Aihe: Varkaat kävi kylässä, paletti uusiksi, ehdotuksia otetaan!
1
welho
05.02.2008 16:22:00

Dodiin.. Näitähän täällä kysellään jatkuvasti, mutta jos joku viitsii kirjoitella/vertailla, heittää linkkejä niin olisin kovin kiitollinen..

Elikkäs mulla oli seuraavanlainen yhdistelmä: PC Läppäri, digi002rack, ja behkun adat.. Sai kätevästi 16 raitaa kerralla purkkiin, läppäri oli pyhitetty vain tähän käyttöön ja paketti pelas loistavasti.

Nyt kävi varkaita ja jäi luu käteen.. Elikkäs uusiksi pitäis rakentaa koko paletti!

Ja sitten vaan ehdottelemaan:)
Hintaa koko läjelle saa kertyä n.3500- 4000€ ja uudet sekä käytetyt vaihtoehdot kelpaa!

Mitä ihmettä sitä kannattaa tänä päivänä ostaa? Perehdyin aiheeseen viimeksi 4-5vuotta sitten kun tuota pakettia kasasin ja se pelas niin hienosti että en ole sitten pahemmin seuraillut mitä tapahtuu..

Vaatimuksena on siis 16 raitaa kerralla sisään (yleensä rumpujen äänitys tai live äänitys) ja varmatoimiset/helposti liikuteltavat vehkeet.

Kiitos!
www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum
Antti1
05.02.2008 18:00:38
Jos pysytellään tietokoneiden ihmeellisessä maailmassa, niin onko protari sulla edelleen vaatimuksena?
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Aki
05.02.2008 19:08:38

Jos pysytellään tietokoneiden ihmeellisessä maailmassa, niin onko protari sulla edelleen vaatimuksena?

Toivottavasti ei.

Ehdotus 1, halpa:
PC, Alesis 26|IO, ADA, Reaper ja parilla tonnilla irtiksiä.

Ehdotus 2, kallis:
MacBook Pro, 003, Presonus DigiMax FS.

Ehdotus 3, keskitie:
MacBook, Motu 8Pre, Focusrite Octopre LE, Logic, ja tonnilla mikkejä.

Tai jonkinlainen yhdistelmä noista. Kovastihan nämä on kiinni siitä minkä näkee fiksuimmaksi lähestymistavaksi. Softasta on myös kovasti laitteisto kiinni. Mulla on MacBook, Presonus Firestudio, ja 2 ADA:aa. Tää on kiva, tästä mää tykkään.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
FastEddie
05.02.2008 21:55:42

Elikkäs mulla oli seuraavanlainen yhdistelmä: PC Läppäri, digi002rack, ja behkun adat.. Sai kätevästi 16 raitaa kerralla purkkiin, läppäri oli pyhitetty vain tähän käyttöön ja paketti pelas loistavasti.

Mulla on käynyt kerran kanssa vieraita. Hankin saman setupin kuin aikaisemmin, mutta paremmalla tietsikalla ja suuremmalla määrällä muistia.

Lopulla rahalla ostin bissee.
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
Mikael
05.02.2008 22:17:23

Käytettyjä 002:sia näyttäis liikkuvan tasaiseen tahtiin, joten miksei toista samanlaista jota jo osaa käyttää. Tehokkaampi kone sit säästyvillä rahoilla...
Inhimillisyys on hyve.
djtremolo
05.02.2008 22:54:55

läppäri+rme cardbus+digiface+2*ada8000

noilla pitäs pärjätä aika mukavasti. Softaosastolta sellainen, mikä miellyttää. Kokemuksesta suosittelen tuota RME:tä.
If I seem super human, I have been misunderstood.
Kapane
05.02.2008 23:24:57 (muokattu 05.02.2008 23:25:35)

Itsellä ei ole kokemusta hirveän laajalta kentältä, mutta jotain on tullut tehtyä. Pääasiassa on tullut käytettyä juurikin 002 Protoolsin kanssa ja RME:n rautaa Logicin kanssa. Koulussa käytän tullut käytettyä ensimmäistä ja tutun studiolla toista.

Softasta.
Pro Tools LE on paljon helpommin omaksuttava näistä kahdesta. Logic on minulle yhä ja aina Illogic. Protools LE loppuu kuitenkin nopeasti kesken. Logic on taas paljon lähempänä täysimittaista Pro Toolsia muissa ominaisuuksissaan, kuin hinnassaan. Logic on mielestäni kuitenkin niin hyvä, että toivon sen syövän alaa Pro Toolsilta, koska Logicilla filejä ei niin vain tuodakkaan muihin studioihin, koska kaikkialla on vielä Pro Tools.

Logic on kuitenkin kaikista kustannus tehokkain paketti markkinoilla tällä hetkellä. Lisäksi Logic on mielestäni vain paras ja monipuolisin.

Hardista.
002 ongelma on etuasteet. Etuasteiden pitäisi olla muka hyvät (oliko Focusriten suunnittelemat?), mutta kohisevat kuin täpötäysi jäähalli. 003sta en ole kokeillut, mutta sanotaan, että sen signal to noise ratio on parempi.

RME:n tuotteisiin olen ollut suhteellisen tyytyväinen. Firewire pohjaisista torsoista ei ole ollut mitään moitittavaa, joten ovat ajaneet asiansa hyvin.

Itsellä on Mac ja Logic tällä hetkellä. Muuhun ei ole ollut vielä tarvetta.
Skenehuora jo 6 vuotta.
M.i.k.key
05.02.2008 23:48:17 (muokattu 05.02.2008 23:54:32)
Mä lähtisin kans Macbook/Macbookpro pohjalta liikenteeseen. Softaksi Logic ja raudoissa onkin sitten enemmän valinnan varaa.
Itselläni on RME Fireface 800 ja 1kpl niitä Behringerin 8 kanavan etuaste-ADAT muunninvehkeitä ja kyllä tuolla setillä saa heti 12 mikkikanavaa kerralla talteen. Kaksi tuommoista behkua niin saakin jo 20 kanavaa kerralla. Jos laadukkaampia etuasteita hakee niin vaihtoehtoja on taas monia.Itsekin voisi semmoisia tsekkailla.

Noitten uusien läppärien pyöritystehosta ei ole tarkkaa kokemusta sillä itselläni on vanhempi powerbook ja uudempi iMac. Vanhalla powerbookillakin sai helposti 10-20 raitaa kerrallaan äänitettyä, miksaus olikin sitten toinen juttu. Lisäksi toi RME:n oma mixerisofta on tosi hyvä, eli voit kerralla rakentaa monta eri kuuntelua eri ulostuloihin. Yhdellä mökkireissulla kun tehtiin erään levyn pohjat tuli testattua tuon vehkeen resurssit aika hyvin. Meillä oli jotain muita etuasteita lisäksi lainassa ja äänitettiin n. 16 kanavaa kerrallaan 4-5 eri kuuntelulla ja hyvin jaksoi tuo vanha powerbookki.

e: Macbook ja vähän lisää muistia n.1200e tai Macbook Pro 1900e ylöspäin muistista ja tehosta riippuen
Logic 479e
RME fireface 1200e
BEHRINGER ADA8000 PRO-8 DIGITAL 235e

ja tuohon sit vähän ulkoista kovalevyä ja sen semmoista...
möllisty
Kapane
06.02.2008 09:53:56

e: Macbook ja vähän lisää muistia n.1200e tai Macbook Pro 1900e ylöspäin muistista ja tehosta riippuen
Logic 479e
RME fireface 1200e
BEHRINGER ADA8000 PRO-8 DIGITAL 235e

ja tuohon sit vähän ulkoista kovalevyä ja sen semmoista...

Itse päivitin Mac Bookkiin ja Sean Kingstonin palikoilla 4 gigaseksi, niin 1400 ja hilut oli.
Skenehuora jo 6 vuotta.
welho
06.02.2008 11:42:24

Mulla on käynyt kerran kanssa vieraita. Hankin saman setupin kuin aikaisemmin, mutta paremmalla tietsikalla ja suuremmalla määrällä muistia.

Lopulla rahalla ostin bissee.

No tämä=)

Hyviä ehdotuksia on tullut.. Oon täs googletellut noita vaihtareita ja eiköhän tämä tästä taas..
Vaatii vaan muutaman päivän että pääsee taas aiheeseen käsiksi.

Softana mulla on ollut aikaisemmin cubase ja nyttemmin protari.. Ei sillä niin suurta väliä ole mun käytössä loppuviimein.. Lähinnä tää on harrastuspohjalta ja miksaukset mitä duunaan on ihan demo hommaa. Jos äänitän jotain järkevää niin se miksataan jossain muualla..

Mutta juu. Laittakaa vaan kokemuksia lisää!
www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum
MJP
06.02.2008 20:21:20
Moro Ville,

itellä oli kanssa vastaavan setupin hankinta syksyllä (tosin multa ei vorot vieny mitään). MacBookPro (laitoin 4Gt muistia) ja Logic Pro 8 valikoitui koneeksi ja softaksi. Interface -asiaa pähkäilin aikani, kunnes päädyin Presonuksen Firepodiin. 2kpl kustansi 650€ (broidi osti toisen ja lainaan sitä kun tarviin >8 sisään) 16 etusta, piuhat kiinni ja pam pam.

Toimii.
Huumorimielellä lisää paskaa housuun!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)