Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Takuu asiaako?
1
Roso
11.02.2008 11:11:12 (muokattu 11.02.2008 11:12:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänne voisi pistää visaiset kysymyksensä kamoistaan jotka ovat kenties levinneet ja niiden takuu asiat huolettaa ja toivoa että saisi niihin vastauksia.
 
Tässä toissapäivänä soittelin kitarallani ja kesken soiton bäääng.. Ja koko kitaran vire laski kerralla. Mietin hieman että nyt taisi tulla kallis homma. Kitara on LTD mh-400 eli ei siis mitään perus makasiini kamaa.
 
Floikan vastajousien ruuvi oli korkannut irti rungosta! Miten tämä on edes mahdollista ja onko asiaa takuuseen menevä? Uskaltaisiko kenties itse mennä ruuvailemaan uusia reikiä sinne saatikka laittaa samaan reikään isompaa ruuvia?
 
Harvinaisen vaikeaa asiasta tekee se, että ostin kitaran puoli vuotta sitten Helsingin muasamaailmasta ja en nykyään asu lähelläkään helsinkiä.
 
heville
11.02.2008 11:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänne voisi pistää visaiset kysymyksensä kamoistaan jotka ovat kenties levinneet ja niiden takuu asiat huolettaa ja toivoa että saisi niihin vastauksia.
 
Tässä toissapäivänä soittelin kitarallani ja kesken soiton bäääng.. Ja koko kitaran vire laski kerralla. Mietin hieman että nyt taisi tulla kallis homma. Kitara on LTD mh-400 eli ei siis mitään perus makasiini kamaa.
 
Floikan vastajousien ruuvi oli korkannut irti rungosta! Miten tämä on edes mahdollista ja onko asiaa takuuseen menevä? Uskaltaisiko kenties itse mennä ruuvailemaan uusia reikiä sinne saatikka laittaa samaan reikään isompaa ruuvia?
 
Harvinaisen vaikeaa asiasta tekee se, että ostin kitaran puoli vuotta sitten Helsingin muasamaailmasta ja en nykyään asu lähelläkään helsinkiä.

 
Laita reikään tulitikku(ja) ja erikeepperiä. Sitten ruuvi takaisin. Pitäisi pysyä.
 
omg i learn all my english from youtube commentz lol u moron ha ha
Hanok
11.02.2008 11:24:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kerran kitaran takuu on voimassa, kannattaa soitella myyneeseen liikkeeseen. Yritä sopia niin, että korjauksen hoitaa paikallinen korjaaja, ja lasku lähetetään Musamaailmaan.
P2
11.02.2008 11:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin kyllä itse jotain kunnon puuta, tuo on kuitenkin niin kovassa rasituksessa koko ajan. Poraat reiän ja lyöt kunnon puuta olevan tapin liiman kanssa tilalle. Pysynee vastaisuudessakin. Tosin kyllähän tuollaisen pitäisi takuun piikkiinkin mennä.
 
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Insane Kane
11.02.2008 12:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuollainen MH-400 ja kokemukseni siitä rungossa käytetystä mahjongista olivat sellaiset että tuo ei minua hirvesti yllätä.
Kitarahan on kyllä perhanan hyvä, mutta se rungon puu on hyvin haperoa.
Laita jotain kovaa puuta, esim pyökkiä pikkuinen tikku sinne reikään ja epoksilla kiinni. Anna kuivaa, ennen kuin nakkaat ruuvin kiinni.
Samalla voit käydä kaikki ruuvinreijät epoksilla läpi (elektroniikkapoteron kannen kiinnitysruuvien reijät jne.)
Pikkuinen tippa reikään -> sitoo haperoa mahjonkia ja tekee siitä kestävämmän.
Näin ne kestävät useamman kiinnitys & irrotus rumban.
 
Ei näin! >=)
s8na
11.02.2008 12:35:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun kokemusta ruuvinreistä...
 
Näpertelin tuossa uutta kaulaa vanhaan ibaneziini ja joudun siirtämään kaulan ruuvien reikiä hieman. Huomasin tässä hommassa että hyllykköjen yms. kalusteiden kokoamiseen tarkoitetut puutapit ovat aika kovaa puuta ja noista tapeista oli helppo halkoa sopivia tikkuja reikien täyttöön puuliiman kanssa. Nyt pysyy E kieli nauhojen päällä! :)
 
Huom. Vastuu siirtyy kuulijalle savolaisittain.
 
Roso
11.02.2008 13:00:02 (muokattu 11.02.2008 13:31:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vaan vastauksista. Tuli itsekin huomattua että melkosta sahajauhoa kyseinen puu onkin. Nyt olen kipeänä ja ärtymys on niin suuri etten olisi kykenevä järkevään ja sivistyneeseen keskusteluun musamaailman ihmisten kanssa, joten jämeränä savolaisena lähden puutappi+liima yhdistelmälle.
Operaation jälkeen voisinkin todeta ettei jaksa katsella tämmöistä ja on luultavasti laitettava kitara vaihtoon. Eipä jäänyt hyvä maku ltd:stäkään suuhun, vaikka kitara on ehdottomasti parasta mitä oon tienny tähän päivään asti.
 
Ehdotuksia vaihtoon?
 
Edittiä: Juolahti tuossa mieleen, että jouduin lisäämään neljännen vastajousen tallaan heti alkuunsa, koska liikkessä olleet kielet olivat niin ohutta settiä, että oma käyttämäni setti veti tallan kyselemättä ylälinkkuun. 4 joustahan eivät ole tasavedossa vaan silloin toiselle puolen tallaa syntyy enemmän vetoa, joka olisi hyvinkin voinut olla korkkaamisen osasyynä eikös vain? Eli siis omaa ajattelemattomuuttani olisin kyseisen kalliihkon polttopuun luonut?
 
Hanok
11.02.2008 13:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4 joustahan eivät ole tasavedossa vaan silloin toiselle puolen tallaa syntyy enemmän vetoa, joka olisi hyvinkin voinut olla korkkaamisen osasyynä eikös vain? Eli siis omaa ajattelemattomuuttani olisin kyseisen kalliihkon polttopuun luonut?
 
Kyllä kai ne neljäkin jousta saa tarvittaessa ihan tasaisesti asennettua? Mutta joka tapauksessa mielestäni ei ole lainkaan normaalia että noin tapahtuu, oli jousijärjestely mikä hyvänsä.
Sotaratsu
12.02.2008 09:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllä moni neljää jousta käyttää, minä mukaanlukien eikä o kyllä tommosta tapahtunu. Ei se jousien puuhun aiheuttama veto siitä kasva yhtään. Kielien kireys sen jousien vedon määrää (Dive Bombit tietty oma juttunsa). Tuskin silti kannattaa pelihousujaan repiä ton kanssa. Teet korjaukset hyvin, ni keppi on uutta parempi.
 
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
gator
22.12.2010 18:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepjep, vanha ketju. Mun Nanohead meni vähän rikki ja olen lähettämässä sitä nyt ZVexille takuuhuoltoon. Miten tullin sedät reagoi tuohon laitokseen sen paluumatkalla?
Elikkäs, miten varmistan että mun ei tartte mitään tulleja yms. maksella?
 
joukov
22.12.2010 21:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gator: Jepjep, vanha ketju. Mun Nanohead meni vähän rikki ja olen lähettämässä sitä nyt ZVexille takuuhuoltoon. Miten tullin sedät reagoi tuohon laitokseen sen paluumatkalla?
Elikkäs, miten varmistan että mun ei tartte mitään tulleja yms. maksella?

 
Taidat joutua täyttämään lappusen tullissa/postissa, jossa kerrotaan laitteen olevan menossa huoltoon ja tulevan myös takaisin.
 
Vice President of KISS Army Finland
hevi-ipa
08.01.2011 22:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä se järjellä menee takuuseen muuta en suosittele tuota "tulitikku" patenttia mut se kyllä pitäää hetken... jos takuuseen saat niin hyvä mut jos et niin kannattaa maltilla tehdä se poraus ja oikea puu tappi ratkaisu. sitten vinkkinä että anna liiman kuivaa vaikka pari päivää ennenkuin tekee uutta reikää
 
HELLYEAH!!!
Mandarax
08.01.2011 23:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevi-ipa: kyllä se järjellä menee takuuseen muuta en suosittele tuota "tulitikku" patenttia mut se kyllä pitäää hetken... jos takuuseen saat niin hyvä mut jos et niin kannattaa maltilla tehdä se poraus ja oikea puu tappi ratkaisu. sitten vinkkinä että anna liiman kuivaa vaikka pari päivää ennenkuin tekee uutta reikää
 
Jaa-a... Oiskohan tuo takuu kolmessa vuodessa jo rauennu...? Tai vielä luultavampaa - asia ratkennu jo joku vuosi sitten..
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Muuki
09.01.2011 02:01:20 (muokattu 09.01.2011 02:01:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Jaa-a... Oiskohan tuo takuu kolmessa vuodessa jo rauennu...? Tai vielä luultavampaa - asia ratkennu jo joku vuosi sitten..
 
No mut hey.. Kuvaus: hevi basisti Vihdistä..

:)
 
Eio
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «