Aihe: piuhat hajoo
1 2
Keppis
02.02.2004 17:30:02
mikäs siinä on kun meikäläisen käytössä noi piuhat tuntuu jokainen aina välillä reistaavan. Justiinsa kun oon korjannu piuhan ja alan sillä soitteleen niin kohta jo rahisee. Pitäiskö sinne pistää joku teippi systeemi tai jotai. Voi olla vähän paskajuttu jos keikalla huomaa että oho taas pitäis vähän heilutella piuhaa että se alkais toimiin.
Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä.
Diseased
02.02.2004 17:33:03
Osta uus piuha. Eihän ne paljon maksa.. Niitä ei nyt (yleensä) tartte heti käydä korjaamaa ja keikallakin saattaa olla hieman turvallisempi olo..
Keppis
02.02.2004 17:34:46
Osta uus piuha. Eihän ne paljon maksa.. Niitä ei nyt (yleensä) tartte heti käydä korjaamaa ja keikallakin saattaa olla hieman turvallisempi olo..

Ei ole varaa ostella aina uusia. Eikös ne pitäis periaatteesa ihan kuntoon saada tinailemalla?
Diseased
02.02.2004 17:41:25
Ei ole varaa ostella aina uusia. Eikös ne pitäis periaatteesa ihan kuntoon saada tinailemalla?

Kyllä kait ne pitäis. Jos nyt tinailet, ni kantsii varmaa laittaa jotku teipinpätkät niiden tinausten päälle, ettei ne oo koko ajan oikosissa (siis sieltä plugin juuresta).

Ootko tinaillu sieltä plugin juuresta, vai jostain muusta kohtaa sitä piuhaa? Jos se piuha rahisee, ni eiks se kerro enemmäkin siitä, et piuha ois jostain kohtaa poikki?
Keppis
02.02.2004 17:45:35
Kyllä kait ne pitäis. Jos nyt tinailet, ni kantsii varmaa laittaa jotku teipinpätkät niiden tinausten päälle, ettei ne oo koko ajan oikosissa (siis sieltä plugin juuresta).

Ootko tinaillu sieltä plugin juuresta, vai jostain muusta kohtaa sitä piuhaa? Jos se piuha rahisee, ni eiks se kerro enemmäkin siitä, et piuha ois jostain kohtaa poikki?

Siis sieltä plugin juuresta tinailen. Sitten kun sitä päätä vähän heiluttaa niin alkaa toimiin. Kyllä se vika munmielestä siellä plugin juuressa on.
Jäärä
02.02.2004 17:46:46
mikäs siinä on kun meikäläisen käytössä noi piuhat tuntuu jokainen aina välillä reistaavan. Justiinsa kun oon korjannu piuhan ja alan sillä soitteleen niin kohta jo rahisee. Pitäiskö sinne pistää joku teippi systeemi tai jotai.

Mimmonen vedonpoistosysteemi siinä plugissa on ja onko se piuha kunnolla kiinni siinä?
"Koneella on koneen tahti"
Keppis
02.02.2004 17:57:27
Mimmonen vedonpoistosysteemi siinä plugissa on ja onko se piuha kunnolla kiinni siinä?

öö... Metallinen... kyllä se ainakin sen jälkeen on siinä kunnolla kiinni kunoon sen tinannu. Thomann piuhat pitää vaan aina heittää uudelleen kiinni ennekö niitä käyttää kun sitä piuhaa on tuuman verran siellä piuhan juuressa kuorittuna.
Volle
02.02.2004 18:15:54
Kannattaisiko seuraavan kerran ostaa kunnon piuhoja? Ruinasin noin neljä vuotta sitten kitaran ja vahvistimen mukana kunnollisen piuhan ja se toimii hyvin vieläkin eikä sitä ole kertaakaan tarvinnut korjata.

Kulmaplugi voi ollu myös hyvä ratkaisu, jos kitaran jakki on samassa kohtaa kuin esim. Lespassa (bodyn alareunassa), jolloin aina esim. sohvalla istuessa normaaliplugi tuppaa vääntymään ja (laadusta riippuen) kärsimään.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
Keppis
02.02.2004 18:20:08
Kannattaisiko seuraavan kerran ostaa kunnon piuhoja?

