sirduke 02.02.2004 19:16:01 | |
---|
Vanhoja olis vielä Sunn ja Orange. Sunnin vahvareita en ole koskaan Suomessa nähnyt. Todistettavasti ainakin yksi kappale Sunn-putkinuppi on eksynyt tänne kylmään ja pimeään maahan.Vahvistin on luultavasti vuodelta -68 ja on ollut meikäläisellä jatkuvassa keikkakäytössä jo pitemmän aikaa.6550 pääteputkipari tuottaa tehoa kyllä riittävästi isommillekin lauteille. En ole muita vahvistimia enää kaivannut, vaikka kyllä SVT ja 8x10 on lajissaan lyömätön sekin. Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä...! |
2541 02.02.2004 21:04:24 | |
---|
Todistettavasti ainakin yksi kappale Sunn-putkinuppi on eksynyt tänne kylmään ja pimeään maahan.Vahvistin on luultavasti vuodelta -68 ja on ollut meikäläisellä jatkuvassa keikkakäytössä jo pitemmän aikaa.6550 pääteputkipari tuottaa tehoa kyllä riittävästi isommillekin lauteille. En ole muita vahvistimia enää kaivannut, vaikka kyllä SVT ja 8x10 on lajissaan lyömätön sekin. Oho! Hienoa! Mikäs malli on kyseessä, onko kenties legendaarinen 2000S? Ja paljonko jouduit maksamaan tuosta. Kiinnostaisi joskus kokeilla noitakin. Ja ilmeisesti 70-luvun transistori Sunn:t ovat myöskin aika hyviä, ainakin Entwistlelle tuntuivat kelpaavan.:) |
TN 03.02.2004 00:19:47 | |
---|
Vanhoja olis vielä Sunn ja Orange. Sunnin vahvareita en ole koskaan Suomessa nähnyt. Kyllähän noita Sunn vehkeitä vieläkin saa. Fenderin tekemänä. Itsellani on Sunn 1200s nuppi (2 kpl putkia etuasteessa, pääte trankku). Taitaa olla valmistus jo lopetettu Sunn nimellä, nykyään nimellä Fender Bassman 1200s Pro (tai jotain sinne päin). Fasulta ostin viime vuoden alussa, taisi siellä vielä viimeksi kun kävin yksi olla... Tuota nuppia ei pidä kyllä missään nimessä sekoittaa 60-70-luvun "legendaarisiin" Sunn härveleihin. Fender osti käsittääkseni Sunnin brändin/mallit jossain vaiheessa ja yritti herättää Sunn legendaa henkiin, mutta kuulemma markkinointimiesten mielestä Fenderin nimi myy paremmin ja siksi Sunn 1200s ja Sunn 300 (täysputki) on nykyään Fenderin leimoissa. Olen erittäin tyytyväinen omaani, mutta tuo 300W täysputki olisi jo pala taivasta...
|
Tuota nuppia ei pidä kyllä missään nimessä sekoittaa 60-70-luvun "legendaarisiin" Sunn härveleihin. . 1200S oli jo 60 -luvullakin, mutta silloin oli ihan täysputkipeli. Sunn ei palatessaan tainnut tehdäkkään mitään vintage reissue -malleja.
|
sirduke 03.02.2004 15:14:17 | |
---|
Oho! Hienoa! Mikäs malli on kyseessä, onko kenties legendaarinen 2000S? Ja paljonko jouduit maksamaan tuosta. Nuppi on Sunn Sorado b190.Löysin sen Lapualta musiikkiliikkeestä.Maksoin siitä mummon markoissa vaivaiset 2700 mk on kyllä ollut hintansa väärti.Erittäin tyytyväinen olen ollut. Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä...! |
sirduke 03.02.2004 15:31:52 | |
---|
Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä...! |
HC-Audio 03.02.2004 15:47:32 | |
---|
Nuppi on Sunn Sorado b190.Löysin sen Lapualta musiikkiliikkeestä.Maksoin siitä mummon markoissa vaivaiset 2700 mk on kyllä ollut hintansa väärti.Erittäin tyytyväinen olen ollut. Vai Lapualta, joo täällähän oli se >Top sound, joka tosin muutti Hyllykalliolle. ite olis pitäny käydä nappaamasssa tuo Sunn, ku olis tajunnu joskus 5-vuotiaana näistä jotain :D "It's My duty to please that booty" |
2541 03.02.2004 16:49:56 | |
---|
En tiedä mitä tuo b190 meinaa koska sitä ei kuvan nupissa näy. tässä kuvaa mitä löytyi... http://www.dangpow.com/~sunn/sorado/sunnsorado1.jpg Hienon näköinen peli! Vahvistimen ulkonäölläkin on merkitystä, ainakin minulle...Tykkään noista vanhoista romuista!;) Paljos tuossa on tehoa? |
Anarkiapurilainen 03.02.2004 18:17:09 | |
---|
Niin, ja ne on kuulemma -70 luvun Fenderit niin kovissa hinnoissa, että ei taida kapitaali riittää. Valitettavasti. Onneksi kukaan ei ollut tätä kertonut kauppiaalle, jolta ostin 6 vuotta sitten 50 W Bassmanini ja Laneyn 1*15"-kaapin sopuisaan yhteishintaan 2000 markkaa. Ääntä lähtee ihan riittävästi normaalioloihin, entisellä treeniksellä volaa oli ehkä 1/4 auki. Soundit on minulle juuri sopivat, mutta monipuolisuutta tuosta ei juuri löydy (sävynsäätöjä on bass- ja treble-potikat sekä deep-kytkin). Joskus on käynyt mielessä ostaa Kitarapajalta vielä tuohon originaali 2X15"-kaappi ( http://www.kitarapaja.com/pics/bcabfb501.jpg) , jolloin alkaisi soittokamat olla täysin Fenderistä. |
sirduke 03.02.2004 18:41:41 | |
---|
Hienon näköinen peli! Vahvistimen ulkonäölläkin on merkitystä, ainakin minulle...Tykkään noista vanhoista romuista!;) Paljos tuossa on tehoa? omani etupaneeli on väriltään ärtsyn oranssi. Kyllä ainakin mulle tämä nuppi on juuri se mitä olen etsinyt. Soitan etupääs tuollaista "rootspohjaista juurimusaa" ;) oikiasti siis soul/rhythm&blues/funk/reggae on se pääasiallinen kaura mitä tuloo verettyä, ja siihen tuo nuppi on parahultaasin. tehoa en tiedä tarkemmin, varmaan jotain 100w olis aika liki. Mutta ei ole kertaakaan jäänyt pieneksi, ja meneehän se mukavasti ruvelle kun oikein pääsee luukuttamaan! Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä...! |