Aihe: JJ ECC803s/ Hi Gain
1
spede from hell
02.02.2008 20:39:39 (muokattu 02.02.2008 20:40:55)

Tarttisin tämmöset putket ja en ole löytänyt kunnon suomalaista verkkokauppaa joka niitä myis. Ainakaan täällä Kemissä ei musaliikkeet niitä myy, ja tilata kai se täytyy.. Neuvokaa Suomalainen kaiken kattava myymälä, tai luotettava ulkomaalainen.

eli tämmöset: JJ/ Tesla ECC803s / Hi-Gain 12AX7
G.I.D!
McNulty
02.02.2008 20:41:53
Uraltone.com ja web-kauppa sieltä...
byt' v kurse volkov
duc
02.02.2008 20:59:47 (muokattu 02.02.2008 21:00:35)
JJ ECC803S ei ole kyllä mitenkään high gain.
McNulty
02.02.2008 21:28:07

Voihan se jollekin olla "high gain" :)

Miten miusta tuntuu että tuo putkien "gain" on ainoa asia jota vahdataan ja hypetetään? Etenkin täällä m.netissä. Itse kokisin, että eri putkien tuottamat erilaiset soundit olisivat SE juttu. Nimittäin kun gain-asteita voi olla useita jo ennen vahvistimelle tuloa... esim. EQ, erilaiset säristimet, kuumemmat mikit kitarassa jne jne.

En minä ainakaan koe että gainin määrä olisi pelkästään putkista kiinni. Vahvistimen toteuttamistapa ja muut kilkkeet signaaliketjussa vaikuttavat enemmän. Itse ainakin tarkkailen soundia ja luonnetta/käyttäytymistä.
byt' v kurse volkov
spede from hell
02.02.2008 21:53:32 (muokattu 02.02.2008 21:54:52)

no siinä lukee Hi-Gain, niin kai se jonkin verran Hi-Gain on...

http://www.tubedepot.com/jj-ecc803s.html
G.I.D!
Jucciz
02.02.2008 22:24:11
Kumpikaan JJ:n putki, ECC83S tai ECC803S ei ole mitenkään erityisen high gain -tyyppinen, vaan ihan perushalpa ja perushyvä, yleissoundiltaan tummahko etuasteputki.

Tung-Sol:in 12AX7:ssa on käsittääkseni hieman normaalia enemmän gainia tarjolla. Toisaalta, panostaisin ensisijaisesti siihen, että soundin luonne on sitä mitä pitää. Säröä kun aina saa muutenkin lisää monella eri tavalla.
Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo
spede from hell
02.02.2008 23:11:51

Kumpikaan JJ:n putki, ECC83S tai ECC803S ei ole mitenkään erityisen high gain -tyyppinen, vaan ihan perushalpa ja perushyvä, yleissoundiltaan tummahko etuasteputki.

Tung-Sol:in 12AX7:ssa on käsittääkseni hieman normaalia enemmän gainia tarjolla. Toisaalta, panostaisin ensisijaisesti siihen, että soundin luonne on sitä mitä pitää. Säröä kun aina saa muutenkin lisää monella eri tavalla.

no mutta, mulle nää täysputki vehkeet on vielä aika outoja, mutta sen verran olen jo tutustunut tähän mun vasta hommaamani JCM:ään, että säröspeduilla on aika hankala saada tyydyttävää soundia, ja mitään multihässäköitä en enää ikinä laita ku niistäkin on kokemusta. Mulla on pedal board täynnä kamaa, mutta säröä ei siinä ennen tätä nuppia ole ollut... Sen tiedän että etuasteputket on penaalista ja että ne on vaihdettava mahdollisimman häjyiksi... Mutta tästä keskustelusta on ollut jo pikaviesteineen suunnattomasti hyötyä... Nuo tung-Sollit tuli mulle ihan puun takaa, ja täytyy funtsia että josko ne sitten... 20v. oon skebaa soitellut ja puolet siitä ajasta on mulla ollut samat vehkeet ja vahvistimena valvestate1, eli 8100. Perskele jos ei tuon 4100:n soundi rupea maistumaan, edes millään spedulla, vaihdan sen oitis JVM410H. kokeilin sitä, ja se maistu hyvälle...
G.I.D!
pekurides
03.02.2008 18:42:40

Huomatkaa myös, että JJ ECC803S ja JJ ECC83S ovat eri putkia. ECC83S on se yleisempi ja tunnetaan tummasoundisena high gain putkena. ECC803S on minun korviini kirkkaampi, vähemmän herkästi säröytyvä ja jotenkin oudon kuuloinen. En tykkää siitä juuri.

hmm. juup se 803 ompi hiukan semmonen vintage soundinen ja ohkasempi alapäästään mutta tosiaan aika jänskä saundi mutta on kyllä saanut olla mun setissä aika rauhassa....

olen itse lopultakin viehtynyt Svetlanan rööreihin ensi hämmästelyn jälkeen kun ei tuntunut niistä tarpeeksi toneä lähtevän ennemkuin tajusin kiristää ruuviä koneesta lisää ja rupesin arvostamaan niiden erottelukykyä ja selkeyttä mitä toivat saundiin ryhdin lisäksi.

Jostain syystä en tykkää enää juurikaan tung-soleista kun ne tuntuvat jotenkin tasapaksuilta ja tylsiltä vaikka säröä piisaakin, mutta kun siitä ei ole Cobrassa muutenkaan puute:) lead kanava tosin tung-solia käyttelee, mutta muut olen vaihtanut svetlanoihin ja JJ.hin plus Mullard 81.

Osta vaikka useampi erimerkkinen putki niin voit vertailla niitä kun eivät niin kalliita ole edes.
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)