Decadence? 05.02.2008 18:05:00 | |
---|
Niin siis kun on nuo Akg k240 monitor kuulokkeet ja äänikortin (M-Audio FW410) kautta ei kuulu mitään niin onko ongelma just toi impedanssihomma mikä näissä kuulokkeissa on 600Ohm? Ne on ollu treeniksellä käytössä ja mikserin kautta on kyllä kuulunut. Pitääkö ostaa jokin kuulokevahvistin ku haluisin ne toimiin myös miksaushommissa? ja millainen? Oisko esim tämä Behringer MA400 toimiva eli saisiko 600ohmin kuulokkeistakin tarpeeksi dB:ä? (ainakin hintansa puolesta ois vaikka oon behkua yrittänyt aina välttääkin) MONITOR INPUT Tyyppi 6,3 mm TRS tai 6,3 mm TS-liitin Vahvistus 10 dB Taajuusalue 10 Hz - 80 kHz PHONES KUULOKEANTO Tyyppi 6,3 mm ja 3,5 mm TRS-liittimet Impedanssi väh. 30 Suurin antotaso n. +10 dBu (60 mW) @ 100 kuo JÄRJESTELMÄERITTELYT THD 0,005% tyyp. (100 kuormitus) Signaali-kohinasuhde -90 dBu @ 0 dBu, A-painotettu Suositelkaa jotain niin sais kuulokkeidenkin avulla tehtyä hommia.. nyt on vaan ihan ok monitorit ja creativen p*skat kuulokkeet joita ei edes haluais käyttää.. |
Ziggy Bubba 05.02.2008 18:37:28 | |
---|
Veikkaisin että tuo antaa ainakin tarpeeksi virtaa, eli siinä mielessä pitäisi auttaa. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
FastEddie 05.02.2008 20:51:41 | |
---|
MONITOR INPUT Tyyppi 6,3 mm TRS tai 6,3 mm TS-liitin Vahvistus 10 dB Taajuusalue 10 Hz - 80 kHz Mitähän tää mahtaa meinata? No kuitenkin, audio i/o:n kuulokeulostulo on melko vaimea. AKG-kuulokkeiden impedanssi ei ole paras mahdolinen i/o:n impedanssiin. Kaiken lisäksi 240 on hyötysuhteeltaan melko huono kuuloke. Kuulokevahvistin auttaa, mutta 240:sistä on turha odottaa sairaan kovaa volumea, vaikka hyvät kuulokkeet ovatkin. I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. |
hape 05.02.2008 21:00:25 | |
---|
Kuulokevahvistin auttaa, mutta 240:sistä on turha odottaa sairaan kovaa volumea, vaikka hyvät kuulokkeet ovatkin. Kyllä ainaki mun Fireface antaa niille ihan tarpeeks hönkää, samoin Behkun HA4700. Tai emmä tiiä kuinka lujaa sä luukutat luureilla mutta mulle on piisannu varsin hyvin. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Kyllä ainaki mun Fireface antaa niille ihan tarpeeks hönkää, samoin Behkun HA4700. Tai emmä tiiä kuinka lujaa sä luukutat luureilla mutta mulle on piisannu varsin hyvin. Mulle volume on riittänyt paremmin kuin hyvin, mutta muutamalle laulajalle ja varsinkin rumpalille hönkää ei ole riittättänyt tarpeeksi. I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. |
Antti1 05.02.2008 21:48:53 | |
---|
Mulle volume on riittänyt paremmin kuin hyvin, mutta muutamalle laulajalle ja varsinkin rumpalille hönkää ei ole riittättänyt tarpeeksi. Oisko ehkä syytä ennemminkin tarkastaa käyttökohdetta ja käytettäviä välineitä tossa kohtaa? Puoliavoimet kuulokkeet rumpalilla... No, kai ne voi hyvällä tuurilla saada jotenkin toimimaan. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
FastEddie 05.02.2008 22:25:29 | |
---|
Oisko ehkä syytä ennemminkin tarkastaa käyttökohdetta ja käytettäviä välineitä tossa kohtaa? Puoliavoimet kuulokkeet rumpalilla... No, kai ne voi hyvällä tuurilla saada jotenkin toimimaan. Eksytäänkö alkuperäiskysymksestä? Joskus vaan on tultava toimeen sillä kattauksella, jonka jo omistaa. Joko siksi, ettei ole rahaa hankkia muita tai jonkun muun syyn vuoksi. Silloin yritettävä esim. puoliavoimilla tai on oltava yritämättä. NIM; Ei ole mulla modattuja Neumannejakaan I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. |
mhelin 05.02.2008 22:33:43 (muokattu 07.02.2008 00:24:43) | |
---|
Veikkaisin että tuo antaa ainakin tarpeeksi virtaa, eli siinä mielessä pitäisi auttaa. Ongelmana ei ole tässä tapauksessa virta vaan jännite (pienellä jännitteellä esim. MP3 soittimien pari volttia virta ei kasva riitävän isoksi kun kuulokkeiden impedanssi on suuri). Mulla on Behringerin Micro Amp HA400 mutta ei vastaavia 600 ohmin kuulokkeita joilla voisi testata. Tuo toimii 12V virtalähteellä joten voisi olettaa jännitteenkin riittävän, ainakin 80 ohmin DT770Prot toimii tuon kanssa paremmin kuin hyvin, reserviä volumepotikassa jää vielä paljon. |
Antti1 05.02.2008 22:38:47 (muokattu 05.02.2008 22:44:42) | |
---|
Eksytäänkö alkuperäiskysymksestä? Ei mun mielestä juurikaan, koska mä keskustelin/keskustelen samaisen kuulokkeen äänenpainevarojen riittävyydestä kuulokevahvarilla jossain tietyssä tilanteessa. Mun mielestäni ainakin liippaa todella läheltä kysyjän ongelmaa... Niin tai näin, kyllä noi luurit vaativat mun mielestä aika hyvän kuulokevahvistimen taakseen, jotta niistä saa kaiken potentiaalin ja metelin ulos. Mulla on Alto HPA-6 pääasiallisena luurivahvarina ja merkistään huolimatta siinä on mun mielestä kyllä aika hyvä äänenlaatu ja ominaisuudetkin ihan kohdillaan. Ostin halvalla takuuhuoltoon tulleen yksilön täydellä 3v takuulla, josta oli vaihdettu yksi opari ja korjattu kaikki kylmäjuotokset. Koko rotla melko paljon alle normihintojen, eipä tarvinnut paljoa miettiä. Ei oo edes mitään ongelmia ollut, kun ne viat on jo kertaalleen korjattu. ;) Mitenkä kysyjällä sitten tämä systeemi meinaa tulevaisuudessa jatkua? Josko panostaisit useampikanavaiseen ja vähän parempaan vahvariin samantein, vai meneekö ominaisuudet ja rahat vaan haaskuun? EDIT: Tossa kun mhelin noista DT770:stä mainitsi, niin niihin ei välttis kannata ihan kamalasti vertailla. Mulla ei oo ihan samoja malleja, mutta DT770 M löytyy ja ne ovat tosiaan todella paljon helpommat luurit kuulokevahvareille. Vähän herkemmät, eristää paremmin (ei tarvii yhtä paljon möykkää kuullakseen, jos on meluisa ympäristö) ja impedanssi aikalailla pienempi. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
FastEddie 05.02.2008 22:58:19 | |
---|
Mitenkä kysyjällä sitten tämä systeemi meinaa tulevaisuudessa jatkua? Josko panostaisit useampikanavaiseen ja vähän parempaan vahvariin samantein, vai meneekö ominaisuudet ja rahat vaan haaskuun? Ratkaisin oman ongelmani ko. tilanteeseen hankkimalla halvat AKG66-kuulokkeet. OVH n. 30e. Joo on suljetut, karmee saundi, kauhee mökä. Kaikki soittajat ja laulajat on ollut tosi tyytyväisiä ko. luureihin. Lainaus eräältä prorumpalilta session jälkeen:" En oo parempia kuulokkeita ikinä käytäny" Hoho! I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. |