Aihe: Kielipeliä
1 2 3
Nazareth
11.02.2008 01:53:41
Ite vaihdan kitaran kielet vasta sitte jos joku kieli napsahtaa poikki.
Kurnauskis. ÄÄÄÄÄÄÄK!!! Säikähdin.
Numb
11.02.2008 09:02:27

Jotain flatwoundeja olisi kiva kokeilla, mutta onko kaikilla tai suurimmalla osalla valmistajilla tuo G kieli punottuna... paljon olen paketteja katsellut ja aika useassa on ollut nimenomaan G-kieli "wounded"

...mietin vaan, että saisko jotain settiä, sillain että tuo G kieli olisi punomaton. Tietystihän sen voi rakentaa, erilliskieli sarjoista, mutta ei kovin kiinnostaisi.

Jos ostat ne kielet kaupasta, etkä tilaa postimyynnillä, niin ne vaihtavat sen G:n kyllä, kun vain pyydät. Itsekin käytän g-"kustomoitua" settiä. Joka kerta kun kieliä ostan, niin jokaiseta paketista vaihdetaan g.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Jungleman
11.02.2008 10:22:40
Jotain flatwoundeja olisi kiva kokeilla, mutta onko kaikilla tai suurimmalla osalla valmistajilla tuo G kieli punottuna... paljon olen paketteja katsellut ja aika useassa on ollut nimenomaan G-kieli "wounded"

...mietin vaan, että saisko jotain settiä, sillain että tuo G kieli olisi punomaton. Tietystihän sen voi rakentaa, erilliskieli sarjoista, mutta ei kovin kiinnostaisi.

Useimmissa on punottu G valmiina.

Hmm, miten paksua settiä olet miettinyt? Jos päädyt tilailemaan ulkomaan nettikaupasta Pyramidin 11-settejä etkä pidä setin punotuista G-kielistä, ostan ne sinulta pois. Siis pelkät punotut G:t tai vaikka koko setit, käypään hintaan.

Hups. Lisää privaattina mikäli tarvetta ilmenee.

Mutta pitkään flättejä räminärokkisoitossa käytettyäni on todettava kokemuksen osoittaneen juuri punotun G:n ongelmalliseksi. Pidän sen soundista, mutta kielen kestävyys ei ole kummoinenkaan. Esimerkiksi juuri Pyramidin flat-setti kestää minulla käyttökelpoisena tuntumaltaan ja soundiltaan hyvinkin 4 kertaa pidempään kuin perusroundwoundit. Setti kestäisi pidempäänkin, mutta g:n punokset katkeilevat ja kielen alapuolelle ilmestyy muita punottuja kieliä nopeammin kuoppia paljon soitettujen nauhojen kohdille. Jokaisessa setissä saisi tulla mukana kaksi punottua G-kieltä...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
weelie
11.02.2008 11:15:11 (muokattu 11.02.2008 11:15:41)
Niinhän se on. Punomaton G ei ole ikinä vireessä, se kun on vain paksu B-kieli, eikä siten koskaan tarpeeksi tiukalla. Ja punottu taas pitäisi olla liian paksu ollakseen kestävä. Toisaalta punottu voi olla äänenvoimakkuudeltaan myös liian heikko.

Kyllä mulla akustisen kitaran kielistä ensin se G katkeaa (.012-setti), tosin harvemmin sekään.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
rrroope
11.02.2008 12:06:28
mites onko monikin harrastanut tuota kielten keittelyä? ja saako sillä mitään hyötyä aikaiseksi? ilmeisesti likaa se poistaa kielistä mutta toisaalta vanhetessaan kieliin tulee noita painaumia nauhojen kohdalle, joille ei varmaan oo tehtävissä mitään.
weelie
11.02.2008 12:34:09
mites onko monikin harrastanut tuota kielten keittelyä? ja saako sillä mitään hyötyä aikaiseksi? ilmeisesti likaa se poistaa kielistä mutta toisaalta vanhetessaan kieliin tulee noita painaumia nauhojen kohdalle, joille ei varmaan oo tehtävissä mitään.

bassokieliähän kai jotkut keittää. Koska diskanttia ei bassolla niin paljon kaivata, ja kielet maksavat paljon. Kitarankielien suhteen itse olen sitä mieltä että keittämisestä olisi sen verta paljon vaivaa, että uusi 5€ kielisetti mieluummin tilalle vaihtuu.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
Nazareth
11.02.2008 15:36:11

Bassonkieliä tulee kyl sillon tällön keiteltyä.
Kurnauskis. ÄÄÄÄÄÄÄK!!! Säikähdin.
pekurides
11.02.2008 16:10:34

On tullut välillä kokeiltua kun ei sopivia kieliä käsillä ja kaupat kiinni.... empä ny tiiä onko paljoo apua mutta kyllähän niillä paremmin soittelee kuin keittämäti mutta kyllä uusi on uusi.
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)