eskoensio 12.02.2008 15:47:35 | |
---|
Kuinka soveltaa kuntoilu ja musiikki yhteen, vai onko sitä ? |
hvinnamo 12.02.2008 16:07:34 | |
---|
Mä harrastan kuntoilua 4-6krt/vko. 1-2h kerrallaan. Kyllä liian usein näkee todella heikkokuntoisia soittajia jotka puuskuttavat ja hikoilevat jo pelkästään roudauksesta. Ei tätä hommaa jaksa pitkäänkään jos ei liiku. Lisäksi epäterveelliset elämäntavat ,valvotut yöt ja roskaruoka rupeavat näkymään naamalla ennemin kuin myöhemmin. Eli omalta kohdaltani liikunta on lähes pakollista eli olen huolestunut kunnostani mutta vielä enemmän olen huolestunut monen muun kunnosta. |
Tankero 12.02.2008 16:10:11 | |
---|
En, juuri tulin hierojalta. Hiukan on huimapäinen olo. Kunto on hyvä. Parisen sataa kilometriä olen hiihtänyt tällekin kuulle. Varmasti, vissiin. |
Sertzo S 12.02.2008 16:32:42 (muokattu 12.02.2008 16:34:04) | |
---|
Kävelen työmatkani edestakaisin. Judon lopetin viime syksynä, kun teloin polveni, joka osin vaivaa vieläkin, tosin enää lievästi Weiderin käsipainoja nostelen, kun innostun. |
En, juuri tulin hierojalta.... Minä kävin myös aamulla pehmitettävänä - hyvän olon siitä kyllä saa. Muuten en harrasta liikuntaa kuin lumitöiden(?) ja ruohonleikkuun parissa. Ja tietysti työpaikall kipuan muutaman kerran päivässä kolmen kerroksen portaat edestakaisin tupakalla käydessäni. Olen vielä hengissä. ...entässitte? |
kuunsirppi 12.02.2008 19:04:07 | |
---|
Kuntoilu on vakiintunut about kahden viikkokerran kuntosalikäynniksi. Tosi harvakseltaan tulee käytyä esim. kävelemässä ja hapenpuute vaivaakin joskus oikein tosissaan. Tota romua selkää käyn hierotuttamassa n. kolmen viikon välein, mutta eihän se oo mitään kuntoilua. Lisäks sitten harrastan joskus aina oikein kunnon venyttelyä, kun tuntuu, että roppa on jumissa. Se on melkein vielä parempaa, kuin tuo salitreeni Allergioiden ja näiden ainaisten ääni- ja poskiontelovaivojen vuoksi olen alkanut miettiä ruokavaliota ja tosin vasta vajaa viikko sitten aloittanut vähähiilihydraattisen ruokavalion, jossa pois jätetään peruna, riisi, pasta, viljat ja sokeri. Proteiineja lisää mulle ainakin pitäs saada huimasti ja opetella lisää kasvisten ja vihannesten syöntiä. Lisäks pitäs opetella juomaan enemmän vettä Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!) |
baron 12.02.2008 19:26:28 | |
---|
Neljä kertaa viikossa sulkista, kerran viikossa rokki-, humppa- ja jazz-treenit, silloin tällöin keikka, hyvin sopii yhteen. Mens sana in corpore sano. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
EP 12.02.2008 20:59:25 | |
---|
Noo.. Päivällä soitellaan musaa ja illalla ja yöllä pidetään (mies)kuntoa yllä! ..siitä kai tässä oli kysyymys? 8)) |
jjsound 12.02.2008 21:34:53 | |
---|
... ja tosin vasta vajaa viikko sitten aloittanut vähähiilihydraattisen ruokavalion, jossa pois jätetään peruna, riisi, pasta, viljat ja sokeri.
