Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hei,ostin akustista kitarakamaa!
1
Mäci
04.12.2007 10:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai tänne akustiselle puolellekin tälläisen voisi perustaa?
 
Ostin pahvilaatikko Martinin,eli DX1R:n.Pikaisen testailun jälkeen voin todeta,että
vaikka on halpa,niin erittäin hyvin on tehty ja viimeistelty.Stratabond-kaula on miellyttävä käteen ja jämäkkä.Soundista ei vielä osaa sanoa,mutta kunhan saan kielet sisäänajettua..Hyvältä ostokselta tuntuu kaikinpuolin.
 
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
juippel
29.12.2007 21:45:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut sähkökitaraa ja nyt tarttiis akustisen kotikäyttöön. Katselin joitain kitaroita netistä. Olisko tämä kitara hyvä tai onko kenelläkään kokemusta? :
 
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30005
 
Spiral
29.12.2007 22:21:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Bentonin blues akkarin 39 euroa
http://www.youtube.com/watch?v=lgBZy6VZrQ8
 
Pikkuakustisen, jonka väänsin nauhattomaksi, tais olla 29 euroa
http://www.youtube.com/watch?v=_bKLTB2Jllg
 
IJarro
31.12.2007 00:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut sähkökitaraa ja nyt tarttiis akustisen kotikäyttöön. Katselin joitain kitaroita netistä. Olisko tämä kitara hyvä tai onko kenelläkään kokemusta? :
 
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30005

 
Henk koht kokemusta ei, mut vastaavaa mikitettyä olin ostamassa, mut useat sanoivat aika raskassoittoiseks ni jäi sit ostamatta =) kokeile! =)
 
Let's do some living after we die...
heville
03.01.2008 18:38:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaa päräytin vasenkätisen Garrison AG200 -kitaran. Konseptina vähintäänkin epäilyttävä, tukirimoitus on jotakin muovihässäkkää. Väittivät kokopuukantiseksi, mutta tiedä tuosta. Kuitenkin erittäin mukava soittaa, pitää vireen bendaillessa, resonoi sylissä miellyttävästi, ääni kuulostaa omaan puukorvaani ihan kivalta, on nätin näköinen ja melko halpakin vielä. Kai sitä huonomminkin voi rahojaan käyttää.
 
Oli muuten aika epätoivoista hommaa etsiä Tampereelta vasenkätistä akkaria. Oli ainoa joka tuli vastaan lähes kaikki kaupat kierrettyäni. Ahoselle en tosin uskaltanut mennä.
 
Kaksoispiste iso dee. Äks dee. Kaksoispiste iso pee.
weelie
04.01.2008 11:19:41 (muokattu 04.01.2008 11:21:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo Garrisonit ei tunnu ihmisille menevän läpi. Kyllähän ne kokopuisia ovat, mutta ainakin Musamaailma ne dumppasi luopui niistä. Ihmisiä taitaa muovi pelottaa, vaikka kaikkihan on nykyisin muovia...
 
Mä ostin vihreän 1.4mm gator plekun eilen viidelläkymmenellä sentillä. Kun olivat aiemmat hukkuneet. Hyvä saundi akustisella soittaessa, parempaa ei ole ainakaan vielä löytynyt.
 
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
hq
04.01.2008 20:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Ibanez AW800-teräskielisen. Neljä musiikkiliikettä tuli kierrettyä ja valikoimaa testattua (enimmäkseen kokopuukantisia) 250-500 euron hintaluokassa Ibanezilta, Yamahalta, Alvarezilta ja Cortilta. Olen nyyppä akustisten suhteen, mutta tämä AW800 oli jostain syystä sellainen jonka kanssa jo ensimmäisen soinnun soitettuaan tuli sellainen tunne että tässä se nyt on. Ehkä se johtui siitä, että kitara on kokopuuta muualtakin kuin vain kannesta, tai ehkä sattui kohdalle muuten vain hyvä yksilö. Vielä kun hinnasta laukun kanssa päästiin hyvään sopuun, on selvää että olen tyytyväinen ostokseeni.
 
Ja kaiken tämän onnistuin tekemään avaamatta tänne yhtään uutta topiccia aiheesta, mistä mielestäni olen ansainnut vähintäänkin plussan ;)
 
ezatzel
20.01.2008 12:21:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha FG720S mustana tuli tällä viikolla hommattua. Kustansi 280e paikallisesta.
Tuolla sitä pitäs ruveta perehdyttämään itseään kitaroinnin saloihin. Kivalta kapistukselta vaikuttaa ainakin näin ensi alkuun.
 
tarzan
20.01.2008 16:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaa päräytin vasenkätisen Garrison AG200 -kitaran. Konseptina vähintäänkin epäilyttävä, tukirimoitus on jotakin muovihässäkkää. Väittivät kokopuukantiseksi, mutta tiedä tuosta. Kuitenkin erittäin mukava soittaa, pitää vireen bendaillessa, resonoi sylissä miellyttävästi, ääni kuulostaa omaan puukorvaani ihan kivalta, on nätin näköinen ja melko halpakin vielä. Kai sitä huonomminkin voi rahojaan käyttää.
 
Oli muuten aika epätoivoista hommaa etsiä Tampereelta vasenkätistä akkaria. Oli ainoa joka tuli vastaan lähes kaikki kaupat kierrettyäni. Ahoselle en tosin uskaltanut mennä.

 
Itse omistan samanlaisen kepukan, oon ollu nyt vuoden verran oikein tyytyväinen. Sopii himaan akkariksi aivan täydellisesti, vaikka sisuksissa onkin muovia. Garrison pieksi hintaluokkansa fenkut ja ibanezit mielestäni puhtaasti.
 
Ei perhana, sanoinko tuon oikeasti?
Hannu A
20.01.2008 23:01:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itelläni on tuollainen 80-90 luvun taitteen ibanezin LS300 BK,
 
Ko. Lonestar-series sarjan kitarat oli nimenomaan suunniteltu sähkökitaristeille, eli kaulaprofiili on sähkökitaramaisen helpposoittoinen. Ainoa mikä ei oikein akkariin istu on tuo hevikirves-mallinen lapa...
 
mutta tutustumisen arvoinen peli jos jostain löytää, tuskin kovin kalliitakaan ovat. Mulla on omissa kuvissa kuva tuostakin epelistä
 
Basisti Jumalan armosta
Lesko
26.01.2008 11:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tänään uuden akustisen, Ibanezin sellaisen...
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Lesko-&image_id=74889804
 
"Mitä tarkoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Mr_Odo
04.02.2008 09:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tässä taannoin Yamahan FG720Sän tätyy kyllä sanoa että varmasti hintaluokkansa parhainpia (hinta 339e) sain hiukan alennusta. :D En Yleensä ottaen pidä siitä että yamaha tekee mopoja ja akustisia kitaroita, mutta on kyllä kieltämättä erittäin hyvä lisäksi hyvä saundi, kaunis sunburst pinta, kokopuu kansi ja miellyttävä lakkaamaton kaula.... namm. ;)
 
kuva kitarasta:
http://www.senkop.com.tr/images/urun/yamaha_a_gitar_fg720s.jpg
 
"It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen
juntti83
04.02.2008 14:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menin ja ostin itselleni Guildin akustisen. Kitara on mallia gad 40c eli ns. kiina-ilmiö. Minulle ei niin ollut väliä missä rakennettu vaan lähinnä hinta/laatu koska on kyse kakkos kitarasta. Saundi on hieno(onhan kyse kuitenkin kokopuisesta kitarasta) ja ulkonäkö kaunis, kauniit upotukset niin lavassa kuin otelaudassa. Tallassa oli pienoinen ongelma, eli talla oli huonosti liimattu joten se irvisti takaosasta kun kielet vetivät sitä kaulaan päin. Lähes paikallinen korjaaja porasi tallan ja kannen läpi kaksi ruuvia ja laitto päälle helmiäistä, jälki on hyvä ja tallankin pitäisi pysyä paikoilaan. Yhteenvetona: Kaunis kitara, Hyvä saundi, Kiinalaiset ei osaa käyttää liimaa...Oma kuvassa löytyy kuva(natural väritys)
 
flattopguitar
04.02.2008 15:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tallassa oli pienoinen ongelma, eli talla oli huonosti liimattu joten se irvisti takaosasta kun kielet vetivät sitä kaulaan päin. Lähes paikallinen korjaaja porasi tallan ja kannen läpi kaksi ruuvia ja laitto päälle helmiäistä, jälki on hyvä ja tallankin pitäisi pysyä paikoilaan.
 
Mitä!?!!!! Miksei paikallinen korjaaja poistanut tallaa ja liimannut sitä uudestaan paikoilleen, tuollainen kuulostaa kyllä kitaran telomiselta ennemin kuin korjaamiselta. Vaikka joissakin vanhemmissa Gibsoneissakin on ruuveilla talla kiinni, niin ei sitä pidä lähteä tekemään jos alunperin talla on vain liimakiinnityksellä.
 
Puavali
04.02.2008 15:04:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä!?!!!! Miksei paikallinen korjaaja poistanut tallaa ja liimannut sitä uudestaan paikoilleen, tuollainen kuulostaa kyllä kitaran telomiselta ennemin kuin korjaamiselta. Vaikka joissakin vanhemmissa Gibsoneissakin on ruuveilla talla kiinni, niin ei sitä pidä lähteä tekemään jos alunperin talla on vain liimakiinnityksellä.
 
Eräässä laminaattikantisessa kitarassa kannen laminaatit irtosivat jo toisistaan, ei se muuten voinut kasassa pysyä kuin ruuveilla läpi kannen.
 
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
juntti83
04.02.2008 21:30:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Me keskusteltiin vaihtoehdoista kitaran korjaajan kanssa ja päädyttiin tähän vaihtoehtoon. Ongelmana on se että kun tallaa lähdetään poistamaan niin saattaa lakka vaurioitua tallan ympäriltä mutta kun panee kaksi pientä ruuvia tallan läpi niin ei tule mitään kosmeettista haittaa ja pysyy varmasti kiinni. Saundi eroihin en osaa ottaa kantaa, vaikka uskoisin että kun tallan poistaa, hioo ja liimaa paikalleen niin saundi paranis.
 
Osteri
31.01.2010 12:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weelie: Nuo Garrisonit ei tunnu ihmisille menevän läpi. Kyllähän ne kokopuisia ovat, mutta ainakin Musamaailma ne dumppasi luopui niistä. Ihmisiä taitaa muovi pelottaa, vaikka kaikkihan on nykyisin muovia.
 
Nostan vanhaa keskustelua. Garrison kitaroista ei googlaamalla suomi-sivuilta löydy oikeen muuta kuin tämä, joten päiviteäänpä hieman. Garrison kitaramerkin omistaa nykyisin Gibson ja käsitykseni mukaan Garrison nimi muuttui Gibsoniksi jostain 2008 lähtien ?
 
Kaiken lukemani mukaan tämän erittäin laadukkaan kitaran perusominaisuus on "komposiittikehikko", raami johon laatupuiset kannet ja sivut on kiiinnitetty. En osaa teknisesti asiaa oikein selittää, mutta tämän kerrotaan johtavan monia muita nimekkäitä merkkejä parempaan sointiin. Joka tapauksessa kyse on erittäin hyvästä ja tavoiteltavasta kitarasta. Itselläni on 12-kielinen Garrison ja olen sen sointiin hyvin tyytyväinen. Tieto siitä, että Gibson kaupan myötä aidosta Garrisonista tuli harvojen herkkua, nostaa kitaran arvoa entisestään.
 
Saattaapa olla että Musamaailma joutui luopumaan Garrison edustuksesta koska Gibson tuotteiden edustaja on Into Luthmann.
Jonkin verran lisää tietoa on saatavilla engl kielisiltä sivuilta googlaamalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «