riikk-a 07.02.2008 16:29:00 (muokattu 07.02.2008 16:29:58) | |
---|
Tota noin. Ala kiinnostaisi kovasti ja tällä hetkellä Piramk/Virrat on ainoa paikka, johon oon edes suunnittelemassa hakemista (no, ehkä Tamkin lisäksi). Sellainen kysymys kuitenkin ennen liikaa innostumista, että vaaditaanko tuonne hakevilta jotain erityistä musiikillista taustaa? Tarkoitan siis, että oletetaanko kaikkien hakijoiden osaavan soittaa vähintään yhtä soitinta sujuvasti, olevan parissa bändissä ja toivottavasti vielä keikkailleenkin, vai uskaltaako sinne hakea ihan vain pesunkestävänä musadiggarina, jolla ei kuitenkaan mitään erityistä soittotaitoa ole? Tiedän, että noin niin kuin "virallisesti" soittotaitoa ei vaadita, mutta onko sen omaaminen kuitenkin periaatteessa oletus tuonne päästäkseen? Sinänsä olen kyllä kiinnostunut soittamisestakin, mutta eipä sitä ole tässä vuosien varrella tullut koskaan paremmin aloitettua (joitain ontuvia pianotunteja lukuun ottamatta)... Harmittaisi vaan aika kovasti, jos en pääsisikään opiskelemaan ihan vaan siksi, etten päättänyt tulevaa ammattiani jo kuusivuotiaana. |
Danko 07.02.2008 22:50:01 | |
---|
ei oleteta, vai mitenköhän muuten esim itse olisin päässyt heh juum. käsittääkseni valinnoissa painotetaan ennemminkin tuotannollista näkemystä; oikeastaan tuo ekan vuoden stereoääniteprojekti on ainoa, jossa jonkinasteista soittotaitoa on kysytty, mutta siihenkin pystynee osallistumaan säv/san/sov-osastolla. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
No ei varsinaisesti tartte osata soittaa oikein mitään, mutta onhan siitä tietysti hyötyä. Jos esim. akustisia instrumentteja äänittää, niin on hyvä olla joku käsitys siitä miten ääni syntyy esim. akustisessa kitarassa tai rummussa. Osa vuosikurssista on aika varmasti konemusaa vääntäneitä jotka ei omaa minkäänlaista soittotaitoa sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta enpä usko sen ketään haitanneen, päin vastoin. Tämän päivän musiikkituotannossa sekvensserin soittaminen on sen verran tärkeää. God is one of the leading causes of death |
Kemppilä 26.03.2008 20:40:01 | |
---|
Nostellaans tätä väbä, kun tuo yhteishakukin alko. Mikäs on ihmisillä meininki. Ite laitoin just tehtävät aluille ja vielä pientä hiomista vailla. Kerrankin ajoissa noiden kanssa. Kolmatta kertaa nyt haen tonne, että josko nyt alkais tärppäämään. Viimevuonna ei jääny monesta pisteestä kiinni. Jäi kismittämään. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
TmuKoo 04.04.2008 12:08:53 (muokattu 04.04.2008 12:09:22) | |
---|
Vielä on viikko hakuaikaa jäljellä. Jos joku on yritellyt alkuviikosta soitella koululle ja ihmetellyt kun ei pääse läpi, niin kerrottakoot että Tampereen päässä oli kaivurit kaivellut kuoppia ja samalla katkonut linjoja joten Virrat oli muutaman päivän eristyksessä muusta maailmasta...:) Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin esittelysivuilla http://musicactive.fi/piramk/ on uusittu linjan esittelyvideota ja lisätty vähän studiokuvia lisää. Sivuilta löytyy myös hakuinfo, joten vielä ehtii väsätä ennakkotehtävät! www.musicactive.fi |
Hipelius 05.04.2008 15:18:31 | |
---|
Eisss, minkä hakutehtävän tein :D. Toivottavasti osaavat ottaa näitä huumorilla... http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Jooba 07.04.2008 15:54:40 | |
---|
Tänään postitin omani. Saa nähdä miten käy, pääsis edes haastatteluun =D Liekö tänä vuonna kovakin ruuhka tuonne? |
Kemppilä 07.04.2008 20:27:52 | |
---|
Jeh, nyt on tehtävät postissa. Eipä sitten muuta kun ootellaan tuloksia. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
Lemmy-45 09.04.2008 15:58:06 | |
---|
Postiin meni. Itseäni vähän epäilyttää toi "työkokemus"-homma, kun ei mulla ainakaan pahemmin ole sitä ehtinyt kertyä. Toivottavasti koulumenestys ja 1. hakutoive vähän kohentaisivat mun osakkeita. (tyhjää) |
Ze Kink 11.04.2008 14:27:40 | |
---|
Mites tuo Tampere? Mulla on se 4. sijalla, ja jostain sain kuvan, ettei tuonne vaadita kovinkaan kovaa tasoa. Ensi vuosi menee tosin sivarissa, joten jos vaikka tuonne vahingossa pääsisin, niin ei minua siellä vielä nähdä. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Kapane 15.04.2008 11:02:14 | |
---|
Mites tuo Tampere? Mulla on se 4. sijalla, ja jostain sain kuvan, ettei tuonne vaadita kovinkaan kovaa tasoa. Ensi vuosi menee tosin sivarissa, joten jos vaikka tuonne vahingossa pääsisin, niin ei minua siellä vielä nähdä. Ai TTVOlle? 41 tai 42 pääsin 07 viimeisenä sisään. Virroille taisin saada 60+ pistettä. Skenehuora jo 6 vuotta. |
Fishfinger 15.04.2008 23:05:06 | |
---|
Kuulostaa kyllä enemmän kuin hienolta, kiinnosti siinä määrin että piti koko ketju kahlata läpi ja puljun sivut myös. Heh, onhan tuota aikaa vielä kun lukion ensimmäinen vuosi vasta lähenee loppuaan mutta en suurena ihmeenä pitäisi vaikka tuonne koittaisinkin hakea sitten kun aika koittaa. :) Everything always works out |
Harsu 21.05.2008 18:43:27 | |
---|
Onkohan kyseisen koulutuslinjan pääsykoekirjeet jo kenties lähetetty vai vieläkö on toivoa luukusta sellaista odottaa? |
Hipelius 21.05.2008 18:46:30 | |
---|
Onkohan kyseisen koulutuslinjan pääsykoekirjeet jo kenties lähetetty vai vieläkö on toivoa luukusta sellaista odottaa? Samaa pohdin. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Danko 21.05.2008 18:51:51 | |
---|
Onkohan kyseisen koulutuslinjan pääsykoekirjeet jo kenties lähetetty vai vieläkö on toivoa luukusta sellaista odottaa? 25.5. näkyis viime vuoden kutsut olleen päivätty. malttakaahan vielä. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
Lemmy-45 26.05.2008 16:39:42 | |
---|
Tänään tuli kutsu tonne, olin jo vähän huolestunut että posti on kämminyt mun kirjeen. Jos muita mnettiläisiä on Kuopion lähiseudulta tuonne menossa, niin täältä saisi bensakuluihin osallistuvan, ajokortillisen 18-vuotiaan matkaseuraksi! (tyhjää) |
Jaskanpoika 26.05.2008 16:58:16 | |
---|
Jeah. Tänään kolahti kirje luukusta. Onkos muita Tamperelaisia lähössä? |
jannu 26.05.2008 18:10:03 | |
---|
Mjaa... Pitäisköhän sitä mennä tuutoroimaan pääsykokeisiin, vaikka vähän kiusallaan... :D "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |
Hipelius 27.05.2008 13:06:23 | |
---|
Huh, tänään tuli kirjettä. Alkoi olla jo pieni pelko persiissä, kun luin teidän juttuja eilen :) http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Harsu 27.05.2008 21:27:25 | |
---|
Eilen tuli kanssa kirjettä luukusta, täytyy mobiililla Porista tiensä sinne jotenkin sitten löytää. |