Aihe: Harjoittelu
1 2 3
Krice
11.01.2008 10:55:59

Soittelu on sitten tavallaan jo opetellun toistoa

Eli improvisaatiota ei siis mielestäsi voi olla olemassa.

improvisaatio on säveltämistä

Mielenkiintoinen ajatus. Olet kääntänyt päälaelleen kaiken sen mitä tiedämme säveltämisestä!
oiva tumpeloinen
11.01.2008 11:06:15
Mielenkiintoinen ajatus. Olet kääntänyt päälaelleen kaiken sen mitä tiedämme säveltämisestä!

Kuin? Eikö improaminen ole kuitenkin uuden luomista? Olkoonkin vaikka opittuja fraaseja tai mitä vaan, mutta kuitenkin niitä käytetään uudessa järjestyksessä, eli se luo uutta. Tekeekö harkitseminen nimenomaan säveltämisestä säveltämistä? Mä ainakin käsittäisin, että molemmissa luodaan jotain uutta, niin ei kai se niin täysin eri asia voi olla??
Epämuusikko
11.01.2008 12:18:38
Monet harjoittelevat sekä kitaransoitossa että elämässään eniten asioita, joissa heillä on vaikeuksia.

En voisi olla enemmän eri mieltä.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Metallica mies
11.01.2008 14:01:30 (muokattu 11.01.2008 14:02:23)
Innostuin tässä vähän aikaa sitten "pitkästä aikaa" treenaamaan klassisia tilubiisejä ihan innoisani ja muutenkin melkosen kovaa tekniikkatreeniä molemmille käsille, noin 2-4 tuntia päivässä, nyt on ilmeisesti jännetuppitulehdus. :(
En ole käynyt lääkärillä, mutta oire on pistävä kipua vasemmassa ranteessa, jos ranne vääntyy "ylöspäin" esim. kitaraa soittaessa ja jos painan hieman toisella kädellä niin koskee enemmän.
Kipu vaihtelee päivästä riippuen, välillä ei koske oikeastaan yhtään ja välillä sitten melko paljon.
En ole malttanut olla kitaraa soittamatta kokonaan, hirveimmät asteikkosahaukset on kyllä nyt jäänyt väliin kokonaan.
En ole myöskään malttanut olla puntilla käymättä, siellä ei kuitenkaan kipua esiinny, koska ranne pysyy koko ajan miltei samassa asennossa, vaikka ei se puntti hyvästä varmasti ole.
Kyllä v***ttaa jos pitää luopua pitemmäksi aikaa mieliharrastuksistani.
Jucciz
14.01.2008 05:09:53
Kyllä v***ttaa jos pitää luopua pitemmäksi aikaa mieliharrastuksistani.

...joka on siis kitaransoitto vai tilutreenit?

Itse en ole saanut itseäni koskaan kovin kipeäksi soittamalla. Liekö liian vähän juuri tilutreenausta?
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Metallica mies
14.01.2008 11:04:53
...joka on siis kitaransoitto vai tilutreenit?

Itse en ole saanut itseäni koskaan kovin kipeäksi soittamalla. Liekö liian vähän juuri tilutreenausta?

Kitaransoitto ja punttailu.
kimurantti1
14.01.2008 11:37:54 (muokattu 14.01.2008 11:39:28)
--nyt on ilmeisesti jännetuppitulehdus. :(
En ole käynyt lääkärillä, mutta oire on pistävä kipua vasemmassa ranteessa, jos ranne vääntyy "ylöspäin" esim. kitaraa soittaessa ja jos painan hieman toisella kädellä niin koskee enemmän.
Kipu vaihtelee päivästä riippuen, välillä ei koske oikeastaan yhtään ja välillä sitten melko paljon.

Jännetuppitulehdus yleensä säteilee ylemmäs käsivarteen ja nimenomaan jänteisiin, eikä ilmene pelkästään pistävänä kipuna ranteessa. Käy lääkärillä (tai vaikka käsikirurgilla) niin saat kunnon diagnoosin ja sen mukaiset hoito-ohjeet. Jännetupen tulehdukselta tuo ei kuulosta.

Terv. Anatomisen vian takia ranneleikkauksessa käynyt.
gorgonoidi
14.01.2008 19:21:32

Minusta improvisoiminen on enemmänkin löytämistä.
Soittaminen on itsessään jo harjoittelua (on eri asia kuinka paljon se tuottaa tulosta). Säveltäminen on soitetun musiikin kirjaamista ylös ja valikoimista. Puhdas improvisointi on minulle taasen leikkiä ja löytämistä (röytämistä yhtälailla).

Kukin näkeköön asian miten haluaa. Minä näen näin. Ei mulla muuta.
Metallica mies
14.01.2008 21:46:07
Jännetuppitulehdus yleensä säteilee ylemmäs käsivarteen ja nimenomaan jänteisiin, eikä ilmene pelkästään pistävänä kipuna ranteessa. Käy lääkärillä (tai vaikka käsikirurgilla) niin saat kunnon diagnoosin ja sen mukaiset hoito-ohjeet. Jännetupen tulehdukselta tuo ei kuulosta.

Terv. Anatomisen vian takia ranneleikkauksessa käynyt.

Noin viikko sitten se kipu nimenomaan säteili ylemmäs, nyt olen huilaillut jonkun aikaa, enää ei ole kipua kovin paljon ja soittamaan pystyy.
Jos menee pahaksi ni sit lääkäriin.
Jottei mene offtopiciksi, niin jatkakaa olkaa hyvä.
marge14
20.01.2008 19:57:04
Tänään tuli soiteltu kitaraa ehkä noin 1½h ja harjottelin siinä just kaikkia 1-2-3-4 harjotteluja, sointujen vaihtoa ja sit improvisoin siinä sit jotain. Huomenna ois tarkotus hakea Suuri kitarakirja ja sit siitä harjotella jotain teoriaa. Mitä kannattas nyt harjotella sit teoriasta eka?
Antero5
02.02.2008 23:39:15
Ennen 2h/päivä. Tyttöystävän tultua kuvioihin n. 2h/viikko!
Fak!!!
Ei vaan voi soittaa ku muija ei kuitenkaa kestä pienes kämpäs rämpytystä!

Eli ei kannata hommaa naista!
www.nothingrightleft.com www.theenchained.com -Chuck Norris does not sleep. He waits-
Lorko
03.02.2008 10:54:56
Eli ei kannata hommaa naista!

Kannattaapas, mutta ei kannata asua yhdessä ja kantsii trefailla vaan viikonloppusin.
Krice
03.02.2008 16:55:06 (muokattu 03.02.2008 16:55:57)

Suosittelisin kyllä kaikille ortopedilla tai käsikirurgilla käymistä

En ikinä unohda ortopedilla käyntiä tenniskyynärpään tapauksessa. Siinä meni joku 5 minuuttia ja tyyppi sanoi, että kyllä se siitä ajan kanssa paranee. Netistäkin löytyi parempia ohjeita (venyttely etc.), prkl.

Vieläkin oireilee muuten jos hinkkaa enemmän 3D-mallinnusta.
lakerust
17.02.2008 20:48:01
3-5 tuntia tulee päivässä, mutta koulu kärsii.
Ensimmäinen tunti menee pelkästään skaaloihin, toinen uuden opetteluun ja kolmas imrovisoimiseen ja random riffittelyyn. Harvemmin soitan tätä kaikkea putkeen.
Jos tämän jälkeen on aikaa, niin luen teoriaa ja vedän 1234-treeniä.
-Cale
17.02.2008 21:22:15
Minä olen vähän kuin Yngwie eli en harjoittele soittamista vaan soitan.

On se Ynkkäkin joskus reenannut.
Zeitii
19.02.2008 19:01:18
Soitan 4-6 tuntia päivässä. Nykyään vielä enemmän kun on alkanut tajuta että osaakin jotain :). Noin 4kk olen soitanut. Alussa kyllä oli tuskaa kun sormen päät auki ja jänteisiin koskee ja kielet ihan veressä :(
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)