Aihe: Bassocombot
1
zoukka
11.02.2008 21:53:40

AMPEG BA115AV B-STOCK, AMPEG BA115HP ja SWR WORKINGPRO 12..onko kellään kokemusta tuommoisista bassocomboista? Tai jostain muusta vastaavasta..Oon jo jonkin aikaa miettiny että hommaisin nupin ja kaapin erikseen. Nyt kuitenki viime päivinä olen miettiny, että pärjääkö vähän järeämmällä combolla keikkaillessa. Ja musiikki tyylin olessa raskasta??
J.Hollström
12.02.2008 09:15:07
AMPEG BA115AV B-STOCK

Toi B-stock on sitten Thomannin oma merkintä, ei yleinen mallinimi. Laitteessa on mahdollisesti jotain ulkosta skraadua, joten myydään normihintaa halvemmalla. Muuten kone voi olla ihan kuranttia kaamaa ja takuu voimassa normaalisti.

Itse laitteesta en osaa sanoa mitään, en ole kokeillut.
Point-to-point ripuliranne
Mikho89
12.02.2008 14:07:11

Itselläni on tällainen laite torilla myynnissä, tuolla olen vedellyt pääasiassa raskaamman linjan musiikkia ja luotettavasti on pelannut. Nyt kuitenkin ajattelin siirtyä nuppikaappirintamalle, joten myyn alta pois.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=216365
Holy shit, mustaksi värjätty wookie!
zoukka
12.02.2008 17:50:52

Jeespoks, kävinki tuossa porin yhdessä soitinliikkeessä testaamassa tuota ampeg BA115HP:ta ni kyllä vaan oli oiva peli. Ja kyllähän se Ampeg on aina Ampeg, eikait siitä mihinkään pääse:)
Teijo K.
12.02.2008 18:09:50

Jeespoks, kävinki tuossa porin yhdessä soitinliikkeessä testaamassa tuota ampeg BA115HP:ta ni kyllä vaan oli oiva peli. Ja kyllähän se Ampeg on aina Ampeg, eikait siitä mihinkään pääse:)

Mikään Ampeg -expertti en väitä olevani, mutta tommosia transistoricomboja ja niitä isoja putkikamoja kokeilleena väittäisin, että vaikka tolla BA115HP ja SVT nupilla ei ole tasan mitään muuta yhteistä kuin se Ampegin logo.

Noin muuten sanoisin että osta se mikä kuulostaa susta parhaalta. Mut suosittelisin harkitsemaan tota käytettyä Hughes ja Kettusta. Tai jotain muuta kovaa käytettyä.
"Veltto rysäkeppi" http://www.crownaudio.com/mic_web/onemic2.htm
jvakeva
12.02.2008 18:34:42

mielummin hyvä combo, kun paska nuppi-kaappi yhistelmä.
www.theyoungers.net
IJarro
12.02.2008 18:45:39 (muokattu 12.02.2008 18:46:28)
Toi 650€ on musta aika paljon rahaa jostain 12" kombosta. Kyllähän kombolla keikkaillessa pärjää kun monissa mestoissa on anyway PA-kamat mihkä saat vehkeesi kytkettyä. Samalla rahalla saa kuitenkin nupin ja 4x10-kaapin joilla voi vähän ylpeillä. T-kaupassa olis esim. GK- tai Warwick-nuppi ja Peaveyn 4x10 about kuudella sadalla.

Toiset panostaa laatuun, toiset hartkeen.

Nojoo. Kai se hartkekin menee, mut esim markbassin 12" combo (n 1000€) on erittäin pätevä peli, vaikkei mitään 4x10" ookkaa ja vaikkei ookkaan yhtä näyttävä pippelinpidentäjä kuin joku hartkepino.
Mä ainakin arvostan enemmän soittajia jotka satsaa jättimäisiä vahvistinkalusoja enemmän itse soittamiseen ja LAADUKKAISIIN (vaikkakin sit pienempiin) bassokamoihin.

