Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zakk Wylde-vingahdukset
1 2 3 4 5 6 7 8
PekkaM
03.02.2004 09:23:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä kaikki tekijät vaikuttaa noihin Zakkin soittamiin ylä-ääniin? Aktiiviset mikit nyt varmaan on yksi ja kyllähän niitä kompurallakin saa korostettua. Ei vaan meinaa lähteä nuo "No More Tears":in alakieliltä läheltä lapaa vedetyt pinch harmonicsit sitten millään (siinä raskaammassa säkeistöriffissä). Se varmaan kanssa vaikuttaa, että siinä on kuitenkin drop d-vire ja vielä puoli sävelaskelta kaikki siitä alas, joten nuo PGM:n ysikielet on aika kuminauhoina..
 
Vinkkejä?
 
Osta JEM77BFP!
randy
03.02.2004 09:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et huomannut niin vastailit itse omiin kysymyksiisi.
 
Lumiukolla on valkonen perse.
vasara73
03.02.2004 09:58:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä kaikki tekijät vaikuttaa noihin Zakkin soittamiin ylä-ääniin? Aktiiviset mikit nyt varmaan on yksi ja kyllähän niitä kompurallakin saa korostettua. Ei vaan meinaa lähteä nuo "No More Tears":in alakieliltä läheltä lapaa vedetyt pinch harmonicsit sitten millään (siinä raskaammassa säkeistöriffissä). Se varmaan kanssa vaikuttaa, että siinä on kuitenkin drop d-vire ja vielä puoli sävelaskelta kaikki siitä alas, joten nuo PGM:n ysikielet on aika kuminauhoina..
 
Vinkkejä?
Mulla auttoi tohon kuminauha ongelmaan paksummat kielet esim.10-60 tai 11-70
 
PekkaM
03.02.2004 10:05:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et huomannut niin vastailit itse omiin kysymyksiisi.
 
No ainoa mihin ei ollut vastausta itellä oli se, että onnistuuko paksummilla kielillä paremmin? Loput taitaa sitten olla sormista kiinni, ellei tuohon alanauhoilta vingautteluun ole jotain erikoiskikkaa.
 
Osta JEM77BFP!
Torniojaws
03.02.2004 10:44:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomattavasti helpompi tehdä löysillä kielillä, kuin tiukemmilla. Siis se matalta soitettu pitkä pinch.
 
Kokeileppa itsekin, vedä matala-E semmosen ronskin 5 sävelaskelta matallammaksi.
 
skebajaba
03.02.2004 11:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä saa akustisenkin ulisee kun on osaa sen tekniikan, en siis tarkottanu et vinkuu samalla tavalla kun sähkökitara mut kyl siitäkin kuuluu "se" ääni...
wyldellähän on ne mielettämän paksut kielet kitarassa, ihan signature setteinä löytyy kaupasta...yksi normaali vireelle ja yksi Lo-setti missä oli kai 70-11 paksuus, kokeile miten iten tykkäät, jos on löysä kieli niin saa ainakin enemmän vibraa siihen...
 
ja siitä kompurasta, itse en sen kanssa ainakaan parempaa ujellusta saannut...ilman sitä itse veivailen...
 
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Risto Mustalisä
03.02.2004 11:55:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä kaikki tekijät vaikuttaa noihin Zakkin soittamiin ylä-ääniin? Aktiiviset mikit nyt varmaan on yksi ja kyllähän niitä kompurallakin saa korostettua. Ei vaan meinaa lähteä nuo "No More Tears":in alakieliltä läheltä lapaa vedetyt pinch harmonicsit sitten millään (siinä raskaammassa säkeistöriffissä). Se varmaan kanssa vaikuttaa, että siinä on kuitenkin drop d-vire ja vielä puoli sävelaskelta kaikki siitä alas, joten nuo PGM:n ysikielet on aika kuminauhoina..
 
Vinkkejä?

 
Wyldellä on modifioitu vahvistin. RAT ja vahvistimen gain -kanava yhdessä niin pinchit ainakin mulla erottuu.Negatiivisena puolena aika "terävä" soundi.kaksi säröä peräkkäin kun ei välttämättä ole vain hyvä ratkaisu.
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
battery
03.02.2004 12:01:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ääh..tekniikkaa vaan :)
 
kaljaa kehiin ja äkkii, muuten tulee hätä
skebajaba
03.02.2004 16:46:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wyldellä on modifioitu vahvistin. RAT ja vahvistimen gain -kanava yhdessä niin pinchit ainakin mulla erottuu.Negatiivisena puolena aika "terävä" soundi.kaksi säröä peräkkäin kun ei välttämättä ole vain hyvä ratkaisu.
 
RAT???
sil tietääkseni löytyy super overdrive boss chorus dunlopin rotovibe ja wahi pedaali..
http://www.mikesguitarsite.co.uk/gear/zakk_wylde/
 
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Da Make
03.02.2004 16:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RAT???
sil tietääkseni löytyy super overdrive boss chorus dunlopin rotovibe ja wahi pedaali..
http://www.mikesguitarsite.co.uk/gear/zakk_wylde/

 
Ja JCM-800...
 
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
trih
03.02.2004 16:54:51 (muokattu 03.02.2004 17:00:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ite saan ne kaikenlaisilla kielillä ja monilla eri vehkeillä kuulumaan. Treeniä vaan. Ja tuossa nimenomaisessa biisissä ja kohdassa kunnon vibraatto mukaan. Tabloissa siihen on merkattu bendi mutta ite saan oikean kuuloisen kunnon vibraatolla ja pinchillä. Wylden soittotyyli on muutenkin tosi aggressiivinen (yllätys;) eli muistaa sitten hakata kieliä kunnolla :)
EDIT: Niin ja paksumpia kieliä pystyy iskee lujempaa. EMG-81 siihen lisättynä niin varmaan suht helppoa pingitellä.
 
Heart Of Steel
03.02.2004 17:25:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakasta vedetyllä kielisatsilla kuuluupi paremmin nuo harmoniset värähtelyt.
 
"Nobody tells a Man how to play."
Lord of the strings
03.02.2004 18:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zakk Wylde-vingahdukset
 
Onneksi olkoon...
Olet miljoonas, joka kysyy näistä mystisistä vingahduksista.
 
Anteeksi, en voinut asian olla.
 
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
Risto Mustalisä
04.02.2004 09:21:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RAT???
sil tietääkseni löytyy super overdrive boss chorus dunlopin rotovibe ja wahi pedaali..
http://www.mikesguitarsite.co.uk/gear/zakk_wylde/

 
Aivan.En puhunutkaan Wyldestä tässä yhteydessä vaan siitä kuinka itse saan parhaiten nuo "vingahdukset" kuuulumaan.Ja kuten sanottu:Wylden vahvistin on modifioitu eli kaupasta ei saa presiis samanlaista ostettua.Correct me if I'm wrong.
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
Ilkarus
04.02.2004 09:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan.En puhunutkaan Wyldestä tässä yhteydessä vaan siitä kuinka itse saan parhaiten nuo "vingahdukset" kuuulumaan.Ja kuten sanottu:Wylden vahvistin on modifioitu eli kaupasta ei saa presiis samanlaista ostettua.Correct me if I'm wrong.
 
Kun kerta oikeen käsket niin ... Kyllä myydään, mutta harvinaisia taitavat olla kun niitä on tehty vain 600.
 
http://www.marshallamps.com/images/products/vintage/2203zw.html
 
Ilkarus
04.02.2004 09:43:45 (muokattu 04.02.2004 09:45:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Tuli vahingossa sama teksti kahteen kertaan.
 
BenGlenton
04.02.2004 11:00:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wylden jcm ei ole sen kummemmin modattu, kuin EL34-pääteputket on vaihdettu 6550 -putkiin.
Lisäksi celestionin elementit on vaihdettu EV:n vastaaviin.
 
Munkin mielestä se oikea tekniikka on se kaiken a ja o. treeniä vaatii vielä kovasti että wylden tasolle päästään ;)
 
http://www.supremecourtband.fi
skebajaba
04.02.2004 11:05:23 (muokattu 04.02.2004 11:06:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wylden jcm ei ole sen kummemmin modattu, kuin EL34-pääteputket on vaihdettu 6550 -putkiin.
Lisäksi celestionin elementit on vaihdettu EV:n vastaaviin.
 
Munkin mielestä se oikea tekniikka on se kaiken a ja o. treeniä vaatii vielä kovasti että wylden tasolle päästään ;)

 
noin mäkin muistelisin että se meni...
eikös 6550 anna enemmän hönkää vaan ulos muistaakseni..
 
itselläni on kans toi pelkkä RAT ja kyl sillä saan ulisemaan hyvin, distortion noin puolessa välissä samoin fiilter ja volaa aavistuksen enemmän...
 
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Herra Rapu
04.02.2004 11:15:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munkin mielestä se oikea tekniikka on se kaiken a ja o. treeniä vaatii vielä kovasti että wylden tasolle päästään ;)
 
Oikeesti ei tohon vingahdukseen vaikuta mikään muu kun plektran liukkaus ja oikea väri.
 
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Risto Mustalisä
04.02.2004 11:55:30 (muokattu 04.02.2004 11:57:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kerta oikeen käsket niin ... Kyllä myydään, mutta harvinaisia taitavat olla kun niitä on tehty vain 600.
 
http://www.marshallamps.com/images/products/vintage/2203zw.html

 
Jaa nyt olen muistikuvien varassa joten en hakkaa tätä kiveen ,mutta muistelen joko täältä tai jostain muualta lukeneeni ,että noissa Signature -malleissa ei ole muuta yhteistä Wylden oikeasti käyttämien vahvistmien kanssa kuin kuoret - tiedä sitten. Minulla on villi arvaus ,että etuastetta olisi myös fixailtu? No anyway, puhtaasta soittotekniikasta ei minun mielestäni ole kysymys - toki osaltaan muttei kovin suuressa määrin.
 
Aika monesti tuohon "modifiointiin" törmää.Olisi myös mukava tietää esimerkkejä mitä itseasiassa on tehty? Onko kellään tietoa?
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «