Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ESP Viper Baritone BK
1
kipu69
03.02.2008 17:10:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutama vuosi sitten omistin ltd vb-400 baritonin. Tämä istui käteen kuin valettu, sillä oli kuin unelma soittaa ja se soundasi omiin tarpeisiin enemmän kuin hyvin. Ainut mikä tuossa oli vikana niin kaulapainoisuus. Kaikenlaista patenttia siihen yritettiin muttei ollut apua. Tällä hetkellä on soittopelinä Esp Eclipse ll, ei mitään valittamista siitä mutta on taas alkanu tuo baritoni kiinnostamaan niin mahdottomasti. Ainut asia mikä nyt vaan askarruttaa on se, että onko tuo Esp Viper Baritone myös samalla tavalla kaulapainoinen vai onko siinä käytetty painavampaa puuta?? Jos joku omistaa kyseisen kepukan, on testannut tai muuten tietävä niin sana on vapaa..
 
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
Painajaismainen
03.02.2008 17:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainut asia mikä nyt vaan askarruttaa on se, että onko tuo Esp Viper Baritone myös samalla tavalla kaulapainoinen vai onko siinä käytetty painavampaa puuta??
 
Googlauksen perusteella kummassakin kepissä on mahonkirunko ja mahonkikaula.
 
kipu69
03.02.2008 17:24:11 (muokattu 03.02.2008 17:30:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuullostaa huolestuttavan samalle, ellei ole painopistettä sijoitettu espissä jotenkin eri tavalla
 
EDIT:
tuossa kun tarkemmin katseli kuvia niin ESP:ssä hihnan etummainen tappi on kiinni yläsarven päässä, ltd:ssä se oli sarven takana. oliskohan tuolla vaikutusta asiaan??
 
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
trih
03.02.2008 17:31:05 (muokattu 03.02.2008 17:32:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ltd:n kaula on kylläkin vaahteraa. Espissä mahonkia.
 
Just.
kipu69
03.02.2008 17:46:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ltd:n kaula on kylläkin vaahteraa. Espissä mahonkia.
 
onkos noilla puilla yleisesti ottaen paino eroa? siis onko esim toinen tiiviimpää jne??
 
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
trih
03.02.2008 17:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaahtera on kyllä painavempaa kuin mahonki. En löytänyt ESPin sivuilta muuta kuin LTD:n baritonin. ESP-versio ilmeisesti lopetettu joten ei tarkempaa tietoa sen kaulamateriaaleista. ESP-perusviperissä kaula siis mahonkia ja Custom-Viperissa vaahteraa.
 
Just.
Laupias Tuoni
04.02.2008 09:21:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuossa kun tarkemmin katseli kuvia niin ESP:ssä hihnan etummainen tappi on kiinni yläsarven päässä, ltd:ssä se oli sarven takana. oliskohan tuolla vaikutusta asiaan??
 
On. Mulla on ollut ESP-LTD VB-300, jossa hihnatappi sarven päässä ja se ei ollut kaulapainoinen. VB-300 oli hyvin pitkälle sama kitara kuin tuo VB-400: erona se, että 400ssa on aktiivimikit, earvanan satula ja mattamusta viimeistely.
 
joukov
04.02.2008 13:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On. Mulla on ollut ESP-LTD VB-300, jossa hihnatappi sarven päässä ja se ei ollut kaulapainoinen. VB-300 oli hyvin pitkälle sama kitara kuin tuo VB-400: erona se, että 400ssa on aktiivimikit, earvanan satula ja mattamusta viimeistely.
 
En myöskään minä huomannut VB-300:ssa kaulapainoisuutta.
Suosittelisin mahdollisimman leveää hihnaa jos tuntuu, että kepit sukeltaa.
 
Hartwall Areena, 28.5.2008: KISS
HArVa
04.02.2008 14:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhemmissa Ltd vipereissa oli hieman ongelmia sarven kestävyyden kanssa, josko siksi ovat sen uusimpiin siirtäneet siitä poijes!?
 
"Elämä ilman murhaa on kuin elämä ilman ruokaa" (toimii sarjamurhaajan sekä lihansyöjän mottona)
kipu69
04.02.2008 16:01:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eipä osannu maahantuojakaan sanoa tuohon kaulapainoisuuteen mitään. Tiedättekö ketään Mnettiläistä jolla olis tuollainen baritoni Viper??
 
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
Los Pee
04.02.2008 16:31:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En myöskään minä huomannut VB-300:ssa kaulapainoisuutta.
Suosittelisin mahdollisimman leveää hihnaa jos tuntuu, että kepit sukeltaa.

 
Komppaan tätä...
 
Hmmm, itse olin myös jossain vaiheessa ostamassa tuota ESP:n vastaavaa, tais muistaakseni jäädä pitkien toimitusaikojen vuoksi ostamatta...
 
saastara
04.02.2008 19:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eipä osannu maahantuojakaan sanoa tuohon kaulapainoisuuteen mitään. Tiedättekö ketään Mnettiläistä jolla olis tuollainen baritoni Viper??
 
Jäsen Ze Kinkillä oli ainakin jossakin välissä äskettäin tuommoinen baritoni-Viper, häneltä voi siis kokemuksia varmastikin tiedustella. Kyseessä taisi olla kuitenkin tuo ESP LTD-malli eikä niinikään tuo kalliimpi ESP:n oma malli.
 
Ei se koko vaan se tekniikka, ei se tekniikka vaan se voima.
Ze Kink
04.02.2008 21:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäsen Ze Kinkillä oli ainakin jossakin välissä äskettäin tuommoinen baritoni-Viper, häneltä voi siis kokemuksia varmastikin tiedustella. Kyseessä taisi olla kuitenkin tuo ESP LTD-malli eikä niinikään tuo kalliimpi ESP:n oma malli.
 
Jep, niin oli, ja voin täysin kompata tätä kirjoitusta:
 
Mulla on ollut ESP-LTD VB-300, jossa hihnatappi sarven päässä ja se ei ollut kaulapainoinen. VB-300 oli hyvin pitkälle sama kitara kuin tuo VB-400: erona se, että 400ssa on aktiivimikit, earvanan satula ja mattamusta viimeistely.
 
Itselläni siis oli tuossa aluksi Dimarzion Evo ja orkkismikki, myöhemmin pelkkä JB tallassa. Pirun hyvä keppihän se oli, ja jonkun Viperin hankin vielä myöhemminkin, tosin en baritonia. Ainoa vikahan siinä oli se, että siinä ei ollut tarpeeksi kieliä.
 
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
kipu69
04.02.2008 21:18:07 (muokattu 04.02.2008 21:21:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäsen Ze Kinkillä oli ainakin jossakin välissä äskettäin tuommoinen baritoni-Viper, häneltä voi siis kokemuksia varmastikin tiedustella. Kyseessä taisi olla kuitenkin tuo ESP LTD-malli eikä niinikään tuo kalliimpi ESP:n oma malli.
 
eihän se ltd:n baritoni mikään huono ratkaisu olisi. ei vaan oikein periaatteessa viitsi vaihtaa ltd:n takasin ku on päässy "oikean" esp:n makuun. Jotkut väittää ettei niissä ole eroja, niin minäkin väitin ennen tuota Eclipseä, älkää kysykö miksi:)
 
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
Ze Kink
04.02.2008 21:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eihän se ltd:n baritoni mikään huono ratkaisu olisi. ei vaan oikein periaatteessa viitsi vaihtaa ltd:n takasin ku on päässy "oikean" esp:n makuun. Jotkut väittää ettei niissä ole eroja, niin minäkin väitin ennen tuota Eclipseä, älkää kysykö miksi:)
 
Joo, kyllä Esp:n viimeistely on ihan oma juttunsa. Saundi saattaa olla jotakuinkin sama, mutta tatsi on yleensä ihan eri luokkaa noissa "oikeissa" Espeissä.
 
Esp:n laaduntarkkailu on sen verran kovaa luokkaa, että veikkaisin ettei sieltä kovin pahasti kaulapainoista keppiä läpi päästettäisi, mutta mene ja tiedä.
 
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
HeavyMachinery
04.02.2008 21:54:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Esp:n laaduntarkkailu on sen verran kovaa luokkaa, että veikkaisin ettei sieltä kovin pahasti kaulapainoista keppiä läpi päästettäisi, mutta mene ja tiedä.

 
Enpä ole kuulut koskaa että kitaraa olisi hylätty laadun tarkkailussa kaulapainoisuuden takia....
 
Jotkut kitarat on vain kaula painoisia. Mulla oli tuollainen LTD -baritone viper ja se oli ihan törkeän kaula painoinen ja siten epä mukava soitettava....
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
kipu69
04.02.2008 22:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuollainen LTD -baritone viper ja se oli ihan törkeän kaula painoinen ja siten epä mukava soitettava....
 
muuta vikaa en omasta tuollaisesta löytänytkään..
 
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
loneman
16.01.2014 15:03:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin jo vuosia sitten Esp ltd vb 300:sen. Syy tähän oli se että ihastuin sen raakaan saundiin passiivimikkeineen jne. Ainoat muutokset mitkä olen tehnyt ovat tallamikin vaihto ja paksummat kielet mitä nykyään Ernie Ball tekee. Keppi on kaulapainoinen mutta mulla se ei meinaa mitään koska ne kokeilut mitä olen tehnyt baritoni kitaroiden kohdalla merkistä riippumatta eivät ole tuottaneet sitä saundia mikä tuosta lähtee, ja ei tuo kovin kalliskaan aikanaan ollut jotain 650€ uutena. Tuo kielisetin muutos oli kyllä paras teko mitä oon siihen tehnyt, nykyinen saundi repii nahkat selästä, juuri sitä mistä pidän.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «