Aihe: Tuplapedaalien hankinta
1 2 3
jazzmies
23.01.2008 08:34:00
Elikkäs se olet siis sinä! Mahdatko muistaa, kun käytiin keikalla siellä päin. Soittelin tuolloin Statue nimisessä metallibändissä. Vedettiin kimpassa keikka ja saunassa perehdyttiin rumpurytmin saloihin..:)

Jo jumankauta, muistan sen kuin eilisen päivän! Mulla on teidän levykin. Ja Ari A. ja Jarkko olivat mun kanssa samaan aikaan sivarikoulutuksessa Lehtimäellä. For your contry...
Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa
java
23.01.2008 14:48:35
Voihan nenä! Kyllä maailma on pieni. Aria näin tossa kesällä. Kävi moikkaamassa 40 v synttäreitä. Juu..mä muistan sen keikan kanssa aikas kirkkaasti. Meno oli kova ja tupa täynnä :)
Point
23.01.2008 19:08:04
Okei, eli millon ois sopiva aika hankkia tuplapedut? Oon soittanu 1v.

sitten kun perusjutut on hanskassa. mielellään ei ennen sitä. toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.
toba
24.01.2008 00:23:16

Osta tuplapedaali ja rupee vetelee 16-raajapari harjotusta.
Meikällä on ollu jo tuplapedaali ihan liian monta vuotta, fakta on se että vasta viime kuukausina oon sitä oppinu polkemaan :--D Sen siitä saa kun alottaa treenaamisen liian myöhään ja oivaltaa oikeat tekniikat itelleen liian myöhään :(
asdyute
04.02.2008 20:54:51
Osta tuplapedaali ja rupee vetelee 16-raajapari harjotusta.
Meikällä on ollu jo tuplapedaali ihan liian monta vuotta, fakta on se että vasta viime kuukausina oon sitä oppinu polkemaan :--D Sen siitä saa kun alottaa treenaamisen liian myöhään ja oivaltaa oikeat tekniikat itelleen liian myöhään :(

Milloin sitten on liian myöhään?
passe
04.02.2008 21:04:50

Mitkä ovat tavoitteet?

Jos on tavoitteena tulla Bozzio-Minnemann-Donati heimolaiseksi, niin "myöhään" oli jo eilen. Jos taas ainut tavoite on saada soitettua se yksi tukutuku-kipale jotenkuten läpi coverbändin kanssa, niin ei ole koskaan liian myöhäistä. Tai sitten jotain näiden kahden väliltä, tai jotain...
Sometimes more is more
tupee
11.02.2008 18:19:49
mull itel on tuplapedaali onhan se ihan siisti systeemi mut halpaa ei kanssi ostaa
Drakomorphos
11.02.2008 22:31:46
Mullakin on tuplapedaalit. Joo rumpuja soitan metallica
oh-hai
Drakomorphos
12.02.2008 16:50:43
Lars? Is that you?

Anteeksi. :)

Yes, it's me. Lars från Danmark.
oh-hai
.-JAKE-.
14.02.2008 13:42:00
joo ennen ku mä ostin tuplapedaalit ni olin soittanu myös 1v rumpuja.

nyt on tullu puolivuotta soitettua tuplilla ni ihan nätisti lähtee. :D
zesar
20.02.2008 23:53:35 (muokattu 20.02.2008 23:54:15)
Täällä foorumilla viestejä lukiessani tuntuu, että melkein kaikissa rumpujen soiton alueissa olen kiivennyt perse edellä puuhun=D Itsestäni ei siltä kuitenkaan tunnu. Mulla on ollu setti ehkä 5kk, tuplat jotain 2kk. Sai halvalla=) En mielestäni ole silti jättänyt sinkun reenaamista vähälle. Lähinnä sillä yhdellä vaan tulee poljettua, joskus jotain pikku bursteja ja korostuksia vasemmalla jalalla. En mitenkään pysty kuvittelemaan, että olisi jotenkin se toinen pedaali hidastanut kehitystä. Usein sanottu, että olisi mieluummin pitänyt ostaa parempia peltejä sillä hinnalla tjtn. Kun tuo setti ei tuu koskaan tuolta varastosta mihinkään liikkumaan, niin mulle on kyllä ihan paskan hailee miltä pellit kuulostaa. Siellä on ne jotkut pellit ja niihin lyödään sillon kun tekee mieli. Pääasia että ne on siellä. Eli pelkkää treeniä eikä mitään hifistelyjä. Tässä musta on siis kivampi että on ne tuplat, niin on suunnilleen kaikki osat setistä hallussa (ei vielä mutta joskus), vaikka ne kamat oiskin paskat. Ehkä sitten on helpompi soittaa joskus hyvillä kamoilla kun on rahaa=)

En tiedä onko tässä selityksessä jonkun muun mielestä mitään perää, mutta tulipahan sanottua=)
"Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!"
hollmi-5
23.02.2008 23:26:04
En tiedä onko tässä selityksessä jonkun muun mielestä mitään perää, mutta tulipahan sanottua=) Tässä se, mitä viiden kuukauden perusteella pystyy sanomaan.

