Aihe: Wahia
1
fuzz
10.02.2008 15:10:23
Wah-pedaali kiinnostaisi, ja olen noita dunlopin härveleitä katsellut.

http://www.thomann.de/fi/dunlop_cry_baby_gcb95.htm

http://www.thomann.de/fi/dunlop_crybaby_classic_wahpedal.htm

Alemmassa on tuo fasel, mitä se oikein tekee ja onko siitä hyötyä?
elämän tarkoitus on 42
-Juice-
10.02.2008 15:51:08
Hohoo, ratsastan toisen ketjulla...

Täällä olisi vähän sama vika rahikaisella, eli wah hakusessa. Ylettömiä määriä ei ole rahaa käyttää, siinä satkun molemmin puolin. Noiden jo edellä mainittujen perus dunloppien ohella olen kiinnostunut näistä:
http://www.thomann.de/fi/vox_vx_v847_wah.htm
http://www.thomann.de/fi/morley_clw.htm
Morleyssä mietityttää tuo kytkimen paikka. Tuon kun laittaa muiden pedaalien joukkoon ja yrittää neljävitosen buutsilla sohia sinne kytkimen suuntaan, voi tulos olla melkoista sekamelskaa. Itse olen kallistumassa Voxin suuntaan, joka on hyvän hintainen, hyvän näköinen ja soundinäyttäiden perusteella mun korvaan hyvän kuuloinen. Onko jotain syytä olla ostamatta Voxia?
"Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta!
Lord of the strings
10.02.2008 16:46:29 (muokattu 10.02.2008 16:48:00)
Voin suositella lämpimästi Dunlopin 535q -babya. Vaatii tosin hieman hermoja oikeiden säätöjen löytämiseksi mutta kärsivällisyys palkitaan. 175e maksoin omastani uutena eli vähän kaalliimpikin on kyllä kuin perus itkupilli. Morleysta jäi sellainen kuva että toimii tosi hyvin riffeissä ja matalalta soiteltuna, mutta korkeammissa äänissä polkeminen ei vaikuta yhtä hyvin kuin cry babyssa.

Mutta kauppaan siitä ja testaamaan! Parhaiten löydät mieleisesi niin.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
LaXu
10.02.2008 16:56:58
Noista Dunlopin perusmalleista tuo Classic oli mielestäni parempisoundinen, jotenkin paljon muhkeampi.

Itselleni tosin tarttui mukaan Ibanezin Weeping Demon wah, siitä kun löytyy lähes kaikki mitä wahissa voi olla ja soundi miellyttää kovasti. Ainoa miinus on suuri koko.
Sam Hotman
10.02.2008 17:11:14
Voin suositella lämpimästi Dunlopin 535q -babya. Vaatii tosin hieman hermoja oikeiden säätöjen löytämiseksi mutta kärsivällisyys palkitaan. 175e maksoin omastani uutena eli vähän kaalliimpikin on kyllä kuin perus itkupilli. Morleysta jäi sellainen kuva että toimii tosi hyvin riffeissä ja matalalta soiteltuna, mutta korkeammissa äänissä polkeminen ei vaikuta yhtä hyvin kuin cry babyssa.

Mutta kauppaan siitä ja testaamaan! Parhaiten löydät mieleisesi niin.

Syökö paljoa signaalia?
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
superfly
10.02.2008 17:11:42
Morleyssä mietityttää tuo kytkimen paikka. Tuon kun laittaa muiden pedaalien joukkoon ja yrittää neljävitosen buutsilla sohia sinne kytkimen suuntaan, voi tulos olla melkoista sekamelskaa.

Tuossa Morleyssa on todella kummallinen soundi, itse en ainakaan tykkää kauheasti. Ei se oikeen edes kuulosta wahilta.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
duc
10.02.2008 17:31:27
Syökö paljoa signaalia?

