Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ltd EC-400 vs. Tokai LS-75
1 2
Sik
08.02.2008 22:52:15 (muokattu 08.02.2008 22:58:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Paul variantti on siis haussa. Olen alkanut vakavasti harkita uuden LP-tyyppisen kepin hankintaa. Nykyisellään soittimena palvelee Epiphone LP studio. Nykyisestä kepistäni en osaa kovin montaa pahaa sanaa sanoa, se on ollut hintaansa nähden hyvä peli. Joitain valmistusvirheitä olen tosin bongannut, kuten satulan urien huono viimeistely ja kaulan/nauhojen takia mahdoton ylä-E:n säätäminen.
 
Olen tässä nyt pähkäillyt näiden kahden kitaramallin välillä. Molemmissa olisi puolensa, vaikkeivät toisiaan käytännössä juuri muistutakaan. Tokai olisi lähes autenttinen kopio esikuvastaan, ulkonäkönsä ja muotonsa puolesta ainakin. Ltd:ssä taas olisi heti kättelyssä räyhäkkäämmät mikit ja jotenkin miellyttävämpi thin-U kaula. En silti osaa päättää. Molemmat on testattu ja molemmat sopivat käteen yhtä hyvin, mutta jahkailu jatkuu..
 
Aitoon Gibaan ei ole varaa, ei edes Studioon, joten nämä kaksi ovat pinnalla valintaa tehdessä. Pyytäisinkin nyt teiltä, arvon m-nettiläiset mielipiteitä puolesta ja vastaan molemmista kepeistä, ihan vain omaa valintaani helpottamaan. Kerrottakoon vielä, että kitara tulisi lähinnä kotikäyttöön(tulevaisuudessa ehkä myös trio-bändiin). Musiikkimakuna blues, 60-70's rock, punk, hard rock -akseli, eli melko monipuoliseen menoon.
 
E: Laitan nyt vielä linkit noihin vaihtoehtoihin. Hintaluoka on aikalailla sama, 700-800 €, muitakin hintaluokkaan sopivia saa ehdottaa.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/14151204
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10014469
 
"Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa."
Ziggy Bubba
08.02.2008 23:12:17 (muokattu 08.02.2008 23:14:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulla tuntuu olevan noiden kitaroiden ominaisuudet jo varsin hyvin tiedossa. Eli se Tokai varmasti lähempänä nykyistä kitaraasi. Jos se LTD:n ohuempi kaula sopii räpylääsi ja kaipaat vaihtelua, niin anna mennä - tuohon ei tartte mikkejäkään olla heti vaihtamassa.
 
E: ja se on nähtävästi myös halvempi :)
 
E2: omaan makuun tuossa LTD:ssä on parempi tallamikki kuin Studiossa - siksipä Gibsonissa onkin JB...
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
exobalt
08.02.2008 23:12:56 (muokattu 08.02.2008 23:14:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioitahan nämä loppupeleissä aina on. Molemmat kepit ovat taatusti hintansa arvoisia. Mainitsit, ettei aitoon Gibaan olisi varaa, mutta käytettynä mahtuisi Studio ja muitakin Gibsoneita tuohon hintahaarukkaan (taitaa osa Faded-sarjalaisista mahtua uutenakin). Varmaan tämän tiesitkin ja uutta keppiä olet hankkimassa... :)
 
Takki pykälään -> :)
 
On se sointuja pidelly...
Sik
08.02.2008 23:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulla tuntuu olevan noiden kitaroiden ominaisuudet jo varsin hyvin tiedossa. Eli se Tokai varmasti lähempänä nykyistä kitaraasi. Jos se LTD:n ohuempi kaula sopii räpylääsi ja kaipaat vaihtelua, niin anna mennä - tuohon ei tartte mikkejäkään olla heti vaihtamassa.
 
E: ja se on nähtävästi myös halvempi :)
 
E2: omaan makuun tuossa LTD:ssä on parempi tallamikki kuin Studiossa - siksipä Gibsonissa onkin JB...

 
Juu kyllä olen koettanut mahdollisimman hyvin amatöörinä tutustua näihin vaihtoehtoihin. Hintaerohan näissä on melko yhdentekevä, ts. se ei vaikuta ostopäätökseen. Olen myös päässyt eroon ennakkoluuloista LTD:tä kohtaan pelkkänä hevitapparoiden valmistajana :)
 
"Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa."
Sik
08.02.2008 23:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioitahan nämä loppupeleissä aina on. Molemmat kepit ovat taatusti hintansa arvoisia. Mainitsit, ettei aitoon Gibaan olisi varaa, mutta käytettynä mahtuisi Studio ja muitakin Gibsoneita tuohon hintahaarukkaan (taitaa osa Faded-sarjalaisista mahtua uutenakin). Varmaan tämän tiesitkin ja uutta keppiä olet hankkimassa... :)
 
