Aihe: Yamaha YAS-23 alttofoni?
1
pmakila
11.02.2008 14:48:51
Hei asiantuntijat!
Olen ostamassa tyttärelle ensimmäistä saksofonia..edullisemmasta päästä tässä vaiheessa. Olen päätynyt siihen, että mieluummin tunnettu/arvostettu merkki käytettynä kuin joku kiinalainen uutena..onko oikea ajatus?

Toinen kysymys: Yksi vaihtoehto on käytetty Yamaha YAS-23, ikää lienee n. 15 vuotta. Päällisin puolin hyväkuntoinen, hintapyyntö on 600e. Mitä mieltä olette fonista ja onko hinta kohtuullinen?

Kiitos jos joku vaivatuu vastailemaan kun ei tuttavapiiristä oikein löyty fonisteja, jotka vois auttaa ja myyjähän aina kehuu omaansa..näin se vain näyttää olevan.

Pete
pmakila
11.02.2008 15:12:58
Kiitos palautteesta. Halvat kiinalaiset olen jo unohtanut mutta entä ei niin halvat kiinalaiset kuten Conn-Selmer Prelude-mallit, joiden hinta on kuitenkin 700-800 luokkaa? Kiinalaisia nuokin näyttävät olevan vaikka legendaarisella brändillä?
V1lleK
11.02.2008 15:57:15
Hintapyyntö tuntuu korkealta, pari sataa lisää ja saa uuden vastaavan. Nuo eivät parane vanhetessaan. Kunto kannattaa tarkistaa, tyynyt voivat olla vaihdon tarpeessa. Jotain 300-400 voisi olla oikea hinta, mutta se on minun mielipiteeni. Jos on kunnossa, on varmasti halpiskiinalaista parempi valinta.

Komppaan Klezbergiä. Vähän on korkeanpuoleinen hintapyyntö. Jos tuota yas-23:sta joutuu käyttämään soitinkorjaajalla huollossa, niin eipä se silloin ratkaisevasti halvemmaksi tule kuin uusi yas-275 joka maksaa esim. Soitin Laineella 850e.

Jos tuo yas-23 on hyväkuntoinen eikä vaadi laittamista, niin kehtaa sen hintaa tingata sen satasen tai pari.

http://www.soitinlaine.fi/
chipie
11.02.2008 19:08:02
Jepjep, komppiosasto tayttyy... Itse maksaisin kunnollisesta yamahan 23sta korkeintaan 400e, mutta siis hyva aloitussoitin ehdottomasti!
Feel free to blow
ookke
12.02.2008 11:42:11
Tervehdys
minulla olisi myynnissä yamahan oppilastenori malli yts 275. Soittimessa on takuutakin jäljellä vielä yli vuosi. soitin on (lähes) uudenveroisessa kunnossa muuten paitsi soittimessa on pieni lommo joka oli jo liikkeestä ostettaessa. Siksi sain sen itsekkin edullisesti. Maksoin 1050e ja nyt näkyisi olevan soitinlaineella 1150e.
mukaan tulisi:
-soitin
-kotelo
-paketillinen uusia lehtiä
-lattia teline
-muutaman nuottikirjanen

soitin soi hyvin ja myyn koska vaihdan kitaraan

Hp.825e/ tarjous

Terveisin Aki Åkerman.
V1lleK
12.02.2008 12:51:15
Tervehdys
minulla olisi myynnissä yamahan oppilastenori malli yts 275. Soittimessa on takuutakin jäljellä vielä yli vuosi. soitin on (lähes) uudenveroisessa kunnossa muuten paitsi soittimessa on pieni lommo joka oli jo liikkeestä ostettaessa. Siksi sain sen itsekkin edullisesti. Maksoin 1050e ja nyt näkyisi olevan soitinlaineella 1150e.
mukaan tulisi:
-soitin
-kotelo
-paketillinen uusia lehtiä
-lattia teline
-muutaman nuottikirjanen

soitin soi hyvin ja myyn koska vaihdan kitaraan

Hp.825e/ tarjous

Terveisin Aki Åkerman.

Hmm, tässä ilmeisesti haettiin tytölle ALTTOA ensimmäiseksi soittimeksi. Tenori vaatii soittajaltaan jo vähän kehittyneemmän fysiikan. Eipä siinä, toivottavasti löydät pillille ostajan.
KameliFonisti
13.02.2008 19:14:33
moro

Mä oon soittanu tollassella viis vuotta, ja jos siitä maksaa 300-400€ se ei ole
paha hinta. Hyvällä suukappaleella tosta saa jo ''melkein'' hyvän kuulosen.
Mutta fonin omalla kapulalla ei oikein ole mukava soittaa. Heti kun vaihdoin
kapulan, foni kuullosti tuplasti paremmalta, ja tää on yli 20 vuotta vanha
pilli. Toki huollossa käyny.
Hihii kameli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)