Aihe: Teknisiä kitarakappaleita
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Louhimo
02.02.2008 13:21:55

Moro,

eli kun kauheeta vauhtia pitää tietenkin kehittyä, niin mitäs erilaisia TEKNISIÄ kitarakappaleita osaatte nimetä? Nyt tullut noita riffittelyjä hakattua liiankin kanssa, ja pitäisi ehkä tekniikkaa ja erilaisia juoksutuksia sitten opetella. Parhaiten oppii tietenkin mukana soittamalla, niin luetelkaapa jotain teknisiä kappaleita, jota voisi reenailla. Ei nyt mitään eruptionia ehkä ensimmäisenä lähdetä hakemaan, mutta esim. Sea of Lies ja Canon Rock sujuvat suhteellisen hyvin ilman sweeppejä / sooloa niin näiden molempien puolin. Täppäystä pitäisi harjoittaa, mutta samalla ihan normaalia melodian soittoa tjsp. kuten canonissa on. Käytännössä noi 2 mun ainoot kappaleet missä oikeasti harjoitan jotain sooloilun tyylistä, kun muut lähinnä sitten riffittelyä.
Vauhti korjaa virheet!
calf
02.02.2008 13:29:09

Soita vaikka Ynggää! =)
There are no wrong notes
UnBrain
02.02.2008 13:30:42 (muokattu 02.02.2008 13:31:00)

Otappa vaikka Cynicin Uroboric Forms, itsellä meni melko kauan aikaa saada nuo riffit haltuun ja aika kivat soolot tossa on kans.
a-one and a-two and a-chicka booma chick..
PoeR
02.02.2008 13:44:05 (muokattu 02.02.2008 13:44:53)

Paul Gilperttiä

http://www.youtube.com/watch?v=ES1RypBww_g

Technical Difficulties
tsöötswall
Lord of the strings
02.02.2008 14:17:13 (muokattu 02.02.2008 14:18:08)
Allan Holdsworthia! Legatot kuntoon.

http://youtube.com/watch?v=ySWS6i9kL4s&feature=related

Helvetin kierot asteikot jätkällä.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Jaqqi1991
02.02.2008 14:20:42
Racer x, Steve Vai, John Petrucci, Joe Satriani, Ynkkä, Andy Timmons. Tuossa on noita tiluttajia joilta voi etsiä sopivaa kamaa oman tasonsa mukaan
We may be humans, but were still animals
Louhimo
02.02.2008 15:19:00

Paul Gilber - Technical Difficulties ihastuin tän kappaleen introon, ehdottomasti reenauksen alle vaikkakin nuo juoksutukset näyttää aika vaikeilta, saati sitten toi loppukappale...

Uroboric Forms näyttää aika haastavalta ja ei kyllä hirveästi napannut noi pari minuuttia jota kappaletta kuuntelin.

Herrat Vai, Satriani, Ynkkä ja nuo muut kuuluisuudet, ketään heistä en ole erityisemmin kuunnellut, ja menee aika paljon aikaa kahlata koko tuotanto läpi sopivien kappaleiden etsimiseen. Jotain tiettyjä kappaleita ehdottaa kellään?
Vauhti korjaa virheet!
Krice
02.02.2008 15:59:03

Bal-Sagoth: Beneath the crimson vaults of Cydonia. BS on hyvä rytmipuolen kannalta, siinä oppii tajuamaan miten kova kitaristi voi olla ilman gay-täppäilyäkin.
Jucciz
02.02.2008 17:33:50
Mike Stern: Chromazone
Charlie Parker: Donna Lee
Jukka Tolonen: Django
Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo
JS
02.02.2008 19:57:04
Lasketaanko Mediterranean Sundance?
"Mut tietenkin jos on maailman paras soittaja (niinku JS) ni sitten ei millään ooo välii..." -Cucumber?
mammukka
02.02.2008 21:31:45
On se jos ei omin korvin pysty sanomaan mitkä ovat teknisiä kappaleita itselle. Eihän niitä täällä pidä kysellä.
Olen jumala.
Bertrand
02.02.2008 22:06:55
Yritä ihan ensin saada soitettua Shadowsin Apache puhtaasti ja kauniisti ja virheettä alusta loppuun.
Askorbiinihappo
02.02.2008 22:37:56

No jos nyt vaikka sen Jerry´s Breakdownin opettelet niin oot kyllä kova jätkä. Itseäni kovasti himottais alkaa opetteleen mutta vielä ei ole pystynyt.
Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI! Ushimir FTW!
urzaka
03.02.2008 13:58:44 (muokattu 03.02.2008 13:59:01)

Melkeempä koko Amoralin tuotanto. Ihanata!
Chickdude!
Jucciz
03.02.2008 19:16:04
On se jos ei omin korvin pysty sanomaan mitkä ovat teknisiä kappaleita itselle. Eihän niitä täällä pidä kysellä.

