Aihe: Marshall vai line 6 ?
1 2
julkka
08.02.2008 15:12:35 (muokattu 08.02.2008 15:13:57)
Tarviiks olla 212 vai onks 112 hyvä? siis voxissa kun sen kannalla nyt oon
Antti1
08.02.2008 15:16:49
Mä tuolla sun budjetilla ostelisin ehkä ton voxin nupin ja sen Framuksen 2x12" tai Harley Bentonin vastaavan. Valvekingiä en enää viitsi suositella ihmisillä olleiden ongelmien takia ja on suoraansanottuna tullut kyllästyttyä siihen mukahienoon "putkisoundiin". Vittumaista ja kolkkoa surinaa imo siitä lähtee.

Mä sanoisin että mieluummin se 2x12", joskin hyviä 1x12" kaappejakin löytyy. Ne vaan maksavat sun koko budjetin verran.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
duc
08.02.2008 15:19:39
Joo, Valvekingeissä on ollut ongelmia. Jos sellaisen ostaa niin kannattaa paikallisesta liikkeestä hommata, ja sopia että huolto pelaa...

Tarviiks olla 212 vai onks 112 hyvä? siis voxissa kun sen kannalla nyt oon

2x12 kuulostaa yleensä isommalta ja jykevämmältä, mutta 1x12:lla tulee toimeen yleensä silläkin. Mitä kovempaa rumpali hakkaa kannuja sitä isompaa tarvitsee. 50 wattia riittää melko pitkälle, ja 100 wattia vielä pitemmälle.
julkka
08.02.2008 15:28:46
Umas
08.02.2008 15:31:53

Mä tuolla sun budjetilla ostelisin ehkä ton voxin nupin ja sen Framuksen 2x12" tai Harley Bentonin vastaavan. Valvekingiä en enää viitsi suositella ihmisillä olleiden ongelmien takia ja on suoraansanottuna tullut kyllästyttyä siihen mukahienoon "putkisoundiin". Vittumaista ja kolkkoa surinaa imo siitä lähtee.

Mä sanoisin että mieluummin se 2x12", joskin hyviä 1x12" kaappejakin löytyy. Ne vaan maksavat sun koko budjetin verran.

Ei mulla ainakaa ole ollut mitään onkelmia. Mutta en lähtis kyllä pelkällä ton VKn särökanavalla mitään soitteleen, kyllä se vaatii jotain siihen eteen. Reilusti parempi laitos kuin trankut imo =P
"TOI ON SEN VIHOLLIS BÄNDIN LAULAJA!" -rumpali 1.2.2008
Antti1
08.02.2008 15:49:41
Reilusti parempi laitos kuin trankut imo =P

Riippuu laitteesta ja "trankultahan" tuo putkikuningaskin kuulostaa mun korviini: kova, kylmä, kolkko ja nasaali. Mun mielestä on olemassa paljon paremman kuuloisia transistorilaitteitakin, kuin mitä tuo härpätin on.

Mutta makuasioita, makuasioita.
Icy-Sun
08.02.2008 17:35:56
Huomauttaisin että Valve kingissä yleisin vika on ollut huonot putket. Mukaanlukien omassani. Olen kyllä kuullut että viimevuonna Peavey laittoi huonot putket vähän joka malliin ettei ole vain kuninkaasta kyse.
There ain't noway out tonight
spede from hell
10.02.2008 15:20:16

Mitä ihmettä... Osta marsu ja sillä selvä!
G.I.D!
Mr_Odo
10.02.2008 15:43:53
Itse en ole mikään mallintavien ystävä, mutta tämä on kyllä riemuvoitto line6:llta.

http://www.thomann.de/fi/line6_spidervalve_112.htm
"It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen
duc
10.02.2008 15:57:23
http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vthv412bk.htm
mites ois tommone paketti?

Varmaan ihan toimiva paketti, mutta ottaisin ennemmin sen 2x12-kaapin niin saa Celestionin Vintage 30:t kajareiksi. Jotka eivät niitä kaikkein parhaimpia ole, mutta kun halvemmissa pitää valita v30:n tai sitten tuntumettomien halpiksien välillä, niin kannattaa v30:t ottaa.
Marklar
10.02.2008 23:42:37
Jos valvekingia haet niin suosittelen ostamaan 212. jos bändikäyttöön aiot vahvistinta ostaa niin kyllä sä siihen 112 tuut joku päivä lisäkaapin tarvitsemaan. Itsellä ei ainakaan oo tarvetta tän 212 kanssa. Ja osta se valveking lähiliikkeestä koska niissä on usein vikaa. Omassani mukaan lukien :D Tämä on mun mielipide:

1. Valveking, vaikka on joskus vikoja, tämä on silti soundiltaan paras tässä budjettiluokassa. Ja soundia saa säädettyä eniten mieleiseksi.

2. Line6 ja Marshall. En itse ole löytänyt line6:sta mieleistä soundia mutta tä on ihan luotettava. HUOM. älä osta tätä efektien takia koska ne eivät ole mitään ihmeellisiä. ostat myöhemmin joitain pedaaleja. Marshallista löytyy mun mielestä kivempi soundi mutta ei sekään hyvä ole.

Veikkaan että tuut joskus kuitenkin ostamaan putkivahvarin, koska noitten trankkujen soundiin kyllästyy. Suosittelen että hyppäät ton trankkuvaiheen ohi ja ostat suoraan putkipelin.
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
s8na
10.02.2008 23:59:12

Mun ehdotus. Eti käytetty Marshall valvestate 100W 1x12 combo. Kiva roudata, kohtuulliset soundit, ääntä riittää, maksaa 200-300 e. Etuasteessa putki. Kaveri soittelee tollasella pändihommissa. Sitte ku rahkeet/kinnostaa riittää osta kunnollinen putkinuppi ja kaappi.
Antti1
11.02.2008 00:05:35 (muokattu 11.02.2008 00:07:43)
Mun ehdotus. Eti käytetty Marshall valvestate 100W 1x12 combo...

Vaan kun tohon samaan hintaan saa parempaakin soundia, niin totatota... Ei noi vanhat trankkutöristimet oikein tarjoile enää vastinetta rahoille, kun tarjolla on hieman paremmin toteutettua versiota aiheesta modernimmalla teknologialla. Tech21, Line6, Vox ja mitälie kaikkea löytyy, paljon hyviä ja edukkaita laitoksia. Soundeista puuttuu usein se viimeinen terä, mutta säätämällä ja taidolla päästään aika perhanan hyviin tuloksiin kuitenkin.

EDIT: Ei sillä, että mallintavat puskisi välttämättä kaikkien trankkujen ohitse soundissa ja nehän on muutenkin mielipidejuttuja. Pääsääntöisesti kylläkin mun mielestä näillä nykypeleillä potkitaan vähän Valvestate-osastoa pitemmälle kuitenkin. Ekan sarjan valvestateista tosin lähti ihan kiva kasarimättösärö.
Winzki
11.02.2008 00:29:14
itellä on tosta marsusta nuppiversio ja kaverilla on ollu aikoinaan line6 spider. line6 soundista en tykkää kyll yhtää ja marsussa on välttävä. sooloiluun se passaa kyll hyvin. suosittelisin hommaamaan peaveyn bandit 112:n. hinta on reilu 300e ja ääntä riittää hyvin bändin kanssa soittoon. ite menin hommaamaan tommosen toiseks vahvistimeks ja totesin että siitä lähtee paremmat soundit ku marsusta.

http://www.thomann.de/fi/peavey_bandit_112_new.htm
Party all night, sleep all day
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)