Aihe: Humppamuusikoiden kesän avajaiset 8.6.2008
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Ukko
02.02.2008 10:46:32

Älä nyt, ne humpat piti meidän tanssia!
No, ei se munkaan tuleminen ole vielä kirkossa kuulutettu.

Ei ne kuulutakkaan kun et kirkkoon kuulu ;)
Ukko
02.02.2008 10:49:26

Älkää länkyttäkö enää tuosta asiasta. Mitä tuollaisista kirjoituksista nokkiinsa ottaa, ei kun täysilaidallinen takaisin jos vituttaa.

Puhut vähän mutta asiaa :/
Sertzo S
02.02.2008 11:22:02 (muokattu 02.02.2008 11:22:22)
Ei ne kuulutakkaan kun et kirkkoon kuulu ;)

Jep, en kuulu ja liian kauan tuossa henkilentojen palvontayhteisössä hölmöyttäni aikoinani olin ja turhia kirkollisveroja maksoin mm. leipäpapeille.
jykke65
02.02.2008 13:05:32

Minä jos saavun paikalle, niin olen vain kuunteluoppilaana, lavalle en änkeä, kuin vain köysissä.

Lammilla nähdään siis myös kahlekuningas show "Sertzo goes Houdini" =)
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
paice60
02.02.2008 21:55:36
Puhut vähän mutta asiaa :/

Eikä niin vähääkään mutta silti asiaa, ainakin paikoin.
Vittu näitä hommia.
rintapek
03.02.2008 00:51:55

1. Kuulun Muusikkojen liittoon
2. Vuoden ajan on kaikissa palkkakuiteissani lukenut muusikko.
3. Millähän sen WW:n vaatiman tanssimuusikon pätevyyden saisi?

1. En kuulu
2. Ei lue
3. En saa edes kirveellä.

Mutta jos Serzo tempaisee Houdinit, niin sen tulen katsomaan.
One kind of music only - the good kind
paice60
03.02.2008 01:49:12
1. En kuulu
2. Ei lue
3. En saa edes kirveellä.

Mutta jos Serzo tempaisee Houdinit, niin sen tulen katsomaan.

Joo myydään sinne lippuja. Sertzo setä vapautuu kahleista ja ryntää lavalle -tyyliin.
Vittu näitä hommia.
isojussi
03.02.2008 03:27:59
Minä haluaisin kovasti kyllä musisoida Setso-Setän kanssa, koska hän on herrasmies.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Sertzo S
03.02.2008 07:46:00 (muokattu 03.02.2008 07:46:36)
Minä haluaisin kovasti kyllä musisoida Setso-Setän kanssa, koska hän on herrasmies.

Huh, tulee paineita paineita!
Vai kahletemppu pitäisi tehdä. Eipä onnistune tuokaan saatika taantumuksellista taidoistani tuo soittokaan ei kulkene. Pysyn katsomon puolella hurraamassa eri esityksille ja nautin juomia.
Sitovaa ilmoitusta tulemisestani en ole vielä antanut. Jaa, että herrasmies...osaan teeskennellä sellaistakin tarvitessa.
WanhaWetäjä
04.02.2008 03:11:21 (muokattu 04.02.2008 03:12:19)

WW ei tule koskaan mihinkään. Se ei uskalla, koska sitten joutuisi vastaamaan leveilyistään. Eli WW:n vittuilukohteet voi huoletta tulla.

Just...

Tosiasiassa mua ei vaan kiinnosta tollaset tilaisuudet pätkääkään!Juopuneita, häiriköiviä, meluavia, jopa joitakin kusipäisiä soittajia kun on tullut ihan ammatin puolesta nähtyä liiankin kanssa! Veikkaan että mun soitto sujuu kuitenkin uskottavammin humpasta heviin kuin monella juhliin osallistujilla, ainakin kitaralla, mites sulla? Varmaan on jo prkl harjotukset menossa ja biisilistoja suunnitellaan, HOHO!

Leiki sinä vaan soittajaa jos siltä tuntuu, näillä näkymin mä lopetan soittamisen
kesäkuun alusta vallan, aikansa kutakin.

Juu...kaikki, joille olen "wittuillut", ovat tervetulleita Lammille, minä en siellä takuulla "esiinny"!
isojussi
04.02.2008 03:51:41 (muokattu 04.02.2008 03:53:14)
Mä en enää pysty pidättämään....

Juopuneita,

Toki

häiriköiviä,

No ei...

meluavia,

Läteehän soitosta ja laulusta ääntä...

jopa joitakin kusipäisiä

Siis oot sä kuitenkin tulossa???

Veikkaan että mun soitto sujuu kuitenkin uskottavammin humpasta heviin kuin monella juhliin osallistujilla, ainakin kitaralla,

Mitä sitten? Mikä ihmeen ylijumala sä luulet olevas, kun oletat voivasi määrätä, kuka saa soittaa ja kuka ei?

näillä näkymin mä lopetan soittamisen kesäkuun alusta vallan, aikansa kutakin.

