Aihe: Jumala on paha ja julma
1 2 3
MrQ
04.02.2008 12:20:18
En minä voi perustella sitä. Syy on se , että ihminen on itse keksinyt jumalan.
Siis se pitää paikansa , että se on lähtöisin inhimillisten auktoriteettien käskystä .

Eli koska ihminen on keksinyt jumalan, jumala on vastuussa ihmisen tekemistä ilkitöistä VAIKKA inhimillinen auktoriteetti antaa komennon.

Yritin etsiä Sherlock Holmesin ja Batmanin kanssa järkeä tästä lauseesta mutta päädyimme konsensukseen: sitä ei ole.
meeza
04.02.2008 13:40:06
Hän on tappaa teidät ja läheisenne.
Hän raiskaa tuttunne ja sairastuttaa kaikki muut

:-D Most bestest!
[12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta
jcps
04.02.2008 19:06:58

ohimennen tuossa tuli vielä semmoinenkin asia mieleen aloittajan nimimerkistä, älä nyt käsitä väärin, tämä ei ole vittuilua, mutta haetaanko siinä roskapäätä viitataanko thrash metalliin?
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
trashead
04.02.2008 19:12:53
Kyllä se on ihan roskapää.
jcps
04.02.2008 19:29:15

Kyllä se on ihan roskapää.

ok, tämä selvä
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
tavaton
04.02.2008 23:19:44
Kovasti porukka täällä yritätä mollata näitä sanoja, mutta mikä tahansa, joka herättää näin laajaa mielenkiintoa ja ajatustenvaihtoa, ei voi olla täysin surkea. Vanhana 70-luvun kasvattina sanoisin että tässä on punk-henkeä aidoimmillaan. Työntäkää ne pilkkusäännöt jo vihdoinkin sinne minne ne kuuluu!

On vaadittu että sanoissa pitäisi olla sitä ja tätä ja tuota ja sen sellaista, mitä näistä sitten ei löydy jne. Tehkää itte sellaisia, missä on.

Minusta hyvässä lyriikassa luodaan kuvia ja tunnelmia. Esimerkiksi. Voi niissä muutakin olla. Kuka ja mikä sen rajoittaa mitä niissä saa olla tai pitää olla.

Angels burning in hell on jos ei nyt omaperäinen niin ainakin vahva ilmaisu.

Ja edelleen... kuunnelkaa joskus sitä skeidaa mitä radiossa soitetaan päivät pitkät. Niitä sanoja, joiden tekemisestä joku kehtaa ottaa jopa rahaa vastaan. Ei sonta maailmasta lopu, sekaan vaan.
En mää tästäkään mitään oikeesti ymmärrä.
lxi
04.02.2008 23:54:00
Kovasti porukka täällä yritätä mollata näitä sanoja, mutta mikä tahansa, joka herättää näin laajaa mielenkiintoa ja ajatustenvaihtoa, ei voi olla täysin surkea.

Ei tällainen logiikka valitettavasti toimi. Kaikki asiat eivät puhuta siksi, että ne ovat hyviä.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
Kukkis 77
05.02.2008 05:23:34

Ihanat sanat
Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll!
laurentius
05.02.2008 12:54:32

Ryhtymättä arvailemaan lyyrikkomme tarkoitusperiä, eikö olisi kohtuullista olettaa ettei "Jumala on paha" yms väitteitä tarvitse tässä tulkita niin että tarkoitetaan aivan konkreettista, tiedostavaa, "elävää" jumalaa, vaan pikemminkin viitattaisin uskonnosta sikiäviin ilmiöihin, asenteisiin ja tekoihin? Itsekin käytän jumala-käsitettä silloin tällöin taiteellisena tehokeinona vaikka en todellakaan viittaa konkreettiseen henkiolentoon ja pidän henk. koht. kyseistä käsitettä hyvin huonona ajatuksena.
rääpivä
07.02.2008 17:28:30
Mutta jos lyyrikko alkaa penkomaan niinkin suuria ja syvällisiä, monimutkaisia asioita kuin uskonnot ja jumala, niin se sopii silloin tehdä älykkäästi ja edes jättää lyriikan lukijalle sellainen kuva, että hän todella on perehtynyt asiaan muutenkin kuin peruskoulun uskonnontunneilla.

Voi sen tietysti tehdä myös Terveet Kädet - tyylisesti lyhyesti ja ytimekkäästi. Esimerkiksi Jeesus perkele niminen biisi sisältää kahdeksan sanaa jotka muistaakseni menivät jotenkin näin: "Raiskaa, tapa, tuhoa, rukoile, rakasta, siunaa. Jeesus Perkele"

Mutta jos sen tekee punk-tyyliin, niin tekee sitten selvästi punk-tyyliin. Tässä tämän topicin kirjoittajan tekstissä on selvästi haettu kuitenkin jollain tavalla ns. älykkäämpää kannanottoa. Vaikkakin brutaalia, niin on yritetty myös olla edes hitusen älykäs. Ja lopputulos on naiivi.(Huomatkaa, yritän kuulostaa älykkäältä)

Siis tämä nyt on taas minun merkityksetön mielipiteeni.
elais
07.02.2008 21:02:03
Ihmiset uskovat jumalaan ja hänen voimiinsa .
He eivät tiedä ,että jumalan on voimaton.

Siis mitä. Just äsken varoitetaan että varokaa tätä kaiffaria kun se tappaa ja raiskaa ja sairastuttaa ja nauraa päälle. Ja nyt se on voimaton? Häh.

Tähän heitän välikommenttina, että jos se ihmisten palvoma "kiltti Jumala" onkin olematon ja voimaton? Että onkin vaan yksi Jumala ja se on paha.

Munsta tuo oli ihan hyvä sanoitus.
Tässä pitäisi kai olla jotain hauskaa.
Horatius-87
10.02.2008 14:06:25
Jostain se on aloitettava.. ja olipahan aloittajalla pokkaa laittaa tuommoinenkin tekele arvostelun ehkä pahimpaan mekkaan, M.nettiin. Mutta että pointsit rohkeudesta, itse en ilkeä.

Lyriikoista en puhu.
Yksinkertainen ja uusavuton - since -92
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)