Valkyrian 06.02.2008 11:59:10 | |
---|
Eli, omistan EBS Neo-112 (1x12 kaiutinelementti)bassokajarin ja nyt harkitsen ostavani joko toisen samanlaisen tai EBS-410 (4x10). Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä laitteista ja minkähänlainen ero soundissa olisi? |
Johannes_t 06.02.2008 12:20:47 | |
---|
Eli, omistan EBS Neo-112 (1x12 kaiutinelementti)bassokajarin ja nyt harkitsen ostavani joko toisen samanlaisen tai EBS-410 (4x10). Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä laitteista ja minkähänlainen ero soundissa olisi? Ero on valtava. Näkeehän sen jo spekseistä ;) Testaa samalla (jos pystyt) isommat NEO kaapit, 2x12 ja 4x10. Soundieroa pro-lineen on jonkin verran, prot on tiukempia ja jotenkin herkemmän tuntuisia ja neoissa tuntuisi olevan enemmän botnea. |
Keny 06.02.2008 12:36:24 (muokattu 06.02.2008 12:37:22) | |
---|
Kahesta eri 1x12 neosta ei ole suurempia kokemuksia mutta 2x12 ja 4x10 neoja oon vertaillu. Molemmat hyviä tietty ja makukysymys loppupeleissä eli jos pääsee testaamaan niin ois pirun hyvä.4x10 tehokkaampi(tsekkaa EBS sivut) ja ehkä herkempi mutta enään en muista syytä miks ite päädyin 4x10 kaappiin.Kai se on tää fiilis että pitää 10 tuumasten soundista enemän. Oisko 2x12 vähän enempi botnee eli ei niin räyhäkkä mutta enempi tunnen basisteja jotka on päätyny tohon 2x12 kaappiin ainakin NEO sarjassa. Painotan viellä että testaa jos mahdollista ja samalla bassolla sekä nupilla ja vielläpä samassa tilassa.Optimaali on sitten jopa bändin kanssa. Millasta musaa soitat? Oon hidas ja Johannes täydens;-) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
mr.bungle 06.02.2008 14:03:15 | |
---|
Eli, omistan EBS Neo-112 (1x12 kaiutinelementti)bassokajarin ja nyt harkitsen ostavani joko toisen samanlaisen tai EBS-410 (4x10). Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä laitteista ja minkähänlainen ero soundissa olisi? Mulla on kaks Neo-112:sta. Käytännössä käytän vain yhtä kerrallaan, kaks kuulostaa samalta mutta paljon suuremmalla äänenpaineella. Itse säilytän yhtä Neoa pysyvästi treeniksellä, toinen on kotona. MarkBassin nuppi kulkee mukana kodin ja treeniksen välillä. Näin pystyn soittaan koska tahansa missä vain ilman että treenikseltä tarttee hakea kamoja. Isoille keikoille voi pistää 2 skobea. Loistojärjestely. bassolla hanuriin |
Keny 06.02.2008 14:35:28 | |
---|
Mulla on kaks Neo-112:sta. Käytännössä käytän vain yhtä kerrallaan, kaks kuulostaa samalta mutta paljon suuremmalla äänenpaineella. Itse säilytän yhtä Neoa pysyvästi treeniksellä, toinen on kotona. MarkBassin nuppi kulkee mukana kodin ja treeniksen välillä. Näin pystyn soittaan koska tahansa missä vain ilman että treenikseltä tarttee hakea kamoja. Isoille keikoille voi pistää 2 skobea. Loistojärjestely. Kätevä systeemi. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Valkyrian 06.02.2008 14:54:05 | |
---|
Kahesta eri 1x12 neosta ei ole suurempia kokemuksia mutta 2x12 ja 4x10 neoja oon vertaillu. Molemmat hyviä tietty ja makukysymys loppupeleissä eli jos pääsee testaamaan niin ois pirun hyvä.4x10 tehokkaampi(tsekkaa EBS sivut) ja ehkä herkempi mutta enään en muista syytä miks ite päädyin 4x10 kaappiin.Kai se on tää fiilis että pitää 10 tuumasten soundista enemän. Oisko 2x12 vähän enempi botnee eli ei niin räyhäkkä mutta enempi tunnen basisteja jotka on päätyny tohon 2x12 kaappiin ainakin NEO sarjassa. Painotan viellä että testaa jos mahdollista ja samalla bassolla sekä nupilla ja vielläpä samassa tilassa.Optimaali on sitten jopa bändin kanssa. Millasta musaa soitat? Oon hidas ja Johannes täydens;-) Tykkään soittaa erilaisia funk-, blues funk, ja Red Hot Chili Peppers- tyylisiä biisejä (johon NEO-112 sopii pehmeällä soundillaan paremmin kun hyvin) mutta noiden lisäksi erilaisia hard rock- ja grunge- riffittelyjä. Erittäin mieluusti harjoittelen myös slap/pop tekniikkaa RHCP:n Aeroplanen tyyliin. Vähän luulis että 2 NEO-112 kajaria saisi aikaan liian pehmeän bassosoundin ja sen takia harkitsin 410- kajaria nykyisen NEOn kaveriksi. Mutta kun ei ole vielä noista 4x10 ratkaisuista kokemusta niin pitänee mennä kokeilemaan... Vaikka tokihan tuota soundia vois eri pedaaleillaki koittaa manipuloida. |
Valkyrian 06.02.2008 14:56:09 | |
---|
Itse säilytän yhtä Neoa pysyvästi treeniksellä, toinen on kotona. MarkBassin nuppi kulkee mukana kodin ja treeniksen välillä. Näin pystyn soittaan koska tahansa missä vain ilman että treenikseltä tarttee hakea kamoja. Isoille keikoille voi pistää 2 skobea. Loistojärjestely. On muuten käyny itelläki mielessä tollanen ratkasu :) Eihän toi NEO-112 paljoa paina mutta ei sitä mielellään jatkuvasti roudaa paikasta toiseen.. |
kondensaattori 06.02.2008 18:50:17 | |
---|
Neljäkertaakympissä on 2,8 kertaa enemmän kaijutinalaa kuin ykskertaakahessatoista. Joten niitä ei oikeen voi verrata. |
Ei must pedaaleilla paljoo eroja kyllä to kohtaa tehä.Testaa nyt noi mut veikkaan et päädyt joko kahteen erilliseen 1x12 tai sitte 4x10 neo komeroon.Noi tuntus lukemani perusteella olevan nyt se sun juttu. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Valkyrian 07.02.2008 10:08:35 | |
---|
Neljäkertaakympissä on 2,8 kertaa enemmän kaijutinalaa kuin ykskertaakahessatoista. Joten niitä ei oikeen voi verrata. Kuinka kaiutinala yleensä vaikuttaa soittamiseen/soundiin? Ihan silkkaa tietämättömyyttäni (kokemusta vain nykyisestä 1x12 kaapista) kyselen tälläsiä tyhmyyksiä... |
Basismi 07.02.2008 10:14:54 (muokattu 07.02.2008 10:16:54) | |
---|
Kuinka kaiutinala yleensä vaikuttaa soittamiseen/soundiin? Ihan silkkaa tietämättömyyttäni (kokemusta vain nykyisestä 1x12 kaapista) kyselen tälläsiä tyhmyyksiä... Kaiutinpinta-alalla saa enemmän ilmaa liikkeelle. Ei se niinkään soundiin vaikuta kuin leipomiseen ja mökän määrään. Jos yhdessä 12" riittää meteli, niin ei kannata mitään lisäkaappia hommata. 2x12" on jo kohtuu toimiva satsi isompaankin mökään, joten jos kakstoistasen soundi miellyttää, niin sitä suosittelen. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Johannes_t 07.02.2008 10:32:48 | |
---|
2x12" on jo kohtuu toimiva satsi isompaankin mökään, joten jos kakstoistasen soundi miellyttää, niin sitä suosittelen. Tähän komppia, vaihdoin EBS Pro 4x10:n NEO 2x12:een ja yhtään kovempaa ei nuppia tarvitse ajaa. |
Ville S 07.02.2008 11:50:43 | |
---|
Mulla on nyt EBS TD650 sekä Kaks NEO 2x12" eli yht.4 neljä 12" speakeria. Kyllä lähtee mökää ja EBS.n loistavasti suunniteltujen kaappien ansiosta kaikki taajuudet pääsee kunniaan. mihin yleensä tarvitaan varsinaisesti eniten 5 ja 6-kielisiä?
V:
six et voi vetää kolme sävelaskelta alemmas vireen ja soittaa brööt! |