Aihe: Entiset bändinne
1
Sarko
05.08.2007 12:08:31
Ajattelin että threadi M.Netin käyttäjien entisistä bändeistä voisi olla paikallaan ja koska haulla en löytänyt vastaavaa, niin päätin siis pykätä tällaisen.

Ideana on kertoa käyttäjien entisistä bändeistä, liittää vaikkapa musanäytteitä messiin ja kertoa yleisestikin että mitä yhtye soitti, hauskoja anekdootteja sekä vaikkapa mihin kyseisen bändin taival päättyi.

Avaan itse pelin:

The Madonnas (2004 - 2005)

Triona vuonna 2004 starttasi The Madonnasin ura, musiikkityylinään 70's vaikutteinen rock'n'roll. Kokoonpano vahvistui toisella kitaralla vuoden 2004 lopulla, mutta 70's meininki jatkui vahvasti. Keikkoja väänsimme olemassaolomme aikana noin 25kpl, lähinnä Oulun ja Lapin läänin alueilla. 3 kpl demoja on olemassa, joista 2 ensimmäistä julkaistiin kokonaisuudessaan netissä ja viimeinen demo myös CD-R muodossa.

Bändi hajosi jäsenten armeijahommiin ja yleiseen meininkin vähyyteen. Keikoillahan rokkibändi on parhaimmillaan, myös The Madonnas. Vaikka musiikki olikin melkoisen streittiä rytinää ja varsin heikosti sovitettua, oli meininki kuitenkin hyvä ja The Madonnas toimikin tuollaisena rokkitouhujen oppikouluna meille.

Tässä tarjoankin teille kokonaisuudessaan The Madonnasin viimeisen EP:n, epävireisyydestä saa huomauttaa. :) Demo nauhoittiin Oulussa Tonebox-studiolla Toukokuussa 2005, noin kuukautta enne bändin hiipumista.

http://www.mikseri.net/madonnas
Tsäpätitsäijjää
juici
05.08.2007 13:00:22 (muokattu 05.08.2007 13:00:38)

Itse olen muistellut entisiä bändiprojektejani jäsenkuvaukseeni, seassa on myös musanäytteitä.
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3 | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
Super-Jari
05.08.2007 14:43:58 (muokattu 05.08.2007 14:44:08)
1997 vuonna aloiteltiin black metallilla parin kaverin kanssa. Nimi taisi vaihtua noin viikon välein. DISMAL CALL oli ainakin yksi pitkäaikaisimmista
:------------D
Minä soitin rummuilla pesukonekomppia ja karjuin mikkiin todella hyvää lyriikkaa. Välillä toinen kaveri rääkyi. Kolmas kaveri soitteli kitaralla niitä kahta riffiä peräkkäin. Mulla on niitä nauhoja vielä jossain c-kasetilla ja toivon että en löydä niitä koskaan.
Elbura
07.08.2007 00:37:57
Ensimmäinen bändi oli joskus 2000-luvun alussa. Kahden miehen progepumppu, Ismolaukaus. Nimi tuli, puhuttiin Trio Niskalaukauksesta ja Ismo Alangosta. Meidän kellarissa äänitettiin c-kasetille rummut/laulu/akustinen. Kasetti koostui neljästä kappaleesta: I born in Havaji; Oh, Jamaica; Spuge reggeae ja instrumentaalikappale Back to the tempel.
Sitten pari rokkikoveribändiä, josta sitten siirryin deathtrash pumppuun, Dominatoriin. Siinä sitten puolisentoistavuotta, kunnes järkiinnyin ja aloin kuunnella musiikkia. Sitten perustettiin jo ensimmäiset "kunnon" bändit.

Black Circle, jossa soitin rumpuja. Perus hardrockia, pari keikkaa soiteltiin ja nauhoteltiin. Eipä mitään ihmeellistä, kitara/laulu, basso, kitara ja rummut. Bändi hajosi(tai uudistui) musiikillisten mieltymyksien, jotka eivät sopineet yhteen kaikkien bändin jäsenten kera.

R.A.F.F. Eniten suosiota saavuttanut bändini, johon minut pakotettiin. Soitin rumpuja. Oltiin itseasiassa tosi suosittuja yhessä vaiheessa, ja keikoillakin oli tosi hyvin porukkaa. Sitten tuli tauko, mä lähdin bändistä. Sen jälkeen bändi soitti 3-4 keikkaa, ei oikein muuta. Jotenkin se sitte alko hiipumaan, basisti lähti ja rumpali vissiin. Laulaja lähti vaihtoon.. Iha nice, ollaan kaikki kavereita vielä ja oli tosi hauskaa yhdessä.
http://www.myspace.com/raffband

Cruel Harlot. Bändi jossa lauloin ja soitin kitaraa. Pian otettiin metallisydän kitaristiksi, ja siirryin pelkästään lauluun. Covereita vedettiin(ja vetää nuo vieläkin:D). Läksin sittemmin bändistä, koska ei vain aika riitä kahteen bändiin.

Concor Düe, ainoa bändini, jossa soitan ykkösinstrumenttiani(ja ainoata nyt); kitaraa. Kasarirokkia. Eniten vaikuttanut koko bändin tyyliin ehkä Mr.Big. Sen kuulee meidän bassoista, jota käytetään myös soolosoittimena enemmän kuin yleensä. Kohta keikoille, kunha saadaan uudet biisit treenattua ja sitten myös demoa ulos.
elbowski
07.08.2007 00:42:27
Distraktio. Projekti jonka tarkoituksena oli soittaa lyijynraskasta hardcorepunkkia.
Pari kappaletta tein valmiiksi ja niitä hakattiin silloin tällöin rumpalin kanssa jossain kotibileissä. Loppujen lopuksi ei aika enää riittänyt niin sitten jätettiin tämäkin hanke. Ehkäpä se joskus herätellään uusiksi.
March 23rd hushed the wind, the music died
hahuusko
07.08.2007 09:33:47 (muokattu 07.08.2007 09:35:34)
Bänditouhut alkoivat Puolangalla kesällä 1992, kun meille ostettiin rummut ja aloin sitten soitella nimim. Fortunen (kitara) kanssa. Saimme bändiin myöhemmin myös basistin ja toisen kitaristin, laulajakin oli jossakin välissä. Soittelimme enimmäkseen covereita; biisivalikoimaan kuului ainakin Rushia, Aerosmithiä, Joe Satriania yms. Suurin saavutus oli keikka Rotuaarin lavalla Oulussa. Joskus vuosina 1997-1998 homma vähitellen hiipui. Bändi tunnettiin nimellä VNY (Vielä Nimetön Yhtye).

Syksyllä 1998 muutin Ouluun, ja juuri sopivasti kaverin grunge/alternative-yhtye Mr Zebra sattui olemaan rumpalin tarpeessa. Teimme kaksi demoa ja pari musiikkivideotakin, kunnes keväällä 2000 toiminta jotenkin lopahti. Soittelin vielä kuitenkin jonkin verran Mr Zebran basistin ja kitaristin kanssa.

Tässä välissä minut oli pyydetty mukaan myös progeyhtye Scarlet Threadiin. Bändi soitti joskus toisenkin rumpalin kanssa, ja he lopulta päättivät jatkaa hänen kanssaan. He tosin unohtivat kertoa asiasta minulle ja asia selvisi vasta, kun luin Colossus-lehdestä jutun Scarlet Threadin levystä. Bändin rumpali on tainnut sittemmin vaihtua ainakin kaksi kertaa.

Scarlet Threadin basistin kautta päädyin myös Wonder Brothers -yhtyeeseen, joka soitti bluesia ja bluesahtavaa rokkia. Soitin pari keikkaakin yhtyeen riveissä, mutta blues ei ollut ihan minun juttuni ja myöhemmin lähdin bändistä.

Olisikohan ollut sitten vuosi 2001, kun Mr Zebran ex-kitaristi pyysi minua mukaan Ajoveljet-yhtyeeseen. Bändissä oli kaksi rumpalia, perkussionisti, basso, kitara ja urut. Joskus mukana oli vielä toinenkin kitara ja saksofoni. Musiikki oli lähes täysin improvisoitua häröilyä. Pari keikkaakin heitettiin, kunnes toiminta lopahti joskus vuonna 2002.

Mr Zebran ex-basistin (joka oli tällä välin alkanut soittaa kitaraa) kanssa oli ollut pientä projektia kesällä 2001, ja kesällä 2002 hän ehdotti uuden bändin perustamista. Mukaan tuli myös kosketinsoittaja, basisti ja yksi Ajoveljistä tuttu kitaristi. Bändissä oli välillä myös viulisti. Bändille annettiin nimeksi Claudius. Bändi on tehnyt tähän mennessä yhden demon ja soittanut parikymmentä keikkaa. Tosin nyt bändi on viettänyt taas hiljaiseloa jokusen kuukauden. Kotisivut löytyvät osoitteesta http://www.kissatakaraivo.net/claudius/

Talvella 2005 olin mukana perustamassa intensiivistä poprokkia soittavaa yhtyettä nimeltä Hyvää yötä. Bändi on heittänyt kymmenkunta keikkaa ja demokin olisi nauhoitettu, muttei miksattu. Bändi on tosin viettänyt nyt vuoden verran hiljaiseloa. Saa nähdä, virkoaako se siitä enää...

Tänä vuonna olen soitellut myös Claudiuksen kitaristin ja tämän työkaverin (basso) kanssa vähän kaikenlaista musiikkia noiserokista jatsiin. Sen lisäksi rummuttelen kaikenlaisissa vaihtelevissa kokoonpanoissa, mihin minua milloinkin satutaan pyytämään.
Kukkis 77
07.08.2007 12:32:32

Ihan eka bändi tais olla punk-trio joskus 1994, joskaan kukaan ei osannut mitään soittaa. Silti vedettiin 1 keikka.

Toka bändi oli suomenkielistä YUP-henkistä juttua veivaava Suklaajuna.

Ja nyt on kolmas bändi meneillään.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
18is9
08.08.2007 13:07:35

Bändi soitti joskus toisenkin rumpalin kanssa, ja he lopulta päättivät jatkaa hänen kanssaan. He tosin unohtivat kertoa asiasta minulle .

Hoho, kuulostaa aika tutulta. Sama bändikin vielä kyseessä :)! Parhautta!
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Retard1
10.09.2007 11:48:48
Ei oikeastaan edellinen, mutta parin kaverin kanssa aloitettiin Hojo Hojo (punkkia akustisella kitaralla, biisit improvisoituja paitsi spesiaalibiisit joissa pistimme taustalle pyörimään Guitar pro-tiedoston ja otimme sanat muualta ja mahdollisesti muokkasimme niitä). Saimme aikaa kolme mp3-muotoista albumia, kaikki omalla koneella tallessa. Sitten nimi vaihtui Genital Grinderiksi, olimme jokin ihme blackened-death-jynttäbändi, muuta eroa aikaisempaan ei ollut kuin että kitara vaihtui merkittömäksi stratoksi. Sitten saimme toisen kitaristinkin jo, ja kalusto on vaihtunut parempaan joten nyt olemme nimetön metallicoverbändi.
Se on menoks sano Annie Lennox
Umas
07.02.2008 14:48:35

Ensimmäinen bändi jossa soitin oli Pyrograve, soittelin koskettimia ja toista kitaraa, soitettiin Children of Bodomia ja Black Sabbathia. Lähdin Pyrogravesta ja liityin Kriisi nimiseen suomirock pumppuun, joka hajosi pian sen jälkeen. Sitten olikin kauan hiljais eloa kävin muutamassa bändissä kokeilemassa, mutta ei niistä tullut mitään. Sitten liityin Rock'n'roll circus nimiseen kasarirock bändiin, mutta ei sekään ollu mun juttuni, bändi kuivu kasaan aika pian.
Nyt sitten olenkin löytänyt oman bändini joka on kasattu oikeastaan tuon Pyrograven raunioihin, musatyyli on muuttunu todella paljon ja kerrankin on sellasta musaa jota oikeasti tykkää soittaa =)
"TOI ON SEN VIHOLLIS BÄNDIN LAULAJA!" -rumpali 1.2.2008
hullu_ukko
08.02.2008 20:13:44
Ei kai näitä entisiksi voi sanoa, mutta hyllyllä ovat molemmat, koska ei huvita.

Notmortal:

Yhden miehen ja tietokoneen mukahauska bläkkisprojekti, jonka biisien äänittäminen on nyt ollut ikuisuusprojektini jo toista vuotta. Paskaa bläkkisvokalisointia, naurettavia riffejä ja 32-osia hakkaava midillä toteutettu tuplabasarikomppi. Levylle olisi ollut kannetkin valmiina, mutta kadotin ne formatoinnin yhteydessä.

Koodinimi häpäisy tai Necromutilator:

Death metallia korneilla lyriikoilla ja oman tekniikan rajapintoja hipovia riffejä. Piti pistää kaverin kanssa kunnolla pystyyn, mutta kaverilla ei riittänyt aikaa toiseen projektiin. Omat äänittelyt hyllyllä basson ja rumpalin/rumpukoneen puuttumisen takia.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Volcom
09.02.2008 20:54:16
Beautiful Disease 2004-2006: Glam Rock & Hard Rock
Veri
11.02.2008 09:39:53
Toukokuussa 2003 olin pitkätukkainen hippihörhö. Halusin saada kitaran, koska kitaristit saa eniten naisia. Ja sittenkun oli kitara, niin halusin bändin.

Värväsin pari kaveria messiin, Tonyn ja Tommin. Perustettiin bändi, jossa minä soitin kitaraa, Tony lauloi ja soitti bassoa ja synaa ja Tommi takoi rumpuja.

Musiikki oli sellaista... teinirokkia. :D Ja suomenkielellä tietysti. Bändin nimi oli Lasinleikkaaja. Tehtiin yksi kasettidemo, joka sisälsi kolme kappaletta. Ja sillä tienattiin jäätelörahat, kun myytiin sitä kädestä käteen. :D Syksyllä soitettiin yksi keikka jossakin nuorisotapahtumassa Nummelassa.

Lasinleikkaajan toiminta sitten loppui siihen, että Tony onnistui sirkkelillä katkaisemaan kaksi sormeansa. Ja sitten Tommi muutti poies. Vuosi oli 2004 ja elettiin heinäkuuta.

Lasinleikkaaja ei taida koskaan tehdä comebackia. Toukokuussa 2007 Tony hyppäsi junan alle Purolassa. Ja elokuussa 2007 Tommi hukkui kännipäissään.

Marraskuussa 2004 perustin sitten Rottaniitin ja kasassa ollaan edelleen.

Rottaniitin ohella on ollut myös monenlaisia bändejä. St. Firenzen kanssa soitettiin kesän 06 verran semmoista hardcorepunkkimetallia. Ja sitten instrumentaaliprogea The Kaurismäen Veljesten kanssa.

Sitten oli joskus montakin 'fuusiobändiä', joilla ei nimeä ollut lainkaan.

Joulukuussa 2007 perustettiin Veljeskunta. Ensimmäinen keikka on parinviikon päästä ja biisejä on jo enemmän kuin sormia. :) Tässä soitan sekä bassoa, että soolokitaraa. Tyyliltänsä Veljeskunta on melodista rokkipoppia.
o
Rumpukapulat
11.02.2008 11:28:04 (muokattu 11.02.2008 11:29:08)

Yläasteella ensimmäinen bändi pystyyn. Taisimma olla 14. Aika, jolloin en tiennyt soittamisesta yhtään mitään. Alunperin minun piti alkaa kitaroimaan, mutta kaverille ei suostuttu ostamaan rumpuja joten jouduin uhrautumaan(nykyään, iso kiitos siitä!). Kahdella kaverilla oli takana teoriatunteja. Muistan kun ensimmäistä kertaa pystytin settiä, naapurireeniksellä soittava hieman vanhempi rumpalismies käppäilee ohitse ja tokaisee "laitatko ison ja pienen tomin väärinpäin?" johon mie ihmettelen "mitä väliä niillä on?". Kiteyttää hyvin oman osaamiseni. Siinä sitten kävimmä vähintään kerran viikossa "soittamassa", taisi kuulostaa siltä kuin kissoja raiskasimme. Metallicaa yksi riffi sinne tänne, sitten meni improvisaatioksi. Oli vielä sellainen tilanne, että kosketinsoittajamme kuunteli tuolloin Dimmu Borgiria, Emperoria, Cradle of Filthiä ja muuta tuohon aikaan TROOta bläkkistä eikä suostunut Metallicaa soittamaan, ja pääkitaranikkarimme taas oli ehdoton, maailman suurin Metallicafriikki joka ei bläkkistä soita. Kompromissina teimme siis yhden oman biisin, nimeltänsä Pimputus, ja soitimme sitä vuoden. Pelleilyä kesti tovin, mutta hauskaa oli. Biisejäkin alkoi tipahdella tasaiseen tahtiin, tosin kaikki erilaisia, mutta eipä se haitannut. Koverhommista kun emme välittäneet. Kolmen vuoden soittamisen jälkeen soittotaidot olivat hieman kehittyneet ja oma tyyli alkoi hahmottua. Melodinen dödis kolahti kaikille, Inflamesit ja Soilworkit soivat jatkuvasti. Ja samaan suuntaan mekin koitimme lähteä. Lopulta saimme muutaman biisin valmiiksi, kaikki jopa kuulostivat samasta muotista valetuilta, lähdimme keikalle, sen jälkeen demottamaan studioon, teimme lisää biisejä ja toistimme. Sen jälkeen mie muutinkin pohjoseen, ja omalta osaltani soittelut jäi tämän bändin kohdalta.

Bändin nimenä oli mm. seuraavia: Holocaustic Flames, Holocaust, the Holokaust, Electrica, Helluva, Mystical, Mystikal, Blackout, Outrage... Lopulta demo julkaistiin Chain Reaction-nimellä, mutta hetken päästä paljastui että samalla nimellä on jo bändi, vieläpä naapurikunnassa, joten vaihdoimme nimen Chain Reaktioniksi(toinen demo). Lähtöni jälkeen jätkät kokosivat rivit uudelleen, nimi vaihtui vielä kerran Drifteriksi, ja sen jälkeen homma kaatuikin laulajapuutokseen...

Demo 2004 löytyy muuten täältä: http://www.mikseri.net/artists/?id=38178

Minulla oli myös toinen bändi ylläolevan rinnalla, lukiossa minut napattiin soittamaan jonkinlaista progerokkia. Reenejä vedettiin, omia biisejä rustattiin ja keikkojakin ihan kivasti. Emmie vaan sitä musiikkia ymmärtänyt. Homma loppui kaikessa hiljaisuudessaan.

Muutto rovaniemelle, saman tien bändihakua, ja hetken päästä löysin itseni jonkinlaisesta thrash/death/black-metalporukasta. Omalaatuista sakkia. Vähän yli puoli vuotta soitimme, mutta biisit olivat jatkuvasti samoja omia sävellyksiä(kaksi valmista, kaksi kesken), eikä kovereita soitettu. Tuli turhautuminen. Basisti lähti kävelemään kun hänestä kuulemma puhuttiin pahaa selän takana. Laulaja kävi, kirjoitti jonkun biisin sanotukset Zuluksi. Sitten laulaja muutti pois. Ensimmäinen keikka sovittiin, reenitahti taas kiristyi, olimme innoissamme. Keikkapäivä lähestyi uhkaavasti, mutta tapahtuman ilmoituksessa ei ollut meidän nimeä(Umpitunneli). Ihmeteltiin, soittoa järjestäjälle, paljastui että joku oli kuulemma ilmoittanut ettemme pysty osallistumaan tapahtumaan. Kukaan ei myöntänyt. Motivaatio laski reilusti pakkaselle, lopetimme reenit ja hetken päästä ilmoitin etten aio enää bändissä jatkaa.

Sen jälkeen kokeilin muutamaa orkesteria mutta bändien toiminta ja/tai musiikki ei napannut. Paljon myös jamittelin erilaisten muusikoiden kanssa, mutta ei napannut niistäkään. Hetken etsiskelyn jälkeen löysin kaverukset, jotka olivat myös muuttaneet etelästä rovaniemelle. Perustimme bändin hupimielessä, soittelimme at the gatesia, hauntedia ja inflamesia. Hyvä meininki. Jätkät lähtivät muihin bändeihin ko mie olin intissä, munapäät. Soittelut eivät jatkuneet kun pääsin reserviin.

Taas hetken taukoa bändeistä, painoin töitä ja etsiskelin omassa rauhassa. Taas alkoi potentiaalisia soittokavereita löytymään, ja jälleen kerran bändi pystyyn. Tällä kertaa soittolistalla pyöri Deftones, Disturbed, Mötley Crue ja muutama muu. Taas oli hauskaa, mutta porukka hajosi kesän lähestyessä töihin pitkin Suomea. Syksyllä kaikki tulivat vähitellen takaisin, mutta soittotoiminta ei jatkunut.

Nyt olen ollut noin vuoden ilman bändiä, ittekseen reenaillut. Parikin bändintapasta on puhetasolla, päissään on paskaa jauhettu ja uhottu. Huomenna ja keskiviikkona pitäisi käydä eri janttereiden kanssa jamittelemassa ja palaveroimassa. Jatkuu...
xulu
11.02.2008 18:46:01

Ug-pisteet kotiin: Elänävä sairaat kuolleet (oikea kirjoitus asu).
1 A3 arkki jossa tabeja ja logo.
the purity of German electronic music
Misa1
12.02.2008 15:16:14 (muokattu 14.02.2008 12:22:31)

Mielenkiintoinen aihe, aloitetaanpa muistelot :)

Ala-asteen kuudennella pistettiin bändi pystyyn vuonna -85. Meitä oli kolme jamppaa, kitaristi, kosketinsoittaja/laulaja ja minä rumpalina. Bändin nimi otettiin jostain todella hyvästä kauhuleffasta, Darkness. Tehtiin yks demo yläasteen musiikkiluokassa ja oltiin olevinaan kovia jätkiä ku ala-asteelaisina pyörittiin yläasteella. Soitettiin kaverin isoveljen treenikämpällä ja siellä ei saanut käyttää niiden kannuja. Toki niitä sitten käytettiin ja turpaan tuli vähän väliä. Se projekti kuolikin sitten siihen kun siirryttiin yläasteelle.

Tovi meni ennenku löyty uusi bändi. 16 v:nä aloitettiin projekti nimeltä KaljanVoima. Siinä toimitin kitaristin roolia. Mukana oli basisti-laulaja ja rumpali. Omia biisejä oli muutama mut pääosin vedettiin covereita. Guns'n'Roses, Nirvana, Metallica -akselilta. Velipoika kävi silloin tällöin toimittamassa kakkoskitaristin virkaa. Jonkinasteisia C-kasetti demoja tehtiin ja soitettiin nuorisotalon tiloissa treenejä. Siinä oli sitten samalla vähän niinku keikkaa mut ei virallisesti. Homma loppu ku jouduin inttiin ja siitä sit toiseen kaupunkiin opiskelemaan.

Jälleen tovi ennen seuraava. Joskus 90-luvun puolivälissä pistettiin kavereiden kans parikin projektia pystyyn, joista toinen kulki nimellä Niskalaukaus joka veti jonkintasoista hardcorepunkkia ja toinen oli sit enemmän tai vähemmän hevihommaa. Sen jälkimmäisen nimeä en muista. Pääosin vedin kannuja molemmissa mutta välillä toimitin kitaristin roolia siinä jälkimmäisessä. Ne projektit oli lähinnä sellaista jammailu-hauskanpitoa.

Tuosta sitten pikku hiljaa kasautui bändi nimeltään Four Bitches, jossa olin rumpalina. Mukana oli kitaristi/laulaja, basisti ja lead-kitara heppu. Tehtiin parit demot joista löytyy jopa jälkipolville jotain osoitteesta www.mikseri.net/4bitches Minun osalta homma loppui siihen kun muutin jälleen toiseen kaupunkiin tällä kertaa töiden perässä. Samoin lead-kitaristi muutti pois. Kyseinen orkesteri jatkoi menoaan ilman meitä, muutti nimensä Grayscaleksi ja teki jopa levynkin. Siitä ei ole sitten tietoa mihin heidän homma loppui?

Kyseisen lead-kitaristin kanssa päätettiin sitten laittaa pumppu pystyyn joskus vuoden 2003 tienoilla. Nimeksi otettiin Boozeter. Lähinnä homma oli jammailua, ryyppäämistä ja todella harvoin. Pikku hiljaa saatiin ympärille lisää porukkaa. Alkuun olin rumpalina mutta aika äkkiä siirryin kakkoskitaristiksi. Vuosi taisi olla 2005 kun Brokenbliss niminen yhtye lopetti ja kyseisen bändin laulaja liittyi meidän projektiin. Tässä vaiheessa nimeksi vaihdettiin Ampthem.

Tehtiin parit demot ja soitettiin muutamat keikat. Tiet kuitenkin erosivat kun olin enemmän tai vähemmän saanut kasaan sen oman "unelman", jossa olin itse pääsäveltäjä velipojan kanssa ja aika ei mukamas kahteen bändiin riittänyt. Ampthem jatkaa edelleen eloaan ja näytteitä joissa olen mukana löytyy www.mikseri.net/ampthem osoitteesta.

Tuon eron jälkeen havaitsin kuitenkin soittavani kahdessa bändissä, kun Animan lisäksi liityin rumpaliksi Gasoline nimiseen projektiin.

Edit. Unohtui välistä kitaristin rooli Reduced To Ash nimisessä orkesterissa hetkellisesti. Joskus 90-luvun puolivälissä soitin kakkoskitaraa parin keikan ajan. Tehtiin yksi demo muutaman treenin jälkeen. Musa oli täyttä Iron Maiden kopio meininkiä, ei juuri kiinostanut, kuten ei kiinnosta itse Maidenkaan. Hetki oli sellainen ettei ollut muuta projektia, niin soittelin aikani siinä, kunnes minut erotettiin.
www.animasound.net www.myspace.com/theanima
iba68nez
08.04.2008 13:39:21
Oikeastaan ainoa maininnan arvoinen "oma bändi" oli nuoruusvuosina n. -85 perustettu Stone Blind. Paikkakunta Heinola. Bändi oli kasassa muutaman vuoden, viimenen keikka muistaakseni -89. Keikkoja oli muutama vuodessa eikä niistä mitään rahaa koskaan saanut. Kerran saatiin korillinen limsaa. Bändi soitti energistä street rockia, hanoi rocksia, peer guntia, hurriganesia ja jälkeenpäin ajatellen yllättävän paljon omia biisejä. Omia oli varmaan n. puolet setistä. Sitten tuli intit, tyttöystävät, kaikkee muuta ajateltavaa, ja porukkaa muutti muualle opiskelemaan jne. Perinteinen kuvio. Sittemmin (ja sitä ennenki) tullut oltua mukana erinäisissä bändisysteemeissä, mut niistä mikään ei ollu sillä lailla "oma" kuin tuo SB oli mulle ja toiselle kitaristille. No tietty tää nykyinen bändi joka polkastiin käyntiin nyt vuoden alussa on meidän muutaman hepun "ikioma lapsi". Ei sille mitään mahda et soittaminen vaan on niin hauskaa! Ai niin ja tänään olis treenitki, yeah!
Kailis
08.04.2008 15:53:09

Eka bändi oli kaveri kanssa perustettu Dragsters, vuosi -74. Treenattiin pannuhuoneessa kun kaverin faija oli tsilari. Putkiradio vahvistimena ja tykinhylsy haikkana. Sitten tuli punk ja toinen kitaristi, bändi oli Bastards -77. Treenipaikka koulun suksivarasto. Muistan vieläkin tervan tuoksun. Näihin aikoihin aloin hengailla Haagan ostarilla räkäläksi kutsutussa treenikämpässä, ja siellä treenas yksi bändi jonka rumpalia kiinnosti enemmän fudis kuin soittaminen. Siitä tuli mod-bändi Glory Boys, jonka laulaja-rumpalina toimin aluksi. Bändi muuttui omien suomenkielisten biisien myötä Kuudes Tunti nimiseksi. Loput bändit lueteltu suurinpiirtein kuvauksessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)