Kyllä mulla kunnon piuhojakin on mutta kun nekään ei saatana tunnu pysyvän ehjänä vaikka en niitä koskaan kiskokkaan tai mittää niihin tulee vaan aina jotain pientä häiriöö. Kannattaisko niihin päihin heittää rou. teippiä? Auttaako mitään?
ode_
02.02.2004 18:21:15 (muokattu 02.02.2004 18:26:13)
Katkase sellanen sopiva pätkä sieltä rahinapäästä niin pitäis toimia. Joskus on ollu plugissakin häikkää, mutta ittellä ei ole koskaan hajonnu piuha sieltä keskeltä. Plugeissa on yleensä mukana muovieriste, joka suojaa oikarilta.
Keppis
02.02.2004 18:26:28
Katkase sellanen sopiva pätkä sieltä rahinapäästä niin pitäis toimia. Joskus on ollu plugissakin häikkää, mutta ittellä ei ole koskaan hajonnu piuha sieltä keskeltä. Plugeissa on yleensä mukana muovieriste, joka suojaa oikarilta.

Kyylä mää aina niitstä pätkän pois otan. Siis tarkotatko sitä muovia joka on sen koko höskän päällä vai yks molempien tinausten päällä?
Keke Urlaub
02.02.2004 19:43:09

Pitää nyt varmistaa, että muistathan varoa tiputtelemasta niitä päitä? Ne on aika herkkiä.
Kannattaa ostaa joko niitä valmiita kiipeilyköyden näköisiä piuhoja tai sitten irtotavarana piuhaa ja pääkappaleita ja värkätä itse, jos luonnistuu.
"Dig me, but don't bury me." -A. Belew
Olli S.
02.02.2004 21:19:44

Heittäkää muuten jotain oikeasti laadukkaiden piuhojen nimiä, mielellään hintoineen. Isä on lähdössä taas Japaniin ja lupasi tuoda sieltä kunnon piuhoja.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Muhwi
02.02.2004 21:27:26
Ei-itsetehdyistä Viper on aika kärkipäässä IMO, itse vedelly samalla piuhalla vuoden päivät ilman rutinan häivääkään. Eikä noi "paremmat" piuhat ees maksa kun pari kolme euroa normaalihuonoja enemmän.
It wasn't me, it was the Other Guy.
Eemil
02.02.2004 21:33:53
Heittäkää muuten jotain oikeasti laadukkaiden piuhojen nimiä, mielellään hintoineen. Isä on lähdössä taas Japaniin ja lupasi tuoda sieltä kunnon piuhoja.

Japaniin? Ei ne piuhat nyt ihan niin kalliita ole. Planet wavesin piuhat ei oo ikinä rikkoontuneet mulla. Dimarzion piuhat on siitä vielä puolet kalliimpia eikä kukaan ole koskaan sanonu että olisi rikki mennyt. Sitten mulla on pari semmosta (piru kun en muista mitä merkkiä) missä toinen pää on valkoinen. Ne on ollu mulla käytössä kohta 10 vuotta eikä ole tarvinu miettiä mitään rikkoontumisia.

Yleensä ne kierrettävät metallipäiset piuhat hajoilee liitoksistaan. Kai ne sen takia on kehitelly sen helposti avattavan pään siihen...:)
Eemil
02.02.2004 21:39:06 (muokattu 02.02.2004 21:39:37)
Japaniin? Ei ne piuhat nyt ihan niin kalliita ole. Planet wavesin piuhat ei oo ikinä rikkoontuneet mulla. Dimarzion piuhat on siitä vielä puolet kalliimpia eikä kukaan ole koskaan sanonu että olisi rikki mennyt. Sitten mulla on pari semmosta (piru kun en muista mitä merkkiä) missä toinen pää on valkoinen. Ne on ollu mulla käytössä kohta 10 vuotta eikä ole tarvinu miettiä mitään rikkoontumisia.

Yleensä ne kierrettävät metallipäiset piuhat hajoilee liitoksistaan. Kai ne sen takia on kehitelly sen helposti avattavan pään siihen...:)

Edit: ja planet wavesin 5,5 metrinen kulmapiuha oli jotain 20€, Dimarzion punottu n. 40€, pituutta en muista.

Edit2: väärä nappula...
Imper
02.02.2004 22:02:12

Ostapa siihen piuhaan Neutrigin plugit. Itellä on kaikissa piuhoissa ollut Neutrigit about kolmisen vuotta, eikä oo tarvinut niiden asentamisen jälkeen rahinoita kuunnella. Piuhat on kokeneet aika kovia kuitenkin.
Everyone is a per-son
lexa53
03.02.2004 08:30:56 (muokattu 03.02.2004 08:32:45)
edit:
lexa53
03.02.2004 08:31:49
Joskus nuo plugit alkaa pätkimään, eli siinä tapauksessa ei piuhan katkominen ja tinailu auta yhtään mitään, vaan plugi pitää vaihtaa uuteen.
Piuhaa tinatessa kannattaa myös varoa kuumentamasta johtimia liikaa, sillä niiden välinen eriste sulaa helposti ohueksi tai pois kokonaan seurauksena oikosulku.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)