Tallenna tämä ja katso vaikkapa kymmenen vuoden päästä. Saattaa olla mieli muuttunut.
Soundit, piuhat ja kajarit.
zesar
24.02.2008 15:57:56
Voinhan mä. Mutta tällä hetkellä vahva mielipide tästä=)
"Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!"
toba
24.02.2008 18:55:51

Niinno, sanotaan nyt näin että oishan se nyt kivaa olla joku 16-18vuotias ja vetää helvetin hyvin, kun se että nyt oon 21vee ja vedän helvetin huonosti :)
Bobana
28.02.2008 00:00:44
Niinno, sanotaan nyt näin että oishan se nyt kivaa olla joku 16-18vuotias ja vetää helvetin hyvin, kun se että nyt oon 21vee ja vedän helvetin huonosti :)

Mitä vitt...

Mä olin paria kuukautta vaille 30v ja piti opetella vatkaamaan enkä vieläkään kunnolla osaa.

Voi teitä nykynuoria kun se elämä on jo ohi 20 vuotiaana...

No, ainut hyvä tässä on se että kyllä se Siperia opettaa. Kyl te viel joskus tajuutte...
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Muovinen
29.02.2008 17:18:45

Ehkä jos haluaa oikeasti harjoitella muusikoksi (studiorumpaliksi esim) niin kannattaa harkita sitä tuplapedaalin ostoa heti alkuvaiheessa. Ehkä tuollaisella tavoitteella kannattaa panostaa enemmän perinteisiin tekniikkajuttuihin ja eri tyylilajien haltuunottoon. Jos tuplapedaalia myöhemmin tarvitsee, niin sen treenaus on todennäköisesti nopeampaa kun on tekniikka hallussa.

Jos taas on enemmän kyse siitä että meinaa soittaa samantien bändissä, eli tiettyä tyyliä ja vieläpä esimerkiksi metallia, niin kyllähän se tuplapedaaliharjoittelu kannattaa sitten aloittaa samantien. Perusjuttujen treenaus toki pätee edelleen mutta skaala voi olla hieman rajoittuneempi ja silti päästään pitkälle omassa tyylissä.

Tämä siis sellaisen henkilön näkökulmasta, joka nimenomaan haluaa palvella ja soittaa musiikkia, eikä häikäistä teknisillä rumpusooloilla. Tuplat sain vuoden soiton jälkeen, mutta niiden hohto on vuosien saatossa haalennut (välillä oli taas sinkku käytössä) ja nykyään ne toimii lähinnä mausteena.
heikkijarvinen
06.03.2008 14:35:39
Itse hommasin ekan tuplapedaalin 4 vuoden soiton jälkeen koska pändikaverit pakotti, sanoivat että nyt käydään soittaa bodomii. Toin polkimet kämpille ja laitoin kiinni. Jätkät oli setin takana kärppänä"noniin, kokeile nyt että miten nopeesti pystyt polkemaan" Naamat meni norsunvitulle kun soitto oli niin onnetonta räpistelyä, ei siinä mennyt mikään kohdilleen. Puolen vuoden reenauksen jälkeen soitto sujui jo välttävästi, kehtasi keikallekkin lähteä. Nyt olen soittanut tuplilla 5 vuotta ja olen aika paska edelleen. Bodom ajat jäi onneksi taakse parin vuoden jälkeen ja bändi siirtyi soittamaan keskitempo mättöä, jossa ei tarvitse tuplilla extreme nopeuksia. Se keskitemmon tukutus ja pienet rytmikikat hoituu ihan sujuvasti ja se riittää minulle. En jaksa enää edes reenata mitään 200bpm juttuja, ei kestä pinna, on niin kyllästyttävää touhua. Tykkään reenailla enemmän sellaisia Erkinharju juttuja. Niissä on sellainen mukavan rento ote eikä kuulosta siltä että mennään verenmaku suussa.
Perro Stupido
06.03.2008 15:14:37
Itse hommasin ekan tuplapedaalin 4 vuoden soiton jälkeen koska pändikaverit pakotti, sanoivat että nyt käydään soittaa bodomii. Toin polkimet kämpille ja laitoin kiinni. Jätkät oli setin takana kärppänä"noniin, kokeile nyt että miten nopeesti pystyt polkemaan" Naamat meni norsunvitulle kun soitto oli niin onnetonta räpistelyä, ei siinä mennyt mikään kohdilleen. Puolen vuoden reenauksen jälkeen soitto sujui jo välttävästi, kehtasi keikallekkin lähteä. Nyt olen soittanut tuplilla 5 vuotta ja olen aika paska edelleen. Bodom ajat jäi onneksi taakse parin vuoden jälkeen ja bändi siirtyi soittamaan keskitempo mättöä, jossa ei tarvitse tuplilla extreme nopeuksia. Se keskitemmon tukutus ja pienet rytmikikat hoituu ihan sujuvasti ja se riittää minulle. En jaksa enää edes reenata mitään 200bpm juttuja, ei kestä pinna, on niin kyllästyttävää touhua. Tykkään reenailla enemmän sellaisia Erkinharju juttuja. Niissä on sellainen mukavan rento ote eikä kuulosta siltä että mennään verenmaku suussa.

Kato, kato. Hessu tsemppaa ;)

Itelläkin toi Erkki-meininki kyllä enemmän sellainen kiinnostuksen kohde. Eli en vaan jaksa harjoitella tarpeeksi.
010011000100111101001100
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)