Voit sitten summata, kuinka pitkälle noin suvereeneilla taidoilla ja ylimielisellä asenteella oet päässyt. Palkkioiden ainakin luulisi olevan huikeita ja yleisön arvovaltaista tai ainakin monikymmentuhatpäistä....

Juu...kaikki, joille olen "wittuillut", ovat tervetulleita Lammille, minä en siellä takuulla "esiinny"!

Etpä taida olla missään asemassa yhtään ketään sinne toivottamaan suuntaan tai toiseen.

Vaikken mitään muuta osaa, niin sen olen näistä hommista tähän ikään mennessä oppinut, että oikeasti hyvät soittajat hyväksyvät kaiken tasoiset kollegat ja viihtyvät lauteilla kaikkien kanssa. Ja oikeesti oon vetäny niin kovien heebojen kanssa, kuin tällä pallolla on mahdollista.

Viime vuonna Lammilla oli hiton kiva tunnelma - kaikki osallistujat olivat kuin Junnun laulussa veljet keskenään. Mitä hemmettiä varten sun tarvii sitä yrittää myrkyttää? Et mee kyllä läheskän täysillä.
WanhaWetäjä
04.02.2008 04:59:42

Mä en enää pysty pidättämään....

No pika pikaa vessaan!!!

Toki

Niin?

No ei...

Miksi ei?

Läteehän soitosta ja laulusta ääntä...

Lätee, lätee, pasuunasta puhumattakaan!

Siis oot sä kuitenkin tulossa???

Luetun ymmärtämisessäsi on ollut aina toivomisen varaa, en ole tulossa;-)

Mitä sitten? Mikä ihmeen ylijumala sä luulet olevas, kun oletat voivasi määrätä, kuka saa soittaa ja kuka ei?

Jaa....mihinköhän tuo väitteesi mahtaa perustua?

Voit sitten summata, kuinka pitkälle noin suvereeneilla taidoilla ja ylimielisellä asenteella oet päässyt. Palkkioiden ainakin luulisi olevan huikeita ja yleisön arvovaltaista tai ainakin monikymmentuhatpäistä....

Minimillä vedetään, ts paska soittaja olen!Suurin yleisö on ollut 30 000, että on siinä jokunen enemmän kun sun laitoskeikoilla?Paice60 taitaa Lammille tulla, muista wittuilla sille liksoista!Samassa bändissä vedetään!

Etpä taida olla missään asemassa yhtään ketään sinne toivottamaan suuntaan tai toiseen.

Juu ei...en ole missään asemassa, kunhan ilmoitin että ei mun takia tarvi kenekään vetää herneitä ja leikkiä marttyyria, kuten tämä Tiina 62...

Vaikken mitään muuta osaa, niin sen olen näistä hommista tähän ikään mennessä oppinut, että oikeasti hyvät soittajat hyväksyvät kaiken tasoiset kollegat ja viihtyvät lauteilla kaikkien kanssa. Ja oikeesti oon vetäny niin kovien heebojen kanssa, kuin tällä pallolla on mahdollista.

Mutta enhän mä olekkaan oikeesti hyvä soittaja, paska mikä paska!Sä voit vetää se lehmäpuku päällä ja rinta kaarella vaikka mitä, sä olet suvereeni!Kaikki taittuu, en epäile yhtään, kylä lähtee!

Viime vuonna Lammilla oli hiton kiva tunnelma - kaikki osallistujat olivat kuin Junnun laulussa veljet keskenään. Mitä hemmettiä varten sun tarvii sitä yrittää myrkyttää? Et mee kyllä läheskän täysillä.

No nyyh! Voi että....kyllähän tuo "veljeys" lämmittää aivan witusti, mutta ei se ainakaan mulle tuo leipää pöytään!

Hyviä juhlia kaikille jotka sinne menevät...mä saan soittaa työn puolesta ihan riittävästi!
isojussi
04.02.2008 05:13:33
..kyllähän tuo "veljeys" lämmittää aivan witusti, mutta ei se ainakaan mulle tuo leipää pöytään!...

Tää summaakin koko taudin kuvan.....
isojussi
04.02.2008 05:46:13
Jos vielä vähän tarkentaisit?Meni nyt kyllä ohitse tuo...

Enkä ihmettele.

Jos nyt kumminkin lopettaisit tämän(kin) ketjun myrkyttämisen, ennen kuin se menee lukkoon.
Sertzo S
04.02.2008 06:51:42 (muokattu 04.02.2008 07:13:54)
Ikävää luettavaa nuo ylläolevat.
No, enpä puutu osaltani enempää tuohon kiistelyyn. Lammille jos tulen, niin tulen tapaamaan lähinnä uusia ihmisiä ja vanhoja tuttuja. Soittaminen ja kuka sen mitenkin tekee ei niinkään ole osaltani etusijalla. Sosiaaliset kontaktit, kohtaamiset ja eri persoonat ovat kiinnostavimpia tarinoineen sen ohessa esitettävän musan ohella.
isojussi
04.02.2008 07:16:59
...Sosiaaliset kontaktit ja eri persoonat ovat kiinnostavimpia tarinoineen sen ohessa esitettävän musan ohella.

