Aihe: Käytetyn kaman hinnoittelu 1 | |
---|---|
![]() 06.02.2008 20:55:39 | |
Huomioni on kiinnittynyt käytetyn kaman hinnoitteluun näilläkin palstoilla. Hinta rahteineen muodostuu usein samaksi kuin kaupasta saisi uuden takuineen. Takuuehtoihin kannattaa tutustua huolellisesti. Takuu koskee useimmiten ensimmäistä ostajaa, ja raukeaa, jos tuote myydään edelleen takuuaikana. Eri asia on, jos käytetyn myyjä antaa tuotteelle henkilökohtaisen takuun, jonka kannattaa pyytää kirjallisena, ja mitä takuu koskee. | |
![]() 09.02.2008 22:26:33 | |
Huomioni on kiinnittynyt käytetyn kaman hinnoitteluun näilläkin palstoilla. Et ole ollut ainoa. Pitkään oli parikin, maksimi viestimäärän saavuttaneita "päättömät hintapyynnöt" ketjuja. | |
![]() 09.02.2008 22:58:20 | |
Tyhmähän ei ole se joka pyytää... Ja tinkiähän saa aina. Kyllä mäkin yleensä laitan vähän tinkivaraa hintoihin. Jos ei sitä älyä tingata pois niin ei se mun moka ole. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 11.02.2008 08:56:38 | |
Tyhmähän ei ole se joka pyytää... Vanha väite, mutta ikävä kyllä väärä. Jos oikein asiaa ajattelee, niin kyllä toimivampi tapa on hinnoitella järjen ja kohtuukatteen mukaan sillä tavalla että hinta saa jäädä reilustikin kipurajan alle. Ylihinnalla mentäessä samalla hinataan sitä hintatasoa ylöspäin (muistakaa, että epätietoiset myyjät tarkistavat "oikean" hinnan selaamalla muiden myynti-ilmoituksia) ja sillä lailla helposti luodaan sellaiset markkinat joissa kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Se on vähän isompi asia kuin jonkun yksittäisen henkilön oma käsitys "oikeasta" hinnasta, ja samalla asia johon jokainen voi vaikuttaa. Tuntuu tietysti jotenkin hienolta ja etäiseltä sanoa, että tää on sellainen keino jolla juuri sinä voit vaikuttaa inflaatioon. Niin se kuitenkin on. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 12.02.2008 02:42:15 | |
Vanha väite, mutta ikävä kyllä väärä. Jos oikein asiaa ajattelee, niin kyllä toimivampi tapa on hinnoitella järjen ja kohtuukatteen mukaan sillä tavalla että hinta saa jäädä reilustikin kipurajan alle. Onhan se näinkin, kyllä. Mä oon aina omat myytävät rojuni yrittänyt hinnotella suurinpiirtein niihin hintoihin, joilla mä kyseisen kepakon, tai minkä tahansa muun rojun, voisin ostaa tai olettaa ostavani muutaman kympin tinkaamisen jälkeen. Mutta siltikin mun mielestä ei se tyhmä voi olla, jos saa myytyä satasen rojun kahdella huntilla(tai vaikka vähän halvemmallakin). Vaikkakin se hilaisi tuota hintatasoa ylöspäin noin yleisesti ja tekisi siinä mielessä hallaa mulle ;-) Ylihinnalla mentäessä samalla hinataan sitä hintatasoa ylöspäin (muistakaa, että epätietoiset myyjät tarkistavat "oikean" hinnan selaamalla muiden myynti-ilmoituksia) ja sillä lailla helposti luodaan sellaiset markkinat joissa kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Se on vähän isompi asia kuin jonkun yksittäisen henkilön oma käsitys "oikeasta" hinnasta, ja samalla asia johon jokainen voi vaikuttaa. Tuntuu tietysti jotenkin hienolta ja etäiseltä sanoa, että tää on sellainen keino jolla juuri sinä voit vaikuttaa inflaatioon. Niin se kuitenkin on. Puhut kyllä varsin asiaa tuossa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 13.02.2008 09:36:34 (muokattu 13.02.2008 09:36:56) | |
Mutta siltikin mun mielestä ei se tyhmä voi olla, jos saa myytyä satasen rojun kahdella huntilla ... mitä sitten tyhmällä haluaakaan tarkoittaa?? - - - tietynlaista typeryyttä ja ennen kaikkea selkeästi moraalittomuutta selvästi liian kalliilla myyminen on esim. jos onnistuu myymään jokin laitteen selvästi käypään hintaan kalliimmalla tai jonkun ritsan asiantuntemattomalle aloittelijalle. Joskus myynti-ilmoituksissa (monestikin) näkee asiaankuulumattomia tai epäoleellisia kehusanoja, joilla luodaan mielikuvaa myytävän tavaran ominaisuuksista todellista laadukkaampana jne. - - en pidä hyvänä tuotakaan - hengessäni annan miinukset ko. tyyppisille myyjille. moraalisessa mielessä em. tapauksissa on mielestäni kyse petoksesta - jossain isommassa tapauksessa se voi olla sitä jopa juridisessa mielessä kyllä jokainen tietää sisimmässään, että onko tarkoituksena kusettaa/vedättää tms. - silloin voi kysyä itseltään, että mikä on motiivi ja oikeus ja miten sillä tätä maailmaa tekee paremmaksi | |
![]() 18.02.2008 09:48:39 | |
Se aloittelijoiden rahastaminen ja paskan kehuminen pitäisi kitkeä jo juurestaan, sieltä musakaupan tiskin takaa, imho. Muuten samoilla linjoilla... Kaikki jotka ovat myyneet esim. muovailuvahametalliosilla varustetun floikkakepin eteenpäin muuten kuin haukkumalla ko. kepin syvimpään helvettiin, pitäisi vapauttaa olemassaolon taakastaan. Tietenkin on otettava huomioon että eri tavarat on eri arvoisia eri ihmisille. Jos esim. kitaran käyttöarvo on kovinkin korkea, niin valitettavasti se ei mene siihen hintaan kaupaksi kuin siitä luopuva haluaisi. Muut kun ei vaan tajuu... ... mitä sitten tyhmällä haluaakaan tarkoittaa?? - - - tietynlaista typeryyttä ja ennen kaikkea selkeästi moraalittomuutta selvästi liian kalliilla myyminen on esim. jos onnistuu myymään jokin laitteen selvästi käypään hintaan kalliimmalla tai jonkun ritsan asiantuntemattomalle aloittelijalle. Joskus myynti-ilmoituksissa (monestikin) näkee asiaankuulumattomia tai epäoleellisia kehusanoja, joilla luodaan mielikuvaa myytävän tavaran ominaisuuksista todellista laadukkaampana jne. - - en pidä hyvänä tuotakaan - hengessäni annan miinukset ko. tyyppisille myyjille. moraalisessa mielessä em. tapauksissa on mielestäni kyse petoksesta - jossain isommassa tapauksessa se voi olla sitä jopa juridisessa mielessä kyllä jokainen tietää sisimmässään, että onko tarkoituksena kusettaa/vedättää tms. - silloin voi kysyä itseltään, että mikä on motiivi ja oikeus ja miten sillä tätä maailmaa tekee paremmaksi | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)