niinkään overien. Overeilla kun saadaan koko settiä, mukaanlukien tomeja. Tomimikeillä taas ei paljon peltejä poimita muuten kuin ärsyttävän kuuloisena vuotona -- ja vielä jos on joku halpismikkisetti, niin vieläkin vähemmän.

Tietty joku sentin paksuinen hevipelti jyrää kaiken allensa talossa ja puutarhassa, jolloin tossa on toki pointtia.
Paenu sinä helevettihin siitä!
eetuss
14.02.2008 14:18:14

No nyt näkyy.

Mä sanoisin, että tomimikkien tarpeellisuus on monesti kyseenalaista, eikä niinkään overien. Overeilla kun saadaan koko settiä, mukaanlukien tomeja. Tomimikeillä taas ei paljon peltejä poimita muuten kuin ärsyttävän kuuloisena vuotona -- ja vielä jos on joku halpismikkisetti, niin vieläkin vähemmän.

Tietty joku sentin paksuinen hevipelti jyrää kaiken allensa talossa ja puutarhassa, jolloin tossa on toki pointtia.

No sepä se. Ainakin oman kokemuksen mukaan, riippuu älytömästi musatyylistä ja baarin katon korkeudesta että miten niitten peltien käy.
Teijo K.
14.02.2008 15:56:38

No nyt näkyy.

Mulla ei ole kyllä koskaan ollut ongelmia noissa baarikeikkapikkujuttuhommissa että pellit ei kuulu. Aina on enemmänkin niin että teki mitä vaan niin pellit jyrää kaiken yli. Varmaan jos tulisi sit ihan oikea jatsrumpali joskus vastaan vois toi overien käyttö tulla kyseeseen, mutta niin kauan kun joutuu näitten aloittelevien rokkipoppreitten känssa painimaan niin ei musta juuri overeille ole käyttöä.

Mutta semmonen pointti, että ei ole paskoille tomimikeillekään sen enempää. Yllämainitusita syistä. Mieluummin sit vaikka vaan basariin ja virveliin mikki ja muu rummusto "paljaaltaan". Eh. Eli minimisetti olisi 1kpl 58 ja 1 kpl 57. Aika usein on kyllä niinkin että se virvelimikkikin on liikaa. Sitten on ne tilanteet että kaikki on liikaa sille rumpalille, mukaanlukien muu bändi.
eetuss
14.02.2008 17:43:21

Mulla ei ole kyllä koskaan ollut ongelmia noissa baarikeikkapikkujuttuhommissa että pellit ei kuulu. Aina on enemmänkin niin että teki mitä vaan niin pellit jyrää kaiken yli. Varmaan jos tulisi sit ihan oikea jatsrumpali joskus vastaan vois toi overien käyttö tulla kyseeseen, mutta niin kauan kun joutuu näitten aloittelevien rokkipoppreitten känssa painimaan niin ei musta juuri overeille ole käyttöä.

Mutta semmonen pointti, että ei ole paskoille tomimikeillekään sen enempää. Yllämainitusita syistä. Mieluummin sit vaikka vaan basariin ja virveliin mikki ja muu rummusto "paljaaltaan". Eh. Eli minimisetti olisi 1kpl 58 ja 1 kpl 57. Aika usein on kyllä niinkin että se virvelimikkikin on liikaa. Sitten on ne tilanteet että kaikki on liikaa sille rumpalille, mukaanlukien muu bändi.

Mä olen henk. koht. sitä mieltä että että ei mikki virvelissä voi olla liikaa. Kyllä sen liu'un saa alas, mutta kyllä se vituttaa jos sitä mikkiä ei siellä ole. Sitä mä ehkä tuossa yritin että joskus saattaa se overhedi olla se ensimmäinen, josta voi tinkiä. Toisaalta olen huomannut sellaisenkin vaikutuksen että NT5-pari on jotenkin pehmentänyt sitä peltien mäiskettä. Tai sitten mulla on pehmennyt tärykalvot!

Jos nyt sattuu niin hassusti että niitä tomi-mikkejä tarvitaan, niin onko tuosta Shuren setistä mihinkään? Ei ole kokemusta. Itse en pidä noin kategorisesti 57ja kovin hyvinä tomimikkeinä.
LHU
14.02.2008 18:54:44
Jos nyt sattuu niin hassusti että niitä tomi-mikkejä tarvitaan, niin onko tuosta Shuren setistä mihinkään? Ei ole kokemusta. Itse en pidä noin kategorisesti 57ja kovin hyvinä tomimikkeinä.

