Aihe: Uusi vahvistin
1 2
Nacher
06.02.2008 15:35:50
Mul on Orange Rockerverb 50. Ainut haaste on ollu se kun lähtee kompista räpeltämään sooloa niin ei kuuluvuus riitä, ainakaan PPC212 (2x12) kaapilla iman lisävarusteita. Usean kokeilun jälkeen olen tällä hetkellä päätynyt käyttämään Visual Soundin Jekyll&Hydeä efektiluupissa. Säröä siis käytän, puhtaamilla varmaan onnistuu ilman lisälaitteitakin. Tai sitten soittamalla säröpedaalilla puhtaassa kanavassa ja Orangen omalla säröllä siinä toisessa. Kun kokeilin boostia ennen esivahvistinta niin säröt kasvoi, volume ei. Toisin sanoen boostia voi käyttää vain luupissa.

Itte kyllä pidän soundista kovastikkin, olen kyllä soitellukkin vain yhdellä kitaralla sen kautta joten kokemukseni ei ole monipuolinen.

Niin siis miksi ei kuuluvuus riitä? Loppuvatko tehot, vai soundi vain jotenkin ohuempi leadeissa? Olen pitkään Rockverbiä himoinnut, ja en tiedä, olisiko 50w vai 100w parempi vaihtoehto. Periaatteessa kuitenkin tykkään soittaa sekä kotona hiljaa että treeneissä kovaa. Ja kovalla tarkoitan sitä, että haluan soundini kunnolla kuuluviin rumpujen yli ilman, että cleanit ovat pelkkää muroa ja särö puuroa. ENGLeissä ainakin se 100-150w tuntunut sopivalta määrältä vääntöä. Ei ole loppunut kesken, mutta ei ole tuntunut liian paljoltakaan.
Numb
06.02.2008 15:52:09

Sehän onpi normaalia, että jos menee samalla soundilla ja volumella kompista leadiin, niin se lead pakkaa jäämään jalkoihin. Kun louhii 3-6 kieltä kerralla, niin soinnissa on massaa ja taajuuksia enemmän kuin silloin kun vetää yhden sävelen kerrallaan. Siksipä meillä on näitä boostereita (eq, od, treble booster ja mitä niitä on...).
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
VFK
06.02.2008 16:07:31
Mul on Orange Rockerverb 50. Ainut haaste on ollu se kun lähtee kompista räpeltämään sooloa niin ei kuuluvuus riitä, ainakaan PPC212 (2x12) kaapilla iman lisävarusteita. Usean kokeilun jälkeen olen tällä hetkellä päätynyt käyttämään Visual Soundin Jekyll&Hydeä efektiluupissa. Säröä siis käytän, puhtaamilla varmaan onnistuu ilman lisälaitteitakin. Tai sitten soittamalla säröpedaalilla puhtaassa kanavassa ja Orangen omalla säröllä siinä toisessa. Kun kokeilin boostia ennen esivahvistinta niin säröt kasvoi, volume ei. Toisin sanoen boostia voi käyttää vain luupissa.

Itte kyllä pidän soundista kovastikkin, olen kyllä soitellukkin vain yhdellä kitaralla sen kautta joten kokemukseni ei ole monipuolinen.

Mä en huomannut mitään tollasta. Jos tarviit vain ja ainoastaan lisää volumea, niin volumepedaali vois olla kingi vaihtoehto. Toinen hyväksi havaittu on MXR:n Micro Amp-spedu.

Orangen omat kaapit on hyviä, mutta jotenkin niiden soundi on tumma. Orangen voicinghan on siellä suunnalla muutenkin, eli toinen kaappikin saattaisi olla hyvä vaihtoehto(Ja nyt en puhu siis elementeistä. Kaappi vaan soundaa tummalta. Eli elementtien vaihto samaan kaappiin ei ole ratkaisu.) Esim. Englin Powerballin kanssa Orangen kaapit on mahtavia. Hävittää sitä yläpäätä sopivasti ja antaa kuitenkin tymäkkää bassoa ja middleä.

Kitaran mikrofonit voi myös olla osasyyllinen ko. ilmiöön. Mä en tosiaan huomannut millään kitaralla kyseistä ilmiötä.
So many assholes... So few bullets.
KooAa
06.02.2008 17:02:30
Niin siis miksi ei kuuluvuus riitä? Loppuvatko tehot, vai soundi vain jotenkin ohuempi leadeissa? Olen pitkään Rockverbiä himoinnut, ja en tiedä, olisiko 50w vai 100w parempi vaihtoehto.

Kyllä siis 50W riittää, tehot ei lopu. Ongelmahan on se että komppaus kuuluu ylensäkkin hieman kovempaa eikä sen tarvi erottua muun bändisoiton seasta niin selkeästi kuin soolojen ja siksipä sitä pitää jollain konstilla buustata, ainakin jos kitaristeja on kaksi.

Elikkäs juuri niinkuin Numb jo kirjoitteli. Kuitenkin buustaus onnistuu vain efektiluupissa, se että onko tämä vain luupin omaavan Orangen ominaisuus en tiedä. Toisin sanoen volumemuutokset tiettyyn rajaan asti ennen esivahvistinta vaikuttaa ainoastaan särön määrään ainakin särökanavassa.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
VFK
06.02.2008 20:46:13
Kyllä siis 50W riittää, tehot ei lopu. Ongelmahan on se että komppaus kuuluu ylensäkkin hieman kovempaa eikä sen tarvi erottua muun bändisoiton seasta niin selkeästi kuin soolojen ja siksipä sitä pitää jollain konstilla buustata, ainakin jos kitaristeja on kaksi.

Elikkäs juuri niinkuin Numb jo kirjoitteli. Kuitenkin buustaus onnistuu vain efektiluupissa, se että onko tämä vain luupin omaavan Orangen ominaisuus en tiedä. Toisin sanoen volumemuutokset tiettyyn rajaan asti ennen esivahvistinta vaikuttaa ainoastaan särön määrään ainakin särökanavassa.

Mä näkisin kuitenkin, että toi särön, ei volumen lisääntyminen johtuu tarkoitukseen epäsopivan spedun käytöstä. Ja toi ominaisuus liittyy jokaiseen vahvistimeen.

Kokeile esim. sitä MXR:n Micro Ampia etuasteen edessä. Volume-spedu luupissa olis varmasti kuitenkin paras vaihtoehto.
KooAa
06.02.2008 21:08:40
Mä näkisin kuitenkin, että toi särön, ei volumen lisääntyminen johtuu tarkoitukseen epäsopivan spedun käytöstä. Ja toi ominaisuus liittyy jokaiseen vahvistimeen.

Kokeile esim. sitä MXR:n Micro Ampia etuasteen edessä. Volume-spedu luupissa olis varmasti kuitenkin paras vaihtoehto.

Oon kokeillu T-Rexin Overdrive & Clean Boostia, Bossin GE-7:aa, Mi-Audion Buff'n'Boostia, Visual Soundin Jekyll&Hydeä ja kaikilla on sama vaikutus.

En jaksa enää kokeilla...seuraavaksi etenen Kochin Pedaltoneen jos johonkin. Sitä vois käyttää clean kanavassa ja efektiloopissa. Ei kyl halvimmasta päästä ole....
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
Jucciz
07.02.2008 01:40:47
Kysyjä pyysi kertomaan laadukkaasta putkinupista blues/rockiin jossa olis jykevä ääni. Mitään "järkevää hintaa" mistään löytänyt, ehkä sä löysit, niin kuin sulla tapana on.
Vai että oikein Aatamin kylkiluusta? Tekis mieli tähän lainata niitä sun suurenmoisia vitsipalstalohkaisujasi.

Aika herkkää tuntus olevan. Tosiaan, koirat ja kalikat....

Jos kysyjän budjetti olis saman suuruinen kuin Mad Professorin hintalappu, hän tuskin tulisi tämän palstan "asiantuntijoilta" kysymään vaihtoehtoja.
ranttis
07.02.2008 07:33:48
Aika herkkää tuntus olevan. Tosiaan, koirat ja kalikat....

Jos kysyjän budjetti olis saman suuruinen kuin Mad Professorin hintalappu, hän tuskin tulisi tämän palstan "asiantuntijoilta" kysymään vaihtoehtoja.

mitä tommoset mad professorit kustantaa?
niinpä...
Numb
07.02.2008 10:25:54

mitä tommoset mad professorit kustantaa?

Esim. 5200 euroa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
M Hossa
07.02.2008 10:39:39 (muokattu 07.02.2008 11:02:58)

Mites jonkun budjetti neuvojen kysymiseen liittyy, häh?
Jos joku on voittanut mummobingossa 5 tonnia, niin ei kai siinä samalla kaikki vahvistimien "salat ja saundit" aukene. Haloo...
Ja toisekseen en pidä edes Professoria ylihintaisena ominaisuuksiin, ja saundimahdollisuuksiin ym nähden.
Kaikkista vähiten tästä tietää ihminen, joka ei ole kunnolla päässyt MP:tä soittamaan.
Mutta olen oikein iloinen, jos se on mielestäsi ylihintainen, etkä sitä ostaisi.
Niin kuin joku joskus tokaisikin, että ei se ole kaikkien vahvistin.
VFK
07.02.2008 15:13:49
Oon kokeillu T-Rexin Overdrive & Clean Boostia, Bossin GE-7:aa, Mi-Audion Buff'n'Boostia, Visual Soundin Jekyll&Hydeä ja kaikilla on sama vaikutus.

En jaksa enää kokeilla...seuraavaksi etenen Kochin Pedaltoneen jos johonkin. Sitä vois käyttää clean kanavassa ja efektiloopissa. Ei kyl halvimmasta päästä ole....

Noi on kaikki boostereita, jotka lisää lähinnä särön määrää, ei niinkään volumea. Ne toimivat kaikissa vahvistimissa samalla tavalla ja yleisin käyttötarkoitus noilla on nimenomaan gainin ja sustainin lisääntyminen, siirryttäessä kompista leadiin, tai yleinen gainin ja sustainin lisäys. Toiset käyttävät clean-boostia myös soundin "tiukentamiseen".

Mun mielestä Kochin Pedaltonen hankkiminen olisi aivan turhaa, jos kerran pidät Orangen soundista.

Halutessasi voit lukea kahdesta edellisestä postauksesta ne helpoimmat keinot siihen volumen lisäämiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)