Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 562 63 64 65 66121 122 123 124 125
Mr_Odo
29.01.2008 15:01:58
Olen kuulut eräiltä henkilöiltä että epiphonet koottaisiin gibsonin osista kiinassa. Tietääkö joku että onko se totta??
J.Hollström
29.01.2008 15:06:47
Tehdäänkö Yamaha-soittimien rautaosat samassa paikassa kun esimerkiksi Yamaha-moottoripyörien osat? Se voisi selittää ainakin rumpuosien laatua...

Yamaha on maailman suurimpia konserneja jolla on yli 23 tuhatta työntekijää, eli ei voi millään tietää missä mikäkin rautakikkula tehdään. Voi olla myös alihankittua tavaraa.
duc
29.01.2008 15:13:51
Olen kuulut eräiltä henkilöiltä että epiphonet koottaisiin gibsonin osista kiinassa. Tietääkö joku että onko se totta??

No eri osia ne ovat kuin oikeissa Gibsoneissa, jos sitä ajat takaa. Vaikka Gibson omistaa käsittääkseni nykyään Epiphoneja ulos lykkäävät tehtaat.
fox
29.01.2008 16:28:16

No eri osia ne ovat kuin oikeissa Gibsoneissa, jos sitä ajat takaa. Vaikka Gibson omistaa käsittääkseni nykyään Epiphoneja ulos lykkäävät tehtaat.

Gibson osti Epiphone, Inc. varastot, osat ja nimen vuonna 1957, 10.5., ja aloitti Epiphone-soittimien teon jälleen 1958, jota jatkui vuoteen 1969 Kalamazoossa. Tuolloin muodostettiin "Gibson Japan" eli Nihon Gibson-organisaatio, joka aloitti Epiphonejen valmistuttamisen eri tehtailla Japanissa, myöhemmin Koreassa, ja nykyään taitavat kaikki tulla Quing Daon tehtailta Kiinasta, jonka Gibson/Epiphone itselleen rakennutti..
Noin tarkennuksena.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
BaldieFarman
01.02.2008 14:45:13
Tämä tapahtui tänään... Menin musiikkiliikkeeseen hankkimaan digitaalidelayta ja nuori myyjä tuli heti avukseni. Kun olimme hetken seisseet vitriinikaapin edessä ihailemassa speduja kysyin Bossin DD-3, DD-6 ja Ibanez Delay/Echon hintoja. Ibanez oli 88€, DD-3 160€ ja DD-5 130€.

Kysyin että miten tuo DD-6 voi olla halvempi kuin DD-3? Nuori myyjä ihmetteli samaa ja kysyi vanhemmalta myyjältä joka sanoi: "niin se vain nyt on! uudet hinnat tuli juuri!" Ok... ei siinä mitään. Olisin tarvinnut vain DD-3 mutta sain tingittyä DD-6 115€ kunnes mentiin kassalle missä tietokone sanoi DD-6 hinnaksi 150€... (eli ei siis kumpikaan hyllyssä olleista hinnoista)

Vanhempi myyjä: "Nyt menee liian halvalla!"

Yritin siinä vaiheessa ehdottaa noiden hintojen tarkistusta vielä kerran ja ihmettelin edelleen ääneen DD-3 kalliimpaa hintaa...

Vanhempi myyjä tuhahti että: "Kuules äijä! Ei ne hinnat mene aina niin että isomalla mallinumerolla varustettu on kalliimpi" ja otti Rolandin hintakirjan esiin! "Katso nyt! Tässä on ihan uusi hinnasto ja siellä lukee että..."

Siellä luki että Boss DD-3: 135€ ja Boss DD-6: 150€

Myyjä meni hiljaiseksi ja minä sain DD-3 edullisesti:)
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Icy-Sun
01.02.2008 14:58:38 (muokattu 01.02.2008 15:13:13)
Vanhempi myyjä tuhahti että: "Kuules äijä! Ei ne hinnat mene aina niin että isomalla mallinumerolla varustettu on kalliimpi" ja otti Rolandin hintakirjan esiin! "Katso nyt! Tässä on ihan uusi hinnasto ja siellä lukee että..."

Heh, aika nero mies :) Tässä tapauksessa ei ole kyllä hirveästi mitään huvittavaa, mutta kävin kysymässä musaliikkeestä että paljonko niillä maksaa Dimarzion Super Distortion mikki. Hinta oli kuulemma 130e (tai jotain sinne päin) ja mainitsin että toisessa musaliikkeessä oli 90e lappu kyljessä. Mies soitti pari puhelua ja sanoi että niinpäs se tuntuisi oikeasti olevankin 90e. Sanoin sitten että no se tarjottiin mulle jo 72e (niinkuin tarjosivatkin) ja myyjä sanoi hetken aikaa naamaa väänneltyään että: "No kyllä me se voidaan sinulle myydä samalla hinnalla!" Lähdin sitten ostamaan sen mikin toisesta liikkeestä kun ei ollut oikeaa väriä ;) Kummasti lähti yli 50e hinnasta.
There ain't noway out tonight
hannlain
01.02.2008 15:29:02
DD-3 160€ ja DD-5 130€.

Olisin tarvinnut vain DD-3 mutta sain tingittyä DD-6 115€ kunnes mentiin kassalle missä tietokone sanoi DD-6 hinnaksi 150€... (eli ei siis kumpikaan hyllyssä olleista hinnoista)

Olisit vaan vaatinu niitä myymään sen DD-6:sen 115€:lla. Tehän olitte jo kaupat siitä sopinu...

OT, mutta vähän aihetta sivuten... Mulle kävi taannoin golf-välinekaupassa seuraavasti: Liikkeessä oli kaksi samanlaista mailasettiä myytävänä, toinen hieman käytetty ja toinen täysin uusi. Liikkeeltä oli mennyt hintalaput sekaisin niin, että uudessa setissä oli 100€ halvempi hinta kuin käytetyssä mailasetissä. Myyjä sitten huomasi epäkohdan samalla kun esitteli mailoja mulle. Virheestä huolimatta myyjä olisi myynyt mulle uuden setin käytetyn hinnalla, jos olisin halunnut sen ostaa, mutta heti kun olin kävellyt kaupasta ulos vaihtoi hintalaput oikein. En ollut kyseisiä mailoja testannut, joten en uskaltanut kokeilematta niitä ostaa, vaikka olisin 100€:n alennuksella saanut. Kokeilun jälkeen tosin ostin kyseiset mailat...
-Hannu
BaldieFarman
01.02.2008 17:54:43
Olisit vaan vaatinu niitä myymään sen DD-6:sen 115€:lla. Tehän olitte jo kaupat siitä sopinu...

OT, mutta vähän aihetta sivuten... Mulle kävi taannoin golf-välinekaupassa seuraavasti: Liikkeessä oli kaksi samanlaista mailasettiä myytävänä, toinen hieman käytetty ja toinen täysin uusi. Liikkeeltä oli mennyt hintalaput sekaisin niin, että uudessa setissä oli 100€ halvempi hinta kuin käytetyssä mailasetissä. Myyjä sitten huomasi epäkohdan samalla kun esitteli mailoja mulle. Virheestä huolimatta myyjä olisi myynyt mulle uuden setin käytetyn hinnalla, jos olisin halunnut sen ostaa, mutta heti kun olin kävellyt kaupasta ulos vaihtoi hintalaput oikein. En ollut kyseisiä mailoja testannut, joten en uskaltanut kokeilematta niitä ostaa, vaikka olisin 100€:n alennuksella saanut. Kokeilun jälkeen tosin ostin kyseiset mailat...
-Hannu

Näinhän se käytännössä menee... tai ainakin pitäisi mennä. Itsellä tilanne vaan oli se että DD-3 oli vehje jonka halusin... noita DD-6 kutosen taptempoja ja stereo-ominaisuuksia kun en tarvitse.
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Mooonis
06.02.2008 15:46:33

Olin Turussa ostamassa jotain 1000 egen hintasta kitaraa. Eräässä liikkeessä, arvaatte varmaan misä =), myyjä kytki kitaran rolandin microcupeen. No pyysin et voisinks mä jollain muullakin vaffaril koittaa ja myyjä siihen: "No kitaraahan sää tulit ostamaan, etkä vahvistinta!" No hetken selittelyn jälkeen se sanos et koitetaas tota peaveyn fullstäkkiä..

PS. ESP:n ltd1000 oli muuten tosi hyvän tuntunen kädes ja mainio viimeistely, mut aktiivit ei lämmitä...
Mutku...
Traditional
06.02.2008 17:41:14
Telecaster. http://muusikoiden.net/dyn/users/36288.jpg

Ensituntumalta helvetin hyvä tosin .12-.58 on ihan "hivenen" liian paksu setti.
Musical violence since '05 Kiinnostaisiko Valvetronix?
Nacher
06.02.2008 17:42:34
Olin Turussa ostamassa jotain 1000 egen hintasta kitaraa. Eräässä liikkeessä, arvaatte varmaan misä =), myyjä kytki kitaran rolandin microcupeen. No pyysin et voisinks mä jollain muullakin vaffaril koittaa ja myyjä siihen: "No kitaraahan sää tulit ostamaan, etkä vahvistinta!" No hetken selittelyn jälkeen se sanos et koitetaas tota peaveyn fullstäkkiä..

PS. ESP:n ltd1000 oli muuten tosi hyvän tuntunen kädes ja mainio viimeistely, mut aktiivit ei lämmitä...

Liikkeen nimi saattanee alkaa kirjaimella V... :)
jakle-
06.02.2008 18:47:37
Telecaster. http://muusikoiden.net/dyn/users/36288.jpg

Ensituntumalta helvetin hyvä tosin .12-.58 on ihan "hivenen" liian paksu setti.

miten tää liittyy mihinkään
tonne http://www.youtube.com/watch?v=cjzlTl2PAJ4&feature=related
Estranged
06.02.2008 18:49:01
miten tää liittyy mihinkään

Taisi mennä väärään ketjuun.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
Murgo
07.02.2008 19:23:55

Mitähän sitä tänään taas tuli sanottua asiakkaille... Ei voi muistaa ihan kaikkea, mutta varmasti jotain todella typerää. Näitä sattuu :)

"Autossahan on tämä separaattori..."

Anteeksi viisastelu, mutta Scanian kuorma-autojen moottorissa on öljyn keskipakopuhdistin jota puhekielessä usein separaattoriksi kutsutaan, toimintaperiaate kun on sama :)
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
bfoc
07.02.2008 20:05:54
Mitähän sitä tänään taas tuli sanottua asiakkaille... Ei voi muistaa ihan kaikkea, mutta varmasti jotain todella typerää. Näitä sattuu :)

"Autossahan on tämä separaattori..."

Jos tälle omalle linjalle lähdetään niin mulle soittelee yksi tuttavallinen vanhempi herra joka kyselee että mitenkä on päivä lähtenyt käyntiin ja jokos on kahvitunti pidetty jnejne.

Itselle ei ole ihan niin luontevaa tälläinen tuttavallisuus kun (saksalais-suomalainen) korporaatiojohto toisaalta iskostaa jäykkää ja asiallista käytöstä "kovat kaulassa"-tyyliin.

Viimeksi puhelun loppuun täräytin että "Eikun lippu korkeelle vaan." (Onneks jäi sanomatta se jatko "ja lisää pas*aa housuun."

En tosin ole musaliikkeen myyjä mutta kauppahepo kuitenkin...
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Marklar
09.02.2008 22:14:24
Olin kerran tet-harjottelussa eräässä musaliikkeessä. Sitten tet-viikon viimeisenä päivänä eräs sen kaupan myyjä mulle vihjaa että kannattaa käydä kysymässä kesätyöpaikasta. Kävin sitten kysymässä siltä, jolta olin sen tet-paikan saanut, se siihen toteaa: Kukas sä oikein olet?
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Icy-Sun
10.02.2008 11:27:25
Olin kerran tet-harjottelussa eräässä musaliikkeessä. Sitten tet-viikon viimeisenä päivänä eräs sen kaupan myyjä mulle vihjaa että kannattaa käydä kysymässä kesätyöpaikasta. Kävin sitten kysymässä siltä, jolta olin sen tet-paikan saanut, se siihen toteaa: Kukas sä oikein olet?

Eipä niitä paljon aina edes kiinnosta ketä siellä nurkissa pyörii, joten eivät paina mieleen ;) Missä päin Suomea olivat sulle vihjailleet siitä kesätyöstä? Oulussa eivät kyllä ota varmasti, ellei ole sitten suhteita.
There ain't noway out tonight
Marklar
10.02.2008 21:32:25
Eipä niitä paljon aina edes kiinnosta ketä siellä nurkissa pyörii, joten eivät paina mieleen ;) Missä päin Suomea olivat sulle vihjailleet siitä kesätyöstä? Oulussa eivät kyllä ota varmasti, ellei ole sitten suhteita.

Turussa :D ja ymmärrän kyllä miksi. kyseisessä liikkeessä on kyllä sen verran ammattitaidottomat myyjät että niille kelpaa koulupojat paremmin myyjiksi
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
McNulty
10.02.2008 22:09:49
Omat kokemukset viikon TETtiläisistä ovat lähinnä negatiivisia. Ovat pikemminkin ylimääräinen "riesa", joita saa paimentaa ja katsoa perään, kuin hyödyllisiä avustajia. Suurin osa heistä vain generoi ylimääräistä taustamekkalaa räplätessä myymälän jokaista soittopeliä. Ja kun he tulevat TET-paikkaa kysymään, niin eivät edes tiedä päivämääriä jolloin olisivat tulossa TETtiin tms. "Se on joskus huhtikuussa... kai."

Toisaalta, meitillä oli putiikissa eräs työharjoittelija (ei siis mikään TET-sankari) muutaman kuukauden ja hän oli kyllä varsin mainio apu. Vähän kuin myymäläapulainen. Sen etuna oli se, että pidempiaikaiselle harjoittelijalle kun kannattaa jo opettaa jipot ja temput.
byt' v kurse volkov
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)