No on sekin, että ylipäätään haluaa soittaa nimenomaan teknisiä kappaleita, eikä hyviä kappaleita.
Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo
Louhimo
03.02.2008 19:42:50

No on sekin, että ylipäätään haluaa soittaa nimenomaan teknisiä kappaleita, eikä hyviä kappaleita.

No itseäni kiinnostaa kehittyä kitaristina, eikä sitä kehitystä tapahdu jos joka päivä samaa kappaletta soitan? Lähinnä kyselin teknisiä kappaleita siksi, että en ole hirveästi tutustunut tunnettujen kitaristien tuotantoihin enkä siksi osaa sanoa näistä juuta enkä jaata. Esim. edellämainittu Paul Gilbertin soittama Techincal Difficulties oli minulle ihan uusi kappale ja hullaannuin tähän täysin. Ennen en ole tuntenutkaan mokomaa gilberttiä joten kiitoksia tästä :)
Välttämättä ei ole myöskään pakko kommentoida, jos ei mitään aiheeseen liittyvää sanottavaa löydy. Tuhlaa molempien aikaa...
Vauhti korjaa virheet!
Jucciz
03.02.2008 20:11:53 (muokattu 03.02.2008 20:12:21)
No itseäni kiinnostaa kehittyä kitaristina, eikä sitä kehitystä tapahdu jos joka päivä samaa kappaletta soitan?

Niin, elämähän on valintoja. Haluatko kehittyä ensisijaisesti tekniseksi kitaristiksi vai kenties hyväksi ja tyylitajuiseksi kitaristiksi, jolla on jotain sanottavaa ja riittävän hyvä tekniikka sanottavansa julkituomiseen?

Mutta enpä siis tuhlaa aikaani enempää, enkä sinunkaan. Onnea valitsemallasi tiellä.
Louhimo
03.02.2008 20:34:57

Niin, elämähän on valintoja. Haluatko kehittyä ensisijaisesti tekniseksi kitaristiksi vai kenties hyväksi ja tyylitajuiseksi kitaristiksi, jolla on jotain sanottavaa ja riittävän hyvä tekniikka sanottavansa julkituomiseen?

Missä sanotaan ettenkö voisi olla molempia :) Ja ainakin näin aluksi, reilut puolivuotta soittaneena, minulla ei todellakaan ole riittävästi taitoa / tekniikkaa sanoa sävelin sitä mitä haluan. Tällä hetkellä haluan palavasti opiskella tekniikkaa, vuoden päästä mahdollisesti toisin, aika sen näyttää. Todennäköisesti tekniikkaa opettelemalla opin myös erilaisia tyylijippoja, joista on sitten myöhemmin hyötyä esim. omien sävellysten luomiseen.
Tämä nyt heittää aiheesta taas vaikka kuinka mutta sainpahan sanottua...
Vauhti korjaa virheet!
Iron Horse
03.02.2008 20:59:46 (muokattu 03.02.2008 21:04:54)
Paul Gilbertillä, Steve Vailla, Joe Satrianilla, Steve Morsella, Yngwiellä, Marty Friedmanilla, Jason Beckerillä, Tony MacAlpinella, Vinnie Moorella, John Petruccilla (Dream Theater, Liquid Tension Experiment), sekä erinäisillä trash metal -yhtyeillä (Testament, Metallica, Megadeth, Exodus, jne) on paljon tekniikkaa vaativia kappaleita. Sitten Ozzy Osbournen kolmelta kovalta (Randy Rhoads, Jake E. Lee, Zakk Wylde) Mr. Crowley, Bark At the Moon, Miracle Man. Ja noiden lisäksi voit soittaa vaikkapa Paganinin kapriiseja (esim. 5. ja 24.) ja Johann Sebastian Bachia, (esim. preludi ja fuuga D-mollissa).
Siitäpä sitten soittamaan vaan. Hyvin muuten vedit tuossa ääninäytteessä.

E: Ja tosiaan kannattaa kyllä reenata muutakin kuin tekniikkaa, eli kuuntele musiikkia ja soita kappaleita mahdollisimman monipuolisesti, ja muillakin soittimillea kuin kitaralla soitettuja juttuja. Ja reenaa venytykset ja vibraatto kuntoon, ne ovat kuitenkin tärkeimmät asiat tekniikan puolella.
One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. Let 'er rip!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)