Tällä asialla minäkin ainakin yritin olla - eteläpohjalaisneljännekseni pukkasi sen verran pintaan, että asiaa piti näköjään okein taas puolustamaan ruveta.

Olen pahoillani jos WW:tä lukuunottamatta joku otti kirjoituksistani nokkiinsa - minusta vaan kaikilla mnettiläisillä tulisi taitotasosta tai harrastuneisuudesta tai ammattilaisuuden tasosta välittämättä olla yhtäläinen oikeus osallistua noihin tapaamisiin ilman että kukaan katsoo nenänvarttaan pitkin. Eikä ainakaan viime vuonna katseltu ja ihmettelen kovasti, jos tänäkään.
kuunsirppi
04.02.2008 08:15:12 (muokattu 04.02.2008 17:55:11)
minusta vaan kaikilla mnettiläisillä tulisi taitotasosta tai harrastuneisuudesta tai ammattilaisuuden tasosta välittämättä olla yhtäläinen oikeus osallistua noihin tapaamisiin ilman että kukaan katsoo nenänvarttaan pitkin. Eikä ainakaan viime vuonna katseltu ja ihmettelen kovasti, jos tänäkään.

Kaikki sai esittää oman taitonsa mukaan ja kukaan ei arvostellut ainakaan ääneen ja näinhän se pitää ollakin. Ei kait noissa sen vuoks käydä, että kuultais jotain äärimmäisen korkeatasoista taidetta, vaan tarkoitus on tavata samanhenkisiä ihmisiä ja viettää yks mukava päivä rennosti. Näin mä oon asian ymmärtänyt
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!)
KoskPaavo
04.02.2008 11:59:15
Jokaisella meistä on niin ihmisenä ja soittajana oma taso, mahdoton on kategorisoida meitä. Se toki onkin koko homman hienous.
Ainakin noita laivahommia kenties eniten täällä keskustelevista tehneenä uskallan raa`asti kiteyttää sen puolen soitannoista sen että henkilökemiat ratkaisevat ja jos vielä osaa soittaa niin vielä parempi.
Itselleni on täysin mahdotonta tehdä soittohommia ns. "kusinokan" kanssa , saan siitä jopa fyysisiä pahanolon tuntemuksia,; niitäkin on toki nähty.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Qsine
04.02.2008 17:38:23

Jepjep.
Pari teesiä, jotka jopa ehkä sivuavat aihetta.

* Uskoisin, että vähintään puolet maailman stressistä syntyy siitä, kun vertaa itseään muihin. En ymmärrä, miksi niin pitäisi tehdä. Aina on joku, joka soittaa paremmin, ja tämä joku on todennäköisesti kiinalainen. Minä olen minä, sanottiin leffassakin.

* Kateellinen saa olla, kunhan on positiivisesti kateellinen. Jotkut käyttävät termiä "ihailu", itse en ole siihen oikein tottunut. Mutta kyllä viime vuonnakin esim. kuuntelin hykertyneen kateellisena mackin tyylikästä säestämistä, jossa ei ollut mitään liikaa. Oikeanlainen kateus neuvoo ihmistä: "Noinkin voi tehdä". Pahan kateuden tullen ihminen alkaa jo tehdä selän takana tekoja ja sanoa sanoja, jotka haittaavat kateuden kohdetta. Nimitän tätä "varsinaissuomalaiseksi kateudeksi".

* Kokemuksieni valossa muusikoilla on stressin- ja kateudenhallinta erinomaisesti hallussa. Kun kaksi toisilleen tuntematonta muusikkoa kohtaa, syntyy hyvin pian yhteinen sävel lukuisista yhteisistä puheenaiheista. Eikä se ole semmoista puolivittuilevaa cv:n latelemista kuin esim. näyttelijällä. Sille, että tavattaessa hänen kymmenen ensimmäisen sanansa joukosta ainakin yksi on "minä", kerroin on 1,1.

En tiedä vielä itsekään, mikä minusta tulee isona, kun en tiedä edes, mikä olen nyt. Että muusikoksiko vai opettajaksiko? Näillä näkymin ehkä sittenkin muusikoksi, koska musiikissa työyhteisöt ovat miljoona kertaa mukavampia kuin kouluissa, joissa on aina se kiintiönmukainen, vittumainen ruotsinopettaja, joka on kaikkea vastaan. Inhoan normaaleja työyhteisöjä, joissa holtiton paneminenkin rajoittuu vain pikkujouluihin.

Kuulemma.
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)