Mäkin aloitin viikko sitten ton vähähiilihydraattisen... -10 kg olis tarkoitus noin ottaa pois :) "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
kuunsirppi 12.02.2008 21:48:16 | |
---|
Mäkin aloitin viikko sitten ton vähähiilihydraattisen... -10 kg olis tarkoitus noin ottaa pois :) Okei! Eiköhän tsempata toisiamme ;o) Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!) |
jjsound 12.02.2008 21:53:25 | |
---|
Okei! Eiköhän tsempata toisiamme ;o) Mikäpä siinä... tuo ennenkin mulla toiminut :) "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
Bronks 12.02.2008 22:18:49 | |
---|
E, voi olla että vielki kiskon kolme ja puol donaa kuupperissa. Tai sitte pääsen sen alle. |
jeppeq 12.02.2008 22:29:27 | |
---|
Mikäpä siinä... tuo ennenkin mulla toiminut :) Testasin ollessani vuoden 2004 vuorotteluvapaalla. 10 kg lähti kuukaudessa ruokavaliolla. (tuli sitten töihin palattua 15 takas...) En muuten harrastanut yhtään liikuntaa tehostuskeinona, mainittakoon vielä. Mutta ainakin mulla toimi helekutin hyvin kanssa. Ja olo oli niin virtaa täynnä, etten moista muista. Ihan sama mitä lääketiede siihen sanoo, jos itestä tuntuu hyvältä. Ennen reissua olis kanssa tarkoitus vielä jokunen kilo antaa kierrätykseen, syömistä tarkkailemalla. Kerta päivässä riittää kunnon ruoka ja paljon vettä. Onhan siitä hyvästä kunnosta hyötyä. Henki kulkee paremmin muun muassa. |
eskoensio 12.02.2008 22:29:32 | |
---|
Kuntoiluun pitäisi riittää aikaa enemmän, kun on sitova päivätyö ja viikonloppuna tekee keikkaa. Onneksi löysin syksyllä uuden kipinän, kuntoilun puitteissa.Vanhat meriitit ei paina kun alkaa ikääntymään, täytyy alkaa varoen. Ihminen juuri sitä mitä se syö se kyllä pitää paikkansa. Hiilihydraattitietista on sen verran kokemusta se on hengen vaarallinen. ns. atkinsindietti. Jos kuulitte Pekka Puskan haasttelun sunnuntaina, siinä oli kaikki tiivisttynä terveellisyydestä. |
isojussi 13.02.2008 00:08:56 | |
---|
Miksi Jeppe juo.....vettä? hehe Ei vais: Plussaa hänelle oikean asian ytimessä olemisesta. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
kuunsirppi 13.02.2008 08:56:33 (muokattu 13.02.2008 10:15:24) | |
---|
Testasin ollessani vuoden 2004 vuorotteluvapaalla. 10 kg lähti kuukaudessa ruokavaliolla. (tuli sitten töihin palattua 15 takas...) En muuten harrastanut yhtään liikuntaa tehostuskeinona, mainittakoon vielä. Mutta ainakin mulla toimi helekutin hyvin kanssa. Ja olo oli niin virtaa täynnä, etten moista muista. Ihan sama mitä lääketiede siihen sanoo, jos itestä tuntuu hyvältä. Ennen reissua olis kanssa tarkoitus vielä jokunen kilo antaa kierrätykseen, syömistä tarkkailemalla. Kerta päivässä riittää kunnon ruoka ja paljon vettä. Onhan siitä hyvästä kunnosta hyötyä. Henki kulkee paremmin muun muassa. Mä olen nyt siis syönyt enemmän kun jaksaisin ja ruokavaliossa on nyt mm. light-tuotteiden sijasta kuohukerma ja voi ja muutenkin huomattavasti enemmän rasvoja. Samoin lisännyt kasviksia, vihanneksia, marjoja ja hedelmiä (vähän). Pois siis viljat, sokeri, peruna, pasta ja riisi. Tänä aamuna vaaka näytti kilon vähemmän, kun perjantai-aamuna :o) Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!) |
häläppääjä 13.02.2008 09:09:47 | |
---|
Nakkaan tuosa jonkuajan päästä kakaroijen kans lautaselliset majekeittua niin kunto tuntuu kyllä mainiolle. Sama |
artope 13.02.2008 09:39:33 | |
---|
Vastaus otsakkeeseen: olen huolissani. Kymmenkunta kiloa tarvis saada vähintään pois. Kyllähän se lähtis helpostikin, jos vaan kattois tarkemmin mitä suuhunsa pistää ja hiukan enempi liikkuis. Viikolla tuli just jossain ratio-ohjelmassa oikeen lääkärin suulla sanottuna, että veden juonnin määrä ei vaikuta mitenkään laihtumiseen. "On parempi vetää kunnolla kuusikkoon, kuin kainosti kohdalleen" |
jon lord 13.02.2008 10:05:04 | |
---|
Ei näillä aamuilla. Puupalttooseen kaikki mennään kuitenkin lopulta. COVS jäsen N.o 3 |
KoskPaavo 13.02.2008 10:20:16 | |
---|
Ei näillä aamuilla. Puupalttooseen kaikki mennään kuitenkin lopulta. Samat aatokset, tuota loppusijoituspaikkaa en ole vielä päättänyt, ehkä sittenkin Asikkalan kirkonkylä. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |