Työteveyslääkäreillä on myös "taipumus" parannella tuloksia, joskaan ei konkreettisesti, mutta siistien. Ettei voida myöhemmin syyttää työstä aiheutuvasta ammattitaudista. Nimim. kokemusta on. Muutama hertsinotkahhdus itsellä(todettu yksityisellä, ajoittaisen tinnituksen takia, joka ei liity rumpuihin). Niin, joka vuosi työterv.tarkastuksessa kuulo senkun paranee vaan. Kummallista, eikö? "Työteveyslääkäreillä on myös "taipumus" parannella tuloksia" En usko tuohon. Vakuutusyhtiöiden lääkärit ovat juttu erikseen. |
Ruutikallo 02.02.2008 11:59:27 | |
---|
"Työteveyslääkäreillä on myös "taipumus" parannella tuloksia" En usko tuohon. Vakuutusyhtiöiden lääkärit ovat juttu erikseen. Näin se valitettavasti on mennyt. En yleistä muita työpaikkalääkäreitä, mutta omalla ja kollegoiden kohdalla näin on. "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
Kailis 02.02.2008 13:44:40 | |
---|
Näin se valitettavasti on mennyt. En yleistä muita työpaikkalääkäreitä, mutta omalla ja kollegoiden kohdalla näin on. Ihan vakavissaan väität että teidän firman käyttämällä työterveysasemalla on ohjeistettu lääkäreitä toimimaan ammattietiikkaansa vastaan? Aika vakava syytös. Lähtisin ennemmin testilaitteiden ja -tilanteiden erilaisuudesta. Kuulonmittaus on hyvin subjektiivinen ja psykofyysinen tapahtuma, johon vaikuttavat monet tekijät. Aamulla ja illalla tulokset voivat olla erilaiset. Varsinkin muusikot "oppivat" nopeasti testitilanteen ja saavat parempia tuloksia. Mutta jos todisteita moisesta löytyy, kannattaa nostaa kissa pöydälle eikä työkavereiden kanssa baarissa nillittää. |
markkuliini 02.02.2008 17:04:09 | |
---|
Varsinkin muusikot "oppivat" nopeasti testitilanteen ja saavat parempia tuloksia. Tuo on erittäin totta. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
sahkuifk 02.02.2008 17:14:24 | |
---|
Tuo on erittäin totta. Niin on niin. Kokeissa saan aina hyvät tulokset mutta esim. vit¤%&(/a en kuule lain. |
Ruutikallo 02.02.2008 19:08:05 (muokattu 02.02.2008 19:14:40) | |
---|
Ihan vakavissaan väität että teidän firman käyttämällä työterveysasemalla on ohjeistettu lääkäreitä toimimaan ammattietiikkaansa vastaan? Aika vakava syytös. Lähtisin ennemmin testilaitteiden ja -tilanteiden erilaisuudesta. Kuulonmittaus on hyvin subjektiivinen ja psykofyysinen tapahtuma, johon vaikuttavat monet tekijät. Aamulla ja illalla tulokset voivat olla erilaiset. Varsinkin muusikot "oppivat" nopeasti testitilanteen ja saavat parempia tuloksia. Mutta jos todisteita moisesta löytyy, kannattaa nostaa kissa pöydälle eikä työkavereiden kanssa baarissa nillittää. Kyllä. Näin on. Ohjeistamisesta en tiedä ,mutta useamman kollegan kanssa tästä on ollut keskustelua, niin nuorempin kuin vanhempienkin kanssa. Itse lääkäri ei sitä tutkimusta tee vaa hoitaj. Eikä me baarissa niistä nillitetä. Tätmä ko. työterveyslaitos on niinsanottu konitohtorin vastaanotto. Tästä on muitakin esimerkkejä, mutta en niitä tässä ala vatvomaan. Mutta fakta on se, että kolmen vuoden aikana kuuloni paranee paranemista heidän mittauksien mukaa. Ill rest my case. E: Tästä myös esimerkkinä kolleegani käden palovammat kyynärpäästä kämmenselkään. Diagnoosi, mene töihin, mutta älä tahri saatikka liikuttele tarpeetomasti. Tämä kanta on yleisesti tiedossa koko konsernissa, mutta kellään ei kaiketi ole "munaa" nousta barrikaadeille. Siksipä käytän yksityistä lääkärikeskusta, jossa asiat ovat mallillaa ja sairauskassa maksaa osan viuluista. Joku saattaa tunnistaa konsernin, mutten sitä aio täällä mainostaa. Thats it. Ps. Ymmärrän kyllä skeptisyytesi ko. asiaa kohtaan. "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
tml 04.02.2008 13:32:41 | |
---|
