Aihe: Rautalankamallia kitaran tallentamiseen kun käyttis on Vista?
1
Jousipolvi
07.02.2008 10:30:08
Moi!

Huomio itämaan tietäjät, joilla käytössä Vista. Kertokaahan miten juuri te olette saaneet kitaraa kovalevylle tuolla käyttiksellä. Olen kokeillut Kristalia, Audacityä, reaperia, N-trackia jne. tuloksena latenssiongelmia, ritinää, mitään ei tallennu yms. Asio4all on asennettu myös. Syynä taitaa olla oma avuttomuuteni/tietämättömyyteni mutta siksipä kyselen teiltä.

Haulla löytyy toki aihetta sivuavia juttuja vaikka kuinka paljon, mutta tuntuu että niissä menee juttu liian monimutkaiseksi. Tarkoitus on siis saada kitaraa koneeseen mahdollisimman yksinkertaisesti ja halvalla, tietysti, eli muutama raita nippuun ja sitten se olis siinä. Tiedän kyllä että Vista ei ole yhtä hyvä tässä kuin XP mutta on se nyt prkl jos ei tätä sen vertaa saa toimimaan.

Kone on Acer M5100, äänikortti Realtekin high definition audio. Vai pitääkö tässä nyt sitten hankkia joku jamlab ja mitä niitä muita nyt on aiemmin ehdotettu, sellainenko poistaa ongelman kertaheitolla?

Rautalangasta saa myös vääntää, täällä on käpy punaisena kun ei itse osaa..
J-PPP
07.02.2008 12:39:27
Kai olet aina käyttämäsi softan asetuksista myös valinnut ASIO4ALL:n käyttöön?
Jousipolvi
07.02.2008 14:29:25
Pitää vielä tarkistaa toi ASIOn versio jahka töistä pääsen. Omasta mielestä olen sen ASIOn kyllä ottanut käyttöön mut koitan nyt vielä kokeilla sitäkin uudestaan. Millä ASIOn versioilla te operoitte ja mitä suosittelette noista freeware-ohjelmista mitä aiemmin luettelin? Vai olisko jokin muu ohjelma vielä mitä kannattais kokeilla?
Värinä
07.02.2008 14:46:01
Minkäslaisella laitteistolla hoidat tuon äänen poimimisen? Kitara suoraan piuhalla kiinni koneeseen vai mikillä?
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Jousipolvi
07.02.2008 15:13:09
Kitaran ja koneen välissä on Behkun GDI21 (muistaakseni tuollainen mallinro). Tuo toimii siis myös DI-boksina, tai näin olen ymmärtänyt. Olen kokeillut koneen päässä laittaa piuhaa mikki-sisäänmenoon ja line in -rööriin eikä tuolla tunnu olevan eroa.
hq
07.02.2008 15:29:21 (muokattu 07.02.2008 15:33:38)
Ensin äänikortin omat ajurit uusimpaan versioon. Tuohan on kyllä joku emolevylle integroitu vehjes jolta ei kannata ihan liikoja odottaa.
Sitten säätämään ASIO:n säätöpaneelin asetuksia. Jos puskuria on liian vähän, niin ritinöitä tulee varmasti. Siellä on muitakin yhteensopivuuteen liittyviä asetuksia joiden vaikutusta kannattaa kokeilla.
Mutta jos ASIO ei vaan suostu nykyisen äänikorttisi kanssa toimimaan, niin sitten vaan jotain hyvää ulkoista äänikorttia kehiin. Tai sisäistä, kun tuo onkin näköjään pöytäkone.

Reaper ainakin toimii Vistassa ihan kivasti. Kristalissa muistaakseni oli jotain häikkää, ja Audacity ei taida edes tukea asioa.
Johann Onn
07.02.2008 16:40:29 (muokattu 07.02.2008 16:42:31)
Tuohan on kyllä joku emolevylle integroitu vehjes jolta ei kannata ihan liikoja odottaa.

"Realtekin high definition audio" - jos sama romu, joka on tän koneen emossa, niin otan osaa. Omassa ton suurin ongelma oli kohinataso, jossa tuntui olevan outo "automaatinen nosto", jos sisään tuleva ääni laski vähänkin. Eli "sointu... ...tssiIIIIH!".

1998 vuoden SBLive VE:lläkin saa parempaa laatua, mikä on jo paljon.

Mutta noilla halvimilla USB-vehkeillä saa paljon parempaa aikaan.

http://www.m-audio.com/products/en_us/JamLab-main.html

http://line6.com/toneportgx/
Jousipolvi
07.02.2008 16:44:46
Ensinnäkin kiitosta vaan jelppimisestä! Toi on tosiaan integroitu äänikortti, ajurit tsekkasin ja pitäs olla uusinta uutta. Taidanpa kokeilla vielä ettiä jostain eri Asio4all versioita ja n-trackia. Reaper oli kai joku kokeiluversio, varsinainen maksaa sitten kaiketi. Jos en saa toimimaan, niin sitten joudun nöyrtymään ja hankin jossain vaiheessa jonkun ulkoisen palikan, jamlabin tms., jos vaikka joskus tulis eri koneille kitaraa tyrkytettyä.
Twinkle
09.02.2008 02:55:04
"Realtekin high definition audio" - jos sama romu, joka on tän koneen emossa, niin otan osaa. Omassa ton suurin ongelma oli kohinataso, jossa tuntui olevan outo "automaatinen nosto", jos sisään tuleva ääni laski vähänkin. Eli "sointu... ...tssiIIIIH!".

Minulla tuo on useammassakin koneessa toiminut täydellisesti ilman mitään ongelmaa, ASIO-ajureilla tai ilman. Moisella integroidulla äänikortilla on jouduttu äänittämään ja miksaamaankin, joten ei se nyt kiistatta käyttökelvoton ole. En tosin tiedä mikä ongelmasi aiheuttaa kun en ole moisia itse näiden kanssa kokenut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)