Oon just koulun koneella tekemässä SolidWorksillä itselleni Cnc-mallinnetta mikrofonien koloja varten. Mulla on käsissä jo hipelöitävänä kaksi DiMarzion mikkiä, Steve's Special ja Norton. Ongelmana onkin, että paikallisesta musakaupasta on tilauksessa noihin sellaiset krominväriset kuoret (tyyliin esim. Gibsonin mikit..) enkä tiedä paljonko ne vievät tilaa itse varsinaisen mikin ympäriltä. Tämä pitäisi siis tietää, että osaisin mallintaa itselleni oikeanlaisen mallin Cnc-konetta varten. Ne tilatut kromikuoret ovat DiMarzion omat, jotka ilmeisesti "napsautetaan" (musakaupan sedän mukaan) kiinni mikrofoneihin. En haluaisi enää kovin montaa pilalle mennyttä koekappaletta jyrsiä.. Kaks meni jo siihen, että sain Edge Pro:lle sopivan tallankolon mallinnettua. Eli teen siis nc-koneella itselleni mallinteen, jota käytän yläjyrsimellä. Tämä siksi, etten oikein luota siihen koneeseen niin paljoa, että uskaltaisin työntää sinne vaivalla Honduras-mahongista ja pähkinäpuusta väsäämäni neck-trough-aihion. Eli teen mieluummin nc-koneella yläjyrsimelle mallinteen ja jyrsin perinteisin keinoin varsinaiseen aihioon. Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Juzzu 03.02.2004 11:01:49 (muokattu 03.02.2004 11:02:20) | |
---|
Hitsi kun oiskin kunnon jyrsin ja ohjelmat! Itse olen lähinnä vaan tehnyt Catialla piirustuksia, joista olen sitten käsin vääntänyt. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Hammer Of The Gods 03.02.2004 11:05:11 | |
---|
Hitsi kun oiskin kunnon jyrsin ja ohjelmat! Itse olen lähinnä vaan tehnyt Catialla piirustuksia, joista olen sitten käsin vääntänyt. Niin, onhan tää aika luksusta. Koulun koneet ja vermeet. Opettajatkin jeesaa jos tulee ongelmia. Sit vaan tällaset käytännön probleemat tuottaa viivästyksiä, prkl... Eli onko kellää kokemuksia noista mikkien kuorista? Mitä helpommin, sitä helpommin! |
fox 03.02.2004 11:26:36 | |
---|
Eli onko kellää kokemuksia noista mikkien kuorista? Jos sulla on mikin asennuskehys siinä käsillä niin mittaile se aukko siitä. Voin kyllä iltapäivällä sulle kuorestakin mitata, mulla on menossa kultaukseen muutama kuori.. |
Juzzu 03.02.2004 11:27:39 | |
---|
Eli onko kellää kokemuksia noista mikkien kuorista? No eihän ne kovasti enemmän tilaa vie, eli "standardikolot" vaan mikeille niin hyvä tulee. Ei tietenkään nyt ole mitään mittoja antaa, mutta voithan mitata jostakin kepistä jossa on humpparit tms. tai etsiä netistä mitat. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Hammer Of The Gods 03.02.2004 11:29:34 | |
---|
Jos sulla on mikin asennuskehys siinä käsillä niin mittaile se aukko siitä. Voin kyllä iltapäivällä sulle kuorestakin mitata, mulla on menossa kultaukseen muutama kuori.. Perhana, tuota en tullut ajatelleeksi... Ei oo käsillä, mutta pitää käydä ruokiksella kotoa hakemassa ja tulla takasin mallintamaan. Mitenkähän onnistuisi sellainen, että tekisinkin sellaisen ilman kehystä toimivan ratkaisun. Eli samanlainen kuin mm. joissakin kalliimmissa Ibanezeissa. Eli pelkkä juuri mikille sopiva kolo rungossa ja mikki tulee siihen ilman kehystä. Onnistuukohan tuo jos käytä noita kromikuoria, miksipä ei?? Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Da Make 03.02.2004 11:34:40 | |
---|
Mun prjokteissa välineet olivat: vannesaha, tasohöylä, penkki porakone, erinäiset taltat/hiomapaperit, maali ruisku... JA kehtaankin sanoa: "käsin tehty"... Cräx, Change, Ötöm!?
Revolution is my name...! |