karkki 02.02.2004 19:53:44 | |
---|
Osaakos kukaan kertoa Gibsonin SG-1:stä jotakin? Onko hyvä? Mitä sellaisesta kannattaisi käytettynä ajatella maksavansa, joskus 90-luvulla valmistetusta? Onko tämä yksimikkinen ihme joku halpis haukutun Faded-sarjan tapaan? Harmony Centralissa jenkit kertoivat maksaneensa omistaan käytettyinä yleensä alle 500 taalan hintoja, mutta siellähän Gibsonit toki ovat eri hinnoissa kuin meillä. |
kalkkuna 02.02.2004 19:56:31 (muokattu 02.02.2004 20:21:08) | |
---|
Kitarapajallakin taisi yksi olla. |
Tinmo 02.02.2004 20:08:11 | |
---|
600-700€ hintaan minä olen niitä nähnyt, ikinä en ole soittanut, mutta hyllyssä olevaa kerran katselin. Joku uskomaton viehätysvoima aina mahollisimman karsituissa kitaroissa. Miten raamattu alkaa? No näin: "In the beginning
Back in nineteen fifty five.
Man didn't know 'bout a rock 'n' roll show
'N all that jive..." |
karkki 02.02.2004 20:18:00 (muokattu 02.02.2004 20:26:00) | |
---|
Kitarapajallakin taisi yksi tuollainen olla. Parhaillaanko vai joskus aiemmin? Mitä hintaa siitä siellä pyydeltiin? |
kalkkuna 02.02.2004 20:21:56 (muokattu 02.02.2004 20:30:50) | |
---|
Ei sitä enää siellä ole, hinta sillä silloin joskus taisi olla 750e, aika kallis. |
m6mm 02.02.2004 20:52:41 | |
---|
No mulla on semmonen. Se on oikeasti sg-x jos sitä yksimikkistä ja karsittua 24-nauhaista sg:tä tarkoitat. Ihan hyvä kitara. Minun sg:llä hyvä soittaa ja saundit on semmoset Santana tyyppiset. Kysy mitä haluat tietää. "Five to one baby, one in five,no one here gets out alive..." |
m6mm 02.02.2004 20:56:20 | |
---|
"Five to one baby, one in five,no one here gets out alive..." |
http://www.gibson.com/products/gibson/sg/SG-X.html Tämmöstäkö tarkoitat? Jees, tuntomerkit täsmäävät: 24 nauhaa ja yksi humppari coil split -kytkimellä. Näitten vuosikymmenien ikäisten kitaramallien kanssa on aina vähän suossa, kun niistä on tehty vuosien varrella niin paljon erilaisia variaatioita. SG-1 ilmeisesti on kutakuinkin halpis Gibsonin mittapuulla? Mutta kuitenkin laadukas halpis, ei rojua kuten Faded-sarja kuulemma on? Onko kevytsoittoinen? Minkälainen kaula on Les Pauliin verrattuna? Minkätyyppiseen musiikkiin suosittelisit keppiä - istuuko johonkin tiettyyn tyyliin kuin muna päähän vai onko monipuolinen jokapaikan höylä? |
m6mm 03.02.2004 11:37:05 | |
---|
Jees, tuntomerkit täsmäävät: 24 nauhaa ja yksi humppari coil split -kytkimellä. Näitten vuosikymmenien ikäisten kitaramallien kanssa on aina vähän suossa, kun niistä on tehty vuosien varrella niin paljon erilaisia variaatioita. SG-1 ilmeisesti on kutakuinkin halpis Gibsonin mittapuulla? Mutta kuitenkin laadukas halpis, ei rojua kuten Faded-sarja kuulemma on? Onko kevytsoittoinen? Minkälainen kaula on Les Pauliin verrattuna? Minkätyyppiseen musiikkiin suosittelisit keppiä - istuuko johonkin tiettyyn tyyliin kuin muna päähän vai onko monipuolinen jokapaikan höylä? Joo, onhan se muihin Gibsoneihin verrattuna tosi halpa.Tosin ei varmasti yhtä laadukas kuin monet kalliimmat. Faded-sarjaa en ole oikeastaan paljon testannut, mutta se minkä kerran soittenlin sg:llä tai LP:llä niin kyllä tuo minulla on on paljon parempi. Nämä yleensä menee Epiphonen ja Tokain kanssa samaan hintahaarukkaan. En tiedä sitten kumpi on parempi. Kannattaa varmaan vertailla. Soittaminen ei ainakaan minulla ole raskasta ollenkaan. Kaula on leveähkö, mutta ei mielestäni yhtä leveä kuin LP:ssä. Tämäkin kannattaa vertailla jos voi. Toiset tykkää erilaisista, mutta kyllä tuo kaula minun käteen sopii. Kyllä minä olen tällä kaikkiea soittanut, mutta ei siinä ole semmosta jytinää tarpeeksi. Tarkoitan, että aika kirkkaat saundit. Musiikista mihin sopii en tiedä muut kuin sen, että kerran näin telkkarissa jonkun soittavan jatsia tuollaisella. Ja toisaalta kyllä tuosta minusta lähtee tosi hyvät saundit rokkiin ja semmoseen vähän rankempaan. "Five to one baby, one in five,no one here gets out alive..." |