Aihe: Petri Munck
1 2 3 4 5 6 7 8
Pluto
02.02.2004 10:36:21
Odotellaan edelleen. Minua ihan oikeasti kiinnostaisi kuulla, miksi minä en saisi soittaa sellaista musiikkia kuin haluan. Jos joku sen voi selittää niin tarjoan banaanin. Vastaanottaja maksaa postikulut.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
MrQ
02.02.2004 20:18:15
Otanpa esimerkiksi sellaisen tapauksen, jonka tunnen aikasta hyvin; nimittäin itseni. Soitan erään bändin kanssa 70-luvun suomihitticovereita, eli tyyliin Baddingia, Tapsa Kansaa jne... Ilmeisesti tämä voidaan laskea tuohon yllä mainitsemaasi genreen ainakin jollain tavalla?

Kyllä oikeastaan. En tiedä tietenkään kumpi on pahempi, koveribändi vai lava-artistin taustayhtye, mutta sama se, itseäni en soisi tuollaisesta tilanteestä löytäväni.
Älä ymmärrä toki väärin, itsehän vastaat teoistasi ja todennäköisesti tasan tarkkaan itsellesi, joten turhaa mielestäni masentua/kiivastua kannaotoistani.

Niin että selitäpäs nyt minulle että miksi en saisi tällaista musiikkia soittaa? Ja tulepa sanomaan minulle päin naamaa ettei minulla ole itsekunnioitusta. Miten se, että soittaa tuollaista musiikkia, sulkee minulta mahdollisuuksia soitella jotain muuta? Pitäisikö ihmisen sinusta rajata itsensä vain "oikeaan" ja "hyväksyttävään" musiikkiin?

En sanonut muistaakseni ettet saisi soittaa sitä. Jos sanoinkin, niin lue seuraavan virkkeen rivien välistä ja ymmärrät mitä tarkoitan:
Viihde/iskelmämusiikin tekeminen ja soittaminen sekä aktiivinen tukeminen on MIELESTÄNI musiikin kehityksen vastaista toimintaa. Analogia hevimaailmasta: mitä vittua siitä nyt tulisi jos kaikki täällä soittaisivat jatkuvasti metallicaa kovereina? Jotta mitään uutta saundia tulisi, on vanhojen väistyttävä tieltä. Se, että kuinka paljon takametsien tanssikansaa vituttaa isklemämusiikin laillakieltäminen ei tietenkään ole minun ongelmani. Musiikkimaku on jokaisen itse säädettävä oikeaksi.
Ja suoraan sanoen, mikset soita itse säveltämääsi musiikkia? Kyllä mulla ainakin on aina ollut parempi fiilis soittaa omia kipaleita kuin muide artistien piisejä.

Se on vain musiikkia, ei mikään elämän tarkoitus! Jos jokin musiikkityyli pystyy noin totaalisesti saamaan jonkun pahalle tuulelle niin siinä vaiheessa suhtautuminen musiikkiin ei ole enää kovin tervettä. Ei sitä pidä ottaa niin helvetin vakavasti. Tämä siis vain minun mielestäni. Popmusiikki on kuitenkin alusta asti ollut massatuotetta, ja uusia esittäjiä on tullut sitä mukaa kun vanhat unohdetaan.

Minulle se musiikki kun on ei pelkästään elämäntapa, myös ainoa asia millä aion itseni elättää.
Kyseessä ei ole pelkästään vakavastiotto, vaan muotoillaan asia näin: Kun kokki tulee keittiööni tarkastamaan apeen esillepanon, se kauhistuu. Koska se pöperö näyttää kauhealta. Tavallaan samanlainen kela minulle tulee kun rakastamani kenttä eli musiikki pilkotaan teurasrehuksi jotta rekkakuskit voisivat kuunnella rauhoittavaa mollimusiikkia donitsibaareissaan.
Sävis
02.02.2004 21:07:12
Tositarina:

Olin huonekaluliikkeessä. Petri Munck kävelee sisään ja alkaa jutella myyjän kanssa. He ovat ilmeisesti ystäviä.

Munck: Mun biisi oli eilen Levyraadissa.
Myyjä: Aijaa.
Munck: Se sai seittemän pistettä. Mikään biisi ei ole ikinä saanu niin huonoja pisteitä. (erittäin loukkaantunut äänensävy)
Myyjä: No mutta onhan se ihan kiva kappale!

Repesin, piilouduin sohvan taakse.
Mitäs jos tohon laittaisi been?
Freakz
03.02.2004 10:33:42
Tositarina:

Olin huonekaluliikkeessä. Petri Munck kävelee sisään ja alkaa jutella myyjän kanssa. He ovat ilmeisesti ystäviä.

Munck: Mun biisi oli eilen Levyraadissa.
Myyjä: Aijaa.
Munck: Se sai seittemän pistettä. Mikään biisi ei ole ikinä saanu niin huonoja pisteitä. (erittäin loukkaantunut äänensävy)
Myyjä: No mutta onhan se ihan kiva kappale!

Repesin, piilouduin sohvan taakse.

=)
Aika on soittaa, aika on kuolla
Risto Mustalisä
03.02.2004 10:47:40
Hemmetti, en ole avannut ensimmäistäkään "tää on hyvä" tai "mitä mieltä olette"-ketjua syystä että: Minua ei humpan vertaa kiinnosta mielipiteenne. Enkä halua lähteä varauksetta hypettämään jotain artistia olettaen että jotakuta se kiinnostaisi.

Kuitenkin oletat ,että muita kiinnostaa sinun mielipiteesi?

Älä ymmärrä väärin, ei munck ole mielestäni huono, vaan luvattoman huono ja kirous suomalaisen "musiikin" saralla.

Noista omista suosikeistasi monikaan ei pelkästään musikaalisesti ajatellen pärjää edes Petri Munckille.

Ei, koko genrestä ei löydy yhtään artistia jota sietäisin.

Ei tarvitse löytyäkään.

Mielestäni niitä ei saisi olla, saatikka kuunnella tai kenenkään itseään kuinnioittavan muusikoin säestää edes rahasta. Missään tilanteessa.

Mielestäni kaikelle musiikille on tilaa.Yleisö sitten päättää miten paljon kenellekkin.Näin se vain on - pidimme siitä tai emme.

Ja lopullinen vastaus kysymykseen "mikset hypetä pitämiäsi artisteja": Koska ainoa artisti jota olisin valmis hypettämään olen minä itse, ja siihen ei kannukset riitä vielä. Luullakseni.

Voi jessus...Kyllä minä itse mieluummin kehun jotakin artistia josta pidän kuin että mollaisin sellaista josta en pidä (jota tosin olen kyllä tehnyt).Mutta se ettei lähettele tänne muuta kuin kritiikkiä,arvostelua ja "ainoa artisti jota hypetän olen minä itse"-asennetta kertoo kyllä aika paljon kirjoittajastaan.Lähinnä kirjoittajan iästä - mutta ei välttämättä: Onhan meillä hieman vastaava tapaus nimim.Leikarissa.Tyyppejä joiden ainoa tarkoitus tuntuu olevan tulla tänne kertomaan mistä he eivät pidä.Käsittämätöntä.
Born to be wild! - paitsi kotona..
Pluto
03.02.2004 14:28:45
Musiikkimaku on jokaisen itse säädettävä oikeaksi.
Ja suoraan sanoen, mikset soita itse säveltämääsi musiikkia?

Nyt aletaan kyllä mennä täysin ohi aiheen, mutta...

Kyllä minä omaakin musiikkiani soitan, mutta yleensä kahden aikaan yöllä kitara-vahvistin -periaatteella. Ei minulla ole mitään tarvetta lähteä markkinoimaan omaa musiikkiani kenellekään muulle. Tiedän itse, mitä haluan tehdä. Työstän kappaleitani tietokoneella ajan myötä, ja soittelen niitä sitten kavereille sun muille tutuille. Esimerkiksi avovaimokkeeni tykkää kuunnella erästä kipalettani, jos hän ei saa unta. Koska se on kuulemma niin upea ja rauhoittava. Siinä on minulle palkintoa ihan tarpeeksi, ei kiinnosta saada omaa musiikkiani listoille.

Mutta en tietenkään arvostele ketään joka niin haluaa tehdä, koska motiiveja musiikin kuuntelemiselle tai tekemiselle on niin monia, eikä se minun syyni ole yhtään sen oikeampi kuin kenenkään muunkaan. Kuten ei sinunkaan. Ei edes yhtään oikeampi kuin sen kovasti halveksumasi, iskelmähumppaa kuuntelevan rekkamiehen.
gheisari
03.02.2004 16:06:35
Kuka on Petri Munck? Varmaan joku mahtava mies, koska näin suuria tunteita herättää?

En kuuntele radiota.
MrQ
03.02.2004 18:46:31
Kuitenkin oletat ,että muita kiinnostaa sinun mielipiteesi?

Älä ny aivan idioottina minua pidä. Tietenkään en oleta ketään kiinnostavan mielipiteeni. Se ei tietenkään tarkoita ettenkö olisi aina valmis jakelemaan niitä.

Noista omista suosikeistasi monikaan ei pelkästään ajatellen pärjää edes Petri Munckille.

A- luokan esimerkki väärästä mielipiteestä. Itse asiassa, mitä hourin? Tuo ei ole edes mielipide vaan vain virhearviointi.

Mielestäni kaikelle musiikille on tilaa.Yleisö sitten päättää miten paljon kenellekkin.Näin se vain on - pidimme siitä tai emme.

Sehän tässä niin surullista onkin! Ihan helvetinmoni artisti jää vaille ansaitsemaansa huomiota. Ja vain sen takia että musiikkia "viihteenä" pitävä aivoton kasa paskaa voi nauttia bumtsibuminsa... Kerpeke jotta korpeaa! En minä tämän takia näe nälkää ja ole köyhä.

Voi jessus...Kyllä minä itse mieluummin kehun jotakin artistia josta pidän kuin että mollaisin sellaista josta en pidä (jota tosin olen kyllä tehnyt).Mutta se ettei lähettele tänne muuta kuin kritiikkiä,arvostelua ja "ainoa artisti jota hypetän olen minä itse"-asennetta kertoo kyllä aika paljon kirjoittajastaan.Lähinnä kirjoittajan iästä - mutta ei välttämättä: Onhan meillä hieman vastaava tapaus nimim.Leikarissa.Tyyppejä joiden ainoa tarkoitus tuntuu olevan tulla tänne kertomaan mistä he .Käsittämätöntä.
Risto Mustalisä
04.02.2004 08:08:29
Älä ny aivan idioottina minua pidä. Tietenkään en oleta ketään kiinnostavan mielipiteeni.

No hyvä.

A- luokan esimerkki väärästä mielipiteestä.

Väärä mielipide? No jos faktat ottavat päähän..Kommenttisi kertoo jo sitten kaiken. Samantien voinen todeta ,että oma mielipiteeni on oikea ja sinun väärä.

Sehän tässä niin surullista onkin! Ihan helvetinmoni artisti jää vaille ansaitsemaansa huomiota. Ja vain sen takia että musiikkia "viihteenä" pitävä aivoton kasa paskaa voi nauttia bumtsibuminsa... Kerpeke jotta korpeaa!

Musiikkimaku ei määrittele "aivottomuutta".No ehkä sinullekin iän karttuessa tulee hieman suvaitsevaisuutta.
Dunga
04.02.2004 09:31:38
Tokaisen tähän vain että.."V*ttu mitä kermalevos-matskuu."
Jätkä on pahin! Pahin munamies!
salmivaara
04.02.2004 11:42:14

Väärä mielipide? No jos faktat ottavat päähän..Kommenttisi kertoo jo sitten kaiken. Samantien voinen todeta ,että oma mielipiteeni on oikea ja sinun väärä.

Nyt tais mennä faktat ja vellit sekaisin.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Risto Mustalisä
04.02.2004 11:43:42 (muokattu 04.02.2004 11:45:53)
Nyt tais mennä faktat ja vellit sekaisin.

Kuinka niin? Ai tämän takiako: "Noista omista suosikeistasi monikaan ei pelkästään musikaalisesti ajatellen pärjää edes Petri Munckille."

Tottahan tuo on. Oikea laulu on aina musikaalisempaa kuin örinä.
Freakz
04.02.2004 12:02:28

Örinä tai munckin ininä. Sama tuo. Yhtä epämusikaalista kaikki tyynni!
Aika on soittaa, aika on kuolla
lxi
04.02.2004 12:07:37

Hienoa, että olet saanut aikaan virheettömän ja kategorisen luokittelujärjestelmän musiikin laadusta! Mitenkäs, onko puhdas kitarasoundi aina musikaalisempi kuin särjetty? Onko kontrabasso musikaalisempi kuin sähköbasso? Entäs tahtilajit, onko 4/4 musikaalisempi kuin 3/4? Enoni kaiman saunakaveri sanoo että Ab-duuri on musikaalisin sävellaji; minusta hän on väärässä, mutta mikä lienee totuus?
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
sormunen
04.02.2004 12:30:28
Mitenkäs, onko puhdas kitarasoundi aina musikaalisempi kuin särjetty?

Ei kun jos mä oikein muistan, niin eikös se mennyt niin, että kitaristin omilla näpeillä kääntelemä soundi ja vola on aina oikea riippumatta siitä, mimmonen se on ja mitä se aiheuttaa. Että tässä oli poikkeus.

Ps. Mun täytyy sanoa, että periaatteessa mä nyt diggaan Mq:n ehdottomuutta tällä kertaa, vaikka en välttämättä olekaan samaa mieltä hänen kanssaan. Mutta oikeassa on myös Pluto, koska hän coveroinnista kertoessaan puhui viihdyttämisestä, ei luomisesta.
Pluto
04.02.2004 12:39:48
Soittajat, jotka kuvittelevat että juuri he tietävät mikä on oikea syy tehdä musikkia, saavat minut aina harkitsemaan koko harrastuksen lopettamista. Siis puhun nyt sellaisista henkilöitymistä, jotka jostain ihmeen syystä kuvittelevat, että heidän musiikkimakunsa on oikeampi kuin muiden. Saan tällaisesta ajattelusta inhoreaktion koko musiikkimailmaa kohtaan, koska en halua kuulua niin elitistiseen, sisäsiittoiseen ja ylemmyydentuntoiseen porukkaan.

Mutta enpä taida siihen (lopettamiseen) pystyä, koska sähkökitaran ääni miellyttää minua niin kovasti.
Notefix
04.02.2004 12:41:14

äh, tää on kyllä scheissea koko keskustelu. jengi on niin eri planeetoilta, että ihan turha edes yrittää löytää mitään todellista väittelyä.

Joo, eläkää ja antakaa toisten elää...
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Pluto
04.02.2004 12:47:40
Sehän tässä niin surullista onkin! Ihan helvetinmoni artisti jää vaille ansaitsemaansa huomiota. Ja vain sen takia että musiikkia "viihteenä" pitävä aivoton kasa paskaa voi nauttia bumtsibuminsa... Kerpeke jotta korpeaa! En minä tämän takia näe nälkää ja ole köyhä.

Okei, siis bumtsibumia kuunteleva kansa on sun mielestä aivoton kasa paskaa? Hieno homma, tämän jälkeen voin todellakin sanoa sulle että mene kotiin, katso peiliin ja kasva vähän sisäisesti, olit sitten minkä ikäinen tahansa tällä hetkellä.

Jos koko tuo aivoton kasa paskaa kuuntelisi juuri sinun lempimusiikkiasi, niin sinä luultavasti inhoaisit kyseisiä artisteja silloinkin. Tämähän on tietysti pelkkää arvailua, johon ei koskaan voida saada vastausta.

Luuletko tosissaan, että kaikkia Suomen ihmisiä kiinnostaa musiikki niin helvetisiti, että työpäivän jälkeen jaksaisi enää ruveta miettimään jonkun artistin aitoutta tai mitään muutakaan. Ei! Suurin osa ihmisistä kuuntelee musiikkia muutaman kappaleen verran päivässä, eivätkä sen jälkeen pahemmin mieti sitä sen kummemmin. Voisi suoraan sanottuna tehdä sinullekin hyvää. Sen verran tuntuu vanne kiristävä päätä.
salmivaara
04.02.2004 12:48:25

äh, tää on kyllä scheissea koko keskustelu. jengi on niin eri planeetoilta, että ihan turha edes yrittää löytää mitään todellista väittelyä.

Eh.. ?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)