Takki pykälään -> :)

 
Älä suotta vielä liiku narikalle päin. Uusi keppi tosiaan on haussa ja melko huono kaupankävijä olen käytettyjen markkinoilla. Uutenahan studiosta saisi pulittaa n. +1k €, Faded:ja taas olen aika nihkeästi nähnyt musiikkiliikkeiden sivuilla tarjolla. Uuteen soittimeen olen ajatellut panostaa, koska saan säädöt ja kunnollisen tarkastuksen teetettyä puolueettomalla henkilöllä. Muutoinkin uudessa olisi sitä jotakin, jotain neitseellistä... :P
 
"Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa."
Ziggy Bubba
08.02.2008 23:43:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ei noita merkkejä kannata turhaan leimata. Tuo LTD on ainakin vaihtelua - jokseenkin modernimpi versio LP:stä.
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Shakata
09.02.2008 00:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs Epiphone Elitist Les Paul Standard? Woodbrassilta alle 800€ + postit (musta väritys).
 
Tossa vielä youtube arvostelu. Tosin Standard Plus versiosta...
http://www.youtube.com/watch?v=SxBNQHj4D-A
 
Mistään en tosin mitään tiedä, kunhan heittelen vaan :)
 
Kalamies #?
Sik
09.02.2008 01:07:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs Epiphone Elitist Les Paul Standard? Woodbrassilta alle 800€ + postit (musta väritys).
 
Tossa vielä youtube arvostelu. Tosin Standard Plus versiosta...
http://www.youtube.com/watch?v=SxBNQHj4D-A
 
Mistään en tosin mitään tiedä, kunhan heittelen vaan :)

 
Kyllä kyllä. Hieno on ja hyvältä kuulostaa. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että nuo Epiphonet on nyt nähty. Ei siinä, upea on ja varmasti speksit kunnossa, ehkä hintakin kohdallaan. Tuon testaaminen olisi varmaankin ongelma? (Olisiko?) Ja saatavuus?
 
"Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa."
FensonGibder
09.02.2008 01:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aitoon Gibaan ei ole varaa, ei edes Studioon...
E: Laitan nyt vielä linkit noihin vaihtoehtoihin. Hintaluoka on aikalailla sama, 700-800 €

 
Hä!?
 
Gibson studio maksaa 990e.
Annat siis 800e cäshiä ja epin vaihdossa.
 
Kyllä lähtee! Ja sitten vaihdat nimimerkin esimerkiksi GibStu IO
 
Pipari-Pärsson vs. Loimaan Luiskaotsat
Sik
09.02.2008 01:57:36 (muokattu 09.02.2008 02:03:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hä!?
 
Gibson studio maksaa 990e.
Annat siis 800e cäshiä ja epin vaihdossa.
 
Kyllä lähtee! Ja sitten vaihdat nimimerkin esimerkiksi GibStu IO

 
En ehkä aivan täysin ymmärtänyt, mutta yritetään...
En anna mitään vaihdossa, budjetti on 700-800 €. Repertuaaria on tarkoitus laajentaa uudella ykkösellä.
 
Muutoinkin tuosta studiosta: se voisi olla varteenotettava vaihtoehto, mutta muutama hakemani seikka puuttuu. En tiedä millä muulla sanalla, kuin "bling bling"-sen ilmaisisin. Toisekseen, Studio tuntuu vain ja ainostaan kompromissilta, kopioivan merkin kohdalla taas on kyse "ihan jostain muusta". Ts. ketju on päättymätön: jos hankin studion, miksen hankkisi samantien Fadedia, jos hankin Fadedin, miksen hanki saman tien stankkua (eroahan on vain "muutama sata euroa"), jos hankin stankun, voisin kai samantien satsata Customiin...
 
"Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa."
Twinkle
09.02.2008 02:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Aitoon Gibaan ei ole varaa, ei edes Studioon, joten nämä kaksi ovat pinnalla valintaa tehdessä.

 
Jos testaaminen ei ole täysin pakollista, noin 800 euroon Coda Musicilta saisi Gibson Les Paul Studion tänne tuotuna. Etuna tuolla kyseisellä studiolla olisi se, että se ei ole maalattu vaan tommoinen läpikuultava. Itse koen sen sillä tavalla ettei tuo tartte sitä blingblingiä ollakseen hyvän näköinen.
 
Itse lähtisin tolta pohjalta liikkeelle jos olisi aivan pakko saada Les Paul:
http://www.coda-music.com/catalog/p … id=3d3c4dab6b1ff71ca10dd3b486cd91df
 
Ziggy Bubba
09.02.2008 03:39:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompromissi ja kompromissi - lähinnä erot ovat Studion jälkeen kosmeetisia. Mutta jos uuden kitaran välttämättä haluat, niin Studio ei ehkä ole se paras "diili", muuten kyllä. Mulle ainakin riittää Studio oikein muvasti, sillä tuohon Stankkuun joutuu laittamaan jo melkeinpä tuplasumman, eivätkä ne BurstBuckerit ja reunalistat ole ihan sen arvoisia :)
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
jackdaniels
09.02.2008 05:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Paul variantti on siis haussa. Olen alkanut vakavasti harkita uuden LP-tyyppisen kepin hankintaa. Nykyisellään soittimena palvelee Epiphone LP studio. Nykyisestä kepistäni en osaa kovin montaa pahaa sanaa sanoa, se on ollut hintaansa nähden hyvä peli. Joitain valmistusvirheitä olen tosin bongannut, kuten satulan urien huono viimeistely ja kaulan/nauhojen takia mahdoton ylä-E:n säätäminen.
 
Olen tässä nyt pähkäillyt näiden kahden kitaramallin välillä. Molemmissa olisi puolensa, vaikkeivät toisiaan käytännössä juuri muistutakaan. Tokai olisi lähes autenttinen kopio esikuvastaan, ulkonäkönsä ja muotonsa puolesta ainakin. Ltd:ssä taas olisi heti kättelyssä räyhäkkäämmät mikit ja jotenkin miellyttävämpi thin-U kaula. En silti osaa päättää. Molemmat on testattu ja molemmat sopivat käteen yhtä hyvin, mutta jahkailu jatkuu..
 
Aitoon Gibaan ei ole varaa, ei edes Studioon, joten nämä kaksi ovat pinnalla valintaa tehdessä. Pyytäisinkin nyt teiltä, arvon m-nettiläiset mielipiteitä puolesta ja vastaan molemmista kepeistä, ihan vain omaa valintaani helpottamaan. Kerrottakoon vielä, että kitara tulisi lähinnä kotikäyttöön(tulevaisuudessa ehkä myös trio-bändiin). Musiikkimakuna blues, 60-70's rock, punk, hard rock -akseli, eli melko monipuoliseen menoon.
 
E: Laitan nyt vielä linkit noihin vaihtoehtoihin. Hintaluoka on aikalailla sama, 700-800 €, muitakin hintaluokkaan sopivia saa ehdottaa.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/14151204
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10014469

 
Hei thin U kaula räyhäkkäät mikit mun mielestä valinta on selvä toisin kuin minä ;)
 
Peku911
09.02.2008 20:52:24 (muokattu 09.02.2008 20:54:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy tuollainen Ltd ja sitten Gibson lp:kin. Ltd on kylläkin tuo Emg mikeillä varustettu, mutta muuten ilmeisesti aika sama peli. Hintansa arvoinen on todella ja kevyt, josta en enää kyllä itse tykkää, kun V.O.S Lp tuli taloon. Lp on huomattavasti varmempi ja vakaampi. Mutta tämä on makuasia. Muissa asioissa Ltd on ihan hintansa veroinen ja soi akustisestikin hienosti. Lespani on 57' eli paksulla kaulalla ja siihen verrattuna Ltd on kuin tulitikku, mutta se ei silti tee soitosta mitenkään omituista. Ltd sopii kaikesta huolimatta monenlaiseen musiikkiin.
 
Ze Kink
09.02.2008 22:25:50 (muokattu 09.02.2008 22:30:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos testaaminen ei ole täysin pakollista, noin 800 euroon Coda Musicilta saisi Gibson Les Paul Studion tänne tuotuna. Etuna tuolla kyseisellä studiolla olisi se, että se ei ole maalattu vaan tommoinen läpikuultava. Itse koen sen sillä tavalla ettei tuo tartte sitä blingblingiä ollakseen hyvän näköinen.
 
Itse lähtisin tolta pohjalta liikkeelle jos olisi aivan pakko saada Les Paul:
http://www.coda-music.com/catalog/p … id=3d3c4dab6b1ff71ca10dd3b486cd91df

 
Jaa, näemmä Studio on nyt yhdistetty tuohon faded sarjaan, ei ihmekään että noita Studioita irtoaa lähes mistä vain alle tonnin.
 
Itse olen ollut todella tyytyväinen Ls-75:n. Olen myös verrannut sitä Ls-75:n Duncaneilla, ja olihan siinä jotain eroa, lähinnä säröllä tuo Duncan -keppi oli vähän selkeämpi ja kirkkaampi. Akustisesti kepit soivat täysin samalla tavalla.
 
