Aihe: Treble Boosterit
1
opaa
04.02.2008 17:15:58 (muokattu 04.02.2008 17:18:07)
Onko kalliissa ja halvoissa treble boostereissa eroa, ja miten ne eroaa? Pitäisi päättää ostanko sian säkissä halvalla vai kalliilla :p Mitä laitteita suosittelette? Onko Maxonin ja BSM:n treble boosterit hyviä? Entä sitten halvempi Effector 13 Treble Booster?
Dr. Muff
04.02.2008 17:49:19
Ananlogman Beano. Todella hienosoundinen peli.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
0101978
05.02.2008 03:03:54
Testasin tuota Effector 13 Treble Boosteria - ei toiminut ainakaan mulla. Hain sellaista Jimmy pagen kaltaista soundia.

Keeleyn javaboost tuotti halutun tuloksen - kalliiseen hintaan tosin.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
M Hossa
05.02.2008 10:29:58 (muokattu 05.02.2008 11:03:23)
Suurin osa noista treble boostereista on näitä Range Master kopioita, joista itte tykkään enemmän kuin esim Hornby Skewes boostereista, joita suurin piirtein inhoan kolmen BSM:n ja yhden muun kokemuksella. Todellinen raiskaaja, jos tykkää oman vahvarinsa saundista. Mutta toisaalta esim Vox ac30:n ja Metroamp Marshall Super Bass:n kanssa toimi hienosti jos ennen treble boosteria oli jokin bufferoitu pedaali. Eli koko signaaliketju ratkaisee, kuten aina.

Hyvä ja halpa Range Master tyylinen:
-Tube Amp Doctor Range King
-HBE Germania Treble Booster
Ei niin halpa mut perkuleen hyvä:
-D.A.M. Red Rooster (paras RM-tyylinen mun korvaani)

Omaa kuppikuntaansa on sitten esim.
-Roger Mayer Concorde+ Treble Booster, mistä ainakin itte tykkäsin.
-Telenordia TF1 filter booster ja TA-24 Treble Booster (näitä en oo päässy kokeilemaan mutta saattaa mennä silti ostoon.)
-BJF Little Red Trebler (tää on mun tän hetkinen suosikkini, tosin valmistus on lopetettu, mutta...)

Tätä Hornby Skewes tyyliä löytyy lähinnä BSM:ltä. Kaksi niista tuli niin ja näin toimivilla on/off kytkimillä. Joten sekin lisäsi vitutusta, kun ei lähemmäs kahdensadan purkkiin saada toimivaa kytkintä.
(Muutenkin sillä tuntuu olevan vähän liikaakin noita malleja...Blackmoren tiistai ja keskiviikko pedaali, lauantaille omansa, sekä Rising ja fireball levylle jne. Suurta hilpeyttä aiheutti kun valmistaja kertoo Ricardon vahvistimen säädöt sivuillaan. LOL. Sama pätee muihin nimikkomalleihin. Kovaa bisnestä.)
Pieni nyrkkipaja suur-ameriikassa tekee parhaan HS-tyylisen pedaalin kaikenmaailman Blackmore modeilla. Dice Works HS-3. Paras niistä paskoista. Tätä en oo jostain syystä vielä myynyt, vaikka välillä meinannutkin. ;)

Tuolta muuta kattavaa listausta:

http://www.pedalgeek.com/cgi-bin/ne … 198632&command=search--items%22

Itte lähtisin liikkeelle ehkäpä tuolla Tube Amp Doctor Range King:llä.
RM-tyyppisten buustereiden erot ovat aika pieniä kuitenkin, maksoi siitä nyt sitten vähemmän tai enemmän.
Kaverini rakensi itse omansa, simppeli piiri kun on. Osat tilasi Tube Amp Doctorilta. Nimesi sen Purple fanina Perfect Rangeriksi...aika lähelle sitä se onkin.
Kiinankeisari
05.02.2008 17:48:34
Treble boosterit on vintagemaailman uusin kuuma peruna, niitä sylkee jokainen nyrkkipaja lahden molemmilla puolin. ja miksipä ei, pitkään oli aika aliarvostettuja ja väärinymmärrettyjä mokkuloita nuo. itseänikin jokin fat treble booster-tyylinen hotrod hirvitys kiinostaisi, siis sellainen jolla saa tarvittaessa boostattua muitakin taajuuksia kuin sitä ylämidleä.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Vapour
05.02.2008 19:47:50
Väkerrän kohta tän:
http://www.runoffgroove.com/omega.html

Eipä pitäisi kalliiksi tulla, jäänee kaikkinensa alle 30eur.
apenaattori
05.02.2008 21:20:20
Kannattaa tsekata Voxin Brit Boost, vaikken olekaan täysin varma, onko se oikeaoppinen treble booster. Ainakin AC30-tyyliset hönkäilyt kuulostavat lähtevän. Cooltron-sarjan Big Benin omistavana voin suositella kyseistä sarjaa.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
opaa
07.02.2008 14:45:31
Tätä Hornby Skewes tyyliä löytyy lähinnä BSM:ltä.

Hitto, just saisin BSM Treble Booster HS-Custom käytettynä. Varmaan kuitenkin menen ja ostan ku pakko noita on kokeilla eikä noita kai ihan joka nurkan takaa löydä käytettynä. Toivottavasti ei oo niin huono ku mitä sä väität :D Jos on, niin ainakin mua varoitettiin..
M Hossa
07.02.2008 15:08:21 (muokattu 07.02.2008 15:10:28)
Hitto, just saisin BSM Treble Booster HS-Custom käytettynä. Varmaan kuitenkin menen ja ostan ku pakko noita on kokeilla eikä noita kai ihan joka nurkan takaa löydä käytettynä. Toivottavasti ei oo niin huono ku mitä sä väität :D Jos on, niin ainakin mua varoitettiin..

Osta pois vaan, saattaa sulla toimiakkin, puhuin vaan omasta puolestani. :)
Toi on niistä BSM:n Hornby Skewes Germanium versioista kuitenkin paras mielestäni.
Normi HS on sama ilman volkkaa, ja Fireball kuulostaa about samalta kuin HSC volume täysillä. Sokkotestissä erot oli täysin minimaaliset, ehkäpä jopa vain patterin piikkiin.
Ja kyllähän miehellä täytyy yks Hornby Skewes boosterikin olla.
Itseasiassa toi torilla oleva taitaa olla mun wanha. Kysy toimiiko kytkin? ;D
opaa
08.02.2008 15:24:26
Itseasiassa toi torilla oleva taitaa olla mun wanha. Kysy toimiiko kytkin? ;D

Eipä sillä niin väliä, mulla se on varmaan kokoajan päällä jos sitä ollenkaan käytän paketti on jo postissa, joten ei hintakaan sillä enää putoa :P
M Hossa
08.02.2008 15:32:28
Eipä sillä niin väliä, mulla se on varmaan kokoajan päällä jos sitä ollenkaan käytän paketti on jo postissa, joten ei hintakaan sillä enää putoa :P

Juu, sehän on se "oikea" vanhanliiton tapa sitä käyttää...päällä koko ajan. Kitaran volkalla noi treble boosterit tuppaa kyllä toimimaan todella mallikkaasti.

Jos meinaa tulla katastrofaalista saundia ulos vahvarista, niin muista kokeilla jotain bufferoitua pedaalia sen eteen ennen kuin heität mereen. ;D
opaa
10.02.2008 13:49:52
Jos meinaa tulla katastrofaalista saundia ulos vahvarista, niin muista kokeilla jotain bufferoitua pedaalia sen eteen ennen kuin heität mereen. ;D

Kiitos vinkistä :) Semmonen kysymys vielä, että mihin väliin Treble Boosterille sopii signaaliketjussa vai onko sillä väliä, muuta kuin tuon bufferihomman kannalta? Pedaaleita mulla on wah, kompura, overdrive ja delay (tuossa järjestyksessä). Enpä edes tiedä onko jokin mun palikoista bufferoitu, digitechin tonedriver voisi ehkä olla..
M Hossa
10.02.2008 14:24:47 (muokattu 10.02.2008 14:51:34)
Kiitos vinkistä :) Semmonen kysymys vielä, että mihin väliin Treble Boosterille sopii signaaliketjussa vai onko sillä väliä, muuta kuin tuon bufferihomman kannalta? Pedaaleita mulla on wah, kompura, overdrive ja delay (tuossa järjestyksessä). Enpä edes tiedä onko jokin mun palikoista bufferoitu, digitechin tonedriver voisi ehkä olla..

No overdriveä tuskin tarvit enää tuon treble boosterin käytön kera.
Itte laittaisin todennäköisesti tuon ovedriven paikalle. Kokeilemalla selviää, toimii myös yhtä hyvin viimeisenä. Tuossa ketjussa tuo kompuraa aiheuttaa eniten päänvaivaa. Eli mistä lähtien haluat kompressoida signaalin. Itte luopuisin todennäköisesti koko kompurasta, koska tuo treble boosteri tulee luultavasti ruttaamaan etuasteen niin lyttyyn että lisäkompressiota tuskin tarvitaan...mutta makuasioita.

Kokeile:
wah-->booster-->delay
wah-->delay-->booster
ja noita muita mahdollisesti tarpeen mukaan wahin jälkeen misää ajaa asiansa.
Jos pedaalisi ei ole "true bypass", niin se on sitten "buffered".
Tunnistus vaikka näin:
True bypass pedaali päästää signaalin läpi "off-asennossa" ilman että pedaali saa virtaa joko muuntajasta/patterista. Bufferoitu ei.

Edit:
Eli jos sattuisi että tuo Digitech on ainoa bufferoitu pedaali ketjussasi, niin silloinhan se kannattaa pitää mukana pelkästään sen bufferin takia ilman että edes varsinaisesti käyttäisit sitä. (olettaen nyt että on edes tarpeen tämä bufferi tuon boosterin eteen)
:)
opaa
11.02.2008 11:24:47
Eli jos sattuisi että tuo Digitech on ainoa bufferoitu pedaali ketjussasi, niin silloinhan se kannattaa pitää mukana pelkästään sen bufferin takia ilman että edes varsinaisesti käyttäisit sitä. (olettaen nyt että on edes tarpeen tämä bufferi tuon boosterin eteen)

Joo, onhan se bufferoitu. Route 66, josta käytän kompuraa, saattaa myös olla, kytkin on vaan jumittunut on-asentoon, joten se ei bypass-konstilla selviäkään. Vaan eipä sillä väliäkään.

Kohta pitäis postissa tulla laite, saa nähdä mitä siitä saa irti. Kiitti kaikista vinkeistä, ne tulee epäilemättä tarpeeseen :)
msormune
11.02.2008 12:50:52
Väkerrän kohta tän:
http://www.runoffgroove.com/omega.html

Eipä pitäisi kalliiksi tulla, jäänee kaikkinensa alle 30eur.

Kokemuksesta on hyvä, toimii treble boosterina ja myös ihan "tavallisena" boosterina. Tosin tästä ei sellaista mid-boostia a la Tube Screamer saa, jos semmoista halajaa.
Dr. Muff
11.02.2008 13:25:45
Tunnistus vaikka näin:
True bypass pedaali päästää signaalin läpi "off-asennossa" ilman että pedaali saa virtaa joko muuntajasta/patterista. Bufferoitu ei.

Bufferoitu ei päästä, mutta se että signaali menee läpi ilman patteria ei tarkoita että laite olisi TBP.

www.google.fi
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)