Aihe: CGCFAD -vireelle kielet?
1 2 3 4
Henkka370
02.02.2008 12:53:43
Itekki tykköön skulleista. Tällä hetkellä on kiinni 11-52. Ja perskeleen hyvää saundia tulee, edellinen skulli setti oli elokuusta tammikuuhun ja hyvin saundi piti :P
"no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu"
McNulty
02.02.2008 12:58:30
Joopa... kaikilta löytyy jonkinlainen ehdotus mikä on "PARAS" tuohon vireeseen.
Pakko todeta, ettei ole mitään kiveen kaiverrettua sääntöä tai lakia jota tulisi noudattaa. Kyseessä on soittajasta riippuva asia, eli toinen saattaa tykätä 16-84 setistä, toiselle 9-46 on "oikea". Se riippuu niin tatsista, mihin on tottunut ja mitä haluaa.

Kokeilemalla selviää mikä on threadin aloittajan oma juttu. Itselläni on D-vireessä 11-setin ohuimmat kielet (setti on 11-56), kun jollain toisella on paksummat tai ohuemmat. Nämä ovat taas niin näitä...
byt' v kurse volkov
ranttis
02.02.2008 13:01:36
´näköjään aikas paljon eri mielipiteitä. jos pistäs semmosen 11 -setin ni se olis varmaan aika hyvä, ja jos ei ni sitte takas ostamaan erilaiset kielet helppo homma =)
niinpä...
pekurides
02.02.2008 13:02:01

Kertokaas muuten mikä niissä Skulleissa teillä mättää.

Sanoisin että se "saundi" ,oli jotenkin kylmän ja värittömän kuulonen.Tumppu.

Tatsi ja kielikoot oli kyllä hyvät ja varsinkin kielikoot just sopivat mutta kun vertasi DR:ään tai elixiriin tai dean markleyhin niin aika ponneton saundi.

Hiukan samoihin tuloksiin tulin myös testatessani Carl Mangan 11-56 settiä..... valitettavasti sillä tuo setti muuten kuin finni nenään!

LP muutesin aika työläs viritellä alas... droppi-c vielä hikiseen menee ..... mutta ei hyvä

Floikalla varustetut pitkäskaalaset taipuu huomattavasti helpommin ja pysyvät vielä (latupelit) vireessä kunnolla.
Tunteella päin vittua.
ranttis
02.02.2008 13:04:56
Sanoisin että se "saundi" ,oli jotenkin kylmän ja värittömän kuulonen.Tumppu.

Tatsi ja kielikoot oli kyllä hyvät ja varsinkin kielikoot just sopivat mutta kun vertasi DR:ään tai elixiriin tai dean markleyhin niin aika ponneton saundi.

Hiukan samoihin tuloksiin tulin myös testatessani Carl Mangan 11-56 settiä..... valitettavasti sillä tuo setti muuten kuin finni nenään!

LP muutesin aika työläs viritellä alas... droppi-c vielä hikiseen menee ..... mutta ei hyvä

Floikalla varustetut pitkäskaalaset taipuu huomattavasti helpommin ja pysyvät vielä (latupelit) vireessä kunnolla.

joo LP:een pidän tossa Eb vireessä ja SG:een normi E:ssä niin ku ennenkin ja tolla peaveyn skitalla koitan heittää tota boodomia.
niinpä...
WinterMad
02.02.2008 14:05:47
12-56 setti itsellä käytössä skaalalla 25,5. Voisi olla vieläkin jämäkempi tatsi.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Xizor
02.02.2008 14:20:35
Elixir 11-56 setti toimii ihan hyvin D/Drop-C:ssä.
The difference between genius and stupidity is that genius has limits.
McNulty
02.02.2008 14:26:57

Paitsi että tuollaista settiä ei ole valmiina olemassakaan. Täytyy siis kasata itse ja Elixirin irtokielet ovat turhan tyyriitä.
byt' v kurse volkov
Werde
02.02.2008 14:27:25

Mistä olet moisen löytänyt, vai kasailetko irtokielistä?
Dead men tell no tales.
Jucciz
02.02.2008 17:44:22
mä tiesin, että jucciz tulee ehdottaa jotain vaijereita =)

No en minä ainakaan ohuempia kuin 13-70 laittaisi, kun normaalivireessä mulla on 11-52 tai paksummat ja tuossa mennään aika reippaasti alemmaksi. Esim. demppaus kuulostaa herkästi plörinältä, jos kielissä ei oo tarpeeks jämäkkyyttä.

