Aihe: Olen ostamassa soittorompetta
1
Ahokkis
09.02.2008 21:02:15
Ajattelin että tähän ketjuun voisi laittaa kaikki henkilöt jotka ovat liikkeellä tyyliin "olen ostamassa vahvistinta, mitä ostan?". Helppottaisi lukea suoraan yhdestä ketjusta ja laittaa suoraan yhteen ketjuun. Olen huomannut että nuita kamakyselyitä tulee n.4päivässä samanlaista joten nuita turhimpiakin jäisi pois.

Omaan asiaani, olen nytten kuun lopussa ostamassa uutta vahvistinta. Budjetti pyörii 300-400e välillä. Vahvistin tulisi reeni ja keikkakäyttöön, genrenä perus rokki ja yksikseen soittelen myös rokin lisäksi bluussia.
Olisiko 15w putkipeli tarpeeksi äänekäs keikkakäyttöön(tietenkin jos isompaa saa tuohon rahaan niin kertokaa) vai hommaanko isompiwattisen hybridin/trankun. Nykyinen soittoloota on Voxin ad15vt, vaihtelua kaipaan joten "Osta valvetronixin 50wattinen" saavat jäädä väliin.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
JusSan
09.02.2008 21:09:55
Meikäläinen on ollut ainakin tyytyväinen tuohon Fender:in Super Champ XD:hen jonka hommasin tuossa vuoden vaihteessa. Tosin en ole käyttänyt sitä keikkahommissa, mutta ainakin siitä irtoaa putkisoundia monenlaiseen tarkoitukseen ja hintahaarukkaakin osuu.
Long Live Rock 'n' Roll!!!
Roksennus
09.02.2008 21:12:18
Ajattelin että tähän ketjuun voisi laittaa kaikki henkilöt jotka ovat liikkeellä tyyliin "olen ostamassa vahvistinta, mitä ostan?". Helppottaisi lukea suoraan yhdestä ketjusta ja laittaa suoraan yhteen ketjuun. Olen huomannut että nuita kamakyselyitä tulee n.4päivässä samanlaista joten nuita turhimpiakin jäisi pois.

Sori, mutta en usko että toimii. Kuten varmaan olet huomannut, keskustelut koskien laitehankitoja ovat tämän palstan yleisinpiä. Ja kuten yllä sanot "kamakyselyitä tulee n.4päivässä". Se tarkoittaisi sitä että tähän yhteen ketjuun tulee 4 eri keskustelua päivässä ja kun niistä puhutaan päällekkäin yhdessä ja samassa ketjussa niin alkaa homma olla aika kaoottinen ja epäselvä.
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
IJarro
09.02.2008 21:24:26
Sori, mutta en usko että toimii. Kuten varmaan olet huomannut, keskustelut koskien laitehankitoja ovat tämän palstan yleisinpiä. Ja kuten yllä sanot "kamakyselyitä tulee n.4päivässä". Se tarkoittaisi sitä että tähän yhteen ketjuun tulee 4 eri keskustelua päivässä ja kun niistä puhutaan päällekkäin yhdessä ja samassa ketjussa niin alkaa homma olla aika kaoottinen ja epäselvä.

Näin siinä käy.
Fiksuinta olisi koota FAQ hyviksi todetuista/usein suositelluista kamoista.

Meiningillä "tarvitsen perinteisen sähkökitaran hintaluokassa 200-300€"
"suosittelen.... ....jne"

Vois vanhoja topicceja koota yhdeks yhteenvedoks siis. Samoja romppeita kun täällä kummiskin kaikki suosittelee.

Jäis ainaki ehkä ne kaikkein turhimmat uudet topicit pois...

ehkä
Let's do some living after we die...
JusSan
09.02.2008 21:38:44
Voiskohan tuommoinen uusiutuva ketju kitara/vahvistin hankinnoille onnistua? Sieltähähän ne usein suositellut voisi nopeasti tsekata.
Roksennus
09.02.2008 21:40:36
Näin siinä käy.

Ja tämä ei välttämättä ole myöskään se ratkaisu koska jo tällä hetkellä puolet tuosta ekan sivun keskusteluista on FAQejä, Pysyviä tms...

Laitteet ja keskustelut kehittyy kuitenkin sitä vauhtia että parempi olis antaa keskustelualueen elää nykyiseen malliin. Mitä tänne jäis jäljelle jos kaikki keskustelut luokiteltais alaotsikoihin? Mikä olisi hyvä esimerkki keskustelusta joka ansaitsee olla itsenäinen keskustelu "Kitarakamat" -palstalla?

Jos jollekin tuottaa vaikeuksia olla lukematta keskustelua joka ei itseään kiinnosta niin ongelma on jossain muualla kuin tämän palstan järjestelyssä.
Ahokkis
09.02.2008 21:51:54
Tuon voisin kyllä jossain vaiheessa tehdä.
Tätä tehdessäni kuitenkin ajattelin että kun kyselyistä on suurin osa johtanut esim microcuben tai pacifican suositteluun on useita satoja http://muusikoiden.net/keskustelu/h … ku/tulokset.php?seek_id=380076& joten näin ollen olettaisin että kysymyksiä on varmasti monia samanlaisia ja jos porukka jaksaisi lukea niin varmasti löytyisi joku jolla on ollut samanlaista laitehankintaa edessä ja näin ollen säästyisi taas yksi "turha" ketju, tietenkin tämän kumoaa sanonta "Käytä hakua!".:D

Meikäläinen on ollut ainakin tyytyväinen tuohon Fender:in Super Champ XD:hen
Riittäisikö tuossa sitten tehot keikkahommiin? Pari kertaa olen katellut tuota.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
JusSan
09.02.2008 22:02:34
Riittäisikö tuossa sitten tehot keikkahommiin? Pari kertaa olen katellut tuota

Riippuu niin paljon keikasta, että mahoton mennä sanomaan. Kokeilemallahan se selviää..
sepisti
09.02.2008 23:21:11
Ja tämä ei välttämättä ole myöskään se ratkaisu koska jo tällä hetkellä puolet tuosta ekan sivun keskusteluista on FAQejä, Pysyviä tms...

Joo puolet on jollain tapaa pysyviä. Minkähän ihmeen takia noita varastettu ilmoituksiakin pitää katella vaikka kuinka monessa eri ketjussa..? Eiköhän ne esimerkiksi mahtuisi yhden otsikon alle.

Laitteet ja keskustelut kehittyy kuitenkin sitä vauhtia että parempi olis antaa keskustelualueen elää nykyiseen malliin. Mitä tänne jäis jäljelle jos kaikki keskustelut luokiteltais alaotsikoihin? Mikä olisi hyvä esimerkki keskustelusta joka ansaitsee olla itsenäinen keskustelu "Kitarakamat" -palstalla?

No melkein mikä tahansa keskustelu ansaitsee oman topicin jos on asiaa, mutta nämä budjettiluokan kamarunkkauskyselyt joihin vastaukset tiedetään etukäteen ja tarjotut vaihtoehdot ovat aina niitä samoja (microcube, pacifica, älä osta lisenssifloikkaa, valvetronix, ipanetsin ärgee on tosi hyvä allroundkeppi sitä voisit kysellä käytettynä torilta... ja ai meinas unohtua... älä osta marsun mfgxdxs rojuja) joutaisivat kyllä yhden pysyvän otsikon alle.

Jos jollekin tuottaa vaikeuksia olla lukematta keskustelua joka ei itseään kiinnosta niin ongelma on jossain muualla kuin tämän palstan järjestelyssä.

