Aihe: Ampeg SVT-CL
1 2 3 4 5 6 7 8
Sampo64700
06.02.2008 21:48:22
Komppaan edellistä tuon bluescasen kanssa. Omalle V4BH:lle tuli case jopa pyydettyä nopeammin. Noinkohan tuosta firmasta kenellekään edes on huonoja kokemuksia. Tähän mennessä meiän orkesterissa kaikki nuppicaset on tilattu tuolta ja aina on palvelu pelannut loistavasti.
slapvete
06.02.2008 23:43:18
Heh,
Ajattelin vain, että jos minulla olisi mahdollisuus hieman rajata aloittamaani threadia, sille tiedolle jota tarpeelliseksi koen.

Otsikko: Ampeg SVT-CL

Kuka hommaa putki-SVT:n ilman rantista? Kyllä se SVT löytää 8x10:n kaverikseen, siten relevanttia skobeista jauhanta.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
Cornflake
07.02.2008 12:35:33
slapvete:
Kuka hommaa putki-SVT:n ilman rantista?

Hep!
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
HenriF
08.02.2008 13:25:08 (muokattu 08.02.2008 13:27:51)
Kuka hommaa putki-SVT:n ilman rantista? Kyllä se SVT löytää 8x10:n kaverikseen, siten relevanttia skobeista jauhanta.

Mulla on SVT V9 malli ja vedän marshallin 2X12" kaappiin. Myin oman rantiksen pois. Oli mulla 9vuotta. Alkoi ärsyttämään 810 soundi. Ihan kun olisi patja edessä. Sellainen ooooomppppffhh soundi. Ihmettelen kovasti miksi 810 on niin yliarvostettu??Kaikki hehkuttaa sitä. Makuasioita tietysti. Mutta varmasti aika moni ostaa 810 siltä pohjalta että se on niin yleinen ja jonkin näköinen standardi. Kokeilematta muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa. Sitäpaitsi tämä nykyinen St.Louis.Music tai loud industries 810 kaapilla ei ole mitään tekemistä wanhan kaapin kanssa. Täysin erilailla valmistettu. Ja elementit näissä uusissa on eminencen 100W kun taas wanhassa oli 30W altecin squarebackit. Olen soittanut vanhalla 810 ja väitän että se menee alemmas ja on middlempi kuin tämä moderni 810.

Mun mielestä SVT toimii parhaiten 12tuumaisilla elementeillä. Rokkaa ja vääntää parhaiten. 10tuuma skobet ovat aina vähän kireitä ja tietysti myös nopeita soundiltaan. Mutta sitä syvää botnea ja luonnolista middleä ei oikein tule.

Tarkoituksena on kokeilla marshallin VBC412 kaapin kanssa tuota SVT:tä. Vaikka kaksi kappalein. 8X12+SVT voisi olla aika tykki setti. Mutta.... Makuasioita....
okabass
08.02.2008 13:51:15 (muokattu 08.02.2008 18:34:37)
Sitäpaitsi tämä nykyinen St.Louis.Music tai loud industries 810 kaapilla ei ole mitään tekemistä wanhan kaapin kanssa. Täysin erilailla valmistettu. Ja elementit näissä uusissa on eminencen 100W kun taas wanhassa oli 30W altecin squarebackit. Olen soittanut vanhalla 810 ja väitän että se menee alemmas ja on middlempi kuin tämä moderni 810.

MOI

Näin jotkut muutkin väittävät. Kallistuisin myös tuon vaihtoehdon puoleen. Ekoissa kaapeissa oli CTS elementit. Tehonkestosta on eriäviä mielipiteitä. Brosyyrin ilmoitus on 240 W/ kaappi, eli 30 W/elementti. Eräs -voisi sanoa SVT-ekspertti- sanoo elementtien olleen 160 W. Tuo 240 W oli hänen mukaansa myyntikikka saada SVT omistajat ostamaan 2 kaappia (!?).
Tuon oman 8x 10" kloonin (50 W, lyhytiskuiset Jensenit) ja kokeilun -95 Ampeg 8x 10" pohjalta sanoisin, että normaali volumeilla -mitä se sitten onkin- pienempitehoiset elementit kuulostavat subjektiivisesti paremmilta.
Ceterum censeo moderator esse delendam
HenriF
08.02.2008 14:30:15 (muokattu 08.02.2008 14:35:35)
MOI

Näin jotkut muutkin väittävät. Kallistuisin myös tuon vaihtoehdon puoleen. Ekoissa kaapeissa oli CTS elementit.

Joo. CTS oli oikea ei Altec. Ikäväkyllä niitä ei saa enää:(. Mutta fliptopsilta voi tilata nähtävästi noita jenseneitä mitä tarkoitat. Kenties niitä saa täältä suomesta myös.

Ikäväkyllä 80luku ja miksei 90luku on meni siihen että ihannoitiin pelkästään wattimääriä. Ei siis sitä paljonko se kaiutin todellisuudessa hönkää pihalle.