Mut tottumiskysymys kai.
Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo
Xizor
02.02.2008 18:49:02
Mistä olet moisen löytänyt, vai kasailetko irtokielistä?

Meinasin alunperin jo kirjoittaa, että "custom"- settihän tuo eli 11-49 + 56 irtokielenä.

http://www.thomann.de/fi/elixir_12102.htm

http://www.thomann.de/fi/elixir_056_electric_guitar.htm

Onhan tuossa hiukka enemmän hintaa kuin valmiilla Elixir- setillä, mutta noiden kielien kestoiän huomioiden ei paha kustannus.
The difference between genius and stupidity is that genius has limits.
Explorer
03.02.2008 00:14:52
Onhan tuossa hiukka enemmän hintaa kuin valmiilla Elixir- setillä, mutta noiden kielien kestoiän huomioiden ei paha kustannus.

Silti se on karua että ne ei viitti tarjota sen enempää settejä. Mulle kun optimaalisin setti olisi 11-52 omaan käyttöön, mutta pitää tyytyä 10-52:een kun ei viitsi maksaa tuplahintaa jotta saisi yhdistettyä kaksi settiä (10-52 ja 11-49).
You ain't seen me, right!
ranttis
03.02.2008 10:40:38
ostin sitten 12-52 setin j on just hyvä tatsi mun mielestä.
niinpä...
wiggy
03.02.2008 11:47:39

Mulle natsaa Wylde Low-setti (11-70) Käytössä sekä lespassa, että SZ:ssa.
Se on synkkä yö, kun Ynkkä syö.
VIPMetal
05.02.2008 05:54:26

Ite soittelen juurikin tolla GHS 10-52 setillä tällä vireellä ja D-vireestä. Dropatessa vois olla vähän paksumpi tuo paksuin E-kieli komppeihin, mutta sooloihin kyllä tosi hyvä.. Kokeilin Zakk Wylde settiä ja meinas vanha jännetuppitulehdus puskea kehiin, joten ei pysty paksumpia laittaa... Tosin enpä tiedä miks niin sairaan paksut kielet pitää olla? Soittomukavuus ennen kaikkea... =)
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
Banaanimies
06.02.2008 21:14:57

Ite käytän kitaroilla samaa virettä ja mulla on niissä 12 setti ja 56 tuo paksumpi C kieli kyl rokkaa.
DZN
06.02.2008 22:00:19
Mulla on juuri toisenlaisia kokemuksia. Kaapeliosastolle kovasti mentäessä, kielestä lähtee vain sellainen "thunk", kieli ei enää soi. Itse sanoisin, että niin ohuella, kuin vain mahdollista. Elixirin 10-52:lla ei voi mennä metsään.

No en minä ainakaan ohuempia kuin 13-70 laittaisi, kun normaalivireessä mulla on 11-52 tai paksummat ja tuossa mennään aika reippaasti alemmaksi. Esim. demppaus kuulostaa herkästi plörinältä, jos kielissä ei oo tarpeeks jämäkkyyttä.

Mut tottumiskysymys kai.
Aka. Dino and 6077dino
k1mm0
06.02.2008 23:25:34 (muokattu 06.02.2008 23:26:05)
Minulla on kitara tuossa otsikonmukaisessa vireessä, tosin nykyisellään aika paljon myös DGCFAD. Kielet on vissiin 12-60, neljällä punotulla toki. Valmiinahan moista ei löydy mistään, mutta itse olen tehnyt siten, että liikkeessä nappaan jonkun sopivan valmiin setin ja sanon myyjälle, että ottaa siitä ohuimman pois ja nappaa irtokielistä paksun tilalle. Hinta luonnollisesti vähän nousee, mutta kympillä ne setit on minulle yleensä lähtenyt.

Edit: Niin ja kitara on Gibsonin Explorer, eli lyhyt skaala.
Aha, penis, esine paha!
Jucciz
06.02.2008 23:27:31
Mulla on juuri toisenlaisia kokemuksia. Kaapeliosastolle kovasti mentäessä, kielestä lähtee vain sellainen "thunk", kieli ei enää soi. Itse sanoisin, että niin ohuella, kuin vain mahdollista. Elixirin 10-52:lla ei voi mennä metsään.

Nyt oli pakko nauraa ääneen. Anteeksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)