Vaihdan tuon Ls-75:n tosin ensi viikolla Ltd:n Ec1000:n (siihen mattamustaan Emg -malliin) koska tykkään sen kaulasta enemmän, ja Ltd:n 24 nauhaa ja sleekimpi body isommalla cutawayllä on enemmän mieleeni. Ja tästä päästäänkin niiden suurimpaan eroon, eli tatsiin. Tokain satula on hieman leveämpi ja kaula selvästi paksumpi. Lisäksi lakkaus on Eclipseissä satiini, joka monelle on monelle (kuten minulle) mukavampi. En tosin tiedä niistä abaloneblingblingmalleista, koska sellaisen ostamista en ole koskaan harkinnut, eli en ole niitä myöskään testannut.
 
Ec1000 on myös hieman kirkkaampi soinniltaan, johtunee siitä että se on ohuempi.
 
E: Ja huom, vertasin nyt tosiaan Ec tonnia, nelisatasesta minulla on vähemmän kokemuksia. Se on tosin erittäin hyvä keppi myöskin, ja joskus kilpailutin itsekin sitä Ls-75:sta vastaan. Totesin kuitenkin Ec1000:n paremmaksi kuin kumpikaan noista, mutta päädyinkin sitten erään hyvän vaihtotarjouksen kautta omistamaan Ls-75:n.
 
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Explorer
10.02.2008 01:09:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, näemmä Studio on nyt yhdistetty tuohon faded sarjaan, ei ihmekään että noita Studioita irtoaa lähes mistä vain alle tonnin.
 
Joo. Ihmeellistä. Paikallisessa viimeksi Studiota testatessa hintalapussa luki 1795€. Oli mustan värinen, kullitetuilla peltiosilla ja ontolla rungolla.
 
You ain't seen me, right!
wiggy
10.02.2008 02:25:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse lähtisin tolta pohjalta liikkeelle jos olisi aivan pakko saada Les Paul:
http://www.coda-music.com/catalog/p … id=3d3c4dab6b1ff71ca10dd3b486cd91df

 
Kuvan perusteella sanoisin, että tuo on Vintage Mahogany (mahonkikansi ja burstbucker prot). Omistan itsekin sellaisen. Karun näköinen vehje, mutta hyväsoundinen ja helpposoittoinen. Vertaa tähän:
http://www.musiciansfriend.com/prod … Mahogany-Electric-Guitar?sku=517536
 
Sataprosenttisen varma en tuosta kuitenkaan ole. Voi kai vaahterakantisestakin olla olemassa mattaversio?
 
Se on synkkä yö, kun Ynkkä syö.
Twinkle
10.02.2008 04:59:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvan perusteella sanoisin, että tuo on Vintage Mahogany (mahonkikansi ja burstbucker prot). Omistan itsekin sellaisen. Karun näköinen vehje, mutta hyväsoundinen ja helpposoittoinen. Vertaa tähän:
http://www.musiciansfriend.com/prod … Mahogany-Electric-Guitar?sku=517536
 
Sataprosenttisen varma en tuosta kuitenkaan ole. Voi kai vaahterakantisestakin olla olemassa mattaversio?

 
Tuon ja vintage-mahoganyn ero on lähinnä noi mikit ja sitten se kansi, näin siis ainakin speksien mukaan. Gibsonin omalta sivulta en löytänyt searchin avulla kyl mitään tohon vintage-mahoganyyn viittaavaa, joten aika vaikea noiden eroja on mitenkaan varmistaa kun kuvatkin näyttää kovasti samalta.
 
Thanatopsis
10.02.2008 12:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut nyt jo muutaman vuoden vain Ltd Viper 50 ja olen etsinyt sille seuraajaa jo vaikka kuinka pitkään. Nyt musakaupassa sattui eteeni tuo Ltd EC-400VF joka tuntui tatsiltaan sopivimmalta ja helpoimmalta tähänastisista kokeiluista. Muutos voisi olla melkoinen jo pelkästään paperilla :)
 
Onko kellään tarkempaa tietoa Earvanan soveltuvuudesta eri-/matalampiin vireisiin?
 
Farewell happy fields where joy forever dwells
WinterMad
10.02.2008 15:36:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut nyt jo muutaman vuoden vain Ltd Viper 50 ja olen etsinyt sille seuraajaa jo vaikka kuinka pitkään. Nyt musakaupassa sattui eteeni tuo Ltd EC-400VF joka tuntui tatsiltaan sopivimmalta ja helpoimmalta tähänastisista kokeiluista. Muutos voisi olla melkoinen jo pelkästään paperilla :)
 
Onko kellään tarkempaa tietoa Earvanan soveltuvuudesta eri-/matalampiin vireisiin?

 
Noo mulla on semmonen LTD MH1000:ssa ja ihan hyvin on pelannut. Kielinä nyt 12-56 ja vireenä D/ Dropped-C /C. Vähän voisin seuraavan kielenvaihdon yhteydessä rapsutella uria isommiksi, meinaa vähän jumittaa.
 
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «