Aihe: Kitaran langattomat systeemit?
1
villebc
11.02.2008 20:16:36
Eli haluaisin tietoa kitaran langattomista systeemeistä.
Minkälaisia laitteita käytätte keikoilla? Tekeekö halvemmilla vehkeillä keikoilla mitään?
Laitesuosituksia, mielipiteitä, kommentteja yms..
koponen
11.02.2008 22:39:15 (muokattu 11.02.2008 22:39:27)
Kalliitkin on huonoja, siis soundillisesti. Been threre, done that. Laadukas piuha on parasta ikinä.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Jungleman
12.02.2008 09:53:18
Minulla on AKG:n halpissetti josta maksoin n. 150 € pari vuotta sitten. Ostin huvikseni, kun himotti kokeilla. Setti on ollut käytössä 20 - 30 keikalla ongelmitta. Suurin osa keikoista on ollut 1-3 bändin klubikeikkoja, vain pari-kolme isompia tapahtumia joissa soitto soi usealla stagella. Ei mitään stadionhommia siis.

Olen ollut ihan tyytyväinen. En enää kompastele piuhoihin ja voin pomppia lavalta yleisön sekaan jos (=kun) sille päälle satun. Lähetin saa virtaa kahdesta ladattavasta sormiparistosta, yhdellä latauksella painetaan useita tunteja. Varalle tietty on aina vähintään kaksi paristosettiä täydessä latauksessa, vainoharhainen kun olen. Lisäksi lavalla odottelee varakitara piuhan päässä valmiina.

Vastaanotin majailee lattialla pedaalilaudan lähistöllä, mikä ei ole optimaalinen ratkaisu. Sen antenni on saanut osumaa ja taittunut hiukkasen, toimii kuitenkin yhä. Kun aika tuosta vehkeestä jättää, saatan harkita laadukkaamman hankkimista. On se niin kiva.

Soundi on ok. Yksin hiljaisessa huoneessa soittaessa huomaa eron laadukkaan piuhan (Spectraflex, DiMarzio, George L) ja langattoman välillä. AKG tuottaa aavistuksen verran kohinaa eikä soundi ehkä ole yhtä 3-ulotteinen ja muhkea kuin piuhalla. Äänittämään en ryhtyisi langattoman kanssa, treeneissä tai kotona soitellessakaan en juuri laiskuuttani viitsi sitä käyttää mutta keikalla se toimii ihan hyvin. Miksaajilta ei ole kertaakaan tullut kuittia kohinasta tai muista häiriöistä enkä ole itsekään huomannut mitään - ja minä olen kohtuullisen herkkä ylimääräisten hurinoiden, sirinöiden ja muiden häiriöiden suhteen.

En tiedä muista halpissysteemeistä. Guitar Bug -tyyppisiin systeemeihin suhtaudun hiukan ennakkoluuloisesti, ne näyttävät siltä että irtoavat ja hajoavat pienimmästäkin töytäisystä.

Ihan kivoja leluja nuo ovat. Jos on pakko saada, kannattaa hankkia. Sittenpä ainakin tietää löytyykö käyttöä eli ei.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
rainmaker
12.02.2008 22:24:05
En tiedä muista halpissysteemeistä. Guitar Bug -tyyppisiin systeemeihin suhtaudun hiukan ennakkoluuloisesti, ne näyttävät siltä että irtoavat ja hajoavat pienimmästäkin töytäisystä.

Eivätkä pelkästään näytä siltä :D Itellä oli tuollanen guitabug-systeemi aikoinaan. Straton kanssa se toimi jokseenkin ok, kun ei ollut bodyn reunojen ulkopuolella, mutta lespaan ku tuon laitto kiinni, niin ei siitä ollu ku harmia. Kerran osumaa saadessaan lähti se lähetin omille teilleen, plugin jäädessä jakkiin. Sai sen vielä korjattua, ja toimikin ihan hyvin tuon onnettomuuden jälkeen, mutta ei tuolle kyllä oikeeta käyttöä ollut. Yhellä keikalla meinasin käyttää sitä, mut eihä se mitä toiminut soundcheckissä, niin vedin sitte piuhan kanssa. Yllättäen keikan jälkeen laite taas oli ihan toimintakunnossa.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)