Aihe: Kaappia ja nuppia hommaamassa.
1
whiskey warlord
07.02.2008 18:17:46
Elikkäs nyt on tullut aika hankkia vahvistin puolelle lisää potkua ja ajattelin itse seuraavia tuotteita:
http://www.thomann.de/fi/marshall_vbc810.htm
ja http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_gt1001rb.htm

Eli mitä hyviä ja huonoja puolia olette kuulleet ja huomanneet kyseisistä vehkeistä?
riittääkö noissa tehot? Ja olisiko muita ehdotuksia? Soitan itse melodista heviä kuten maideniä ym.. eli sopivatko nuo sellaiseen musiikkiin?

kiitos jo etukäteen.
absqua
07.02.2008 20:22:47 (muokattu 07.02.2008 20:23:16)
Kaapista ei ole kummempia kokemuksia, mutta kuulopuheiden mukaan asiapeli.

Nupista on hyviä omakohtaisia kokemuksia. Hyvä, transistoriksi lämmin soundi ja tehokas eq.

Marshall-kaapin hinnalla saat melkein minkä tahansa muunkin 8x10:n, esim GK:n oman:

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_810rbx.htm

tai kaikkien 8x10-kaappien kantaisä:

http://www.thomann.de/fi/ampeg_svt810e.htm
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
whiskey warlord
07.02.2008 20:39:31 (muokattu 07.02.2008 20:41:23)
juu kiitosta. Harkitsin itsekkin tuota ampegia marsun vierellä en vaan ollut aivan varma et kumpi vastaisi paremmin soundiani. Ja tuo kaappi olisi tulossa treenikämpälle ja sen vieminen onnistuu kyllä tarpeeksi isolla autolla:D

http://www.thomann.de/fi/marshall_mbc810.htm mutta entäpä tuo marsu? paljon halvempi ja enemmän tehoakin näyttäisi olevan.
hollstro
07.02.2008 21:41:05 (muokattu 07.02.2008 21:42:21)

Elikkäs nyt on tullut aika hankkia vahvistin puolelle lisää potkua ja ajattelin itse seuraavia tuotteita:
http://www.thomann.de/fi/marshall_vbc810.htm

Mulla on tuo kaappi. Minusta se on 1:1 Ampegin kaapin kanssa. Ihan samalla tavalla rakennettu ja samat mitat. Ostin aikoinaan Malmin DLX-musiikista ja siinä oli molemmat vierekkäin ja oli helppo verrata. Ääninäytettä ei kannattanut siinä myymälässä ottaa, mutta sen verran olen molemmilla soittanut että samanlainen perussaundi niissä on.
- Hyvää: saundi
- Huonoa: koko, paino ja hinta. Tuolla hinnalla saa 2 hyvää 4x10" kaappia.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hollstro
07.02.2008 21:45:42 (muokattu 07.02.2008 21:52:26)

juu kiitosta. Harkitsin itsekkin tuota ampegia marsun vierellä en vaan ollut aivan varma et kumpi vastaisi paremmin soundiani. Ja tuo kaappi olisi tulossa treenikämpälle ja sen vieminen onnistuu kyllä tarpeeksi isolla autolla:D

http://www.thomann.de/fi/marshall_mbc810.htm mutta entäpä tuo marsu? paljon halvempi ja enemmän tehoakin näyttäisi olevan.

Refleksikaappi pilleillä, ihan erisaundinen. Ja tuo on halvemmista osista tehty, kevyempikin. En ole kuullut. Tehonkestoa ei kannata tuijottaa. Se kun riittää varmasti tai jos ei niin lennät joka mestasta metelin takia pihalle.
Igor Vladimir
07.02.2008 22:13:01 (muokattu 07.02.2008 22:13:57)
Iltaa kaikille.

Itsellä on tässä myös edessä bassovahvistimien uusiminen käynnissä, eli hyvää kaappia ja nuppia etsiskelen, kun nykyisestä (Isän wanha, vm.'70 Fenderin putki, tehoa ~200w) ei oikein enää oikein tunnu saavan ihan riittävästi tehoja irti. Kun rumpalin kanssa soitellaan, niin aikalailla äärirajoilla joutuu völyymiä pitämään että tarpeeksi kuuluu.

Siis, sellaiset vehkeet hakusessa ettei vahvarin raja tulisi vastaan normaalisoitossa (ja että basso tuntuisi munissa asti ^^). Soitinliilkkeessä olen kysellyt, ja siellä suosittellaan seuraavaa kokoonpanoa:
EBS 210 vahvistin (2 elementtiä) ~400w
EBS 115/300 (1 elementti) ~400w
Ja joku EBS nuppi siihen päälle, jossa on molemmat, sekä putki ja trankkupääte..

Myös suositeltiin jotain MarkBassin komeroita.

Eli itse olen vähän vielä hukassa näistä, että olen kiitollinen jos joku antaisi vähän suuntaa mitä kannattaa hommata.

Vielä sen verran, että jos budjetti mahdollisesti pysyisi 3000 euron korvissa, niin olisi kovin hyvä. Pitkän säästöprosessin jälkeenkään ei kovin paljoa tuosta pysty enempää laittamaan.

Kiitos ja kumarrus =)
Teijo K.
07.02.2008 22:25:36

Iltaa kaikille.

Itsellä on tässä myös edessä bassovahvistimien uusiminen käynnissä, eli hyvää kaappia ja nuppia etsiskelen, kun nykyisestä (Isän wanha, vm.'70 Fenderin putki, tehoa ~200w) ei oikein enää oikein tunnu saavan ihan riittävästi tehoja irti. Kun rumpalin kanssa soitellaan, niin aikalailla äärirajoilla joutuu völyymiä pitämään että tarpeeksi kuuluu.

Siis, sellaiset vehkeet hakusessa ettei vahvarin raja tulisi vastaan normaalisoitossa (ja että basso tuntuisi munissa asti ^^). Soitinliilkkeessä olen kysellyt, ja siellä suosittellaan seuraavaa kokoonpanoa:
EBS 210 vahvistin (2 elementtiä) ~400w
EBS 115/300 (1 elementti) ~400w
Ja joku EBS nuppi siihen päälle, jossa on molemmat, sekä putki ja trankkupääte..

Myös suositeltiin jotain MarkBassin komeroita.

Eli itse olen vähän vielä hukassa näistä, että olen kiitollinen jos joku antaisi vähän suuntaa mitä kannattaa hommata.

Vielä sen verran, että jos budjetti mahdollisesti pysyisi 3000 euron korvissa, niin olisi kovin hyvä. Pitkän säästöprosessin jälkeenkään ei kovin paljoa tuosta pysty enempää laittamaan.

Kiitos ja kumarrus =)

Itsehän veisin tuon isän vanhan Fenderin vahvistinhuoltoon mahdolliseen putkien vaihtoon ja biasointiin ja katselisin sille jonkun hyvän komeron. 200w putkinupista jos loppuu löyly kesken niin jossain on kyllä vähän vikaa, sit. Munsta.

EBS -kamat on hyviä, myös Markbass. En sillä sano.

Millainen komero elikkäs kaijutin sinulla on nyt? Se on aika tärkeässä roolissa tossa äänen riittämisen kanssa. Melkein tärkeemmässä kun ne vahvarin watit.
"Veltto rysäkeppi"
Igor Vladimir
07.02.2008 23:09:34
Itsehän veisin tuon isän vanhan Fenderin vahvistinhuoltoon mahdolliseen putkien vaihtoon ja biasointiin ja katselisin sille jonkun hyvän komeron. 200w putkinupista jos loppuu löyly kesken niin jossain on kyllä vähän vikaa, sit. Munsta.

EBS -kamat on hyviä, myös Markbass. En sillä sano.

Millainen komero elikkäs kaijutin sinulla on nyt? Se on aika tärkeässä roolissa tossa äänen riittämisen kanssa. Melkein tärkeemmässä kun ne vahvarin watit.

Anteeksi, ei tullut kerrottua ihan kaikkea.
Eli tuo fenkku on siis combovahvari, elikkä mulla ei ole erikseen nuppia ja vaffaria. Totta on, että putket/elementit vaihtamalla saisi ihmeitä aikaan, mutta kuitenkin uudet systeemit houkuttelee.

ja tosiaan, vahvari on siis Fender Bassman ten (linkkiä: http://www.fenderbenders.org/Fender%20Bassman10%201972.jpg).

..vai tajusinko oikein nyt..
hollstro
07.02.2008 23:12:20

..Eli itse olen vähän vielä hukassa näistä, että olen kiitollinen jos joku antaisi vähän suuntaa mitä kannattaa hommata...

Sulla on tosiaan perusteetkin hukassa joten otetaas ne haltuun:
- onkohan nuo EBS:n 210 ja 115/300 enneminkin kaiuttimia, uskoe että näin on
- EBS-nuppi on sitten se vahvistin, mutta niissä ei ole putkipäätettä vaan etuasteessa voi olla putki, useimmiten ei.

Fenderillä ei ole vuodelle 1970 ja sen lähellä n. 200 Watin putkinuppia. Olisikohan kyseessä Bassman 100? Se on ihan tehokas kun on kunnossa. Kannattaa huoltaa, älä missään nimessä hukkaa sitä, ainakaan halvalla. Kunnon kaapilla se riittää hienosti.
Seba
07.02.2008 23:13:26

Linkin laite ainakin on 50W eikä suinkaan 200W?
hollstro
07.02.2008 23:15:21

Anteeksi, ei tullut kerrottua ihan kaikkea.
Eli tuo fenkku on siis combovahvari, elikkä mulla ei ole erikseen nuppia ja vaffaria. Totta on, että putket/elementit vaihtamalla saisi ihmeitä aikaan, mutta kuitenkin uudet systeemit houkuttelee.

ja tosiaan, vahvari on siis Fender Bassman ten (linkkiä: http://www.fenderbenders.org/Fender%20Bassman10%201972.jpg).

..vai tajusinko oikein nyt..

Tuo on 50-wattinen kombo, ja ne on aika haluttuja pelejä. Hyväkuntoisesta voi pyytää 800 €. Kyllä siitäkin ääntä lähtee kun on kunnossa, mutta ei tietenkään lähellekään sitä mitä isommista laitteista. Bänditreenikäytössä sekin kyllä riittää jos ei ole hevimetelimusasta kyse.
pekezu
07.02.2008 23:28:16

Jos mä oisin jazz/humppa/muuten vaan kovis niin hitto että ostaisin tollasen Fenkun härvelin. Mutta kun oon niin pehmo, että ei kykene.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Igor Vladimir
08.02.2008 21:54:39
Kiitos valaisusta :)

Tosiaan, todella hyvä laite tuo fenkku on, tosi hyvät saundit lähtee kyllä (vaikka sitä hevimetelimusiikkia soitankin), mutta aika äärirajoilla joutuu pitämään kyllä volikoita, joten tuntuu ettei ihan tarpeeksi lähde höpinää.

Ja tosiaan, myymässä en tuota mihinkään ole. Kyllä sillä itsekseen / kitaristin kanssa soittelee mielellään, mutta sitten kun tulee kitaran/basson/rumpujen sekameteli niin ei uskalla pitää kovin lujalla koska alkaa särkemään ikävästi..

Ja tosiaan, linkin kuva ei ole välttämättä sama kuin tuo oma. Ainakin oman takana lukee tiedot "220 watts, 110 / 260 volts ~ , 50/60HZ..

Nyt kyllä hävettää oma tietämättömyys..

Suositteluja otan kyllä mielellään vastaan.
Santukka
08.02.2008 22:02:35
Kiitos valaisusta :)

Tosiaan, todella hyvä laite tuo fenkku on, tosi hyvät saundit lähtee kyllä (vaikka sitä hevimetelimusiikkia soitankin), mutta aika äärirajoilla joutuu pitämään kyllä volikoita, joten tuntuu ettei ihan tarpeeksi lähde höpinää.

Ja tosiaan, myymässä en tuota mihinkään ole. Kyllä sillä itsekseen / kitaristin kanssa soittelee mielellään, mutta sitten kun tulee kitaran/basson/rumpujen sekameteli niin ei uskalla pitää kovin lujalla koska alkaa särkemään ikävästi..

Ja tosiaan, linkin kuva ei ole välttämättä sama kuin tuo oma. Ainakin oman takana lukee tiedot "220 watts, 110 / 260 volts ~ , 50/60HZ..

Nyt kyllä hävettää oma tietämättömyys..

Suositteluja otan kyllä mielellään vastaan.

Laitehan ottaa sähköverkosta tuon 220W tehoa, ulos ei kumminkaan tule samaa määrää..
http://www.fadeoutrecords.com/jarkkoojakangas/index.htm
piivei
10.02.2008 12:08:57
Mulla on joskus ollut juuri tuollainen Bassman Ten-kombo. Siitä sai ihan helevetin hyvän putkisärön ja muutenkin se soundas tosi hyvälle, ääntä ei kuitenkaan lähteny ihan tarpeeks ja sen takia meni myyntiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)