*Bandiitti* 02.02.2008 19:09:02 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä niissä nimissä niin pahaa on ja miksi olet niitä vierastanut? Nuo baba o rileyn ehdottamat spedut on varmasti hyvä vaihtoehto sulle jos perusefektejä halajat ja nuo merkit eivät jostain syystä käy :) hehe.. en itse asiassa tiedä.. :D mutta kertokaas että ku mulla nytten on se marshallin bluesbreakeri niin jos ostan vaikka tollasen bossin me 20:sen nii sehän jää sitten käyttämättä eikö näin? |
Sik 02.02.2008 19:13:58 | |
---|
joo.. olen aina vierastanu kaikkia ibanezin ja bossin pedaaleja yms. ihan vaan nimen perusteella.. fenderi sen olla pitää tai sitte marshall :DD Minä taas olen kokenut päinvastoin. (johtuu ehkä tämän foorumin harrastamisesta.) "Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
baba o riley 02.02.2008 19:16:34 | |
---|
joo.. olen aina vierastanu kaikkia ibanezin ja bossin pedaaleja yms. ihan vaan nimen perusteella.. fenderi sen olla pitää tai sitte marshall :DD En ole muistaaksen koskaan fenderin pedaalia nähnytkään, ja mitä marshallin speduihin tulee niin uskon että näistä "muista" merkeistä löytyy vähintään yhtä laadukkaat. Tossa vaiheessa kitaristin uraa ei kannata fakkiutua ja vierastaa jotain nimen perusteella, no ehkä behringeriä jossain määrin (vitsi), Tuolla ulkona on niin paljon niin outoo tavaraa josta ei itse koskaan kuullutkaan joka soundaa niin tajuttoman hienolta. Ole vain nöyrä tässä asiassa ja testaile ja kuuntele soundia, opettele ja kuuntele vinkkejä ennemmin kuin merkkejä niin hyvä siitä hommasta. Voin kertoa että siihen menee vuosia ennen kuin tajuu tästä touhusta yhtään mitään. :) |
esprit de corps 02.02.2008 19:16:48 (muokattu 02.02.2008 19:17:55) | |
---|
hehe.. en itse asiassa tiedä.. :D mutta kertokaas että ku mulla nytten on se marshallin bluesbreakeri niin jos ostan vaikka tollasen bossin me 20:sen nii sehän jää sitten käyttämättä eikö näin? Voihan sitä siinä lisänä käyttää. E: Hyvä kirjoitus baba o rileylta. Lue tarkkaan. Vähän niinku muumi. |
*Bandiitti* 02.02.2008 19:18:35 | |
---|
näinhän se on.. kaveri sillon joskus vähän valisti liikaa.. :D mutta vastatkaas tohon mun kysymyksee.. |
*Bandiitti* 02.02.2008 19:19:52 | |
---|
Voihan sitä siinä lisänä käyttää. E: Hyvä kirjoitus baba o rileylta. Lue tarkkaan. joo luin. :D näin se on. ja eikös tossa oo wah wahiki mukana? siis tossa me-20:sessä |
esprit de corps 02.02.2008 19:22:07 | |
---|
ja eikös tossa oo wah wahiki mukana? siis tossa me-20:sessä Onhan siinä. Vähän niinku muumi. |
*Bandiitti* 02.02.2008 19:25:08 | |
---|
mutta tota toihan laitetaan varmaa siitä efects loopista toi me-20? eli tökätään piuha siihen effects looppiin ja piuhan toinen pää sitten tohon lautaa? |
McNulty 02.02.2008 19:26:03 | |
---|
mutta tota toihan laitetaan varmaa siitä efects loopista toi me-20? eli tökätään piuha siihen effects looppiin ja piuhan toinen pää sitten tohon lautaa? Ei ole pakko. Sitä voi käyttää myös linjassa, eli vahvistimen ja kitaran välissä. byt' v kurse volkov |
