Aihe: miten eteenpäin?
1 2
Cutsman
02.02.2008 15:18:00
elikkäs olen soittanut sähkistä sen 5 kk. osaan avoimet perussoinnut,joitakin barreja(en ole perehtynyt),osaan muutamia asteikoita,omaan ok "timen/grooven" ja näin biiseinä esimerkkejä: Death "Crystal Mountain(ilman sooloja koska en näe nii
tä tärkeikisi näin aloittelijalle),Lamb of God "Laid to rest",sitten näitä perusrokkibiisejä kuten "Zombie",Smells Like Teen spirit" ja Mokomat ja Stam1nat.ajattelin pikkuhiljaa opetella nuotteja.onko neuvoja miten edetä kitaransoitossa?käyn jossain blues/jazz kursilla kerran viikossa.ammattilaiset ja virtuuosit neuvokaa.:D
WisQi
02.02.2008 19:40:06 (muokattu 02.02.2008 19:41:44)
Laid to rest puhtaasti 5kk soitolla? Nice :o

Niin ja ihan aiheeseen. Noita treeniohjeita on monet threadit täynnä. Jos jotain kokonaisuutta pitäs heittää niin olen ainakin Petruccin treenikokoelmista kuullut hyvää.
Jucciz
03.02.2008 20:15:38
Osaat "avoimet perussoinnut, Stam1nat ja Mokomat", mutta esim. barre-soinnuista ei ole sen kummempaa käsitystä?

...

Äänitäpä hieman soittoasi, vaikka muutama vähän erityylinen biisi, ja laita linkkiä tulemaan. Sen perusteella on helpompi antaa ohjeita, mitkä osa-alueet kannattaisi ottaa treenattavaksi.
Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo
WinterMad
04.02.2008 07:56:51
elikkäs olen soittanut sähkistä sen 5 kk. osaan avoimet perussoinnut,joitakin barreja(en ole perehtynyt),osaan muutamia asteikoita,omaan ok "timen/grooven" ja näin biiseinä esimerkkejä: Death "Crystal Mountain(ilman sooloja koska en näe nii
tä tärkeikisi näin aloittelijalle),Lamb of God "Laid to rest",sitten näitä perusrokkibiisejä kuten "Zombie",Smells Like Teen spirit" ja Mokomat ja Stam1nat.ajattelin pikkuhiljaa opetella nuotteja.onko neuvoja miten edetä kitaransoitossa?käyn jossain blues/jazz kursilla kerran viikossa.ammattilaiset ja virtuuosit neuvokaa.:D

Meinaatko että 5kk soitolla osaat Mokomat ja Stam1nat ihan oikeasti downpikkaamalla? On nimittäin näin muutaman vuoden soittaneelle etenkin Mokoman biisit aika kovaa hommaa downpikkaamalla.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
RekoS
04.02.2008 11:37:09
Tietysti jos alkaisit veivaamaan jotain skaalaa, äänittäisit tietyn sointukulun nauhalle ja alkaisia improamaan sooloja sen päälle. Sitten kun hallitset sen, siirryt toiseen skaalaan?
Samperi666
04.02.2008 12:42:05

Noh en tunne ko lauluja, mutta veikkaan että hyödyksi olisi opetella ottamaan soinnut eri asemista pelkkien avoimien sointujen sijaan.
Mää sanon että älä anna aluksi kovin suurta painoarvoa skaaloille yms. hienouksille! Etsi sulle sopivia biisejä, kaiva netistä tabit ja ala opetteleen samalla itse biisiä kuunnellen. Mikäs sen mukavampaa, kehittävämpää ja motivoivampaa kun huomata että osaa soittaa alkuvaikeuksien jälkeen A Tout Le Monden intron virheettömästi..
Cutsman
04.02.2008 17:27:07
tiedän barret ja miten ne soitetaan,mutta ei ole aikaa harjoitella.liiaksi kaikkea opittavaa aloittelijalla aina..
lxi
04.02.2008 17:41:47
tiedän barret ja miten ne soitetaan,mutta ei ole aikaa harjoitella.liiaksi kaikkea opittavaa aloittelijalla aina..

mull'on aina nälkä
mull'on koko ajan jano
mull'on aina kiire
ja aikaa on vähän
mun on mentävä taas
vaikka just äsken tulin tähän
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
brn2sk8
04.02.2008 17:50:32

No jos on kiire tulla mielestään hyväks ni koska sitä sit onkaan aikaa tarpeeks että reenaa jotain omasta mielestään tarpeellista? Ask yourself..
Cry Baby and ask me WHY WHY
eewo
04.02.2008 19:28:55
*sytyttää kitaraa palamaan*

Oot uudelleen syntynyt Jimi?
Sori tää oli huono...

Aloittajalle: Kannattaa opetella sellanen perus-nuotiokitarakomppaus kuntoon. Sillä saa enemmän naisia kuin hevillä... Ja siitä on pirusti apua kaikkeen soittamiseen.
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
gorgonoidi
04.02.2008 19:43:35 (muokattu 04.02.2008 19:43:43)

Kuvauksesi kertoo jotain hieman muuta. ;)
IJarro
04.02.2008 22:44:41
Aloittajalle: Kannattaa opetella sellanen perus-nuotiokitarakomppaus kuntoon. Sillä saa enemmän naisia kuin hevillä... Ja siitä on pirusti apua kaikkeen soittamiseen.

Harvoin täällä kukaan puhuu näin totta. Edes jucciz =) =) ;)

plus +
Let's do some living after we die...
hullu_ukko
04.02.2008 22:51:13
Meinaatko että 5kk soitolla osaat Mokomat ja Stam1nat ihan oikeasti downpikkaamalla? On nimittäin näin muutaman vuoden soittaneelle etenkin Mokoman biisit aika kovaa hommaa downpikkaamalla.

Kyllä muuten. Esim. Pahaa verta ''oikeaoppisesti'' downstrokeilla vedettynä käy melkeinpä urheilusuorituksesta jo. Stam1na ei välttämättä ole yhtä fyysisesti rankkaa soitettavaa, mutta niissä biiseissä on välillä suht. pahoja koukkuja. Odottelen aloittajalta ääninäytettä kyllä :)
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
PoeR
05.02.2008 08:39:12 (muokattu 05.02.2008 08:39:42)

joojoo kyllä määkin kun alottelin sanoin osaavani vaikka mitä vaikka oikeasti niin ei ollut, se tietty itsekriittisyys puuttuu tai taju älytä milloin kuulostaa hyvältä ja milloin huonolta, ehkä tyyppi on uusi jumala :o. hmm. asiaan

Mää suosittelisin et opettelet niitä barre-sointuja kunnolla etne tulee sujuvasti, tietty niistä nuoteistakin on aina apua.

ääninäyte ois kiva
tsöötswall
IJarro
05.02.2008 10:44:16
Ja se äänitys ihan vaan itseäkin varten on aika hyödyllistä, vaikkei kellekään prolle antaiskaan arvioitavaks.

Ite tossa just pinkfloydia soittelin ja ku osasin, ni rupesin äänittelee. Ja voi perse. Aivan paskan kuulosta =) Sit vielä ne ympäripyöreät 50 toistoa lisää. Sit alko jo sujua.

Helposti äänitteistä huomaa oman sooloilun/kikkailun aika epävarman kuuloseks. Soitettuna kuulostaa ihan jees, mut jälkikäteen aika räpellykseltä. Time on vähän pielessä ja osa äänistä ei soi kunnolla. Lisää toistoja ja omien virheiden analysointia ja jees =). Pikkuhiljaa.
Let's do some living after we die...
Painajaismainen
05.02.2008 15:53:43
Kyllä muuten. Esim. Pahaa verta ''oikeaoppisesti'' downstrokeilla vedettynä käy melkeinpä urheilusuorituksesta jo. Stam1na ei välttämättä ole yhtä fyysisesti rankkaa soitettavaa, mutta niissä biiseissä on välillä suht. pahoja koukkuja.

Entäpä "Nämä kolme ovat yhtä" downstrokella? Siinä meinaa tehdä itsellänikin "vähän" tiukkaa, Pahaa verta ja Hiljaisuuden julistaja menee jotenkuten. Laid to Restissä vaikenta on se, että siinä on "järkevintä" käyttää alternate-pickingiä, joka sitten ei onnistu millään kun Metallican tahdissa olen opetellut soittamaan. ;) Stam1nat menee yllättävänkin helposti Downstrokeilla, koukuista huolimatta.

Odottelen aloittajalta ääninäytettä kyllä :)

Sama täällä. :)
Painajaismainen
05.02.2008 15:55:31
Oot luonnonlahjakkuus jos muka osaat staminaa ja laid to restiä soittaa ees hyvin! *sytyttää kitaraa palamaan*

No eihän se ole kuin opettelusta kiinni. :) Stam1nankaan biisit loppujen lopuksi niin uskomattoman vaikeita ole kun vaan jaksaa jankata. :)
Walking Death
05.02.2008 22:15:10 (muokattu 05.02.2008 22:20:53)
Mielestäni on hyvä että tajuat itse, että soolot ei alkuvaiheeseen juurikaan kuulu. Minulla on muutama soittokaveri jotka eivät koskaan ole soitelleet muutakuin alusta saakka jotain "sooloja" vaikka ne on olleet jotain kitara-leadeja. Ja tänäpäivänäkään ne eivät bändissä pysty soittamaan vaikka kitaraa on soitettu jo 3-5 vuotta. Niinsanotussa "TAIMISSA" pojat eivät pysy millään koska komppaustaidot puuttuvat lähes täysin. Tottakai opettelet jotain sellaisia melodioita ja jotain leadeja että jotenkin tulee tutuksi tuo sooloilu.. Mielestäni pelkät kitara soolot ja leadit ovat "pippelin venytystä" :D Ja yhden "hyvän" neuvon annan minkä olen itse ja kvereideni kanssa huomannut että pikkaus tyyli alternative, eikös se ollu se "ylös-alas-ylös-alas" nii kannattaa opetella varahisessa vaiheessa koska joitai biisejä on täysin mahdotonta soittaa downpickillä.. ja se jää kaaliin paremmin..:D
Cutsman
08.02.2008 16:05:15 (muokattu 08.02.2008 16:11:05)
kiitos vinkeistä,en omista mitään äänityslaitetta ikävä kyllä omista.en ole lahjakas millään muotoa,kiitos vastauksista.itse asiassa olen pettynyt tämän hetkiseen tasooni mutta reeniä reeniä lissää:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)