Aihe: Laittakaas mulle Tritonit järjestykseen, pliis
1
KB
03.02.2004 10:19:22 (muokattu 03.02.2004 10:20:56)
Kaikesta Motifoinnista huolimatta (ja ehkä juuri siksi;)), Tritonin hankinta on käsillä. Avittakaas hiukan:

-mitä eroa on Triton Classic, Pro ja Studio-malleilla? (LE:n tiedän ja se ei nyt vaan käy).

EDITTIÄ: tarkennus - luin noita Studion speksejä jo - oikeastaan eniten kiinnostaa toi Pro - onko se jo nykytuotannosta poistunut Studion edeltäjä vai?
Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai?
euphoria
03.02.2004 12:09:20 (muokattu 03.02.2004 12:25:04)
oikeastaan eniten kiinnostaa toi Pro - onko se jo nykytuotannosta poistunut Studion edeltäjä vai?

Ymmärtääkseni Pro:lla ja Classicilla on vain se ero (kun speksejä vertaillaan), että Pro:ssa on 76 kosketinta ja Classicissa 61. Pro X:ssä on 88 painotettua kosketinta. Soundillisista eroista minulla ei ole hajua. Korjatkaa joka tapauksessa jos olen väärässä.

http://www.korg.com/gear/info.asp?a … prod_no=TRITONPRO&category_id=1

http://www.korg.com/gear/info.asp?a … rod_no=TRITONPROX&category_id=1
Even if there is a god, he could never ever love a world like mine -Puissance
KB
03.02.2004 12:31:22
Ymmärtääkseni Pro:lla ja Classicilla on vain se ero, että Pro:ssa on 76 kosketinta ja Classicissa 61.

Näyttää pitävän paikkansa - ois toi nyt kyylä pitänyt itsekin huomata... Kiits!
Janus
03.02.2004 12:53:34
Noista LE-sarjan malleista sen verran, että niissä on efektejä ainoastaan 1 stereo-insert + 2 stereo master -efektiä + master EQ, kun taas kaikissa muissa Triton-sarjan malleissa, Karma mukaanlukien, on 5 inserttiä tuon yhden sijasta. Tuo voi olla rajoite esim. multimode/sekvensointikäytössä.

Sampleri/samplerioptio löytyy kaikista muista Triton-sarjan malleista Karmaa lukuunottamatta =/
asbect
05.02.2004 15:28:07
Jos oikein muistan, niin LE-malleissa on se paha puoli, ettei niihin voi lisätä laajennuskortteja. Muihin Tritoneihin saa esim Z1-laajennuksen yms. Eli LE-mallistoa ei voi suositella.
KB
05.02.2004 15:45:14
Kiitos vaan kaikille jeesaajille - käyn hakemassa lauantaina Triton Pron kotiin.

Tommosta 76-keys versiota havittelinkin. Mulle Studio oli sairaan kallis ja ladattu mun käyttööni jo turhankin täyteen ominaisuuksia ja Extremen lisäarvo verrattuna tohon perus-Tritoniin mulle ei oikein auennut. Ja LE ei tällä kertaa ollut edes vaihtoehto.

Seuraava kysymys onkin: mikä Tritonin pelikaveriksi, mutta siihen palataan vähän myöhemmin.

Kiitos tosiaan.
Janus
05.02.2004 16:04:47
Jos oikein muistan, niin LE-malleissa on se paha puoli, ettei niihin voi lisätä laajennuskortteja. Muihin Tritoneihin saa esim Z1-laajennuksen yms. Eli LE-mallistoa ei voi suositella.

Jep, noin taitaa olla. LE-sarja vertautuukin laajennettavuudessa lähinnä Korg Karmaan - molemmissa on lähtökohtaisesti sama äänisynteesi ja suunnilleen samat sounditkin, mutta Karmaan saa 2 EXB-PCM -korttia (à 16mb uusia sämplejä) sekä EXB-MOSS -(Z1)laajennuksen, kun taas Triton LE:hen saa tarvittaessa Sampling Upgraden (sämpläysmahdollisuus - oliko se nyt max. 16mb muistia omille sämpleille, 2 SIMM-paikkaa siinä muistaakseni on).

Välikommenttina vaan... on kyllä tullut kiroiltua, että Korg ei saanut Karmaan mahtumaan edes minkäänlaista jälkeen päin asennettavaa sämpläysmahdollisuutta >:/ Olisi ollut aivan käsittämättömän tykki laite kyseessä. Mutta ainahan se näyttää IMHO paremmalta lavalla kuin yksikään toinen syna ;)
asbect
05.02.2004 16:38:56
Jep, noin taitaa olla. LE-sarja vertautuukin laajennettavuudessa lähinnä Korg Karmaan - molemmissa on lähtökohtaisesti sama äänisynteesi ja suunnilleen samat sounditkin, mutta Karmaan saa 2 EXB-PCM -korttia (à 16mb uusia sämplejä) sekä EXB-MOSS -(Z1)laajennuksen, kun taas Triton LE:hen saa tarvittaessa Sampling Upgraden (sämpläysmahdollisuus - oliko se nyt max. 16mb muistia omille sämpleille, 2 SIMM-paikkaa siinä muistaakseni on).

Välikommenttina vaan... on kyllä tullut kiroiltua, että Korg ei saanut Karmaan mahtumaan edes minkäänlaista jälkeen päin asennettavaa sämpläysmahdollisuutta >:/ Olisi ollut aivan käsittämättömän tykki laite kyseessä. Mutta ainahan se näyttää IMHO paremmalta lavalla kuin yksikään toinen syna ;)

Joo, otin puheeksi ton LE-sarjan mossittomuuden, kun monella sivustolla on saanut lukea käyttäjien kommentteja, kuinka tritoniin saa mahtavan lisäpotkun, kun hankkii sen z1-laajennuksen. Eli tavallaan triton ja z1 samassa laitteessa.

Z1:hän on Korgin yksi kaikkein upeimpia syniä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)