*Bandiitti* 02.02.2008 19:28:04 | |
---|
Ei ole pakko. Sitä voi käyttää myös linjassa, eli vahvistimen ja kitaran välissä. mites tää onnistuu? vahvarissa on 2 inputtia mutta tossa pedaalissa vain 1.. |
tommiot 02.02.2008 19:29:01 | |
---|
mites tää onnistuu? vahvarissa on 2 inputtia mutta tossa pedaalissa vain 1.. Niitä voi laittaa peräkkäin. |
*Bandiitti* 02.02.2008 19:30:08 | |
---|
Niitä voi laittaa peräkkäin. mitä laittaa? |
tommiot 02.02.2008 19:34:41 | |
---|
mitä laittaa? Eikun sori ymmärsin että oli puhe vielä siitä säröpedaalista... Siis johdot menee kitara -> ME20 input sekä ME20 output -> vahvarin input (tai efektiloopin returniin) |
esprit de corps 02.02.2008 19:35:17 | |
---|
mitä laittaa? Eli laitat piuhan kitarasta Marshalliin, siitä Marshallista piuha Bossiin ja Bossista piuha vahvistimen inputtiin. Jos tajusin, mitä haettiin. Vähän niinku muumi. |
*Bandiitti* 02.02.2008 19:37:10 | |
---|
Eli laitat piuhan kitarasta Marshalliin, siitä Marshallista piuha Bossiin ja Bossista piuha vahvistimen inputtiin. Jos tajusin, mitä haettiin. öö eihän tossa bossissa oo outputtia.. tai en minä ainakaa löytäny.. kyllä tiiän periaatteen miten ne pedaalit kytketään rinnan.. |
esprit de corps 02.02.2008 19:40:43 | |
---|
öö eihän tossa bossissa oo outputtia.. tai en minä ainakaa löytäny.. kyllä tiiän periaatteen miten ne pedaalit kytketään rinnan.. Onhan siinä. Tsekkaa noi lisäkuvat sen taustasta; http://www.thomann.de/fi/boss_me20.htm Vähän niinku muumi. |
Onhan siinä. Tsekkaa noi lisäkuvat sen taustasta; http://www.thomann.de/fi/boss_me20.htm joo.. onko se toi R-output? alko kyllä toi kiinnostaa aika älyttömästi.. taidan ostaa tuollaisen. vaikka onhan tuo hinnakas mutta tuskin sitten ihan heti joutuu ostamaan uutta.. |
esprit de corps 02.02.2008 19:50:07 (muokattu 02.02.2008 19:50:45) | |
---|
joo.. onko se toi R-output? alko kyllä toi kiinnostaa aika älyttömästi.. taidan ostaa tuollaisen. vaikka onhan tuo hinnakas mutta tuskin sitten ihan heti joutuu ostamaan uutta.. Suosittelen kyllä. Laadukas laitos, jonka kautta on hyvä tutustua efektien maailmaan. Eikä sitä tosiaan tarvitse heti olla uusimassa. E: Ja mukana tulee ohjekirja, se neuvoo kyllä kytkennöissäkin. ; ) Vähän niinku muumi. |
Starlia 02.02.2008 19:50:36 | |
---|
joo.. onko se toi R-output? alko kyllä toi kiinnostaa aika älyttömästi.. taidan ostaa tuollaisen. vaikka onhan tuo hinnakas mutta tuskin sitten ihan heti joutuu ostamaan uutta.. Left output on mono. Jos stereona innostut soittamaan niin sitten laitat piuhan myös R-outtiin. |
*Bandiitti* 02.02.2008 19:55:19 | |
---|
Suosittelen kyllä. Laadukas laitos, jonka kautta on hyvä tutustua efektien maailmaan. Eikä sitä tosiaan tarvitse heti olla uusimassa. E: Ja mukana tulee ohjekirja, se neuvoo kyllä kytkennöissäkin. ; ) joo :D täytyy kun saa töistä palkan niin tilata. samalla voi tilata myös muutaki jos tarvii.. esim. piuhoja yms. |