Aihe: Suht laadukas mikrofoni kotikäyttöön + muu laitteisto ?
1
Chaker
06.02.2008 12:20:13
Olen nyt varmaan useamman tunnin selaillut nettiä etsiessäni sopivaa mikkiä, alkaa hieman ahdistaa. Kaikki suosittelevat erilaista ja minulla ei ole minkäänlaista kokemusta mistään musiikkilaitteisiin liittyvästä.

Käyttötarkoitus olisi lähinnä oman lauluni nauhoittaminen mahdollisimman laadukkaiksi mp3 tms. tiedostoiksi ja mahdollisesti CD-levyiksi. Olen siis nainen, joka laulaa peruspoppia / rockia, ei klassista eikä heviä. Enkä tarvitse mitään lavaominaisuuksia. Hinta ei mielellään saisi olla yli 100 euroa.

Suositteluja mm. tällasista mikeistä / muista jutuista, itse en yhtään ymmärrä mitä tarkoittavat:
- Condenser microphone
- Audio interface
- Shock-mount
- Pop-filter
- Balanced cable
- Pre-amp

Niin, ja mitenkäs sen ohjelmiston kanssa ? Audacitykö edelleen suosiossa vai olisiko joku parempi?

P.S. Kaikenlaiset vinkit tervetulleita.
IJarro
06.02.2008 18:11:24
- Audio interface

Vehje jolla ääni muutetaan digimuotoon koneelle. Eli äänikortti.

- Balanced cable

Normaali mikrofonikaapeli jossa kuuma, kylmä ja maa (eli 3 johdinta...)

- Pre-amp

Esi-vahvistin. Eli etuaste. Miksereissä näitä on usein monta. Erilliset putkella varustetut laadukkaampia.

8Niin, ja mitenkäs sen ohjelmiston kanssa ? Audacitykö edelleen suosiossa vai olisiko joku parempi?

P.S. Kaikenlaiset vinkit tervetulleita.

Toi USB-mikki on ehkä tossa hintaluokassa paras. sc450 on kyllä parempi ja mahtuu vielä budjettiin, jotain sitä suosittelen.
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc450_usb.htm

100€ on niin pieni raha, että sillä ei kannata alkaa erikseen ostelemaan etusta, äänikorttia ja mikkiä.

Järkevät ovat hintaluokassa (eli halvempia on, muttei kovin hyviä):
Äänikortti ~50-100€
Putkietunen ~50-100€
Mikki ~50-100€
- 100€ kombinaatiot mahottomia, mutta n200€ saa aika hyvän paketin.
Let's do some living after we die...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)