Aihe: kuuluisia plekubasisteja
1 2 3 4 5 6 7 8
lauri92
06.02.2008 15:35:53
Duff McKagan
ötzi
06.02.2008 17:30:25
Duff McKagan

Hyvä että nostit 3vuotta vanhan topicin kertoaksesi saman mikä sanottiin jo sivulla 2.
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
Fessy
06.02.2008 18:40:54

Cisse Häkkinen ;)
Rock "N" Roll All Night Long
hollstro
06.02.2008 19:45:09

Hömpph, kandeeks niitä jo aiemmin useaan otteeseen ketjussa mainittuja basisteja luetella uuvestaan? ;)

Kyl! Kaikki haluaa luetella omat suosikkinsa tähänkin ketjuun, kuuluisa tai ei, hyvä tai ei.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
pekezu
06.02.2008 19:46:17

Ai no pentele, mä sanon sit että SAMI KEINÄNENNNN!
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
ötzi
06.02.2008 20:15:24
Ai no pentele, mä sanon sit että SAMI KEINÄNENNNN!

Et oo tosissas? siis tämä Myastenian hirmu?
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
pekezu
06.02.2008 20:23:04

Tottakai, Keinänen on bassojumala.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
jazbaz
06.02.2008 21:29:18

Milläs plekuilla nämä soittaa, entä te? Ite oon mieltyny Dunlop BigStubby 3.0mm -palikkaan.

Huh, en oo ikinä nähnyt näin paksua, ite oon soitellu 0,93mm Dunlopilla.
Hatut päästä kovimmalle plekuttajalle DeeDee Ramonelle.
"Bles-sings"
pekezu
06.02.2008 21:31:20

Mä vedän ihan dunlopin gator gripin 2,0mm lerpoilla, ne on toimineet ihan passelisti.
tauranen
06.02.2008 21:36:42
Milläs plekuilla nämä soittaa, entä te? Ite oon mieltyny Dunlop BigStubby 3.0mm -palikkaan.

Huh, en oo ikinä nähnyt näin paksua, ite oon soitellu 0,93mm Dunlopilla.
Hatut päästä kovimmalle plekuttajalle DeeDee Ramonelle.

Lempi plektra ja eniten käyttämäni on tuo Dunlop BigStubby 3.0mm, se pysyy hyvin sormien välissä ja tulee aika jämäkällä touchilla. Plektralla olen soittanut 23 vuotta, nyt olen viimeiset puoli vuotta jopa harrastanut sorminäppäilyä. Kehitys kehittyy, molemmissa on puolensa, mutta bändin kanssa on vedeltävä plektralla, ei tule muuten mitään.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Kaalebbi
06.02.2008 21:41:24 (muokattu 06.02.2008 21:41:46)
Pleku on huono, koska se voi tippua tai hävitä. Sormet harvemmin.
tauranen
06.02.2008 21:51:45
Pleku on huono, koska se voi tippua tai hävitä. Sormet harvemmin.

Näin, sen takia niitä mullakin on aina puolenkymmentä niitä taskussa. Mutta jos sormet häviää, kuten esim paperitehtaan työntekijöiltä vuosien saatossa, niin plektralla vielä pärjää, varsinkin jos ranne on vielä kunnossa.
Spandau-
06.02.2008 22:01:48
Keith Richards
"Its all about rhythm"
tauranen
06.02.2008 22:15:25
Keith Richards

Ei auennu mulla, vaikka sarkasmin haju tuntui kyllä melko voimakkaana. Ron Woodin mä olisin tajunnu, koska eikös se ainakin jotain bassojuttuja soittanu Facesin kanssa (siis kitaroinnin ohella).

Vai oliko niin että Keith on vetänyt Wymanin osuuksia nauhalla jossain sessioissa. Luin Rolling Stones kirjan vuonna 1986, en muista.
2541
06.02.2008 22:31:37

Ei auennu mulla, vaikka sarkasmin haju tuntui kyllä melko voimakkaana. Ron Woodin mä olisin tajunnu, koska eikös se ainakin jotain bassojuttuja soittanu Facesin kanssa (siis kitaroinnin ohella).

Vai oliko niin että Keith on vetänyt Wymanin osuuksia nauhalla jossain sessioissa. Luin Rolling Stones kirjan vuonna 1986, en muista.

Richards on soittanut yllättävän monessa Stonesin biisissä bassoa, esim. "Sympathy For The Devil". Ja Ronniehan oli Jeff Beck Groupissa basistina ja soitti muuten tosi makealla särösoundilla. Facesin basisti oli Ronnie Lane.
M-Juhana
06.02.2008 22:40:55

Soittihan Keeffi Claptonin ja Townsendin mukana bassoa ? Proggista en muista?
Jos vaikka maalimanloppu ois tulossa, niin panisin Mötörhedit täysillä veivaan sterkoista ja eiku rinta paljaana ulos oottaan.-hemmo
tauranen
06.02.2008 22:42:31
Richards on soittanut yllättävän monessa Stonesin biisissä bassoa, esim. "Sympathy For The Devil". Ja Ronniehan oli Jeff Beck Groupissa basistina ja soitti muuten tosi makealla särösoundilla. Facesin basisti oli Ronnie Lane.

Ok, en vaan muistanut tuota, vaikka aavistelinkin. Ja sekotin sitten varmaan tuon Jeff beck Groupin ja Facesin. Jostain haatattelusta joskun luin jotain mitä en enää muista. Ronnie lane oli kyllä mahtava basisti, mutta en muista soittiko sormin vai plektralla. Small Facesilla oli kuitenkin muutama tapporalli, niinkuin Facesillakin. Jeff Beck on jostain syystä jäänyt väliin.
2541
06.02.2008 22:49:49 (muokattu 06.02.2008 22:50:26)

Soittihan Keeffi Claptonin ja Townsendin mukana bassoa ? Proggista en muista?

Ainakin Lennonin kanssa "Rock'n'Roll Circus" -ohjelmassa, mutta olikos Townshend siinä?

E: Ja Lane soitti plektralla. "Plonk" oli miehen liikanimi.
tauranen
06.02.2008 22:59:50
Ainakin Lennonin kanssa "Rock'n'Roll Circus" -ohjelmassa, mutta olikos Townshend siinä?

E: Ja Lane soitti plektralla. "Plonk" oli miehen liikanimi.

Eikös siinä The Who soittanut ainakin yhden vedon, ilmeisesti liian kovan, koska rollarit kielsi oman keikkansa esityksen tv:ssä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)