Aihe: Mitä kielimerkkiä käytätte, mihinkin soitto tyyliin.luonehdintaa
1 2 3
karkki-jarkki
12.02.2008 17:51:05 (muokattu 12.02.2008 17:57:32)

On varmaan keskustelua aiheesta käyty. Mutta en löydä sitä. Kovasti itseäni kiinostaa basistien kokemukset ja tuntemukset eri kieltenvalmistajien tuotteista, ja sopivuudesta omaan soitettavaan musiikki tyyliin
Hinta /laatu suhteista?. Onko uutuuksia tullut makkinoille mistä olisi hyvä tietää.
Hiotut, hiomattomat pinnoitetut (esim elixir).

Itse soitan tanssi musiikkia ja perus warwikin halpis seteillä soittanut. Alkuun liian kihinä soundi ,kunnes ajan kuluessa saa ne sopivan tunkkaseksi.
Nyttemmin joku kehaissut elixirin kieliä , ja niitä olen ajatellut seuraavaksi kokeilla. Soitetaan paljon rautalankaa , lavafoxia ja finnhitsejä
Sir Härö
12.02.2008 18:29:33
DR:n black beautyillä oon nyt soittanu pari päivää ja on kyllä hintaansa nähen parhaat mitä on eteen tullut. Tuskin eroavat tavallisista dr-kielistä muuta kuin väriltään.
Hidasta mörköä soitan.
Teijo K.
12.02.2008 18:35:13

Daddariot nyt sekä bassokitaroissa että kontrassa. No parissa bassokitarassa on jotkut lahjakielet mistä ei ole tietoa. Daddarioilla olen soittanut kaikkea humpasta heviin ja aina on toiminut.
"Veltto rysäkeppi" http://www.crownaudio.com/mic_web/onemic2.htm
Jaccez
12.02.2008 18:39:33 (muokattu 12.02.2008 18:40:36)
http://www.thomann.de/fi/daddario_exl170tp_ebasssaiten.htm
Noita käytän råccenrollissa. Mielestäni erittäin hyvät kielet. Joskus soitin Warren Red Labeleilla ja täytyy sanoa, että ne oli ihan perssuolesta.
tauranen
12.02.2008 19:12:03
DR:n Lo Rider on olleet parhaat kielet millä olen soittanut. Nyt vaihdoin pari viikkoa sitten GHS:n flatwoundit, ne aukeaa varmaan vuoden sisään. En ole bändin kanssa niillä vielä ehtinyt soittamaan. Tyyli on jotain rock, -70 henkeä??
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
ilekkik
12.02.2008 20:03:00
DR, Dean Markley Blue Steel, + paljon muita kielisettejä on tullu 27 vuoden aikana kokeiltua. Viimeksi Ernie Ballin Super Slinkyt oli pettymys. Rotosoundin Swing Bass on ollut 5 - 6: n setin ajan iloinen yllätys. Kestää, soi likaisenakin, ja kun menee täysin tumpuksi: älä keitä, vaan vaihda suosista uusi Swing Bass 66- setti. Käy kaikkeen, esim. blues - moderni rokki. P.S.: ei ponsoreita, maksan itse joka ainoan settini
Typhus
12.02.2008 20:09:58
D'addarion XL kielet on kaikissa bassoissa. Jotenki ne on vaan mun juttu... Musatyylit on laidasta laitaan... Jazzista rokkiin ja hyvin toimii :)
arilö
12.02.2008 20:37:12
Mulla kielimerkki vaihtuu basson mukaan eikä niinkään soittotyylin mukaan.
Jazziin Dean Markley, Stingrayhin yleensä ghs boomersit. Tilasin juuri ekat Elixirit, joten saa nähdä mihin ne passaa. Eikös niissä se kilinä pysy kauemmin sen pinnoitteen takia, mahtavatko olla oikeat sinulle kun pidit vähän tumppuisemmista kielistä
ötzi
12.02.2008 21:20:11
GHSän 50-115 setti on ollut kohta 3vuotta käytössä. Tilasin DRän Black Beyatiessit tulevaan kakkosbassoon. Rokkia ja metallia vedän, toistaiseksi pelkästään E-vireessä
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
leksi-B
12.02.2008 21:55:30
DR Strings Red Devils, oon ollu pirun tyytyväinen niihi ja vielä ku viikko takasin sitte keitin ne fairy vedes ni ei tarvi edes harkita ostaa viel uusia. DR:s taidan kuitenki jatkossaki pysyä ku kieliä osteskelen. Ainii, soittelen metallia ja mun mielestä kuulostaa hyvältä ku soittelen släppinkiäki tai soittelee mitä vaa ni kuulostaa hyvältä (metalline soundi)

leksi
Basso se mukava soitin!
Kieppi
12.02.2008 21:59:29
Rotosound RS66LD on ollut valintani jo kauan. Soitan mitä milloinkin.
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
karkki-jarkki
12.02.2008 22:05:19

Mulla kielimerkki vaihtuu basson mukaan eikä niinkään soittotyylin mukaan.
Jazziin Dean Markley, Stingrayhin yleensä ghs boomersit. Tilasin juuri ekat Elixirit, joten saa nähdä mihin ne passaa. Eikös niissä se kilinä pysy kauemmin sen pinnoitteen takia, mahtavatko olla oikeat sinulle kun pidit vähän tumppuisemmista kielistä

Nii saahan siinä olla sitä erottelevuutta , mutta ei sitä metallisuutta /kihisevyyttää.
Semmosta tummaa ja pehmeetä ettisin. Ja se erottelevuus kyllä häviää kun kieliä tunkkaseksi tumputtaa
Kerrohan elixirin kokemuksia, kun saat ne passoos vedettyä
Nieby
12.02.2008 23:25:16
Ite oon nyt vähän yli vuoden Elixirejä käyttänyt ja parhaat kielet ne on mitä minä olen kokeillu. Metallisuus saisi olla vähän suurempi osa saundia. Mutta kielten soitettavuus on mitä loistavin kun se muovipäällyste on tasainen, ei tuntienkaan soitto tunnu missään. Mutta Elixireistähän aina sanotaan että kestävät vuosien soittoa, täyttä bullshittia. Puoli vuotta ja kielten vaihto edessä, tumput niistä tulee. Mutta niissä pysyn. Tekis mieli kokeilla jotain toista merkkiä, mutta ei kehtaa tuhlata sitten turhuuteen muutamaa kymppiä..
Siis pääasiahan on: I Don't Give A Fuck If You Hate Me. Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne www.myspace.com/beyondotherdimensions www.hardoxrock.com
pekezu
12.02.2008 23:59:28

DR:n LoRiderit on kovaa kamaa just nyt, parhaat mitä olen koittanut ja kuitenkin on kokeiltu D'addariot, Warren Red- ja Black Labelit, GHS Boomerssit, Rotosound Swing Bassit ja Skull Stringsit. Lainassa olevassa 6-kielisessä on Elixirit, jotka on kans ihan näpäkät. En vaan noistakaan dikkaa samaan malliin kun LoRidereista. Jälkimmäisissä on jotenkin napakampi ja tukevampi tuntuma. Veivaan metallia ja joskus omaksi ilokseni läpsyttelen.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
1976
13.02.2008 01:26:58 (muokattu 13.02.2008 01:33:56)
Just vaihdoin äsken TI:n flatwoundit bassoon. Näin alkuun on ainakin ihan positiiviset fiilikset. Luin jostain arvosteluista, että näissä olisi liian löysä soittotatsi, mutta hyvin näyttää toimivan ainakin itsellä Eb vireessä.

Middlekkyyttä ja murinaa löytyy sopivassa suhteessa. Bändin kanssa soitetaan pääosin 60-70's rokkia, siihen hommaan vaikuttaisi sopivan enemmän kuin hyvin. En tiedä sitten meneekö noi liian tumpuiks, kun niillä vähän aikaa soittelee, mut tällä hetkellä soundaa hyvältä. Soittotuntuma näissä on tosin aika erilainen, kuin noissa fender, rotosound, ghs -roundeissa, mitä olen yleensä käyttänyt.

Edit: Unohtui mainita Karkki-Jarkille, että treblekihinää ei näistä pahemmin kuulu. Joten suosittelen kokeilemaan.
1976
13.02.2008 01:32:32 (muokattu 13.02.2008 01:33:01)
Tuplat.
Keny
13.02.2008 08:11:16
Mitä millonkin sattu sopivasti(halvalla) saamaan EBS,DR,GHS....

Hyllyssä ois Skulls ja Elixir kielet mitä en ole testannu mut lähinnä idea ois se että ois rosterit ja kestäis mahd pitkään tuoreina.Välillä rankka tatsi ja hiton hikoilevat kädet tappaa aika nopeesti.Ei tumppua kiitos.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Cornflake
13.02.2008 08:39:34
Skullit oli helvetin hyvät. Niitä ei vaan tahtonut saada 5-settinä tossa vuosi sitten. Eli pakko ostaa Rotoja. Noista Rotosoundeista olen tykännyt, ja tykkään edelleenkin, mutta jotenkin noi Skullit on kolahtanut kovaa.

Esmes silloin kun vaihdoin käytetyt Skullit uusiin rotoihin, niin tuntui että soundi kuoli siihen... Jämäkät ja kivat on skullit.

Vois taas käydä metsästään.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Keny
13.02.2008 08:45:30
Skullit oli helvetin hyvät. Niitä ei vaan tahtonut saada 5-settinä tossa vuosi sitten. Eli pakko ostaa Rotoja. Noista Rotosoundeista olen tykännyt, ja tykkään edelleenkin, mutta jotenkin noi Skullit on kolahtanut kovaa.

Esmes silloin kun vaihdoin käytetyt Skullit uusiin rotoihin, niin tuntui että soundi kuoli siihen... Jämäkät ja kivat on skullit.

Vois taas käydä metsästään.

Just kuulin et varastossa ois vitos settejä ja meinaan yhet hakee.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)