Tuossa on true bypass, eli ei kovin paljoa syö. Tosi vaikea säätää vaan, ite tykkäisin simppelimmästä pelistä.
fuzz
10.02.2008 18:48:43
Kiitos vain vastauksista, mutta jäi silti kaihertamaan että mikä ihme se fasel on?
elämän tarkoitus on 42
gemisti
10.02.2008 18:55:28
Kiitos vain vastauksista, mutta jäi silti kaihertamaan että mikä ihme se fasel on?

Faseli on yhdentyyppinen induktori siihen wahiin. on olevinaan hyvin lähellä niitä alkuperäisiä wahi-induktoreita. Mojojuttuja, offset-magneettikenttiä ja priljoonia harmonisia. Hyviä vissiin.
..ja öisin nukun.
Marklar
10.02.2008 21:44:11
Jos sulla on mahdollisuus niin kannattaa myös koittaa Snarling Dogsin waheja.
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Sam Hotman
10.02.2008 21:56:54
Tuossa on true bypass, eli ei kovin paljoa syö. Tosi vaikea säätää vaan, ite tykkäisin simppelimmästä pelistä.

Mitäs kaikkea tuossa voi sitten säätää?
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
Kivijalka
10.02.2008 22:04:12
Mitäs kaikkea tuossa voi sitten säätää?

Boostin määrää, yleistä wouvausaluetta sekä kyseisen alueen hienosäätöä. Lisäksi on boostiominaisuudelle on/off switch wahin kyljessä.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Kiinankeisari
10.02.2008 22:13:07
oon jostain käsittänyt että 535q:ssa olis bufferi eikä tbp. vaan mistäpä sitä tietää. ihan jees wahi, itelläni on, säädöt tuo vaihtelua mutta aikoinaan ainakin tuo oli ehkä vähän hintavahko. tainnut halpua viimeaikoina.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Kivijalka
10.02.2008 22:18:32
oon jostain käsittänyt että 535q:ssa olis bufferi eikä tbp. vaan mistäpä sitä tietää. ihan jees wahi, itelläni on, säädöt tuo vaihtelua mutta aikoinaan ainakin tuo oli ehkä vähän hintavahko. tainnut halpua viimeaikoina.

Joo, joku "hardwire bypass" tjms. Mielestäni hoitaa kuitenkin hommansa.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
N33m0
11.02.2008 02:32:18

Tässä yksi kuriositeetti jos kaipaa monipuolista soundikirjoa ja tankinkestävää ulkoasua:

http://www.godlyd.com/default.asp?p … =505&product=2360&p2360_v=1
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Jucciz
11.02.2008 07:40:07
Minun viisi senttiäni: noin satasen hintaluokkaan saa jo käytettyä VOX:ia, joka on soundiltaan huomattavasti käyttökelpoisempi ja vähemmän riipivä. Ei kannata tuhlata rahojaan uuteen Crybabyyn.
Dr. Muff
11.02.2008 07:53:40
Minun viisi senttiäni: noin satasen hintaluokkaan saa jo käytettyä VOX:ia, joka on soundiltaan huomattavasti käyttökelpoisempi ja vähemmän riipivä. Ei kannata tuhlata rahojaan uuteen Crybabyyn.

Jep. Satkulla Vox, kahdella Teese.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Hanok
11.02.2008 12:04:33

Voxilla on monta mallia, joista osa maksaa uutenakin alle satkun. Tarkoititko kenties V848 Clyde McCoy-mallia? Olisiko tuosta enemmän kokemuksia kertoa? Tutulla olisi mahdollisesti myynnissä vähän käytetty yksilö, hieman kiinnostaisi kyllä.
Numb
11.02.2008 12:10:30

Waakkuja kannattaa koepolkea kyllä, että löytyy se itselle mieluisa. Minä tykkään Crybabysta (Original), mutta se ei tarkoita että kaikki muutkin tykkäisivät. Jos vain pääsee rinnanpolkemista omalla kitaralla & vahvistimella tekemään, niin se kannattaa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)