Okabass!

Mieletön projekti sulla. Todella hienot bassokamat. Päädyit itse jenseneihin nähtävästi. Soundi on varmasti erilainen kuin peruseminenceissä on.
knet725
08.02.2008 16:34:10
Mulla on SVT V9 malli
Onko tässä V9-mallissa särö/reverb ? milloin tätä mallia on valmistettu ?
t. epätietoa periferiasta
okabass
08.02.2008 16:38:48
Joo. CTS oli oikea ei Altec. Ikäväkyllä niitä ei saa enää:(. Mutta fliptopsilta voi tilata nähtävästi noita jenseneitä mitä tarkoitat. Kenties niitä saa täältä suomesta myös.

>>>>>>>>>>eBayssa on joskus originaaleja myytävänä. Amerikan Usassa on firmoja, jotka ovat erikoistuneet korjaamaan (recone) vanhoja SVT elementtejä.

Noita MOD Jenseneitä saa (ainakin sai vuosi sitten) myös Tube Depotista vähän edullisemmin. Ne on valmistettu Italiassa pelkästään USA:n myyntiin. Eli ei saa Härmästä, eikä koko EU:sta. Toimitus (posti) kesti peräti 11 viikkoa. Hinta oli n. 32 euroa kpl kaikkineen.

http://www.jensenvintage.com/mod10-50.htm

Okabass!

Mieletön projekti sulla. Todella hienot bassokamat. Päädyit itse jenseneihin nähtävästi. Soundi on varmasti erilainen kuin peruseminenceissä on.

Kiitos paljon. Joo. Ratkaisevia tekijöitä olivat hinta, ohmimäärä (32) ja 95% varmuus(hankittu tieto), siitä että ne toimivat tuossa systeemissä. Kyllä ne minusta herkemmin, yksityiskohtaisemmin tuntuvat toistavan. Varmaan Ampeg 8x 10 on parempi kovalla volalla soitettaessa?

http://www.tubesandmore.com/scripts … rror/ELEVATOR.FXP?item=P-A-MOD10-50
Ceterum censeo moderator esse delendam
HenriF
08.02.2008 18:22:59 (muokattu 08.02.2008 18:27:35)
Onko tässä V9-mallissa särö/reverb ? milloin tätä mallia on valmistettu ?
t. epätietoa periferiasta

Mulla on se bassoversio. Kitaraversiossa on distortion ja reverb. Samalla tavalla kun V4 vahvarissa.
HenriF
08.02.2008 18:30:58

Kiitos paljon. Joo. Ratkaisevia tekijöitä olivat hinta, ohmimäärä (32) ja 95% varmuus(hankittu tieto), siitä että ne toimivat tuossa systeemissä. Kyllä ne minusta herkemmin, yksityiskohtaisemmin tuntuvat toistavan. Varmaan Ampeg 8x 10 on parempi kovalla volalla soitettaessa?

http://www.tubesandmore.com/scripts … rror/ELEVATOR.FXP?item=P-A-MOD10-50

Jensenin sivuilta.

When presented with overdrive distortion, it exhibits a colorful fuzz edge.

Juuri tuota oletin saavani 1998 810 kaapista, mutta ei onnistunut SVT-CL eikä SVT V9 vahvarilla. Meni vaan epämääräiseksi mutavelliksi soundi.

Olet oikealla polulla!
hollstro
08.02.2008 18:31:39

... Alkoi ärsyttämään 810 soundi. Ihan kun olisi patja edessä. Sellainen ooooomppppffhh soundi. Ihmettelen kovasti miksi 810 on niin yliarvostettu??

8x10" on tosiaan sellainen hönkivä saundi. Tällä hetkellä se on kuitenkin mun mieleen ihan paras. Aiemmin tykkäsin enemmän sellaisesta todella erottelevasta saundista. Mieli ja maku muuttuu ajan myötä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
08.02.2008 18:58:14
Myyn kyllä tän ketjun takia ton rantasaunan vittuun. Se on tätä uutta paskaa mallia. Otan tilalle jotain kevyesti roudattavaa. Vaikka Markbassia.
joukov
08.02.2008 19:02:12
Myyn kyllä tän ketjun takia ton rantasaunan vittuun. Se on tätä uutta paskaa mallia. Otan tilalle jotain kevyesti roudattavaa. Vaikka Markbassia.

Palio?? :)
Hartwall Areena, 28.5.2008: KISS
J.Hollström
10.02.2008 09:07:32
Täällä on vanhoja Ampegin esitteitä:
http://vintage.catalogs.free.fr/Ampeg/00.htm

Mainoksessa SVT:llä on 2 komeroa. Ilmeisesti näin oli ajatus alunperin.
hemmo
10.02.2008 09:08:40

Täällä on vanhoja Ampegin esitteitä:
http://vintage.catalogs.free.fr/Ampeg/00.htm

Mainoksessa SVT:llä on 2 komeroa. Ilmeisesti näin oli ajatus alunperin.