Ongelma on siinä, että haluttaisi lukea oikeista ongelmista yms. kitarakamoihin liittyen, eikä sivutolkulla topiceja siitä kuinka joku teini ehkä joskus saa rahaa porukoilta ja sit ois tarkoitus uusia vähän kitarakamoja harley bentonista vahän parempaan mut ei sais maksaa kun 200 euroa ja tehoa pitäs olla myös bändisoittoon...

T: Siskosen seppo poika
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
sepisti
11.02.2008 02:09:39 (muokattu 11.02.2008 02:11:03)
Tehokkaasti täällä ollaan huomioimatta uusiin FAQ tai pysyviin topiceihin liittyvät kommentit...

Edelleen olen sitä mieltä, että tämän saitin keskusteluja ei lopeta se jos aloittelijoiden, mikä vahvistin kotihevanderiin, kysymykset vähenisivät edes puoleen nykyisestä...

Katsokaas hyvä ylläpito, vaikka putkivahvistin onkin se ainoa oikea kunnon kitaristille, niin samalla tavalla ei liene syytä suhtautua näihin muuten todella mukaviin sivuihin.

T: Sepponen

E. varoitin itse itsestäni
Roksennus
11.02.2008 12:36:43
Tehokkaasti täällä ollaan huomioimatta uusiin FAQ tai pysyviin topiceihin liittyvät kommentit...

Ei millään pahalla mutta anna jo periksi. Varsinkaan tästä ketjusta on aivan turha tehdä FAQiä.

Se että aloittelijat kirjoittelevat tänne aloittelijoiden asioita ei johdu siitä että tämä ketju ei ole FAQ. Se johtuu siitä että aloittelijat jättävät huomiotta "Aloittelijat" -alueen.
Tässäpä suora linkki: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=11
LaXu
11.02.2008 12:48:01
Toisaalta sitten harvat ns. "asiantuntijat" lukevat sitä aloittelijoiden palstaa.

Noissa uusiutuvissa ketjuissa on toisaalta se vika, että niistä tulee nopeasti tosi mittavia ja sitten hakeminen on hankalaa. Joutuu kelaamaan koko ketjun läpi että löytää sen yhden viestin jossa kerrotaan kamasta X. Mutta tämä varmasti toimisi kuitenkin paremman puutteessa, varsinkin jos se tarjoillaan mehevällä otsikolla tyyliin "kitarakamoja tiukalla budjetilla" ja ekassa viestissä olisi ne vakioehdotukset (Cubet, Pacificat sun muut).
sepisti
11.02.2008 13:35:46
Ei millään pahalla mutta anna jo periksi. Varsinkaan tästä ketjusta on aivan turha tehdä FAQiä.

Se että aloittelijat kirjoittelevat tänne aloittelijoiden asioita ei johdu siitä että tämä ketju ei ole FAQ. Se johtuu siitä että aloittelijat jättävät huomiotta "Aloittelijat" -alueen.
Tässäpä suora linkki: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=11

En ole tietääkseni missään vaiheessa väittänyt, että tästä nimenomaisesta ketjusta pitäisi tehdä FAQ tai edes siitä itseni aloittamasta ketjusta...

Kuten olen sanonut, täällä pitäisi näkyvämmin mainostaa hakua ylläpidon toimesta, jotta tyhjänpäiväinen paskanjauhanta loppuisi. Aika moni tuntuu olevan kuitenkin tästä samaa mieltä kanssani. Varsinkin kun seuraa, kuinka paljon täällä on viimeaikoina ollut niitä jotka ovat rekisteröineet uudenkäyttäjänimen samana päivänä, kun on sitten heti aloitettu joku pelleilythreadi...

Over and out.
Roksennus
11.02.2008 13:49:22

Mutta nyt teen "Yleisesti suositeltuja budjettiluokan kamoja"-topicin.

Asiaa! Helpotan sun urakkaa neuvomalla että "Aloittelijat"-alueen ensimmäinen FAQ kannattaa lukea. Se on käytännössä sama FAQ, jota sinä alat nyt tekemään, mutta vain eri otsikolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)