Aihe: pedaalin hankinta
1 2 3
cruel_destiny
04.02.2008 16:09:43 (muokattu 04.02.2008 16:09:57)
Eli onko näin että pelkällä pedaalilla ei tee paljoakaan ja se tarvii sen
putken kaveriks?Laitetaanko se putki nimen omaa pedaaliin kiinni ja
niitäkö voi liittää toisiinsa "ketjuiksi"?

sun omakuvauksesi paljastaa omat ajatukseni.

ei, putket ovat tiettyjä osia, joita voi olla sekä pedaaleissa että vahvistimissa (on sekä putki- että transistorivahvistimia). Tutustutaan asioihin ennen kuin kysellään.
I eat rice and curry everyday surreal
J.Hollström
04.02.2008 16:12:04
Tutustutaan asioihin ennen kuin kysellään.

Tosta vaikka alkuun: http://fi.wikipedia.org/wiki/Elektroniputki
Painajaismainen
04.02.2008 16:12:34
Otanpa tähän samaan ketjuun, että onko kenelläkään Krankin Dsitortus Maximus-pedaalista minkäänlaista tietoa? Missähän päin Suomea sitä voisi liikkeessä kokeilla, kun ei ole ainakaan Kuopiossa sattunut silmään? Pitkään tässä yrittänyt löytää Krank Revolutionin kuuloista saundia ja tuo olisi vähän halvempi tuo pedaali, jos siitä saisi samankaltaista saundia (mielestäni aika oletettavaa..)

Tuossa siis hirmu:
http://www.thomann.de/fi/krank_distortus_maximus.htm

E: Oikeastaan voisin ottaa tähän myös Boss DS-2:n ja Digitech Grunge. Elikkä mielipiteitä vaan näistäkin pedaalista tuon Krankin lisäksi. DS-2:sta kokeilin jokunen viikko sitten ja aika kiva oli.

Musamaailma on Krankin maahantuoja,kysy sieltä.
SANTTU_-92
05.02.2008 11:07:42
No niin,nyt mä oon lukenu tästä wikipediasta
ja nyt esitän kysymykseni paranneltuina:
Putket siis vahvistavat tai muuttavat vahvistimesta tulevaa
ääntä?
Ja jos niitä laittaa useamman niin ääni tietenkin muuttuu matkan varrella?

Ja koittakaa ymmärtää näitä typeriä kysymyksiä,koska
ite olen vasta tutustumassa näihin vempaimiin vaikka soittanut
olenkin jo kauan.Ei tyhmää kysymystä olekaan :)
Klapp
05.02.2008 12:24:00 (muokattu 05.02.2008 14:16:21)
No niin,nyt mä oon lukenu tästä wikipediasta
ja nyt esitän kysymykseni paranneltuina:
Putket siis vahvistavat tai muuttavat vahvistimesta tulevaa
ääntä?
Ja jos niitä laittaa useamman niin ääni tietenkin muuttuu matkan varrella?

Ja koittakaa ymmärtää näitä typeriä kysymyksiä,koska
ite olen vasta tutustumassa näihin vempaimiin vaikka soittanut
olenkin jo kauan.Ei tyhmää kysymystä olekaan :)

Minusta on typerää ryhtyä ilkeäksi ihmiselle, joka kysyy. Kysyjä on oikeassa, ei ole tyhmää kysymystä. Wikipedian selvitys putkien toiminnasta tuskin auttaa alkuperäiseen kysymykseen, minkä pedaalin muutamalla särö- ja viive-efektillä kysyjä voisi hankkia. Tää on tää "käyttäkää hakua" -tauti. Toinen tulee vilpittömin mielin kysymään apua valtakunnalliselta keskustelupalstalta, jossa toiset pykääjät (=kysymyksiin vastaajat) paljastuvatkin oman erinomaisuutensa ja besserwisserisminsä muhjussa rypeviksi boutique-mörssäreiksi. Itse yritin eläytyä näille sivuille ensimmäistä kertaa eksyvän asemaan, tietomäärä hakukäytäntöineen on valtava ja edes aloittelijasivuille on hankala ensisilmäyksellä löytää. On aikaa ilkeillä viestin verran, mutta ei auttaa samassa määrin?

Moralisointia? Varmasti. Silti on ehkä tarpeen aina toisinaan miettiä motiiveja toiminnalleen, minä ainakin pyrin siihen.

Kysyjälle: unohda ne putket. Tehtäväsi ei ole yhdistellä mitään, tuskin edes pedaaleja tässä vaiheessa, vaan jos kotinurkassa on kitaravahvistin, niin halusi mukaan hankkia toivottavasti tyydyttävä pedaali. Keskustelussa yllä on mennyt vellit sekaisin ja vaikka putkiteknologian toimintaperiaate mielekästä tietoa voi ollakin, ei se tässä kysymyksessä auta mihinkään. Jos haluat vain vahvistimesta kuuluvan äänen muuttumaan säröjen ja viiveiden muodossa, voi efektimaailman aloittelijalle jo jossain mainitut Zoom-valmistajan edulliset multiefektit olla ihan hyvä vaihtoehto. Alle satasella saa, muistelen. Jos olet rahoissasi, löytyy markkinoilta toki monipuolisempia ja parempisoundisia vaihtoehtoja, kahdellasadalla rahalla saat jo aikamoisen muljuttimen laajalla valikoimalla. Pidättäydy yksinkertaisuudessa ja muista mitä haet, tämä mielessä musiikkiliikkeen myyjä voinee sinua auttaa.

Joka tapauksessa onnea ja menestystä soittoharrastuksellesi.

E: Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään ja toivottavasti kukaan ei sanankäänteistäni nokkiinsa ottanut, hetken huumassa sanoin turhan kovasti ja sanomisen vilinässä sanottavan ponsi ehkä hukkui. Piti puhua henkilökohtaisesta linjanvedosta: mihin helvettiin on hävinnyt se vanhan maailman tapa, jossa opin alussa olevat kysyvät oppineemmiltaan hyvässä hengessä, molemminpuolisen kunnioituksen vallitessa? Tämän ketjun aloittaja kysyi ystävällisesti ja ylimielistelemättä varsin yksinkertaisen kysymyksen, johon oppineempi koki tarpeelliseksi vastata, jotta ota ensin selvää asioista ja kysele vasta sitten. Kunnioittavaa, eh? Inhimillistä ja humaania on nähdäkseni aloittaa selvän ottaminen wiki-medioiden sijaan alan harrastajilta kysymällä. Jos tuntuu ylivoimaiselta vastata sadannen kerran samaan kysymykseen "Micro-Cube", voi kysyjää nähdäkseni kunnioittaa ainakin olemalla ehdon tahdoin loukkaamatta. Toisaalta myönnän välillä unohtavani, että rokkarin täytyy yhä 2000-luvulla olla sen verran flanööri ja ilkimys, että viskoo pilkkakirveitään varsinkin tietämättömien niskaan. Ellei visko, ei vuoden ainoan oman keikan jälkeen hädin tuskin omilla papereilla baariin päässeen groupien farkunvetoketju aukea?
"Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski
SANTTU_-92
05.02.2008 14:02:07
Kiitti,viimein neuvoja joista on hyötyä.
Tutustun nyt rauhassa sitten niihin pedaaleihin ja putkiin myöhemmin.Täytynee kävellä Jyväskylän musiikki liikkeisiin
kyselemään ja kattelemaan :)
rosberg
06.02.2008 09:37:51
Voivoi, kaljaa kitataan kuin aikuiset, mutta kirjoitetaan Runebergiä halventavasti.
Hellyeah!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)