EDIT: mielummin hyvä combo, kun paska nuppi-kaappi yhistelmä.

Juuri täysin näin!
Let's do some living after we die...
TommiW.
12.02.2008 18:55:42

Nojoo. Kai se hartkekin menee, mut esim markbassin 12" combo (n 1000€) on erittäin pätevä peli, vaikkei mitään 4x10" ookkaa ja vaikkei ookkaan yhtä näyttävä pippelinpidentäjä kuin joku hartkepino.

Mun mielestä sen pitäisi mennä niin, että ostaa sitä kalustoa, mikä omaan korvaan kuulostaa hyvältä ja opettelee käyttämään sitä. Toiset tarvitsee keikoilleen kaksi 8x10-skobea, ja jos ne tyypit diggaa hartken soundia, niin todennäköisesti vetävät niillä jos vain mahdollista. Toisille riittää pienemmät kombot, ja hyvä niin. Itse en ainakaan kokenut minkäännäköistä kastrointia vaihtaessani Ampegin SVT-AV-läjää pienempään vahvistinkalustoon.

Mä ainakin arvostan enemmän soittajia jotka satsaa jättimäisiä vahvistinkalusoja enemmän itse soittamiseen ja LAADUKKAISIIN (vaikkakin sit pienempiin) bassokamoihin.

Mä arvostan soittajia, jotka löytävät oman soundinsa aina ja kuulostavat itseltään riippumatta siitä, minkänäköisen / minkähintaisen läjän läpi soittavat.
Tekotaiteellisen paskamusiikin ylpeä ylistäjä.
IJarro
12.02.2008 19:01:29 (muokattu 12.02.2008 19:03:24)
Mä en vaan ite tykkää hartken soundista ja markbassista pidän. Ei kai toss se n kummempaa ollu?

Mä arvostan soittajia, jotka löytävät oman soundinsa aina ja kuulostavat itseltään riippumatta siitä, minkänäköisen / minkähintaisen läjän läpi soittavat.

Nimenomaan. Pointti oli vaan, että mieluummin hyvä pieni kuin huono paska.
Kaikille ei riitä 12" combo vaan on pakko saada 500wattia ja 4x10". Eli tietty mieluummin huonilla edes jotain ääntä riittävästi, kuin jäädä hyväsoundisilla kamoilla jalkoihin.

Usein vaan hommataan pieniin reenikämppiin ja pikku nuorisotalokeikkoja varten joku halpa behkun kasa, vaikka vastaaviin tiloihin riittäis pienempikin ja samalla rahalla sais oikeesti hyvääkin soundia.
Teijo K.
12.02.2008 19:09:25

Mä en vaan ite tykkää hartken soundista ja markbassista pidän. Ei kai toss se n kummempaa ollu?

Mäkään en diggaa Hartkea soundien puolesta, mutta musta tässä oli kyllä jotain ihan muuta kun se että sä et tykkää siitä.

"Toiset panostaa laatuun, toiset hartkeen."
"Veltto rysäkeppi" http://www.crownaudio.com/mic_web/onemic2.htm
jvakeva
12.02.2008 22:26:44

kyllä pienestäkin ääntä lähtee, jos on hyvä.. esim. swr:n goliath jr, elikkäs 2x10"..
sillä on tullu vedettyä jopa ulkoilmakeikka. soi kovaa, hyvin, ja alas.
että ainakin sen perusteella uskallan suositella 2x10 ja 300w+ comboa, koska ei siitä isosta paskakasasta saa sen enempää ääntä, saati sitten hyvää sellaista.
www.theyoungers.net
L.Ruoska
13.02.2008 05:29:35

Hei kuules nyt, mulla ei oo ollut Hartkea pariin vuoteen =D Itseasiassa tällä hetkellä mulla ei ole kun 10-wattinen kitarakombo, möin kaiken kun muutettiin jouluna ulkomaille.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
IJarro
13.02.2008 09:37:46 (muokattu 13.02.2008 09:41:08)
Mäkään en diggaa Hartkea soundien puolesta, mutta musta tässä oli kyllä jotain ihan muuta kun se että sä et tykkää siitä.

