Jep jep,taas noviisi kyselee tyhmiä..Tuli eilen käytyä tonkimassa soitinkaupan ale-laaria ja käsiin tarttui pari single coilin kokoista ja näköistä mikkiä. Kotiin päästyäni aloin tarkemmin tutkimaan noita kapistuksia niin kummassakin mikissä on johdotus pun-val-kylmäkarva,joten olisi kiva tietää onko kyseessä sinkut vai kävikö säkä ja kaupan setä myi mulle vahingossa humpparit sinkkujen hinnalla? Merkistä ei ole mitään tietoa,olivat nk. puuhapussissa |
niin kummassakin mikissä on johdotus pun-val-kylmäkarva,joten olisi kiva tietää onko kyseessä sinkut vai kävikö säkä ja kaupan setä myi mulle vahingossa humpparit sinkkujen hinnalla? Ei voi tuosta johdotuksesta päätellä mitään. Kolmas piuha voi olla esim. rungon maadoituspiuha (paljas), tai ns. coil tap, eli ulostulo jostain about kelan puolestavälistä (valkoinen tai punainen), jolla saa vähän hillitympää outputtia. Kolvaa kiinni, ja kokeile. Sillähän se selviää. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
Ei voi tuosta johdotuksesta päätellä mitään. Kolmas piuha voi olla esim. rungon maadoituspiuha (paljas), tai ns. coil tap, eli ulostulo jostain about kelan puolestavälistä (valkoinen tai punainen), jolla saa vähän hillitympää outputtia. Kolvaa kiinni, ja kokeile. Sillähän se selviää. JuSu Ja jos haluaa, niin mittaa sen mikin, niinkuin tuossa jo ylempänä kehoitettiin. Mahdollisia mittaustuloksia voi olla esim. pun-valk 3-7 kOhmia, jos se paljas ei anna mitään lukemaa kumman tahansa (pun tai valk) johtimen kanssa, se on ainoastaan mikin rungon maadoitus (tätä itse arvelisin).. Jos kyseessä on puolitus, niin tuloshan on esim. pun-kirkas 7 kOhm, puolitettuna tietenkin 3,5 kOhm (valkoinen-kirkas), ja jos sitten on ns. tapped singlecoil eli kelan väliulosotolla varustettu, ei se toinen vaihtoehto ole välttämättä puolet, esim. tyyliin: 7 kOhm, ja tapped-moodi voi olla vaikka 4,7 kOhm.. Tämmöstä lisäystä... |