Aihe: Musiikkia maailman ympäri
1 2 3 4
mack the knife
12.02.2008 20:35:54
Mä muistelen että Simpauttaja leffassa/kirjassa joku lauleskeli jotain sinnepäin kuin "Fumikosan" joka jotenkin olisi viitannut Japaniin. Olen yrittänyt etsiskellä piisiä, mutta en löytänyt.

Osaisiko joku viisaampi valistaa, muistanko edes sinnepäin oikein ja jos, niin mikä piisin nimi on?

Etkö sä itse tuonne alkupuolelle laittanu sen Tango Humikon. Vai oliko niin pitkälle menevää huumoria, että taas menin lankaan?
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
omarklah
12.02.2008 20:39:43

Ouaggadougou - mm. Eero Raittinen kertoilee Afrikasta.
Kuin myös Repe Helismaa laulussaan Daigadaigaduu
...entässitte?
half
12.02.2008 21:11:58
Bingo, Bango Bongo
rakas aina KONGO ( Åland )
baron
12.02.2008 21:25:55

Etkö sä itse tuonne alkupuolelle laittanu sen Tango Humikon. Vai oliko niin pitkälle menevää huumoria, että taas menin lankaan?

Onks se sama piisi? Kyllä mä kysyin vakavissaan.
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
mack the knife
12.02.2008 21:59:24 (muokattu 12.02.2008 22:00:09)
Onks se sama piisi? Kyllä mä kysyin vakavissaan.

On se juuri se. Humiko-san, Humiko-san, on nimi tytön, jota rakastan.
Tai jotain sinne päin... En mä muista koskaan sanoja mihinkään.
pekkajau
12.02.2008 22:02:04 (muokattu 12.02.2008 22:06:44)
Mä muistelen että Simpauttaja leffassa/kirjassa joku lauleskeli jotain sinnepäin kuin "Fumikosan" joka jotenkin olisi viitannut Japaniin. Olen yrittänyt etsiskellä piisiä, mutta en löytänyt.

Osaisiko joku viisaampi valistaa, muistanko edes sinnepäin oikein ja jos, niin mikä piisin nimi on?

"Humikosan"... Reiska Taipaleen originaali levytysversiohan tuossa Simpauttajassa soi useampaan otteeseen! Taneli Mäkelä myös on levyttänyt tuon 80-luvulla. Tanelin versiossa on helevetin hyvä sovitus minun mielestäni!
Rokki tai Swingi...yhdentekevää!
Riksteri
12.02.2008 22:18:45
"Humikosan"... Reiska Taipaleen originaali levytysversiohan tuossa Simpauttajassa soi useampaan otteeseen! Taneli Mäkelä myös on levyttänyt tuon 80-luvulla. Tanelin versiossa on helevetin hyvä sovitus minun mielestäni!

Taipaleen levyttämän kappaleen nimi on Humiko, Säv. Rauni Kouta, san. Saukki, sov. Heikki Annala, Scandia 1993. Tanssimusiikkina luokittelisin tuon lähinnä tangoksi.
jeppeq
12.02.2008 22:22:42
Minä olisin sijoittanut johonkin Väli- tai Etelä-Amerikkaan tuon biisin. Siellähän niitä mulatteja (ja mulattien mamselleja) enempi on ;)

mistä näistä aina tietää, missä niitä banaaleja oikein kasvaa...

...ja keltaiset banaanit Afrikasta!
Sunko maantiedon mukaan Honduras on Afrikassa?

Mistään hodurasista o mitään puhunut.. (jaa sieltähän niitä näkyy tulevan)
Mä luulin, että banaanit tulee aina Chiquitan kaupungista..

Rasilian Riosta tulee mieleen se Ipaneman tytär.
Sinne taas maaliskuussa pariks viikkoa, jippii.. ;) ...ja hieman vain...
mack the knife
12.02.2008 22:46:28
Taipaleen levyttämän kappaleen nimi on Humiko, Säv. Rauni Kouta, san. Saukki, sov. Heikki Annala, Scandia 1993. Tanssimusiikkina luokittelisin tuon lähinnä tangoksi.

Onko niin huonosti soitettu tango, että et ole sataprosenttisen varma...
baron
12.02.2008 22:49:37

Rasilian Riosta tulee mieleen se Ipaneman tytär.
Sinne taas maaliskuussa pariks viikkoa, jippii.. ;) ...ja hieman vain...

Vaikka sen piisin nimi on "Garota de Ipanema" niin kyllä Praya Copacabana hakkaa Praya Ipaneman mennen tullen joka suhteessa.
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
Riksteri
12.02.2008 22:49:39 (muokattu 12.02.2008 22:50:44)
Onko niin huonosti soitettu tango, että et ole sataprosenttisen varma...

Päinvastoin, niiin Taipaleelle ominaisesti hyvin tehty kappale, että siihen voi soveltaa monenlaista liikkumista tuntematta itseään hölmöksi.
Mandoman
12.02.2008 23:08:15 (muokattu 12.02.2008 23:16:43)

Humikon säveltäjä on Rauni Westerholm, käytti myös nimeä Rauni Autio. Sanat Saukin ja sovitus Jaakko Salo (1963) Eikös Rauni Kouta ollut Reino Helismaan käyttämä salanimi?
Kiämádâh.
pekkajau
12.02.2008 23:16:47
Humikon säveltäjä on Rauni Westerholm, käytti myös nimeä Rauni Autio. Sanat Saukin ja sovitus v. 1963 Jaakko Salo. Eikös Rauni Kouta ollut Reino Helismaan käyttämä salanimi?

Näin se on!
Rokki tai Swingi...yhdentekevää!
Riksteri
12.02.2008 23:18:23
Humikon säveltäjä on Rauni Westerholm, käytti myös nimeä Rauni Autio. Sanat Saukin ja sovitus v. 1963 Jaakko Salo. Eikös Rauni Kouta ollut Reino Helismaan käyttämä salanimi?

Oikeassa taidat olla. Levyvihon tiedoissa on sekä selviä virheitä että puutteita. Tuo Rauni Kouta kuulostaakin aika hassulta, Helismaan salanimi se on ollut ainakin Hirven (2000) mukaan.

lähde:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luette … _muusikoiden_taiteilijanimist%C3%A4
isojussi
13.02.2008 00:15:49
Mistään hodurasista o mitään puhunut.. (jaa sieltähän niitä näkyy tulevan)
Mä luulin, että banaanit tulee aina Chiquitan kaupungista..

Joo joo - mut mites alkaa ehdottamiesi "Keltaisten banaanien" teksti?

Kuka eka joika muistaa ja saa multa kunniamaininnan?

Minä muistan toki. Muistan sävellajinkin, josta sitä aikoinaan tuupattiin vuosi tolkulla....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
KoskPaavo
13.02.2008 00:18:09 (muokattu 13.02.2008 00:27:34)

Kuka eka joika muistaa ja saa multa kunniamaininnan?

Minä muistan toki. Muistan sävellajinkin, josta sitä aikoinaan tuupattiin vuosi tolkulla....

"Hei Hondurassa rannalla,
sen puhtahalla sannalla .,
on onnellisten kotimaa"
"Siell`ruskeat nuo mulatit
ja mulattien mamsellit
vain banaaneita maiskuttaa,

Edit; tässä biisissä nimenomaan kehutaan joitakin "Fyffes"-banaaneita
Nimenomaan näin kirjoitusvirheineen, kyllä vanha muistaa.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
isojussi
13.02.2008 00:21:07
Koskpaavolle kunniamaininta.

Jepelle maantietovastaus löytyy heti tekstin alussa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
pekkajau
13.02.2008 00:46:53
Missäs se "Lenin-setä" asui?
Aina kun on alimmaisena niin ei voi kirjoittaa.
jeppeq
13.02.2008 13:47:52

Kyseistä sinfoniaa olet vain instumentaalisesti soittanut mukana, toisten julmaisten taiteilijoiden hoitaessa sanallinen tulkinta. Em. syystä johtuen kyseinen maailmoja syleilevä liturgia ei ole syöpynyt pururadalleni..

Jotenkin korni kertsi, siksi sydämein ei tuolle oodille ole lämmennyt lainkka!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)