"Toiset panostaa laatuun, toiset hartkeen."

Itteasias täs ei oo mistää muusta kyse =).

Laatu pitää sisällään hyvän suondin ja luotettavuuden. Siis mun mielestä
Musta Hartkeissa vaan ei oo kumpaakaan =P ja siis mun mielestä

Emmä hommaa sen enmpää perustele, KOSKA mä en vaa tykkää hartkeista =)

Mutta vielä ite aiheeseen.
Nykyään 12" combo itellä, mut seuraava hankinta on ehottomasti nuppi+kaappi.
Ja myöhemmin ku on rahaa toinen kaappi vielä.

Combo on combo, mut kaappeja ja nuppeja voi vaihdella tilanteen mukaan.

Esim 2x10" ei oo kovinkaan iso roudata ja sen kaveriks ku ottaa 4x10" tai 1x15" isommillekin keikoille riittää mökä.
zoukka
13.02.2008 19:48:57

Kiitos kiitos, näistä hyvistä "neuvoista" :) mulla on ainaki semmone olo, et koitan mielummin panostaa laatuun ennemmin ku siihen et saa halvalla. Itellä ei oo kokemusta hartkesta tai oikeestaan muustakaa muutaku Trace Elliotista. Se on ainaki mun osalla varma, että käytettyä en osta vaikka sais kuinka halvalla:)pitänee vielä tuumailla tätä tilannetta.
pekezu
13.02.2008 20:15:32

Saako kysyä ihan vaan kysymisen ilosta, että mikset ostaisi käytettynä? Omat kokemukset käytetyn tavaran ostamisesta ovat ainakin lähes poikkeuksetta positiivisia. Mitä nyt viime beississä oli remontin paikka, mutta siitäkin myyjä lupasi maksaa osan.

Mnetin torilla on kuitenkin musta suht. turvallista tehdä kauppoja. Tietysti se tarkoittaa myös sitä, että on järki mukana.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
handegunnar
17.02.2008 11:50:27
Osta vaan Ampegin combo, jos se sinun omaa korvaasi miellyttää. Tällä foorumilla on aika yleistä Ampegin combojen haukkuminen. Perusteet ovat, ettei ne ole lähellekään samaa kuin Ampegin putkinupit ja erilliset kaapit. Eivät tietenkään, ei aasikaan ole hevonen.

Minulla on Ampegin BA115 ja olen siihen ollut hyvin tyytyväinen. Ostaessa vertailuna oli mm. Hartke. En tykännyt yhtään Harken kovasta metallisesta soundista. Ampegin lämmin soundi miellytti korvaani paljon enemmän. Viime aikoina olen alkanut kaipaamaan soundiin hieman enemmän napakkuutta, mitä tuosta 15" kaiuttimesta lähtee. Ampegilla on ainakin ollut BA210 combo, jossa on 2kpl 10" kaiutinta. Se on vain mahdottoman raskas ja hankala raahattava. Ei sen puoleen, että BA115:kaan olisi mikään keijukainen. Ehkä erillinen nuppi ja kaappi - joskus (jos on rahaa)
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
Teijo K.
17.02.2008 15:51:27

Osta vaan Ampegin combo, jos se sinun omaa korvaasi miellyttää. Tällä foorumilla on aika yleistä Ampegin combojen haukkuminen. Perusteet ovat, ettei ne ole lähellekään samaa kuin Ampegin putkinupit ja erilliset kaapit. Eivät tietenkään, ei aasikaan ole hevonen.

Musta kukaan ei ole kertaakaan käyttänyt tuota perustelua yhdessäkään ketjussa. Perustelu on ollut ennemmin se, että Ampegin combot eivät ole _suhteessa_ samaa tasoa kuin putkikamat, ja samaan hintaan saa parempaa laatua muilta merkeiltä kuin Ampegilta jolla on kaikissa kamoissaan se ampeg-lisä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)