57 on aivan toimiva tomimikki, vaikkakaan se ei todellakaan ole ainoa vaihtoehto. Toi Shuren halpissetti on myöskin aivan okei, käytettiin vastaavaa Lappareiden setissä useamman vuoden ajan ja hyvin ääni toistui pitserian nurkasta riippumatta. Se pointti on kylläkin todettava että siinä orkassa oli kyllä aina rumpaleilla setit vireessä mikä on aika olennainen asia. PG 56:t oli virvelissä ja tomeissa, sitä PG 52:a ei käytetty vaan basarissa oli beta-versio. Ja jotkut overitkin oli, oikeammalta se setti kuulostaa kun kaikki tulee samassa ajassa eikä vuotoina mistä sattuu. Rumpuryhmää kun snadisti kompuroi niin yleensä se on siinä. Noissa 56:ssa on vielä sellainen etu että ne kestää kapulan iskuja ihan eri tavalla kuin esim. 98 tai Opukset.
Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy".
Teijo K.
14.02.2008 21:56:14

Mä olen henk. koht. sitä mieltä että että ei mikki virvelissä voi olla liikaa. Kyllä sen liu'un saa alas, mutta kyllä se vituttaa jos sitä mikkiä ei siellä ole. Sitä mä ehkä tuossa yritin että joskus saattaa se overhedi olla se ensimmäinen, josta voi tinkiä. Toisaalta olen huomannut sellaisenkin vaikutuksen että NT5-pari on jotenkin pehmentänyt sitä peltien mäiskettä. Tai sitten mulla on pehmennyt tärykalvot!

No eihän mikään mikki silloin ole liikaa jos sen noin ajattelee. Mä tarkoitin sillä "liikaa" jutulla nimenomaan sitä että liu-un joutuu laittamaan alas. Mie olen nyt eniten miksaillut tuolla Jyväskylän Ilokivessä. Siellä aikani laittelin aina kaikki tomimikit ja overit molemmat. Nyttemmin olen jättänyt overit usein laittamatta kun ei niitä hanoja viitsi kuitenkiin ikinä avata. Ei ne nyt siinä mielessä "liikaa" ole siellä ollut että ne olis leipää pyytäneet, mutta siinä mielessä turhat että jos ei kerran hanoja saa avattua ollenkaan niin miksi ne on siellä?

Eli samalla analogialla tarkoitin, että jos virvelimikin liukua ei pysty yhtään avaamaan, niin mitä sillä tekee sit? Ei se siellä virvelissä tietty leipää pyydä, mutta on se aika turha, silti.

Varmaan parempiakin on, ja on, mutta niilläkin pärjää jos on pakko.
LHU
14.02.2008 22:51:05
Eli samalla analogialla tarkoitin, että jos virvelimikin liukua ei pysty yhtään avaamaan, niin mitä sillä tekee sit?

Välitetään sen kautta ääni esim. kaikulaitteelle. Livehommissa käytetään melko yleisesti efektointia mm. rummuissa ja ilman mikkiä se onkin jo vähän kinkkisempää hommaa.
Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy".
miffe
15.02.2008 03:28:01
Ei ne nyt siinä mielessä "liikaa" ole siellä ollut että ne olis leipää pyytäneet, mutta siinä mielessä turhat että jos ei kerran hanoja saa avattua ollenkaan niin miksi ne on siellä?

Psykologisista syistä..?

Kerran eräs rumpali avautui mulle, kun en ollut panemassa overeita hänen settiinsä. Kuulemma kohtelin häntä eriarvoisesti ja halveksuen, kun en halunnut ajaa PA:sta hänen koko settiään.

Panin sit mikit ja vedin piuhat ständin juureen... Sen höhlän kaveri oli sanonut, että oli komeesti kuulunu pellit keikalla; "hyvä, että panit ne mikit, koska kaveri sitä kaveri tätä ja soundi oli parempi jne.".
turkulainen
Teijo K.
15.02.2008 11:23:19

Psykologisista syistä..?

Kerran eräs rumpali avautui mulle, kun en ollut panemassa overeita hänen settiinsä. Kuulemma kohtelin häntä eriarvoisesti ja halveksuen, kun en halunnut ajaa PA:sta hänen koko settiään.

Panin sit mikit ja vedin piuhat ständin juureen... Sen höhlän kaveri oli sanonut, että oli komeesti kuulunu pellit keikalla; "hyvä, että panit ne mikit, koska kaveri sitä kaveri tätä ja soundi oli parempi jne.".

:)

Olen tehnyt tuota täsmälleen samaa aika paljon. Tossa olet kyllä oikeassa. Se on vähän sama kun äänitellessä laulajaa se harmittelee jos iinä ei ole sellaista isoa ja vakavan näköstä mikkiä vaan sama peli mikä on ollut keikoillakin käytössä. Ihan sama sille sit mitä niissä mikeissä lukee. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)