Työteveyslääkäreillä on myös "taipumus" parannella tuloksia, joskaan ei konkreettisesti, mutta siistien. Ettei voida myöhemmin syyttää työstä aiheutuvasta ammattitaudista. Eikö tässä tapaksessa (aloitustarkastus) nimenomaan olisi syytä todeta kaikki olemassa olevat viat ja vammat, ettei ne myöhemmin mene työnantajan piikkiin? |
Youni 04.02.2008 18:50:45 (muokattu 04.02.2008 18:52:34) | |
---|
Eikö tässä tapaksessa (aloitustarkastus) nimenomaan olisi syytä todeta kaikki olemassa olevat viat ja vammat, ettei ne myöhemmin mene työnantajan piikkiin? On muuten sangen hyvä huomio. Tuskin aloitustarkastuksessa on mitään syytä todeta huonommaksi, kuin on. Ellei ole todella kiero ja vääristele tuloksia jo alusta asti. Sitten kun jokin terveyden osa-alue heikkenee, niin ei tarvitsekaan huijata, kun tulokset ovat jo valmiiksi liian huonot. En mä usko ihan tällaiseen toimintaan, luultavasti aloitustarkastuksessa ollaan ihan kiltisti. Enkä muutenkaan ymmärrä mitä intressejä tällä lääkärillä olisi huijata ketään, varsinkin toiminnan ollessa ulkoistettua. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
zesar 19.02.2008 01:22:22 | |
---|
Ehhe=) Mä soitan tämmösillä: http://www.sennheisernordic.com/nor … _eng.nsf/root/05180?Open&print= Tiä sitte jos jonkun mielestä on riittämättömät. Musiikki jytää sieltä sillä volalla että peittää ne rumpujen äänet aika tehokkasti alleen=) Näin siis jo kauan soitellut eikä kuulossa ilmennyt mitään ongelmaa. Vielä ainakaan:P Ilman taustamusiikkia jos soitan ni on jotku tommoset ammuntaan tarkotetut kuulosuojaimet mitkä on musta tosi hyvät. Ei huomaa päässä oikeestaan ollenkaan, saundi säilyy suht muuttumattomana ja vaimentaa hyvin. "Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!" |
Youni 19.02.2008 12:32:37 | |
---|
Ehhe=) Mä soitan tämmösillä: http://www.sennheisernordic.com/nor … _eng.nsf/root/05180?Open&print= Tiä sitte jos jonkun mielestä on riittämättömät. Musiikki jytää sieltä sillä volalla että peittää ne rumpujen äänet aika tehokkasti alleen=) Näin siis jo kauan soitellut eikä kuulossa ilmennyt mitään ongelmaa. Vielä ainakaan:P Suosittelen tekemään jonkun uuden ratkaisun. Jos kovilla kapuloilla vedät suljetussa huoneessa ja reilulla voimakkuudella, niin kyllä niitä ongelmia tulee aikanaan. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
zesar 19.02.2008 15:59:43 | |
---|
On niin kovin kallista... Oon joskus soittanu kanssa niin et napit ollu ihan kuulosuojaimien alla mut se sattuu. Ei ne napit mee millään hyvin. "Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!" |
markkuliini 19.02.2008 16:13:31 | |
---|
On niin kovin kallista... Oon joskus soittanu kanssa niin et napit ollu ihan kuulosuojaimien alla mut se sattuu. Ei ne napit mee millään hyvin. Vedä ne kuulokkeiden piuhat korvalehden takaa siten että piuha lähestyy korvkäytävän suuta ylhäältä päin. ainakin ns. normaalimalliset napit pysyvät korvissa tällöin paljon paremmin, kun kuulosuojaimen reuna ei paina niitä. Mulla on toiminut tämä patentti jo kohta pari vuosikymmentä ja kuulo on säilynyt. :) ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
Youni 19.02.2008 17:52:17 | |
---|
On niin kovin kallista... Oon joskus soittanu kanssa niin et napit ollu ihan kuulosuojaimien alla mut se sattuu. Ei ne napit mee millään hyvin. Myös se suojainten malli vaikuttaa. Mulla on tollaset valtavan isot kupit, joihin menee hyvin nappikuulokkeet ja mun isot korvalehdet. Sitten on niitä kuulosuojaimia, jotka ovat todella littanat, ja nappikuulokkeiden käyttäminen voi olla mahdotonta. Vedä ne kuulokkeiden piuhat korvalehden takaa siten että piuha lähestyy korvkäytävän suuta ylhäältä päin. ainakin ns. normaalimalliset napit pysyvät korvissa tällöin paljon paremmin, kun kuulosuojaimen reuna ei paina niitä. Mulla on toiminut tämä patentti jo kohta pari vuosikymmentä ja kuulo on säilynyt. :) Tosi hyvä kikka, kts. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |