J.Hollström 05.02.2008 11:56:07 | |
---|
Juu koska eihän fenkkua parempaa voi olla, eihän? Tähän voisi varmaan vuodattaa paljonkin juttua, mutta perusideologia tossa mun kommentissa oli se, että aina on tullut soittimia joiden on pitänyt pyyhkiä näillä ikivanhoilla museovehkeillä lattiaa. Nyt on sitten joku ihmebasso Koreasta tulossa, joita saa parilla sataa ja mullistaa bassomaailman. Voihan se näinkin olla, mutta peruspessimistinä en jaksa vielä uskoa tähän. Fenderin precision on maailman ensimmäinen sähköbasso. Aika hyvin kuitenkin vieläkin puolustaa paikkaansa, 57 vuoden jälkeenkin. Monta on ollut haastajaa ja kopioijaa matkan varrella. |
Teijo K. 05.02.2008 13:12:34 | |
---|
Mä näkisin ton Jukin kommentin niinpäin, että jos sen uuden koreanbasson säätämisen ja huoltamisen jättää Suomen oloissa tekemättä niin se ei tule kauaa olemaan helpposoittoinen. Tämmöstä kosteudenvaihtelua muutama vuosi ja vot, sano. Samaa huoltoa täällä kaipaa kaikki bassot. Okei jos on oikein diisselissä säädöt niin eihän ne muutaman millin vaihtelut tunnu sitten missään. Muuten tää koskee niin fendereitä kun wolfejakin. "Veltto rysäkeppi" |
L-studio 05.02.2008 14:38:52 | |
---|
(Samaa huoltoa täällä kaipaa kaikki bassot.) Näin se vaan on, itse säätelen omaa omia kitaroita ja bassoja pari kolme kertaa vuodessa. Ei mun 7ender-presari vm -63 ole yhtää erillainen Aria Prö II vm -80. Kaikki puu elää lakattuna tai ilman. 3 aikuista tytärtä ja vielä hengissä! |
Basismi 05.02.2008 15:00:03 (muokattu 05.02.2008 15:00:20) | |
---|
Nyt on sitten joku ihmebasso Koreasta tulossa, joita saa parilla sataa ja mullistaa bassomaailman. Voihan se näinkin olla, mutta peruspessimistinä en jaksa vielä uskoa tähän. Ei kai kukaan mistään ihmevehkeestä ole haaveillu? Tuo on vaan hyvännäköinen hifiritsa pilkkahinnalla. Voisin ostaa myös hyvän jatsipasson parilla sataa... eiku en sittenkään, mulla on semmonen jo. Tuo Jayhin fenderikommentti oli kyllä melko aiheeton. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Sensonic 05.02.2008 19:25:14 | |
---|
Nyt on sitten joku ihmebasso Koreasta tulossa, joita saa parilla sataa ja mullistaa bassomaailman. Voihan se näinkin olla, mutta peruspessimistinä en jaksa vielä uskoa tähän. En minäkään usko, että kysymyksessä olisi mitään ihmesoittimia, sillä sellaisia en ole vielä nähnyt, vaikka hinta olisi 5000 euroa. Nuo Wolfin soittimet ovat kuitenkin helvetin hyviä soittimia hintaisikseen. Niin kuin olen aikaisemmin todennut tuolla kitarakamat -osastolla, niin olen itse soittanut kitaraa yli 20 vuotta ja omistan noita allekirjoituksessa mainittuja "nimikitaroitakin". Vaikka pidänkin niistä ihan helvetisti, niin ne eivät kuitenkaan saa/laita mua soittamaan yhtään sen paremmin kuin soittaisin noilla Wolfeilla. Itse kylläkin vaihtaisin noihin Wolfeihin kunnon mikit. Sen jälkeen ne skulaavat mun mielestä ihan yhtä hyvin kuin nuo "nimimerkitkin". Tai sitten mä olen vain "sopeutuvainen" eri kitaroiden soittamisen välillä, mutta yksikään noista mun omistamista Wolfeista ei vielä ole ollut mitään "kuraa". Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
Incarnation 05.02.2008 21:14:54 | |
---|
Milläs aikataululla kerkeät kraaps näitä bassoja laittaa Matkahuoltoon? "Wash away a man, take him with the floods" |
Pyhä Vasili 05.02.2008 22:22:02 | |
---|
Entäpä koituisiko ylenpalttisia lisäponnistuksia, jos valitsisi Matkahuollon sijaan Postin? Henkilökohtaisesti säästyisin tuolloin useamman kilometrin ylimääräiseltä tarpomiselta ja harppomiselta. |
joukov 05.02.2008 22:51:03 | |
---|
Entäpä koituisiko ylenpalttisia lisäponnistuksia, jos valitsisi Matkahuollon sijaan Postin? Henkilökohtaisesti säästyisin tuolloin useamman kilometrin ylimääräiseltä tarpomiselta ja harppomiselta. Pyörä on jo keksitty! Alkaisitko sinä arpomaan 32 basson lähetystä? Saisinko omani ensin käymään Porissa, sitten Tampereen kautta Helsinkiin ja sitten paketoituna kukkaispaperiin ja vain siniset postimerkit ovat sallittuja. Haluaisin myös kierrätettävää narua umpisolmulla ja rusetilla. :) Lähetä kraapsille pikaviestiä ja sano, että olet valmis maksamaan reilusti poikkeavasta palvelusta. Hartwall Areena, 28.5.2008: KISS |
Pyhä Vasili 05.02.2008 22:59:08 | |
---|
En Postin perään lopulta niin kovasti haikaile. Tallustelu sujuu kyllä. Ja lauleskelukin siinä samalla, mikäli tarpeen. |
Sensonic 06.02.2008 06:46:36 | |
---|
Pyörä on jo keksitty! Alkaisitko sinä arpomaan 32 basson lähetystä? Saisinko omani ensin käymään Porissa, sitten Tampereen kautta Helsinkiin ja sitten paketoituna kukkaispaperiin ja vain siniset postimerkit ovat sallittuja. Haluaisin myös kierrätettävää narua umpisolmulla ja rusetilla. :) ;-) eli aika hauska postaus. Mutta oikeasti, tuo on ihan totta. Eli kannattaisi muistaa, että muita tilaajia on 30-31 kappaletta ja tuollaisen soitinmäärän kuskaaminen johonkin rahtipaikkaan (oli se sitten Posti, Matkahuolto, UPS, DHL, TNT jne.) on helvetin työlästä. Kyllä minultakin pyydettiin, että jos voisin viedä muutamia kitaroita Matkahuoltoon tuosta "sekoittuneesta" erästä (3 collia kitaroita, 5 collia bassoja), mutta vastasin siihen, että en halua heittää kahta kiesiä Matkahuoltoon, vaan vien kitarat vasta, kun olen saanut oikeat tavarat Finskiltä, lajitellut ne ja laittanut pakettikortit kiinni. Ei ole mitään järkeä viedä Matkahuoltoon aluksi 2 kitaraa ja sen jälkeen 16 kitaraa, vaikka noiden kitaroiden saaminen kuinka "polttelisi" tilaajan mielessä. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Landola F6/Cut |
efunkelist 06.02.2008 10:12:35 | |
---|
Koitetaan malttaa. Mun kitarakuumetta henkilökohtaisesti hillitsee varsin tehokkaasti vatsatauti... Noutelen omia soittimiani sitten kun olen terve. Jodan kielioppikurssin suorittanut olen. Hyvä virhe! :D |
Jayh 06.02.2008 13:55:50 | |
---|
Ei tee enää mieli hakata raskassoittoista Fenderin jazz-bassoani. --> Basso ei ole lyömäsoitin. Soittamisen lisäksi bassoja kannattaa opetella säätämään myös itse. --> Juu koska eihän fenkkua parempaa voi olla, eihän? --> ..että aina on tullut soittimia joiden on pitänyt pyyhkiä näillä ikivanhoilla museovehkeillä lattiaa. Nyt on sitten joku ihmebasso Koreasta tulossa, joita saa parilla sataa ja mullistaa bassomaailman. --> Tuo Jayhin fenderikommentti oli kyllä melko aiheeton. Itseäni lähinnä kiinnostaa miten nämä tilatut Wolfit toimii/kuulostaa, tuossa ohessa en voinut vaan olla kommentoimatta, kun joku hieman vihjaa että pyhä lehmä ei ole paras basso itselle niin heti a) soitetaan väärin b) ei osata säätää omia soittimia. Kai täällä jokaisella saa olla oma mielipide siitä itselleen sopivasta (tai sopimattomasta) soittimesta ilman että nostetaan heti ristille, vaikka se mielipide ei ylipapiston linjaa noudatakaan? Et tuota ketjua kun katsoo niin en nyt sitten tiedä ketä täällä on asiattomuuksissa, toiselle sopii tumma, toiselle vaalee.. pääasia että on siihen omaansa tyytyväinen. Mut laittakaa haukut privalla niin ei tartte paisuttaa tätä ketjua enempää turhalla lätinällä. |
J.Hollström 06.02.2008 14:01:54 | |
---|
Kai täällä jokaisella saa olla oma mielipide siitä itselleen sopivasta (tai sopimattomasta) soittimesta ilman että nostetaan heti ristille, vaikka se mielipide ei ylipapiston linjaa noudatakaan? Ilman muuta. Ja Fendereitäkin saa kehua ihan vapaasti, mun puolesta. Ei tää niin vakavaa ole. Pelkkiä soittimia vaan. |
Milläs aikataululla noi guitarra bajot liikahtelevat Finskiltä? Kevyehkösti odotellen vaan tiedustelen. ...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267 |
efunkelist 06.02.2008 15:31:26 | |
---|
Milläs aikataululla noi guitarra bajot liikahtelevat Finskiltä? Kevyehkösti odotellen vaan tiedustelen. älä yritä. kyllä mä ainakin hypin seinille täällä :D mullehetikaikkinyt eli milloin koska koska koska milloin koska?! ;) Jodan kielioppikurssin suorittanut olen. Hyvä virhe! :D |
Nitrodelay 06.02.2008 15:44:35 | |
---|
Zen-asenne, kato. ...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267 |
Incarnation 06.02.2008 17:59:56 | |
---|
Kraapsille kiitos sähköpostiin tulleesta tilannekatsauksesta. Ei tässä kenelläkään varmasti mikään tappava kiire ole, joten paranna nyt perheesi rauhassa ja katsotaan niitä bassoja sitten. "Wash away a man, take him with the floods" |
Nitrodelay 06.02.2008 20:03:05 (muokattu 06.02.2008 20:27:23) | |
---|
Juu näin on. Ei noi skittapuolen jäbät nyt varauksettoman innoissaan noista peleistään ole. Sellasta pikku sössintää niistä tuntuu löytyvän. Kannattaa ottaa sellanen aika realistinen linja omiin odotuksiin. ...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267 |
Sensonic 07.02.2008 07:21:34 (muokattu 07.02.2008 07:39:12) | |
---|
Juu näin on. Ei noi skittapuolen jäbät nyt varauksettoman innoissaan noista peleistään ole. Sellasta pikku sössintää niistä tuntuu löytyvän. Kannattaa ottaa sellanen aika realistinen linja omiin odotuksiin. Totta. Jos olet maksanut soittimesta +200 euroa, niin ei kannata odottaa, että se on 5000 euron soittimen laatuinen. Kun soittimet tulevat suoraan Wolfilta (KHL Corporationilta), niin laadunvalvonta ei tietenkään ole niin tarkkaa kuin että soitin kierrätettäisiin esim. jenkeissä laadunvalvonnassa (kuten ainakin joillekin Etelä-Koreassa tehdyille Schectereille tehdään), mutta silti noissa Wolfin kitaroissa on mielestäni hyvä hinta-/laatusuhde. On muuten aika mielenkiintoista lukea tilaajien kirjoituksia noista soittimista, kun he ovat saaneet ne käyttöönsä, koska ihmiset ovat melko erilaisia persoonia. Joku voi suhtautua noihin soittimiin positiivisella asenteella, kun joku taas on perusnegatiivinen ja etsii soittimesta kaikki mahdolliset pikkuviat. Riippuu ilmeisesti, millaiset odotukset kullakin on ollut tilattavista soittimista. Esimerkiksi nuo Floyd Rose -tallalla varustetut kitarat jakavat jengiä "kahteen leiriin". Ja jos on ekaa kertaa saanut käsiinsä Floyd Rose -tallalla varustetun kitaran, niin helposti homma voi kääntyä pessimistiseksi, jos ei saa kitaraa säätöihin. Kiinteällä tallalla varustetun kitaran laittaminen säätöihin on todella vaivatonta verrattuna Floyd Roseen, jonka eteen saa nähdä vähän työtä, että kitara oli säädöissä. Esim. intonaation säätäminen on huomattavasti vaikeampaa. Sitten jos lisenssitalla ei vielä pysy vireessä, niin se on omiaan lisäämään pessimismiä. Tässä tapauksessa kannattaa vaihtaa talla johonkin parempaan. Esim. japanilainen Takeuchi on tehnyt lisensoituja talloja Ibanezille ja jos sekään ei käy, niin jenkeistä saa ihan kohtuuhintaan alkuperäisiä Floyd Rose -tallojakin. Itseäni nuo pienet laatuvirheet (esim. jossain kohdassa vähän liikaa liimaa) eivät pahemmin haittaa, jos ne eivät häiritse kitaran soitettavuutta. Mikeiltä on turha odottaa mitään ihmettä, vaan ne kannattaa vaihtaa ihan nimitavaraan. Pienen fiksauksen ja mikkien vaihdon jälkeen noilla Wolfin soittimilla kyllä soittelee ihan ilokseen ja en itse ole ainakaan huomannut, että pystyisin soittamaan noilla "nimisoittimillani" paremmin, vaikka olen soittanut kitaraa +20 vuotta. Edit: typoja... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Landola F6/Cut |
Nitrodelay 07.02.2008 08:59:55 | |
---|
Joo, aivan totta. Jalat maassa vaan ja realiteetit huomioon. Ehkä noissa homejuustobassoissa odotettavin pettymys saattaa olla puukuvion lähes olematon esiintyminen. Ainakin tuolla kitarapuolella näin tuntuisi olevan. Toisaalta, se voi olla hyväkin juttu, jos pitää pintaa liian räikeänä. Ja sit toinen on noi koristeupotukset, jotka voivat olla "rouheaa" työtä. Mutta todella mielenkiintoista nähdä, mitä sieltä tulee :) ...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267 |