Joo, kiuas pystyy ajamaan 2 ohmin kuormaa, kumma kyllä.
Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä.
HenriF
10.02.2008 10:43:35 (muokattu 10.02.2008 10:45:37)
MOI
Kiitos. Harvinaisen hyviä (ja oikeita) mielipiteitä pitkätukalta. ;) Sano vielä minun mielikseni, että ranttis on helppo roudata, pliis. ;)

Mulla oli esikuvana tai lähtökohtana kummassakin kloonissa nimenomaan 70-luvun alun SVT.

Erikoinen tuo sinun V9. En muista kuulleeni bassoversiosta. Mistä olet hommannut? Löytyykös kuvaa? Siinähän pääte lienee sama kuin SVT:ssä, mutta etusessa on eroavaisuuksia. Mulla on tuon kloonin etuvahvistin yhdistelmä kummastakin: alku SVT:stä ja loppu V9:stä.
Olikohan se uuden Allman brödernas ja Gov't Mulen basisti Allen Woody vainaa, joka ylisti juuri V9 bassossa.

Toi mun SVT on 1976 magnavoxin valmistama. Sama vehje kun aikaisemmat mutta jostain syystä lukee V9 perässä. Nyt en löytänyt ebaystä vastaavaa kuvaa.

perässä on tietysti 6X6550.
4X12DW7, 1X12AX7 , 1X6C4, 1X6CG7 , 2 X12BH7 .

Eli yhteensä 14putkea. Ostin 2004 Ebaystä tuon. Maksoi 910USD ja päälle rahti 500USD. Tullit oli 125EUR ja huolto konkkaremppoineen ja muuntajan johdotus uusiksi noin 500eur. Pitkään ihmeteltiin että mikä tässä on kun virrat poksahtaa. Syy selvisi parin ylimääräisen huollon jälkeen. Eli standby switchi piti vaihtaa. Kun vaihdetaan 110V->220V niin standby menee uusiksi. Mutta sen jälkeen toiminut erinomaisesti. Wahvarikellarin Mönkkönen laittoi kuntoon. Nykyään se tekee noita Mad Professor vahvareita. 30vuotta kesti alkuperäiset pääteputket. Ne mä vaihdatin Raudaskoskella pari vuotta sitten. Ei käy kuumana eikä hurise tai humise. Hyvä tuuri kävi tai sitten on puhtaasta ammattitaidosta. Kaikki on vaihdettu sisältä oppikirjan mukaisesti.

Meinasin tossa joku viikko sitten myydä svettiksen veke. Onneksi tajusin. Raha menettää arvonsa. Nuo vanhat styrkkarit eivät.

Ja sitten kun alkaa tulemaan noita pikaviestejä. Hehe. myy tonnilla. Ai että mikä tuo on?? Mulla on musarin basso. Vaihdatko siihen?HEHHE
J.Hollström
10.02.2008 10:49:20
Toi mun SVT on 1976 magnavoxin valmistama.

Meinasin tossa joku viikko sitten myydä svettiksen veke. Onneksi tajusin. Raha menettää arvonsa. Nuo vanhat styrkkarit eivät.

Ja sitten kun alkaa tulemaan noita pikaviestejä. Hehe. myy tonnilla. Ai että mikä tuo on?? Mulla on musarin basso. Vaihdatko siihen?HEHHE

Tommosen 1976 SVT:n hintasuositus on katalogin mukaan $1450...$1700. Suomeen kuluineen siis about sama euroina jos jenkeistä ostaa.

Sun hintapyynti taisi olla aika korkea, jos oikein muistelen.
absqua
10.02.2008 11:49:29
Tommosen 1976 SVT:n hintasuositus on katalogin mukaan $1450...$1700. Suomeen kuluineen siis about sama euroina jos jenkeistä ostaa.

Sun hintapyynti taisi olla aika korkea, jos oikein muistelen.

Mun mielestäni hintapyynti oli laitteen saatavuuteen nähden erittäin asiallinen. Mä olisi ostanut sen ko. hinnalla hetkeäkään miettimättä jos vaan likviditeettiä olisi löytynyt. Mutta ei löytynyt - meidän alalla kun toi tulos ja sen myötä bonaritkin tuppaa olemaan aika nihkeet. ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Hollström
10.02.2008 12:00:52
Mun mielestäni hintapyynti oli laitteen saatavuuteen nähden erittäin asiallinen.

Paljon mahdollista. Itse en ole noiden SVT:ieden saatavuutta seurannu.

ebayssä noita kai vielä liikkuu jonkun verran? Esim. tommonen päättynyt eilen eikä mikään järkkyhinta casen kera:
http://cgi.ebay.com/vintage-blue-li … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)